Permalänk

Trevligt att vakna till denna nyhet! Har varit lite torka på comhemfronten här på sweclockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Trevligt att vakna till denna nyhet! Har varit lite torka på comhemfronten här på sweclockers.

Jo det är rätt roligt att höra att dom har fått igång arbetet...

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

de har jobbat på bra dessutom ... kanske det blir 8 upp till sommaren då för alla

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

haha ja va ni e positiva roligt att se )

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk

Mig veterligen har jag aldrig varit speciellt negativ. Tyckte tjänsten var en "smula" undermålig när telefoni och internet helt låg nere mellan 18:00 och 23:00 i höstas. Alla är inte lika negativa som razerrazer som inte nog med att han ska säga upp sig utan dra med så många som möjligt ner i fallet.

Permalänk
Medlem

matte56: Jepp, det stämmer som han säger. Vi får hoppas att bytet till docsis 2.0 ger lite bättre kapacitet till de som inte fått ut sina 24/1 ännu förutom att ge möjligheter till högre upload. Det är dock ingen mirkelkur, vissa områden har fortfarande för stora kapacitetsproblem för att docsis 2.0 skall lösa det tyvärr.

Att det skulle bli "stabilare" är en sanning med modifikation, docsis 2.0 är lite känsligare för störningar men mindre känslig kapacitetsmässigt.

De få orter docsis 2.0 är aktiverat på är dock inte möjliga att få högre upload på ännu för att det är endast huvudcentralutrustningen som är uppgraderad. Det behöver göras om lite i nätet, öka frekvensomfånget och aktivera docsis 2.0 i modemen med ny mjukvara. Räkna med mars/april för lansering som tidigast. Kollar man på comhems hemsida blir det då möjligen 2/2, 8/8 och 24/8 som är de tjänster som finns med högre upload vilket är samma tjänster som tidigare UPC redan har.

Anledningen till att inte fler orter har fått huvudcentralerna uppgraderade ännu är enligt rykte att vissa inte bytt ut sina vita motorolmodem mot svarta motorola eller till Scientific atlantamodem när de fick detta hemskickat gratis under aug-okt månad. Vita motorolamodem kommer helt sluta fungera när man aktiverar docsis 2.0 nämligen.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

frostfield, ja menade inget illa , tycker det e bra att folk fortfarande har förhoppningar,
Phunky hört nåt om det ska vara klart i göteborg/hisingen, lider fortfarande av låga hastigheter under primetime, men dock inte då illa som det va för ett tag sen.
idag har nätet vart lite ostabilt, man kan ju hoppas på att det pga arbeten!

//snabbis

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Arbeten gör inte comhem dagtid längre om det inte är akut för att slippa beröra telefontjänsten. Göteborg är vad jag förstått den mest belastade delen av Sverige fortfarande tyvärr men vad jag vet skall mycket göras närmaste veckorna. Svårt att säga om du berörs av dessa arbeten dock.

Jag vill dock understryka att det i många delar av Göteborg enligt utsago borde fungera bra numera. Det är inte hela stadsdelar som berörs längre utan delar av stadsdelar.

Sedan är ju frågan vad du menar med dålig hastighet primetime. Ligger du under 16mbit på kvällarna lär det hända något framöver. Ligger du över 17 får du nog vänta ett bra tag innan åtgärd.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Oj! Mitt inlägg var kanska lite mer dramatiskt än det var tänkt. Vad gäller mina förhoppningar så känns det som att comhem drar ut så förbannat på tiden. Först ska de dra igång docsis 2.0 vilket bara det verkar dra ut på tiden. Sedan ska de väl testköra docsis 2.0 ett tag och wips så har det blivit 2008 och fortfarande ingen 100:a-megabit-uppkoppling. Känns ändå lite som det kvittar. Skulle jag rent hypotetiskt sett ladda hem ett lostavsnitt på 350 meg så tar det ändå bara strax över 2 minuter. På en 100:a megabit-lina så skulle det ta 30 sekunder, men när det ändå rör sig om så kort tid som 2 minuter så spelar det inte så stor roll om man kan få det ännu snabbare.

