Windows ”Visa skrivbordet” blir Copilot-knapp

Permalänk
Medlem

Copilot är inget jag är intresserad av och kommer nog användas lika ofta som Cortana, inte speciellt intresserad av vad som kallas AI idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Liten sketen knapp hur som. Svår att pricka om man har en sekundär skärm till höger om huvudskärmen. Använder Win+D.

Tycker de borde tänka fram ett nytt ställe att ha en "visa desktop" knapp öht.

Använder knappen hela tiden men nu ska jag köra win+d istället. Bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Copilot är inget jag är intresserad av och kommer nog användas lika ofta som Cortana, inte speciellt intresserad av vad som kallas AI idag.

Varför inte? AI är skitbra på det vi människor tycker är tråkigt och mindre bra på det vi tycker är roligt (kreativitet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Varför inte? AI är skitbra på det vi människor tycker är tråkigt och mindre bra på det vi tycker är roligt (kreativitet).

Vad jag sett är det helt tvärt om? Vart är AIn som rensar avlopp?
"AI" kommer inte göra vanligt folks liv bättre.

Permalänk

Får se hur bra det blir. Jag kanske går över helt till Linux istället, eller så blir jag imponerad.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Vad jag sett är det helt tvärt om? Vart är AIn som rensar avlopp?
"AI" kommer inte göra vanligt folks liv bättre.

Precis. AI och robotar kommer aldrig städa eller klippa gräs och sånt.

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Som nyheten skriver, så går det att gå tillbaka den enkelt., Läs nyheten

Du missar poängen att detta kommer senare tas bort så man måste istället in i regedit för att ställa om.
Det är ju så Microsoft hanterar saker och ting sedan flera år tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Till alla som nu förfasar sig om att "Visa skrivbordet" försvinner: hur många visste att denna "knapp" ens existerande innan denna artikel? Hade själv ingen aning, för det är ju en "knapp" som i alla fall på min dator saknar någon form av bild.

Och om man nu ens brydde sig om denna funktion, hur många av er visste inte redan om win+d (och det verkar inte ändras, copilot verkar hamna på win+c som förval)???

Däremot är frågetecknen kring vad som framåt kommer skickas till Microsoft vettiga. Men givet Microsoft uttalande om att "AI-funktionella PC" bör framåt ha en NPU med minst 40 TOPS låter det ändå som man kommer ha möjligheten att köra saker lokalt. Det lär ju vara ett krav hos en hel del organisationer, så Microsoft har inte så mycket val om de vill att användarna ska ha möjlighet att köra funktionen.

Det märks så fort musen hamnade i högra hörnet

Väldigt smidigt när man är så dåligt på komma ihåg snabb kommandon. Har varit viss hatkärlek när den introducerades, men så mycket fönster man har uppe så är det riktigt bra. Glömmer tyvärr ibland bort denna och manuellt trycker ner fönster.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Är för långt att dra dit så brukar väldigt sällan använda den. Kör med kortkommandon på tangentbordet istället där händer inte behöver röra sig mer än minimalt.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Till alla som nu förfasar sig om att "Visa skrivbordet" försvinner: hur många visste att denna "knapp" ens existerande innan denna artikel? Hade själv ingen aning, för det är ju en "knapp" som i alla fall på min dator saknar någon form av bild.

Och om man nu ens brydde sig om denna funktion, hur många av er visste inte redan om win+d (och det verkar inte ändras, copilot verkar hamna på win+c som förval)???

Däremot är frågetecknen kring vad som framåt kommer skickas till Microsoft vettiga. Men givet Microsoft uttalande om att "AI-funktionella PC" bör framåt ha en NPU med minst 40 TOPS låter det ändå som man kommer ha möjligheten att köra saker lokalt. Det lär ju vara ett krav hos en hel del organisationer, så Microsoft har inte så mycket val om de vill att användarna ska ha möjlighet att köra funktionen.

Klart man använde visa skrivbordet. Istället för att sitta o minimera massor av fönster är det bara o trycka en gång längst ner till höger. Mycket välanvänd.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Du missar poängen att detta kommer senare tas bort så man måste istället in i regedit för att ställa om.
Det är ju så Microsoft hanterar saker och ting sedan flera år tillbaka.

Nah. Det tror inte jag.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av tompatomp:

Klart man använde visa skrivbordet. Istället för att sitta o minimera massor av fönster är det bara o trycka en gång längst ner till höger. Mycket välanvänd.

Samma här. Tiotal gånger per dag