MacBook Air - Världens tunnaste laptop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
nää fy fasen asså, slänger inte ut 16 500:- på en sån här kass dator, menar 80GB 4200-rpm?, 1,6ghz core 2 duo processor? för dessa pengar skulle man kunna få något mkt mkt bättre tex köpa, dells nya ultraportabla laptop och asus eee?!?

Dell har väll ingen ultraportabel dator?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Dell XPS M1330 - hadde jag köpt med bra config och asus eee .. o då får man iaf riktiga saker, fast visst vill ni slänga ut 16 500 på denna så visst ;D

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
Dell XPS M1330 - hadde jag köpt med bra config och asus eee .. o då får man iaf riktiga saker, fast visst vill ni slänga ut 16 500 på denna så visst ;D

Dellen är dubbelt så tjock som MacBooken och fulare. MacBook Air är gjord i aluminium med backlightat tangentbord, tunn som fan och kör Mac OS X. Jag kan lätt betala typ 6k mer för det. Och då jämför jag ändå med en XPS på 1,6Ghz med 1Gb ram (hälften). Sen att du bara vill ha en bärbar dator för att kunna spela CS på bussen säger ju också att du inte är målgruppen Air är riktad till.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

var är just air riktad för då?, menar den lär la knappast klara spel, tyngre program, osv o den lär ju vara något *seg*? den lär la bara vara bra för dvd tittande, bild hantering o surfning typ? känns något onödigt o slänga ut nästan 17 000 på de.. ??

men vrf inte köpa asus eee för 3000 som är ännu mera ultraportabel än denna air + ni sparar ca: 13 000

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Avstängd

Air är riktade till folk som vill ha en snygg ultraportabel dator som kör Mac OS X. Den är inte gjord för att spela på. Den är inte gjord för att mixa 16 kanaler musik i. Den är inte gjord för att rendera en 3d-animerad film på. Den är gjord för att arbeta och surfa på liksom. Typ skriva dokument, lyssna på MP3 on the road. För folk som har pengar och vill ha en snygg, stabil dator som kör ett bra OS. Folk som vill spela spel och komma undan med så mycket prestanda/krona som möjligt får kolla vidare på större datorer med sämre byggkvalitet.

Varför man inte köper en Asus EEE?

1) För att skiten är gjord i plast
2) För att skärmen är 7" stor
3) För att skärmen har en upplösning jag spelade Quake i när jag gick i typ fyran
4) För att hårddiskutrymmet är 2Gb stort
5) För att den kör Linux som standard

Vill du att jag ska fortsätta?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Air är riktade till folk som vill ha en snygg ultraportabel dator som kör Mac OS X. Den är inte gjord för att spela på. Den är inte gjord för att mixa 16 kanaler musik i. Den är inte gjord för att rendera en 3d-animerad film på. Den är gjord för att arbeta och surfa på liksom. Typ skriva dokument, lyssna på MP3 on the road. För folk som har pengar och vill ha en snygg, stabil dator som kör ett bra OS. Folk som vill spela spel och komma undan med så mycket prestanda/krona som möjligt får kolla vidare på större datorer med sämre byggkvalitet.

Varför man inte köper en Asus EEE?

1) För att skiten är gjord i plast
2) För att skärmen är 7" stor
3) För att skärmen har en upplösning jag spelade Quake i när jag gick i typ fyran
4) För att hårddiskutrymmet är 2Gb stort
5) För att den kör Linux som standard

Vill du att jag ska fortsätta?

1. det finns en 4gb variant + man kan välja med 8gb ssd minnes kort = 12gb
2. går köra xp på.

Så du menar att du kommer slänga ut 17 000:- för att skriva på dokument o att den e snygg? :).. Ja har man pengar så vrf inte...

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Avstängd

Nej, JAG kommer inte slänga ut 17k på en MacBook Air eftersom jag redan har en vanlig MacBook som duger alldeles utmärkt. Däremot om jag skulle ut på en jorden runt-resa hade jag nog övervägt att sälja den här och byta upp mig.

Och 12Gb är fortfarande patetiskt lite lagringsutrymme

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Jag har verkligen ingenting emot Air - men en UMPC (ultraportabel) kan ni då inte komma och säga att den är, oavsett hur lätt eller tunn den än må vara; det är en helt annan formfaktor. Således bör den aldrig jämföras med EEE-PC.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axy
Sjukt kul att se hur personligt du tar en diskution om datorer, kan föreställa mig sitta där "iiiih Mac är visst jättebra iiiih, dumma kids!!!"

Du tar kritik mot Mac som om det vore din flickvän. Det kanske är så?

Så en diskussion/åsikter för dig är helt i avsaknad av personligt värde? I så fall förstår jag inte varför du diskuterar. Att du kan föreställa dig själv sittandes där och utbrista "iiiih Mac är visst jättebra iiiih, dumma kids!!!" är ju ännu märkligare.

