Permalänk
Medlem

Jag funderar på att skaffa gold versionen av spelet, behöver jag inte oroa mig då eller?

Mvh
Isak

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Jag funderar på att skaffa gold versionen av spelet, behöver jag inte oroa mig då eller?

Mvh
Isak

exakt

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

Tjena!
Nån som lirar detta roliga spel ännu? Har tänkt att sätta upp en server i kväll. Nån som vill va med och lira?

Helt från börgan. Annars har jag en tjej på lvl 17 (Pyromancer)

Vill även ha ett tips på vad jag skall välja mer än earth för att få en väldigt bra range pyromancer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raxox
Tjena!
Nån som lirar detta roliga spel ännu? Har tänkt att sätta upp en server i kväll. Nån som vill va med och lira?

Helt från börgan. Annars har jag en tjej på lvl 17 (Pyromancer)

Vill även ha ett tips på vad jag skall välja mer än earth för att få en väldigt bra range pyromancer

Hur dags?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Medlem

Oj. Såg inte dej igår.
Sätter upp en server ikväll ca 20:00

Namn: SW fans TQ
Pass: SweClockers

Permalänk
Medlem

Tjena, jag å en polare är också på om det går bra?
Ska ner å köpa spelet idag så jag blir helt ny på detta men han har spelat en liten stund.

EDIT: Har ni expansion pack och isf ska vi spela med det?
Vilka "klasser" ska ni spela som?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Visst alla får va med. Eftersom den ebart kan va 6 spelare så måste det tyvärr va örst till kvarn.
jag skall va Pyromancer (Tror jag)
Ja IT blir det.

Nu efter jul så skall vi göra ett slut projeck i virtuell design A. Tänkte då göra lite TQ prylar. Vad tror ni om det?
Finns det nån bra site där man kan kolla på olika items? Eller måste jag kolla in i spelet/screenshotsen hela tiden?

Tips till dig som är ny:
http://www.titancalc.com/
Hittade den igår =P

Hittade denna sida nu(Grym):
http://www.gamebanshee.com/titanquest/

OBS!
kan bli några minuter sen. Men skall försöka hinna i tid.
Annar får någon hemskt gärna starta server innan. men vänta tills 18:10 så alla har möjlighet att vara med. Vi kör väll i grupp ?

Permalänk
Medlem

Jag är också gärna med ikväll. Har en Brigand lvl 43 och en Harbinger lvl 27 men tänkte göra en ny, Templar tror jag.

Permalänk
Medlem

Typiskt... Spelet kostade 2 ggr mer än vad polaren sa och så hade dom inte kvar expansion... Blir inget lir för mig ikväll men min polare är säkert på.

Visa signatur
Permalänk

Ska försöka va där...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Medlem

[Borttaget av Raxox]

Permalänk
Medlem

Kunde tyvärr inte va med igår, men är gärna på nån annan dag.

Det enda som fattas i det här spelet är closed servers som i D2, hade varit så mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Otroligt buggigt spel, testade det när det kom ut, men det krashade hela tiden och det gick inte ladda savade spel.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Otroligt buggigt spel, testade det när det kom ut, men det krashade hela tiden och det gick inte ladda savade spel.

det VAR ett otroligt buggigt spel, ja.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Medlem

Vilka klasser har bra mobskills? Dream har två extremt bra. Men har tröttnat nu på den gubben. Har Nature som andra klass, men bara för att få 60 (eller 65?)% mer Health. har tänkt på Warfare, men det verkar som att den klassen är bara stark mot 1 vs. 1.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LamZ
Vilka klasser har bra mobskills? Dream har två extremt bra. Men har tröttnat nu på den gubben. Har Nature som andra klass, men bara för att få 60 (eller 65?)% mer Health. har tänkt på Warfare, men det verkar som att den klassen är bara stark mot 1 vs. 1.

Jag gillade Warfare pga. möjlighet till 2 vapen samtidigt, men på bekostnad av skölden...prova Defence vet jag + Dream = Templar.

Kicks Butttttttt....

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Medlem

Har du någon bra guide eller något? Vad jag brukar maxa först med Dream är Phantom strike och Dream Stealer. Ger sjukt bra dmg där. Men sen är det liksom "stopp", samma sak hela tiden (valfri hotkey --> spam).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LamZ
Har du någon bra guide eller något? Vad jag brukar maxa först med Dream är Phantom strike och Dream Stealer. Ger sjukt bra dmg där. Men sen är det liksom "stopp", samma sak hela tiden (valfri hotkey --> spam).

