Team Fortress 2-tråden!

Permalänk
Medlem

Om du har talang så sök upp 101c vettja.

Permalänk
Medlem

TF2 funkar inte för mig heller.
Kan inte ens starta det... :/
Kanske var något allvarligt fel i senaste patchen?
Fast mina kompisars TF funkar...

Permalänk
Medlem

någon som vet om man förlorar sina stats (achievements, items m.m.) som man nyligen har tjänat ifall man dc:ar?

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demnok
någon som vet om man förlorar sina stats (achievements, items m.m.) som man nyligen har tjänat ifall man dc:ar?

Disconnectar?

Allt du gjort/fått är ditt och är sparat i Steam-Cloud.

Annars måste man ju vara ansluten till samma server 24/7

Permalänk
Medlem

jag menar ifall man disconnectar medans man spelar i servern.

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demnok
jag menar ifall man disconnectar medans man spelar i servern.

Nej man förlorar inget om man disconnectar, när du väl fått det har du kvar det. Om du inte väljer att ta bort det själv.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Hoppas Valve fixar det där lagget som har uppstått efter senaste updaten. Jobbigt när det lagger till så fort man blir träffad av nåt..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Hoppas Valve fixar det där lagget som har uppstått efter senaste updaten. Jobbigt när det lagger till så fort man blir träffad av nåt..

Mjoo börjar bli ruggigt störande nu :/

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Hmm Jag har The tydligen ''Kid Mode'' eller vad det heter när jag Gibbar nån så flyger det cykel hjul och leksaker samt att blodet är grönt?

Hur får man bort det så man får blod och det?
Verkar pissigt när började vi med Censur på spelen....

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Sötast

Jag är sugen på att ha en permanent TF2 server.

Den har varit uppe i 3-4 dagar nu, men då jag inte är säker på hur många spelare hårdvaran klarar av i sig så har jag inte börjat lägga in så många moddar å grejer.

Det hade varit roligt om någon här hade spelat lite på servern, på så sätt kanske någon/några andra får upp ögonen, och någon dag blir populär

Servern hittar ni i serverbrowsern med namnet : "Yubo.se TF2 med stil"
IP är : 90.231.143.166

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Hmm Jag har The tydligen ''Kid Mode'' eller vad det heter när jag Gibbar nån så flyger det cykel hjul och leksaker samt att blodet är grönt?

Hur får man bort det så man får blod och det?
Verkar pissigt när började vi med Censur på spelen....

Köpt en tysk version? Hört om såna spärrar förr....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Jag är sugen på att ha en permanent TF2 server.

Den har varit uppe i 3-4 dagar nu, men då jag inte är säker på hur många spelare hårdvaran klarar av i sig så har jag inte börjat lägga in så många moddar å grejer.

Det hade varit roligt om någon här hade spelat lite på servern, på så sätt kanske någon/några andra får upp ögonen, och någon dag blir populär

Servern hittar ni i serverbrowsern med namnet : "Yubo.se TF2 med stil"
IP är : 90.231.143.166

Köpt en tysk version? Hört om såna spärrar förr....

Har en svensk ''Orange Box'' då allt är tryckt på svenska,i HL2 Osv så är det blod och gibs det är bara i TF2 som det är censurerat.

Det är visserligen inte så dåligt eller så dom fick till en hyfsad censur men det är inte poängen jag vill själv kunna välja om det ska var blod ellr inte

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

haha hällre att det flyger leksaker än grönt blod =P

fasen måste hitta nåt klipp med det, aldrig sett

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
haha hällre att det flyger leksaker än grönt blod =P

fasen måste hitta nåt klipp med det, aldrig sett

Mja det är ju hyfsat underhållande,dom implementerade det på ett bra sätt,Till skillnad från den Tyska/australienska Cenuren på Left 4 Dead 2
---'

Anyways finns det några bra Engelska servers har testat ett par Svenska men finner dom en aning tråkiga,det ända negativa jag har mot dom flesta Engelska/Britt/''Ger-Eng'' servers är att man ska antingen vara premium och dom som är det får oftast en massa bonusar vilket inte är kul om man själv inte betalar.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_

Anyways finns det några bra Engelska servers har testat ett par Svenska men finner dom en aning tråkiga,det ända negativa jag har mot dom flesta Engelska/Britt/''Ger-Eng'' servers är att man ska antingen vara premium och dom som är det får oftast en massa bonusar vilket inte är kul om man själv inte betalar.

Simiancage-servrarna är bra tycker jag. Roligt folk, mycket stammisar osv. Vettiga class-limits och oftast någon/några på varje lag som är medic. Sen är de väldigt snabba på att banna "kiddies". Enda nackdelen är att det ibland kan ta en stund att komma in på dem under prime time.

83.142.226.201:27045 är stock maps

83.142.226.201:27065 är custom maps

Brukar spela på den förstnämnda de gånger jag spelar public, annars spelar jag mest pcws och ligamatcher.. men ska det vara public så är det den servern jag går till alla gånger

Permalänk

Jag älskar TF2 har spelat den i 2 år, kom in och besök på server som är döpt efter mig

85.236.109.24:27015 Multiplay.co.uk :: Public :: TF2 (07) Home of The Cleaner [SWE]

Och här är alla Multiplay's servrar

http://forums.multiplay.co.uk/team-fortress-2/53041-tf2-publi...