Nej, men jag tar osaklig idioti som just idioti. Okunskap som okunskap och slutligen rena falserier som falserier. Det är jätteroligt att du i dina inlägg - efter jag ifrågasatte det du skrev - bara har handlat om att försöka förolämpa mig utan att försöka svara på det jag uttryckligen frågat dig om gång efter annan. Hur vore det om du faktiskt lärde dig att diskutera ämnet istället för att komma med töntiga inlägg om tjejer och hur du tror att jag är, de biter liksom inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Hakke, eftersom ditt senaste inlägg bara visar på hur...tja... inne i din egen skit du är så kan vi nog påstå att du är ett lost cause.

Gör det, på vilket sätt? Eller menar du att företag som satsar galet mycket pengar i utveckling och design bara ska se dessa pengar som förlorade? Som vanligt vänder du dig till personangrepp (vilket vi båda är ganska duktiga på, medges, men jag är i alla fall rolig ) plus att du verkligen aldrig förklarar vad du själv anser vara felaktigt med det jag säger. Men du har ju bestämt dig för vissa grejer här i livet, vem är jag att döma dig för det bortsett från att du beter dig som en översittare i ett forum.

Är jag ett lost cause gäller det nog för oss båda två, var inte så skenhelig.

Oh well, eftersom vissa enbart går till tuffa personangrepp utan att ens svara på påståenden/frågor anser jag denna "debatt" vara över. "GG" Axy, du "vann"...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vAYabo
Hakkenarsk, att apple gör kvalivativa produkter är ingen nyhet, men när det kommer till prestanda så är de inte ens bland toppen, sen är inte läsarna här i sweclockers de enda som klagar på att apple på senaste inte brytt sig så mycket om prestandan och värdet på deras datorer, bara att gå in på andra forums som t.ex. www.notebookreview.com för att läsa vad folk tycker generellt.

Apple måste skärpa sig, de kan inte sitta och förlita sig på att de skulle kunna blåsa kapabla dator användare som kan saker om hårdvara, som nu istället generellt köper istället ifrån t.ex. bl.a. dell och lenovo.

Alltså, jag förstår inte varför ni fortfarande verkar ha inbillat er att MacBook Pro är till för att erbjuda så mycket prestanda per krona som möjligt? Det har aldrig varit så och det kommer aldrig vara så. MacBook Pro köper man för att

1) Man har råd
2) Man vill ha en riktigt snygg dator
3) Den är gjord i aluminium
4) Har backlight på tangentbordet
5) Kör Mac OS X

Liksom, om ni vill ha prestanda/krona köp för fan inte en MBP. Köp en billig plastdator med dålig byggkvalitet som är 4cm tjock, väger ett ton och låter som ett as. För ALL DEL. Det är ingen som påstått att MBP ska mäta sig med andra datorer prestandamässigt, men om ni aldrig suttit vid en tror jag inte ni förstår varför folk är nöjda med sitt köp även fast dom betalat massor med pengar mer än vad dom hade behövt för den hårdvaran

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

själv tycker jag att det e idiotiskt o slänga ut 17 000 på något bara för en dator är *tunn*
en 13" räknas inte som ultraportabel..

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

@ Hakkenarsk: Det roliga är ju att det är du som har en arg och förolämpande ton, det har flera andra kommenterat också. Du säger att jag inte sagt något konkret argument, well, några sidor tillbaka var det någon som postade en zepto med motsvarande prestanda för runt halva priset, och därmed var min poäng bevisad. Sen kan du komma med "Ah men den har inte ett äpple på sig och är inte gjord i aluminium!!!" om du vill.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Alltså, jag förstår inte varför ni fortfarande verkar ha inbillat er att MacBook Pro är till för att erbjuda så mycket prestanda per krona som möjligt? Det har aldrig varit så och det kommer aldrig vara så. MacBook Pro köper man för att

1) Man har råd
2) Man vill ha en riktigt snygg dator
3) Den är gjord i aluminium
4) Har backlight på tangentbordet
5) Kör Mac OS X

Liksom, om ni vill ha prestanda/krona köp för fan inte en MBP. Köp en billig plastdator med dålig byggkvalitet som är 4cm tjock, väger ett ton och låter som ett as. För ALL DEL. Det är ingen som påstått att MBP ska mäta sig med andra datorer prestandamässigt, men om ni aldrig suttit vid en tror jag inte ni förstår varför folk är nöjda med sitt köp även fast dom betalat massor med pengar mer än vad dom hade behövt för den hårdvaran

Nu tror jag att du drar alla pc datorer över en o samma kant..? =D

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Macbook Air-bluffen - så luras du av Apple

http://www.idg.se/2.1085/1.141125

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd

Högst oväntat...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axy
@ Hakkenarsk: Det roliga är ju att det är du som har en arg och förolämpande ton, det har flera andra kommenterat också. Du säger att jag inte sagt något konkret argument, well, några sidor tillbaka var det någon som postade en zepto med motsvarande prestanda för runt halva priset, och därmed var min poäng bevisad. Sen kan du komma med "Ah men den har inte ett äpple på sig och är inte gjord i aluminium!!!" om du vill.