Läs alla mina tidigare inlägg för o börja med...
God fortsättning!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk

Bästa crowd-killern är enligt mig Hunting med båge. Dödar mobs o bossar fort som faen! Kombinera med nature eller dream. Min tjej har haft lika lätt sen normal Aten -> Legendary. Nästan för enkelt.

min build:

klicka

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Bästa crowd-killern är enligt mig Hunting med båge. Dödar mobs o bossar fort som faen! Kombinera med nature eller dream. Min tjej har haft lika lätt sen normal Aten -> Legendary. Nästan för enkelt.

min build:

klicka

Tror dig o vet själv....men det blir så tråkigt i längden, inga variationer i attacken, blir så monotont...enda roliga ä ju ljudet från scatter shot. lol

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LamZ
Har du någon bra guide eller något? Vad jag brukar maxa först med Dream är Phantom strike och Dream Stealer. Ger sjukt bra dmg där. Men sen är det liksom "stopp", samma sak hela tiden (valfri hotkey --> spam).

SHIT!!!

Har aldrig gillar DREAM men testade Phantom Strike och Dream Stealer, de äger FETT!!!
Högsta DMG 911 [lvl 10]

*SKRATTAR*
Ser nu nummert 911. USA´s 112 =D

EDIT:
Högsta DMG är nu 1451 på lvl11.
Har nu maxat phantom strike och dream stealer. Undrar också vad jag skall välja nu. Julius, jag har läst hela tråden.
Vill maxa DMG'en

EDIT {igen}:
Vad tror ni om Lucid dream ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raxox
SHIT!!!

Har aldrig gillar DREAM men testade Phantom Strike och Dream Stealer, de äger FETT!!!
Högsta DMG 911 [lvl 10]

*SKRATTAR*
Ser nu nummert 911. USA´s 112 =D

EDIT:
Högsta DMG är nu 1451 på lvl11.
Har nu maxat phantom strike och dream stealer. Undrar också vad jag skall välja nu. Julius, jag har läst hela tråden.
Vill maxa DMG'en

EDIT {igen}:
Vad tror ni om Lucid dream ?

Ja, Dream ä kul...särskilt Templar(dream/defense)
Distortion Wawe och Distort Reality måste du ha. Anfall med Psionic touch, adda Psionic Burn...
Lucid Dream är ok, tror det ä passivt. Som sagt, Distort Reality is the shit...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Ibland när man dödar ett monster så tappar dom nån sorts brev som det står lite olika saker i, tex Form-W900. Vad ska man med dom till eller är det bara att slänga?. Nån som vet vad jag menar?

mch luban

Permalänk

Det är bara easter eggs somd de lagt in.

Permalänk

he he....rolig läsning ä det i alla fall!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Medlem

Hej på er alla

Jag har ett problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med

Jag får det här meddelandet varje gång jag försöker installera spelet.

Errornr : 0x80040708
Descriptions: Unable to create required engine components, check whether you
have appropriate privileges to create COM components. (0x80004005)

Setup will no terminate

Har någon råkat ut för det här och vet hur man löser det

Tack på förhand

Tomas

Amd Athlon 64x x2 dual core
4GB ram
Geforcee 8400GS
vista home premium 32bit

Permalänk
Medlem

Nu har det gått snett. På main questen när man ska döda de 3 systrarna i act 4 så droppar de inte ögat. Nu kommer jag ingenstans eftersom jag måste ha ögat. Är allt förstört nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LamZ
Nu har det gått snett. På main questen när man ska döda de 3 systrarna i act 4 så droppar de inte ögat. Nu kommer jag ingenstans eftersom jag måste ha ögat. Är allt förstört nu?

De ska droppa ögat, det ä bara så. Följ uppdragen slaviskt.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Julius
De ska droppa ögat, det ä bara så. Följ uppdragen slaviskt.

Jag startade om spelet så hade de spawnat igen. Nu fick jag ögat.

edit: Om man ska göra den ultimata gubben, ska man då ta 2 klasser som man enbart får exempel Intellect och Dexterity med? (t.ex en Oracle. Man har ju 50 strength, fast då kanske man inte kan bära något bra vapen?)

Permalänk
Medlem

Jag skulle tagit 2 som ger str+ int och int+dex
Men visst man kan ta int+dex och int+dex och sen lägga absen på str.

Själv sklle jag gort "str+ int och int+dex" -taktiken t.ex Harbinger
Just nu kör jag Seer men skall upgradera till Harbinger vid högre lvl.

PS!
Det finns ingen som ger str+dex och str+dex va. letade igenom men hittade ingen, men hoppas jag missade någon, skulle vilja prova det.

EDIT:
Är det kanske någon som vet mer exakt vad str, int och dex gör.
STR vet jag ger lite mer dmg men är det det enda ?