Notera att jag sjääääävlklart har den djupaste respekten för upphovsrättslagen och skulle hellre kokas i skit än att bryta mot den. Därför är jag inte kapabel att göra något så ondskefullt utan mitt lost-exempel ska bara ses som ett pedagogiskt exempel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabbis
frostfield, ja menade inget illa , tycker det e bra att folk fortfarande har förhoppningar,
Phunky hört nåt om det ska vara klart i göteborg/hisingen, lider fortfarande av låga hastigheter under primetime, men dock inte då illa som det va för ett tag sen.
idag har nätet vart lite ostabilt, man kan ju hoppas på att det pga arbeten!

//snabbis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Oj! Mitt inlägg var kanska lite mer dramatiskt än det var tänkt. Vad gäller mina förhoppningar så känns det som att comhem drar ut så förbannat på tiden. Först ska de dra igång docsis 2.0 vilket bara det verkar dra ut på tiden. Sedan ska de väl testköra docsis 2.0 ett tag och wips så har det blivit 2008 och fortfarande ingen 100:a-megabit-uppkoppling. Känns ändå lite som det kvittar. Skulle jag rent hypotetiskt sett ladda hem ett lostavsnitt på 350 meg så tar det ändå bara strax över 2 minuter. På en 100:a megabit-lina så skulle det ta 30 sekunder, men när det ändå rör sig om så kort tid som 2 minuter så spelar det inte så stor roll om man kan få det ännu snabbare.

Notera att jag sjääääävlklart har den djupaste respekten för upphovsrättslagen och skulle hellre kokas i skit än att bryta mot den. Därför är jag inte kapabel att göra något så ondskefullt utan mitt lost-exempel ska bara ses som ett pedagogiskt exempel.

Ponera att du ska ladda ner en HD-dvd då? inte roligt å tanka hem 25GB per film med säg 8mbit eller 24mbit, när det gåt mångdubbelt snabbare med 100mbit så ja hastigeheten kvittar inte bara om du ska ladda något även om du ska ha något annat lagligt :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Sedan är ju frågan vad du menar med dålig hastighet primetime. Ligger du under 16mbit på kvällarna lär det hända något framöver. Ligger du över 17 får du nog vänta ett bra tag innan åtgärd. [/B][/QUOTE]

Tja ikväll runt 1800-2045 fick ja nere i så lågt som 70kbits/sec, pendlar väldig, va uppe i 12Mbit/sec och nere i 4Mbit/sec nu kl 20:49

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

70kbit/s? WTF? Det är lite väl extremt om det nu inte är något annat fel utöver belastningen hos dig.

Hamnar du ända ner på 4mbit så är det troligen något som redan är planerat att avlastas framöver.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

kan inte köra tptest3 , det blir bara failed, det går för sakta , kör tptest5 , nere i 27kbit/sec nu, måtte svenssons gå och lägga sig snart!!

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Avstängd

Får comhem igång 24/8 mbit Q1 som det stod på deras sida när de lanserande 24/1mbit blir jag nöjd

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Yes det vore helnice!
länge sen man såg nån prtscr så här har ni en över nattens hastigheter
http://img519.imageshack.us/my.php?image=morrqu0.jpg

njut av det, nu är farten uppe i va den har brukat lega runt, allt mellan 13-19Mbit så nu funkar allt som det ska.
//Snabbis

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

För oss som sitter på det gamla upc nätet, kommer vi att beröras av allt detta???

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk

adl , nej det är 2 separata nät .

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

jag ser verkligen fram emot högre upload !

Permalänk

Efter natten avbrott är så mina hastigheter tillbaka på samma nivå som de var för 7 månader sen Det går snabbare i uppslag och fungerar som det ska. 1,05 upp och 8,41 ner på 8/1 abbonemang.

Hoppas det håller i sig och högre upload snart är möjlig

Permalänk
Medlem

Bor i Västra Frölunda, och här var nätet nere i flera timmar sen inatt...