Server kan vara full 22:00-01:00 försök att joina innan.

Visa signatur

:P

Permalänk
Medlem

Vänder mig till er som vet vad premium grejen är på saigns.de:s servrar. Jag har haft premium innan och tänkte fixa det igen. Man fyller i SteamID kommer vidare till paypal klickar continue och till sist ska man klicka på "Activate Premium Account" så är det klart. Men efter jag klicka för aktivering så kommer denna texten fram: "TIMESTAMP = 2010-04-14T11:37:18ZCORRELATIONID = 27218552c4dfaACK = FailureVERSION = 51.0BUILD = 1252565L_ERRORCODE0 = 10417L_SHORTMESSAGE0 = Transaction cannot complete.L_LONGMESSAGE0 = The transaction cannot complete successfully. Instruct the customer to use an alternative payment method.L_SEVERITYCODE0 = Error"

Någon mer som har problem med paypal betalning med saigns? Jag har pengar på kontot och det har fungerat innan.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tjo, spelar TF2 i division 2 på ETF2L med hel svenskt lag.
Här är ett klipp från min sista match mot laget Team eMpathy
http://www.youtube.com/watch?v=Ke_qJslDNu4

Visa signatur

//Deux

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthernGambit:

Tjo, spelar TF2 i division 2 på ETF2L med hel svenskt lag.
Här är ett klipp från min sista match mot laget Team eMpathy
http://www.youtube.com/watch?v=Ke_qJslDNu4

Mycket vackert!

Permalänk
Medlem

Idag avgörs div 1 på etf2l. Det står mellan idk?, tcm, och dignitas.

http://vanillatf2.org/2010/04/the-official-season-ending-tomo...

Matchen kommer att "castas" på mumble. Checka in länken för mer info.

Permalänk
Medlem

Har problem att spelet kraschar ofta när jag laddar en ny bana och ibland medan jag spelar, men sällan. Har Windows 7 64bit, någon annan med samma problem?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Har problem att spelet kraschar ofta när jag laddar en ny bana och ibland medan jag spelar, men sällan. Har Windows 7 64bit, någon annan med samma problem?

Du är inte ensam... Jag har samma problem här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Har problem att spelet kraschar ofta när jag laddar en ny bana och ibland medan jag spelar, men sällan. Har Windows 7 64bit, någon annan med samma problem?

Har ikke det problemet då jag kör det på Mac xD

Who send these babies to fight?

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Har ikke det problemet då jag kör det på Mac xD

Who send these babies to fight?

Så bara för att du kör det på Mac så är det alltså problemfritt?

Vilken jävla kommentar...

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

kör win7 x64 nada problem.
Spelar dagligen

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Du är inte ensam... Jag har samma problem här.

Skönt att jag inte är ensam då, har rapporterat buggen genom TF2 så får hoppas dom fixar det snarast!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Du har inga skumma configs eller dylikt, mycket som kan ställa till det. Funkar andra spel bra? Provat installera om och köra allt standard?

Funkar prima för mig med Win7 x64

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Har inte heller några problem med krascher (Win7 64bit).
Däremot känns spelet rejält laggigt efter senaste updaten. Min fps är bra, liksom min ping. Inget packet loss eller choke, men äckligt hackigt ändå.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Har inte heller några problem med krascher (Win7 64bit).
Däremot känns spelet rejält laggigt efter senaste updaten. Min fps är bra, liksom min ping. Inget packet loss eller choke, men äckligt hackigt ändå.

Inga krascher här heller (Win7 64bit). Håller också med om att det verkat vara extra laggigt den senaste tiden.

En skön grej är ju att mac-användarna fått vita ipod-lurar ingame - lättare att se vilka som är nybörjare

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Hedersmedlem

Har haft problem ett tag nu med att TF2 fryser och att ljudet loopas ett par sekunder. Efter frysningen rullar spelet på som vanligt igen. Det kommer helt random både vid intensiva perioder och när jag är själv på en server. Spelar ingen roll om det är en server i Sverige med låg ping eller utomlands med lite högre.

Har bytt ut allt i datorn utom minne, dvd-spelare0 och hårddisk(80Gb SSD). Dessa saker är dock testade och fungerar som de ska.
Har även testat att ändra multimedia-profilen i registret enligt följande:
#9756394 utan skillnad.

Alla energisparfunktioner är satta på disabled.

Börjar fundera på om det är något fel på mitt bredband men enligt pingtest.net har jag varken packetloss eller anmärkningsvärt hög jitter. Laddar även ner torrentfiler med full fart och helt utan avbrott dygn i sträck. Det är bara i TF2 detta uppstår!

Tog en screenshot på ingame netgraph sist det hände och där syns avbrottet tydligt:

Får dock inte connection timeout utan spelet fryser endast någon sekund för att sen hoppa igång igen.

Någon som kan säga vad avbrottet i netgraph betyder, har det med mitt bredband att göra?

System:

P55A-UD3
2*2 Gb Corsair
i5 750
GTX470
Essence STX
Seasonic 650W
Intel 80Gb SSD

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.