Men du har ju fortfarande inte visat en Zepto med liknande prestanda. Den zepton hade väll inte LED skärm? Den hade även grymmt mycket kortare batteritid. Du tog en Zepto som var så långt ifrån lik du kan komma.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kyre
För det första så önskar jag att jag inte behövde veta allt om "Specs". Men för mig känns det som en självklar kunskap för att bedöma pris/prestanda.

DVD-filmer tycker jag absolut man kan se på en 13" datorskärm. Jag brukar köpa några så jag kan ta med mig och se på när jag reser eller är i sommarstugan. Och så behöver man inte leta fram den externa spelaren när man behöver installera eller överföra någonting som ligger på en CD.

Anledning att jag tycker att man skulle bygga in den är också att en dator plus extern spelare faktiskt tar mer plats än en dator med inbyggd sådan. Dessutom är det ju krångligare ju fler små prylar man måste tänka på att ta med sig. Det tycker jag speciellt man märker när man reser ofta. Därför tycker jag att finessen med inbyggd väger över mot den lilla extra vikt och volym det skulle betyda. Enkelhet och krångelfritt är ju annars ledord för Apple!

Slutligen vill jag bara poängtera att "Applebögar" är väldigt ivriga att försvara sitt favoritmärke.

Edit: Jag älskar egentligen Apple. Men dom gör inte perfekta produkter, även om dom är bland de duktigaste på marknaden.

Haha, köp en MacBook då?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Verkar smått omöjligt att en diskussion angående Mac inte spårar ur till diverse bajskastning; lite som det gör mellan ägare till spelkonsoler - hårdvarustandarden som man själv valt att spendera sina dyrbara slantar i ska minsann ingen annan komma och kritisera!

Nåväl, för att faktiskt tillföra något så snubblade jag över en tidig prototyp, som folk dregglade ganska rejält över runt ett halvår sedan - då inte från äpplet utan från Intel; som uppenbarligen verkar ha lämnat över styrspakarna. Trist bara att de gjorde sig av med färgerna och e-readern, men det skulle väl inte varit lika "mac" annars - för att inte tala om att det skulle kostat en slant mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Haha, köp en MacBook då?

men om han köper en macbook faller ju hela hans resonemang om att apple är skit:P

Är det ingen som har funderat över att air är helt gjord i återvinningsbart material?
Det är ju något som ni pc fantaster inte räknar in när ni jämför me andra billigare maskiner.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

angående de som tycker denna är dyr, kolla priserna på konkurenterna:

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
angående de som tycker denna är dyr, kolla priserna på konkurenterna:

http://images.appleinsider.com/macbookair-compare-chart-08012...

Visserligen visar den där jämförelsen att liknande laptops ligger inom samma prisram, och över (själv har jag inte ens klagat på det) - men det var verkligen inte en bra genomförd jämförelse.

t.ex. så kostar en ASUS U1F 1600$, och "Thinkpad X" är för det första en tablet-pc och för det andra är även deras angivna pris lite snett..

Permalänk
Medlem

jarå, testet ä absolut inte det bästa, jag ville bara visa att priset på macbook air, inte är så märkvärdigt högt som en del här vill ge ett sken av. inte när vi snackar om ultraportabla datorer.

annars måste jag säga att nivån ä grymt låg här på swec, ja menar "macbögar" o liknande ord, vilken ålder är det på folk här på swec? har folk inte passerat det stadiet.
dessutom så ska många som använder dessa ord, kanske borde kolla lite på hur de själva skriver o har sig mot folk som gillar apple, deras beteende näre gäller hat attacker och uppvisande av fanatiska beteende ä slående likt de personer som de hoppar på o kallar "macbögar". eller "macofob" som de kanske själva skulle säga.

om man gillar apple o deras produkter, varför får man inte skriva det? skriver man nått positivt om apple o deras produkter, eller "försvarar" produkterna som en del anklagar oss som gillar apples grejjer för att göra., så får man så mycket skit, glåpord, påhopp o flaska anklagelser, ofta från personer som aldrig ägt en apple dator o verkligen vet vad han talar om, ofta från personer med bristande förstående att alla inte tycker likadant. det ironiska är att hade man på samma sätt "försvarat" o hyllat t.ex. en zepto dator, med riktiga o falska påståenden på gränsen till va folk här kallar fanatiskt, så hade inte påhoppen blivit lika många, jag måste nog säga att de faktiskt inte skulle existera, o det beror inte på att zepto gör extremt mycket bättre datorer, utan för att det är ett mer accepterat märke här.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