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Samma här, i början fick jag mest packetloss men sen gick nätet ner helt. Fick ny ip-adress också vilket är lite störande. Jag har fd chello.
Någon som vet vad som pågått?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
http://www.idg.se/2.1085/1.97538

Fast ovan driftfel berörde bara comhem och inte f.d. chello.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Har haft 24 Mbit sedan det kom och det har fungerat rätt bra. Problemet är att jag i ca en månad snittat på 8 Mbit enligt TPTest. Kundtjänst spelar dum och jag blir mer och mer förbannad. Har någon annan liknande strul?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Kör tre stycken TP-Test, ett på morgonen, ett på eftermiddagen och ett på kvällen och skriv ner alla värden.

Sen skickar du resultaten till kundservice@comhem.com .

Skriv med IP-adress och allt du testat för säkerhets skull.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Mitt 24/1 har strulat sedan natten till den 24:e oktober, då det blev inkopplat.
De första månaderna låg hastigheten mellan 0-10mbit/s, i snitt så låg det på 5mbit...
Nu den senaste månaden har jag snittat 10mbit, så har blivit lite bättre, men långt kvar till 24mbit.

Felanmälde i början på november, har varit en tekniker och kollat här men hittade inget fel.
Det ringde en comhem kille veckan före jul, han skulle höra av sig och komma hit dagarna efter, han har fortfarande inte hört av sig...

i februari ringde det en annan comhem kille, han skulle ringa efter några dagar igen sa han, har inte hört nåt mer sedan desss....

De bara lovar o lovar... bara massa prat.

Innan 24/1 så hade jag comhems 8mbit, då låg jag alltid mellan 8-9mbit, så funkade perfekt då, men deras 24mbit var nog de sämsta jag beställt..

och som det ser ut nu verkar de inte göra nåt för att lösa mina problem med hastigheten som går upp o ner..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Har haft 24 Mbit sedan det kom och det har fungerat rätt bra. Problemet är att jag i ca en månad snittat på 8 Mbit enligt TPTest. Kundtjänst spelar dum och jag blir mer och mer förbannad. Har någon annan liknande strul?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larssonm
Mitt 24/1 har strulat sedan natten till den 24:e oktober, då det blev inkopplat.
De första månaderna låg hastigheten mellan 0-10mbit/s, i snitt så låg det på 5mbit...
Nu den senaste månaden har jag snittat 10mbit, så har blivit lite bättre, men långt kvar till 24mbit.

Felanmälde i början på november, har varit en tekniker och kollat här men hittade inget fel.
Det ringde en comhem kille veckan före jul, han skulle höra av sig och komma hit dagarna efter, han har fortfarande inte hört av sig...

i februari ringde det en annan comhem kille, han skulle ringa efter några dagar igen sa han, har inte hört nåt mer sedan desss....

De bara lovar o lovar... bara massa prat.

Innan 24/1 så hade jag comhems 8mbit, då låg jag alltid mellan 8-9mbit, så funkade perfekt då, men deras 24mbit var nog de sämsta jag beställt..

och som det ser ut nu verkar de inte göra nåt för att lösa mina problem med hastigheten som går upp o ner..

Har exakt samma problem :/

Permalänk
Medlem

Haja inget här om dagen.

Laddade upp en grej som tog typ 4.7GB och jag har 8mbit ut.
Men på något vänster så blev den klar uppladdad på 7minuter typ.
Hastigheten var enlgt loggen 100mbit.

Konstigt konstigt.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTTO
Haja inget här om dagen.

Laddade upp en grej som tog typ 4.7GB och jag har 8mbit ut.
Men på något vänster så blev den klar uppladdad på 7minuter typ.
Hastigheten var enlgt loggen 100mbit.

Konstigt konstigt.

Hm...menar du att du hade 100mbit i UPPLOAD ?
...om det hade varit download hade man kanske kunnat gissat på att de testade något..men uppload ?

4,7 på 7 min...är inte det mer än 100Mbit btw ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

körde du med dc++? den har nån skum komprimering i sig som kan ha gjort det. det ser ut som att man har skit hög upload fast det e egentligen dc++ som har komprimerat filen.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.