Permalänk

hunter DPS

ok,nu vet jag inte om jag bara har haft oturen att hamna med väldigt otrevliga skitungar i mina dungeons under några utav mina raids,men jag börjar bli skapligt less på att min DPS inte är hög nog,får höra det en hel del.
trotts att jag snart har ilvl 346 i alla slots,så hamnar man nästan alltid på sista plats i DPS stapeln.

hunter är(trotts att jag har lirat mycket med den) en class som jag inte hanterar så värst bra,i PVP så går det väldigt bra,men just i dungeons där DPS är så viktigt,så går det inge bra.

jag kör just nu med beast mastery och survival.
vet inte vilken som är bäst för just DPS för hunters.

kör med denna rotationen(BM):
serpent string...arcane..arcane..arcane...kill command(om focus finns)...cobra shoot(för att ladda upp focus för att sen börja om).

och denna för survival:
serpent...black arrow...explosive...arcane...cobra shoot

glyphs för beast mastery är arcane,serpent string,bestial wrath och mend pet
glyphs för survival är arcane,explosive,serpent

vad får ni ut utav det här?
vilka tips kan ni ge?
vad ska jag göra för att få upp min DPS?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Entusiast

Tror det ska finns guider på sådant, Men hade jag varit du hade jag kört Survival eller MM specc @ PvE, Slutade dock med WoW efter Wotlk. Men känner många som spelar fortfarande och dom säger att det är bäst med MM nu när Survival blev nerfat.

//Jonssown

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Du ska köra MM numera, rätt trevligt med AiS på 55k +

Som vanligt har EJ ett bra forum: http://elitistjerks.com/f74/ klicka dig sen in på cataclysm marksmanship

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

MM är idagsläget den spec som gör högst dps, även om surv och bm inte ligger superlångt efter. Jag tänker fortsätta spela sv trots detta. Någon särskilt rotation finns det ju inte utan det är en prio-ordning. Min prio är iaf serpent sting (om inte uppe), black arrow (om fighten är tillräckligt lång), kill shot, explosive shot, Cobra Shot. Generellt vill man få in tre shots mellan varje explosive du bör därför stacka haste för att få en cobrashot casttime på 1.66 sekunder. En "typisk" öppning ser för mig ut såhär. Serpentsting, Explosive-Shot, Black Arrow, Cobra, Cobra, Explosive-SHot, Cobra, Cobra, Cobra, Explosive osv osv när L'nL proccar kör jag Explosive,Cobra,Explosive,Arcane,Explosive (förutsatt att det finns focus nog för ett explosive efter arcane, annars ersätter jag arcane med cobra) det första cobra-shottet kan ersättas med instant också (ej arcane) men t.ex killshot.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk

aldrig riktigt satt mej in i MM,det var BM vid levelingen och sen trodde jag att survival gjorde mycket "over time" DPS tack vare serpent och blackarrow,så jag bytte till det efter 85 dingen,men det är tydligen inte nog.
men jag ska träna upp MM och se om jag får bättre resultat utav det.
jag återkommer när jag nosat lite närmare på det.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

läste på den där elitejerks sidan att en bra DPS hunter borde ha 23 i haste.
har reforgat all min gear och jag har nu 12.35,är det någolunda bra tills vidare?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

körde en dungeon nu efter jag hade glyphat om och lagt om speccen efter en specc från elitejerks.
enorm skillnad,2:a plats på DPS listan(en stund,men blev nedpetad till 3:e senare).
fick tom beröm pga att jag gjorde så bra DPS för min ilvl:D
kör serpent...aimed shoot...steady shoot...chimera...och sen börja om på aimed shoot och det funkade galant:)
crittar 55k med aimed btw och jag har 22 i critt:),så detta blev en vinnare.

petet dog inte en enda gång och jag rörde inte ens petets special attack,var bara den rotationen som jag skrev:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

då verkar det ju ha rett ut sig lite. för huntern i den guilden jag är med toppar alltid listorna, 30k+ är inte ovanligt i raids. Men sen är det ju hur man spelar, glyphs och allt sånt. när jag spelade lock fick jag mycket skit för att min dps var kass, medans jag som feraldruid nästan alltid låg överst. så druid passar mig bättre än lock helt enkelt.

