Vilken smartphone ska man köpa?

Permalänk

Okej, han behöver inte köpa iPhone 4! Jag tycker iaf den är bra, bara ett tips

Permalänk
Medlem

Oavsett vilket, undvik i alla fall iPhone4. Den ligger långt efter kurvan av teknisk utveckling nu, och priset är ju skrattretande. Dessutom alla inbyggda nackdelarna med att välja Apples produkter. Om du verkligen verkligen måste ha just en iPhone så vänta åtminstone på 5:an, som väl åtminstone kommer att ha hyfsade specs, dual core och NFC och sånt, när den släpps. Sen att den ligger långt över din budget går väl att lösa med nåt "Sälj av hälften av allt ditt lösöre varje månad"-abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Oavsett vilket, undvik i alla fall iPhone4. Den ligger långt efter kurvan av teknisk utveckling nu, och priset är ju skrattretande. Dessutom alla inbyggda nackdelarna med att välja Apples produkter. Om du verkligen verkligen måste ha just en iPhone så vänta åtminstone på 5:an, som väl åtminstone kommer att ha hyfsade specs, dual core och NFC och sånt, när den släpps. Sen att den ligger långt över din budget går väl att lösa med nåt "Sälj av hälften av allt ditt lösöre varje månad"-abonnemang.

När kan man få veta vad Apple har att komma med i år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaltX:

Rykten finns alltid. Seriösa läckor brukar dyka upp i april. I Juni lanseras den så då vet vi. I augusti kan man köpa den i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

En accelerometer känner av ifall telefonen accelereras. Typ om du drar den snabbt i någon riktning eller så. Gyrot kännar av riktningsändringar. Typ om du börjar rotera den eller så.
Alla smartphones har gravitometer, som innebär att telefonen vet i vilken riktning man håller den.
De andra teknikerna är mer avancerade utökningar av detta.

De har kommit med 3 nya telefoner som inte har några nyheter....dessutom är prissättningen bra mycket högre än de andra konkurrenterna. Jag vet faktiskt inte vad HTC håller på med....

Galaxy 2 ser ju ut som den bästa telefonen på länge men priset kommer nog inte matcha min ekonomi . Ska dock själv köpa Sony Ericsson Neo när den kommer ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

En iPhone är ungefär 3000 kronor över hans budget, och 3GS/3G är inte att fundera på - bara att se på de hemska skärmarna de har är anledning nog att inte ens överväga dem.

Eller en tusenlapp om man har lite koll Länk: http://www.dustinhome.se/pd_5010461874.aspx

Skrivet av Oldskool:

Fortfarande högst upplöst skärm av alla (populära) smartphones? Inbyggt gyro som du nämner som en "intressant" nyhet Samt att det faktiskt finns applikationer som utnyttjar hårdvarnan till den nu. Men visst, processor och grafikkrets är inte de hetaste längre. Men om man inte spelar så känns det som det kvittar.

Skrivet av WaltX:

De första hintarna kanske man får när iPad2 dyker upp. iPad och iPhone4 delar både processortyp och grafikkrets.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Eller en tusenlapp om man har lite koll Länk: http://www.dustinhome.se/pd_5010461874.aspx

Fortfarande högst upplöst skärm av alla (populära) smartphones? Inbyggt gyro som du nämner som en "intressant" nyhet Samt att det faktiskt finns applikationer som utnyttjar hårdvarnan till den nu. Men visst, processor och grafikkrets är inte de hetaste längre. Men om man inte spelar så känns det som det kvittar.

De första hintarna kanske man får när iPad2 dyker upp. iPad och iPhone4 delar både processortyp och grafikkrets.

Det går ju alltid att hitta nån spec som är värst på nån telefon.
Men visst jag medger att Retinan är en av de bättre skärmarna, helt klart.
SGS skärm har dock bättre kontrast, högre ljusstyrka, bättre färgåtergivning, svartare svartpunkt, och vitare vitpunkt så jag skulle hellre ta den.
Skall man betala så mycket pengar som en iph kostar så skulle jag väntat på en mer framtidssäker iph5. Fast jag är en android-fan så det kan ju hända att man kan se det på andra sätt med.

Iphone4 och ipad delade CPU/GPU. Kan vi anta att iphone5/ipad2 kommer att göra det också ? Jag är inte så säker..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Iphone4 och ipad delade CPU/GPU. Kan vi anta att iphone5/ipad2 kommer att göra det också ? Jag är inte så säker..

Nä, säker kan man ju aldrig vara. Men det finns ju definitivt fördelar med att dela teknik. De har då möjlighet att återanvända kretsar som inte riktigt håller måttet för iPad2 genom att klocka ner dem och använda dem i iPhonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

iPhone 4 är bäst, punkt slut.

han sa smartphone, inte dumbphone
skämt åsido htc desire hd den är trevlig, har stor skärm, snabb och användarvänlig

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

En accelerometer känner av ifall telefonen accelereras. Typ om du drar den snabbt i någon riktning eller så. Gyrot kännar av riktningsändringar. Typ om du börjar rotera den eller så.
Alla smartphones har gravitometer, som innebär att telefonen vet i vilken riktning man håller den.
De andra teknikerna är mer avancerade utökningar av detta.

Aha okej, men det verkar vara en känslig accelerator då för den ser ut att funka som med gyro: http://www.lg.com/se/flash/feature/optimus/lg-mobile-P990-fea...

Edit: Rätt kass video, spelet rör sig ju inte ens som telefonen.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Har android nått liknande som Itunes? att man kan köpa låtar/album på ett smidigt sätt?

Permalänk
Skrivet av Yeval:

Har android nått liknande som Itunes? att man kan köpa låtar/album på ett smidigt sätt?

spotify appen kanske?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeval:

Spotify känns mer prisvärt, annars så finns det ju saker som Grooveshark... jag kan inte se hur man gillar att köpa DRM-packade låtar i 256kbps.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk

Jag har samma bekymmer som TS och förutom det vanliga tjafset om Iphone vs the rest så låter det som om det kan vara värt att vänta på t ex LG Optimus 2X (vilken är lite stor i min smak) eller köra på en "transfer-lur" av billigare snitt och kitta upp sig senare under året. Synd att inte SE Arc kommer med dual core..

Visa signatur

AMD 7800X3D@? | RTX 4070 Super |