150 säkerhetsbrister fixade i ny Windows-uppdatering

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

har för mig man ska köra DISM först, det är den som SFC plockar från när den ersätter fel/skadade filer

Själv brukar jag köra SFC först då den är snabbast, funkar utan Internet och kräver inte några speciella services igång i bakgrunden.

Men annars är ordningen du säger mer korrekt för att just ersätta filerna i sig.

Kör även "chkdsk /r /f" i mixen här tillsammans med "DISM /Online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup" i mitt "maintenance"-script.

Tror mångas datorer mått betydligt bättre av lite DISM och SFC månadsvis Lite som när vi körde defrag på glada 90-talet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Själv brukar jag köra SFC först då den är snabbast, funkar utan Internet och kräver inte några speciella services igång i bakgrunden.

Men annars är ordningen du säger mer korrekt för att just ersätta filerna i sig.

Kör även "chkdsk /r /f" i mixen här tillsammans med "DISM /Online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup" i mitt "maintenance"-script.

Tror mångas datorer mått betydligt bättre av lite DISM och SFC månadsvis Lite som när vi körde defrag på glada 90-talet!

yes, kör de på mina datorer också men nog snarare årsvis haha. och när man hittar en gammal burk nånstans *host*soprummet*host* och inte vill blåsa direkt utan se hur mycket man kan rensa program och snabba upp så som det är... man har lite annorlunda hobbys ibland haha

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Tror mångas datorer mått betydligt bättre av lite DISM och SFC månadsvis Lite som när vi körde defrag på glada 90-talet!

Det var väl uppsidan när Windows släpptes halvårsvis och installerades som en uppgradering, inte bara en patch.
Folk fick mer DISM i sitt liv, även om de inte såg det utan bara var arga på allt...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Själv brukar jag köra SFC först då den är snabbast, funkar utan Internet och kräver inte några speciella services igång i bakgrunden.

Men annars är ordningen du säger mer korrekt för att just ersätta filerna i sig.

Kör även "chkdsk /r /f" i mixen här tillsammans med "DISM /Online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup" i mitt "maintenance"-script.

Tror mångas datorer mått betydligt bättre av lite DISM och SFC månadsvis Lite som när vi körde defrag på glada 90-talet!

Brukar köra min bat fil ibland med:
sfc /scannow
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
sfc /scannow
pause
exit