Permalänk
Medlem

magni för mig att du spelade på outland, bara hojta om du behöver lite tips och jox.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk

ibland får jag nästan aggrot på mej och DET har hänt mej väldigt väldigt sällan.
iofs så beror väl det också på hur bra tanken är,om inte han lyckas hålla aggrot på sej medans en DPS som gör mycket skada står och slår/skjuter,så är väl risken rätt så stor.
men iaf,tack,det har vekligen löst sej.
nu ska jag bara hitta ett sätt att optimera det hela på,alltså att hitta en bra rotation som funkar till 100%,just nu trycker man bara på allt känns det som.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av cirdonia:

magni för mig att du spelade på outland, bara hojta om du behöver lite tips och jox.

jodå,jag spelar på outland,väldigt trevligt att se spelare från sweclockers där:).
skulle vara kul att lira lite dungeons med lite känt folk,som kan tänka ta sej tid att förklara lite hur bossarna funkar osv,är ju rätt så ny innom cata dungeons:).
alla mina gubbar(förutom huntern som heter mangemini och druiden som heter mangemani) börjar alltid med "mange" och har alltid class namnet på slutet,tex mangewarrior,så det är inte så svårt att märka vilken som är jag:P

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

55k med aimed shoot och om man sen her på rapid fire samt berserk(trolls racial) så blir MM väldigt effektiv har jag märkt.
fick idag en massa gnäll från en tank som ej kunde hålla aggrot,inte mitt fel eller hur?jag gör ju det jag ska göra,dvs göra en massa DPS och de är väl tankens jobb att kunna hålla aggrot,de är väl det han är där för eller har jag missförstått tankens roll i dungeons?.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av mangemani:

55k med aimed shoot och om man sen her på rapid fire samt berserk(trolls racial) så blir MM väldigt effektiv har jag märkt.
fick idag en massa gnäll från en tank som ej kunde hålla aggrot,inte mitt fel eller hur?jag gör ju det jag ska göra,dvs göra en massa DPS och de är väl tankens jobb att kunna hålla aggrot,de är väl det han är där för eller har jag missförstått tankens roll i dungeons?.

Klart det är DITT fel om du får agro. Visst vissa tanks är inte lika bra som andra tanks på att generera threat. Men det är ju du som dps som får hålla koll på om du kan gå ut fullt ut eller ej, kallas "anpassning" till gruppen. Du ser väl hur högt du ligger på threat listan eller % på den mobb ni kör på. Använd feign death för att hjälpa Tanken etc...

Permalänk
Medlem

Attackera rätt target, det är i 99% av fallen ditt jobb som DPS.

Visa signatur

| Antec P183 | AMD Phenom 2 940 | Corsair XMS2 DDR2 8192 MB | XFX HD4870 | Gigabyte MA-790X-UD3P | Corsair VX 450W | Primärt OS: Arch Linux | Windows 7 x64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

55k med aimed shoot och om man sen her på rapid fire samt berserk(trolls racial) så blir MM väldigt effektiv har jag märkt.
fick idag en massa gnäll från en tank som ej kunde hålla aggrot,inte mitt fel eller hur?jag gör ju det jag ska göra,dvs göra en massa DPS och de är väl tankens jobb att kunna hålla aggrot,de är väl det han är där för eller har jag missförstått tankens roll i dungeons?.

atm är det rätt lätt at få aggro men kör md på honom i början så tycker jag du gjort det du ska göra.
brukar dra en MD och ett AiS och sen börja dunka igång ordenligt, är det flera mobs så funkar alltid ett multi.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Lirade också på Outland men har slutat lite halft, har inte tid att raida så ser ingen anledning att spela...

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

attackerar rätt target gör jag,dom brukar alltid märka upp dom så man tar dom i viss ordning.
så som jag har börjat att se det så är det dåliga tanks som ej kan hålla aggrot om man som DPS gör som tanken säger åt en att göra innan allt drar igång.
det har bara hänt 2 ggr än så länge som tanken har klagat,alla andra ggr så har man hamnat med bra tanks som vet vad dom gör.
dom ggr jag får på mej aggrot så använder jag hunterns skill(den där som skickar över aggrot till nån annan) eller så ja,använder jag feign death.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

yes de är ditt fel om du får aggro
kör pala tank som man och jag får som mest threat från mig shield of right men för att göra den tar de 9 sec, sen 9 sec igen innan jag kan använde den osv.
du får själv skylla dig själv om du rå dps'ar så hårt att du får aggro och sen kanske tom. dör då de är inte tankens fel att han inte kan hålla aggro från direkt uber dps (brukar spela med en warrior polare som pushar mot 60k dps de första 7 sec när jag pullar en mob, de är rent helvete att hålla aggro från han efter de)
eftersom tanken gör allt han kan för att hålla aggro, och är inte de nog får du själv märka att "aha jag har aggro, kanske ska ta å bara auto shoot eller liknande ett tag då) simple as that.
de är lite svårt att förstå ibland om man inte spelat tank själv pröva någon gång får du se xD inte så lätt som man tror att hålla aggro ibland

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

nej,jag har faktiskt aldrig lirat som tank,inte healer heller,så jag vet faktiskt inte vad ni tanks går igenom.
men jag ska kanske börja att tänka lite på vad jag själv gör och att det inte kanske bara är att rå DPSa som nån sa.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Det du nämner nu är problemet med 75% av all DPS (om inte mer).

