Telefoner som kan blocka nr?

Permalänk

Telefoner som kan blocka nr?

Hej!

Någon som vet vilka mobiler (som finns på marknaden idag) med möjlighet att blockera samtal och SMS från utvalda nr/kontakter?

Alternativt om det finns någon bra app till detta?

Permalänk
Medlem

Alla androider har den funktionen.

Permalänk
Skrivet av Adchen:

Alla androider har den funktionen.

Menar du orginal eller en app?

Har kollat lite på Samsung galaxy s, HTC Legend och X10 mini, men hittar bara listor med tillåtna nr. Inte så att man själv kan läggga in nr som inte kan ringa eller skicka SMS till en?

Permalänk
Medlem

Hur är det med iPhone? Försöker söka runt men hittar inget -.-

Visa signatur

Östgötska is da shit!

Permalänk
Medlem

jag kan då gå in och blockera i min samsung galaxy S, dock inte kollat ang SMS.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk

Man kan i Iphonen om man jailbreakar vet jag, har aldrig kollat efter andra möjligheter

Permalänk

jag har en "blockerat uppringare" på min Desire HD

Testade att lägga till mitt hemnummer i kontakter och ringde, det dök inte upp nått på nallen öht, inget missat samtal, inget blockerat.
Dock så har jag en "remote" notifier som skickar ett meddelande till min dator när jag får sms, när det ringer, och när ett annat program uppdaterar sig (i mitt fall bankdroid)
Den skickade ett meddelande till datorn där det står att "hem" ringde, men inget dök som sagt upp på nallen.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av paltkoma:

Har kollat efter det men inte hittat någon möjlighet att blocka både sms och samtal.

Tar gärna emot vart i menyn det ligger om du hittar det

Permalänk
Skrivet av Grim_reaper_SwE:

jag har en "blockerat uppringare" på min Desire HD

Testade att lägga till mitt hemnummer i kontakter och ringde, det dök inte upp nått på nallen öht, inget missat samtal, inget blockerat.
Dock så har jag en "remote" notifier som skickar ett meddelande till min dator när jag får sms, när det ringer, och när ett annat program uppdaterar sig (i mitt fall bankdroid)
Den skickade ett meddelande till datorn där det står att "hem" ringde, men inget dök som sagt upp på nallen.

Men kan du även spärra för SMS?

Permalänk

ingen aning, det heter ju "blockera uppringare", och har ingen annan mobil hemma som jag kan testa med.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lingen123:

Man kan i Iphonen om man jailbreakar vet jag, har aldrig kollat efter andra möjligheter

Jag hittar inget på Installous, det va de jag menade med att jag inte hittade något

Visa signatur

Östgötska is da shit!

Permalänk

Ingen annan som vet en telefon som kan spärra för BÅDE samtal och SMS från egenvalda nr?

Permalänk
Hedersmedlem

Hittade bl a dessa:

http://call-sms-filter.en.softonic.com/phones
http://advanced-blocker.en.softonic.com/symbian
http://nokia-n8-software.smartphoneware.com/blacklist.php

Har nyligen skaffat en N8 som jag är väldigt nöjd med, men ej testat blockers än. Tack för påminnelsen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

https://market.android.com/search?q=filter+call+and+sms
Så svårt var det att hitta apps som kan blockera samtal och sms på en Android telefon.

Permalänk

HTc Desire har den funktionen. iallafall vad jag vet, men dock vet jag ej om det är samma som med alla andra androids.

Permalänk
Medlem

Med appen truecaller som jag tror finns till alla OS kan man lägga in nummer i en blocklista. Fått förfrågan när jag fått SMS/Samtal från okända nummer om jag vill lägga till nummer i telefonboken eller om det är ett spam nummer.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltkoma:

Du kan ju förklara till honom hur man gör det istället för att leka smart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponkar92:

Jag hittar inget på Installous, det va de jag menade med att jag inte hittade något

iBlacklist på cydia.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Avstängd

Ibland skulle jag vilja kunna blockera "dolt nummer"... men samtidigt så får man ju dock tänka på att de oftast ringer med dolt nummer ifrån sjukhus och så...

Inte så kul att ha blockerat när de ringer från sjukhuset för att säga att man har en anhörig som hamnat där... t.ex. Så det har ju sina för- och nackdelar såklart.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Ibland skulle jag vilja kunna blockera "dolt nummer"... men samtidigt så får man ju dock tänka på att de oftast ringer med dolt nummer ifrån sjukhus och så...

Inte så kul att ha blockerat när de ringer från sjukhuset för att säga att man har en anhörig som hamnat där... t.ex. Så det har ju sina för- och nackdelar såklart.

Eller när man ska få reda på att man har en könssjukdom :/

Permalänk
Medlem

Blocker nummer

Jag har Android 6 i min Gigaset GS 160, men funktionen "Call blocking" (lägga ett nummer i svart list) finns inte där

Permalänk
Hedersmedlem

@Djalil
Hejhej. Välkommen till forumet.

Den här tråden levde i ca 2 dygn när den skapades men har legat orörd de senaste 7 åren. Trådskaparen har inte varit inloggad på forumet sedan 2012 heller så just den här tråden lär det inte hända så mycket mer i (tror jag).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag hade en iPhone 6s Plus och i den gick det att blockera. Kommer inte riktigt ihåg hur man gjorde, men har för mig att man klickade på detaljer och skrollade längst ned. Där fanns "Blockera nummer"

Ojdå, så gammal tråd.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Man kan göra detta på alla Iphone, lägg till kontakten i din adressbok och sedan på kontakten så kan du välja "blockera den här uppringaren". det blockerar SMS, samtal samt facetime. man behöver ingen tredjepartsapp.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Jag hade en iPhone 6s Plus och i den gick det att blockera. Kommer inte riktigt ihåg hur man gjorde, men har för mig att man klickade på detaljer och skrollade längst ned. Där fanns "Blockera nummer"

Ojdå, så gammal tråd.

Ja, en del efterfrågade funktioner har nog tillkommit sedan 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ganksta:

Man kan göra detta på alla Iphone, lägg till kontakten i din adressbok och sedan på kontakten så kan du välja "blockera den här uppringaren". det blockerar SMS, samtal samt facetime. man behöver ingen tredjepartsapp.

Mvh

Kan tillägga att man behöver inte lägga till numret man vill blockera i adressboken. Det går att göra från historiken också.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net