Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Är det så svårt? Kör man en hög dps rotation bland låg dpsare drar man aggro. Drar man aggro utan att vara tank och håller det, dör man i det flesta fall. En död dps hjälper inte gruppen. En dps som bryter upp tankens mobs hela tiden hjälper inte gruppen. En dps som får hela gruppen att wipa hjälper inte heller mycket.

Det är inte direkt få gånger man sett en dps gå OMGWTFPWNED på en elite, gissningsvis dregla över tangentbordet pga alla fina siffror som gick över skärmen, sen så två-shottas han av samma elite.

Permalänk
Medlem

Jag tror det är många som är rädda för att få skit för dålig dps som inte släpper av även om dom får hög threat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Är det så svårt? Kör man en hög dps rotation bland låg dpsare drar man aggro. Drar man aggro utan att vara tank och håller det, dör man i det flesta fall. En död dps hjälper inte gruppen. En dps som bryter upp tankens mobs hela tiden hjälper inte gruppen. En dps som får hela gruppen att wipa hjälper inte heller mycket.

Det är inte direkt få gånger man sett en dps gå OMGWTFPWNED på en elite, gissningsvis dregla över tangentbordet pga alla fina siffror som gick över skärmen, sen så två-shottas han av samma elite.

Ehh, aggro är väl inte relativt till andras dps? Vad fan snackar du om? Du tar ju inte aggro för att du dpsar högre än andra dps, du tar aggro för att du dpsar och skapar threat högre än tanken kan generera threat.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Är det så svårt? Kör man en hög dps rotation bland låg dpsare drar man aggro. Drar man aggro utan att vara tank och håller det, dör man i det flesta fall. En död dps hjälper inte gruppen. En dps som bryter upp tankens mobs hela tiden hjälper inte gruppen. En dps som får hela gruppen att wipa hjälper inte heller mycket.

Det är inte direkt få gånger man sett en dps gå OMGWTFPWNED på en elite, gissningsvis dregla över tangentbordet pga alla fina siffror som gick över skärmen, sen så två-shottas han av samma elite.

Ja, det är väldigt svårt när du skriver så otydligt. Bara för att man är bättre på att dps'a så betyder det inte att man automagiskt tar aggro från tanken. Det ska inte vara några problem för en heroic-gearad tank att hålla threat från 15-20k DPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorion:

Ehh, aggro är väl inte relativt till andras dps? Vad fan snackar du om? Du tar ju inte aggro för att du dpsar högre än andra dps, du tar aggro för att du dpsar och skapar threat högre än tanken kan generera threat.

Hur tusan tror du tanken generar threat då? Bitchslappar mobs och pekar finger åt dom? En vanlig dps drar aggro genom att han överstiger den threat en tank generar med sin dps. Det är direkt relaterat.

Och självklart så KAN en tank hålla aggro. Annars så vore det väldigt svårt att spela.

Men senaste gången jag kollade så tappar man aggro också... Rätt så ofta. Varför? Ja just det - dps. Burstar oftast. Varför en balanserad grupp är bättre än uber dps.

Eller spelar ni med grupper där tanken håller aggro hela tiden, utan undantag, oavsett hur mycket skada ni gör?

Fan jag vill in på eran server!

Permalänk
Medlem

Hunter är iafall sjukt, har en 70 "halvtwink" som kör med ett gille som bara tillåter att köra raids med andra 70s o man får absolut inte bli boostad då blir man kickad, Iafall så körde vi BT idag och på Teron Gorefiend drog jag 5k Dps och detta är 70 helt sjukt säkert 6k sen när jag får fullt BiS gear. För att maxa din spec så skulle jag kolla på Elitistjerks.com och sen Hunter trådarna, brukar alltid vara uppdaterat och bra.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

MM är ju riktigt bra nu. Helt otroliga Aimed crits man får, helt on-par med mages Deep Freeze (på bossar).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Hur tusan tror du tanken generar threat då? Bitchslappar mobs och pekar finger åt dom? En vanlig dps drar aggro genom att han överstiger den threat en tank generar med sin dps. Det är direkt relaterat.

Och självklart så KAN en tank hålla aggro. Annars så vore det väldigt svårt att spela.

Men senaste gången jag kollade så tappar man aggro också... Rätt så ofta. Varför? Ja just det - dps. Burstar oftast. Varför en balanserad grupp är bättre än uber dps.

Eller spelar ni med grupper där tanken håller aggro hela tiden, utan undantag, oavsett hur mycket skada ni gör?

Fan jag vill in på eran server!

Ursäkta men är du långsam? Det är fortfarande DPSens relation till TANKENS aggro... om jag gör 200k dps och alla andra 10k dps är ju HELT orelevant så länge TANKEN genererar tillräckligt med aggro. Hur mycket dps i min grupp gör har ju inte ett PISS att göra med hur mycket threat tanken genererar.

Exempel: Tanken genererar 200 000threat per second, jag gör en dps på 15000 damage per second, vilket motsvarar (figurativt, jag vet inte hur mycket tps det är i spelet) säg 150 000 threat per second. Mina lagkamrater gör vardera c:a 4000 damage per second. Hur mycket skada mina lagkamrater gör är ju HELT orelevant, huvudsaken är att tanken gör mer threat än jag gör.

Och faktum är att NEJ, jag har FAKTISKT än så länge inte lyckats plocka aggro och dött på kuppen trots att jag går all out redan från början. Hunters har fantastiska verktyg, både misdirect och feign death för att dumpa aggro. En hunter som inte har skyhög dps och som dör för att han tar aggro gör INTE sitt jobb. Det är ganska många heroic-fighter i pugs där jag ensamt står för 45% eller mer av skadans om gjorts på bossen.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850