Visa signatur

| Antec P183 | AMD Phenom 2 940 | Corsair XMS2 DDR2 8192 MB | XFX HD4870 | Gigabyte MA-790X-UD3P | Corsair VX 450W | Primärt OS: Arch Linux | Windows 7 x64 |

Permalänk
Medlem

Frågan är vems fel det är när man attackerar rätt target men får aggro ändå? Lite olika där, vissa tycker att det isåfall är tankens fel eftersom denne inte gör tillräckligt med threat medans andra tycker att det är DPSens fel eftersom denne borde ta det luuuugnt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har haft visa problem med tanks som har svårt att hålla aggro men som någon skrev här tidigare så brukar en MD som start och i värsta fall en eller två FD lösa det.

Jag anser att det visst ligger ett visst ansvar hos tanken att hålla aggro men om man är rejält OP så måste man ju ta ta hänsyn till det och hålla tillbaka lite då och då. (Brukar tyvärr inte ha det angenäma problemet )

När det gäller talents osv så brukar jag använda http://www.warcrafthuntersunion.com/
I mitt tyckade en av dom absolut bäst hunter sidorna.

Permalänk
Medlem

Ger man bara tanken någon sekund så han/hon kan bygga upp aggro så brukar et gå bra, när man väl har aggro så "ska" man inte tappa det. Det är ju inte längre instant aggro som i Lich King utan mer som det var förr när folk använde Omen för att hålla koll på aggron. Riktigt så är det ju inte men mer åt det hållet än tidigare, vilket många DPS inte är vana vid.

Permalänk
Medlem

Som hunter så har du både Misdirection och Feign Death för att droppa din threat. Precis i början av fighten, kör en Misdirect på tanken, och poppa inte dina CD's direkt i början, kan bli lite knepigt då. Poppa efter ~20 sec (om inte fighten har någon speciell 'gimmick', typ Rajh i HoO (100% mer damage taken när han springer till mitten och gör sin AoE) och håll koll på din threat, men ös på med DPS, sen när du känner att du kommer få aggro närsomhelst - du kanske redan fått aggro, men tanken tauntade tillbaks bossen - gör du Feign Death, vänta 0.5 sec och sen "hoppar" du till liv igen och fortsätter DPSa!

Lycka till!

Permalänk
Skrivet av Adyzz:

Som hunter så har du både Misdirection och Feign Death för att droppa din threat. Precis i början av fighten, kör en Misdirect på tanken, och poppa inte dina CD's direkt i början, kan bli lite knepigt då. Poppa efter ~20 sec (om inte fighten har någon speciell 'gimmick', typ Rajh i HoO (100% mer damage taken när han springer till mitten och gör sin AoE) och håll koll på din threat, men ös på med DPS, sen när du känner att du kommer få aggro närsomhelst - du kanske redan fått aggro, men tanken tauntade tillbaks bossen - gör du Feign Death, vänta 0.5 sec och sen "hoppar" du till liv igen och fortsätter DPSa!

Lycka till!

mjo,det är den här taktiken som jag nu kör med.
hamnade igår kväl åter igen med spelare som helt yrade omkring,bad pulls,kunde inte hålla mobsen i en klunga och om jag ska vara uppriktig,så gjorde dom piss dåligt med DPS dom själva,så jag åkte på aggrot rätt så offta,fick flera ggr köra på feign death,men vad hjälpte det,några sekunder seanre så vad man i samma sits trotts att man hade gett dom chansen att ordna upp det hela och det är ju en CD på FD.
nog för att jag förut kanske DPSade utan att tänka mej för,men denna gång var det tamefan inte mitt fel,gjorde ju allt jag kunde för att försöka hålla nere aggrot.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Tycker det är roligt att skylla på tank som hunter efter patchen. 40-50k DPS första 30 sekunderna som MM. Inte så lätt att threata så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glaucous:

Attackera rätt target, det är i 99% av fallen ditt jobb som DPS.

Alternativt peela rätt target vid rätt tid. Många slänger ur sig enorm AoE skada i början av striden bara för att det ser "häftigt" ut, vilket är idiotiskt. Det är först när man kan lätt ta hand om en mob själv om den skulle gå mot en som det är dags att pumpa skada, för även om man får aggro så bör man kunna köra den solo med minimal healing.

Att glida igenom en instans handlar inte om att ha mycket DPS, det handlar bara om att vara balanserad, strida på rätt sätt. Har du 15K dps när alla andra har 7-8K dps, hjälper du inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cirdonia:

magni för mig att du spelade på outland, bara hojta om du behöver lite tips och jox.

Lite OT men jag garvade när jag läste din mening och undrar vad sjutton är "jox"?

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem
Skrivet av McFeast:

Lite OT men jag garvade när jag läste din mening och undrar vad sjutton är "jox"?

vad vill du att det ska vara

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Har du 15K dps när alla andra har 7-8K dps, hjälper du inte.

Va?