är det så konsigt att vi som gillar apple får glåpord på oss? Swec handlar ju mestadels om nya gpuer osv, o då hamnar ju mest spelnördar här, som inte förstår att man inte måste spela på sin dator.

mba räcker ju gott o väl till allt förutom de senaste spelen.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

Mest för att Axy är så förbenat söt i sin kamp för att framstå som mogen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axy
@ Hakkenarsk: Det roliga är ju att det är du som har en arg och förolämpande ton, det har flera andra kommenterat också. Du säger att jag inte sagt något konkret argument, well, några sidor tillbaka var det någon som postade en zepto med motsvarande prestanda för runt halva priset, och därmed var min poäng bevisad. Sen kan du komma med "Ah men den har inte ett äpple på sig och är inte gjord i aluminium!!!" om du vill.

Du argumenterar på en nivå som understiger min 11-årige son och han är en ren katastrof i det avseendet. Hursomhelst, den Zepton var inte *motsvarande*, vilket jag påvisade. Gav du några som helst argument för att "motbevisa" mig eller ge mig några personliga synpunkter som du absolut måste ha (eller sitter du bara och går på hörsägen, igen? För jag antar att du har ERFARENHET av Mac, eftersom du uttalar dig så starkt emot Mac).

Du är rolig, okunnig, ignorant, naiv och fånig. Har jag någon gång i dessa trådar uttryckt mig så som du hävdar att jag gör? Nej. Jag ger min uppfattning om saken. Du basunerade ut att MacBook Pro bara mäktar med 15 fps i WoW, jag hävdade att det var en lögn. Det handlade om knas med en drivrutin (vilket kan hända vilken konfiguration av vilken dator som helst här på planeten jorden och som dessutom är åtgärdat sedan månader tillbaks). Du hävdade att MacBook Pro är minst dubbelt så dyr som motsvarande bärbara PC. Jag vet inte hur du ser på ordet motsvarande, men det kräver ju liksom en del saker. Inte bara ren processorkraft, ramminne och grafikkort. Det kräver också en viss byggkvalitet, materialval, skärmval, batteritid, kompabilitet, portar och även mått/vikt, att operativsystem medföljer ser jag som en självklarhet. Zepto i den konfigurationen som postades är inte motsvarande. Den har absolut prestanda, minne och grafik, men sen då? Inget operativsystem. Yeah, right, folk kan köra med Ubuntu, men handen på hjärtat, hur många sitter 100% i Ubuntu eller annan dist här på planeten. Ska man jämföra något av Microsofts operativsystem med Apples diton måste det ju bli Business Ultimate, för det har "allt", Mac OS X finns i EN variant (bortsett från OS X Server så klart, vilket inte är så konstigt), till ETT pris om du inte köper en familjelicens. Batteritiden är ju rent usel. Ingen inbyggd webcam. Ingen port för firewire 800.

Ett tips, du har ju trots allt pyntat en jädra massa pengar för din dator som du inte finner tillfredsställande (vilket inte är alls mycket under vad en MacBook Pro kostar), du kanske skulle testa Mac. Vem vet, du kanske blir nöjd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Högst oväntat...

Damodred, att du inte kan det minsta om reklam, design, marknadsföring och ren perspektivlära är för mig inte ett dugg förvånande. Men jag gillar att du försöker.

Permalänk
Avstängd

Visst kan jag det. Jag kan otroligt mycket. Säger bara att det förvånar mig inte att Apple manipulerar och smutskastar sina konkurrenter (som delvis inte ens deltar i samma genre) i sina försök att sälja sina produkter. Jag kan till och med så mycket att jag ser igenom Apples försök att lyfta fram sina produkter och mer eller mindre kalla dem alla för skräp för människor som inte är kapabla att tänka själv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Visst kan jag det. Jag kan otroligt mycket. Säger bara att det förvånar mig inte att Apple manipulerar och smutskastar sina konkurrenter (som delvis inte ens deltar i samma genre) i sina försök att sälja sina produkter. Jag kan till och med så mycket att jag ser igenom Apples försök att lyfta fram sina produkter och mer eller mindre kalla dem alla för skräp för människor som inte är kapabla att tänka själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk

Det kräver också en viss byggkvalitet, materialval, skärmval, batteritid, kompabilitet, portar och även mått/vikt, att operativsystem medföljer ser jag som en självklarhet. Zepto i den konfigurationen som postades är inte motsvarande. Den har absolut prestanda, minne och grafik, men sen då? Inget operativsystem. Yeah, right, folk kan köra med Ubuntu, men handen på hjärtat, hur många sitter 100% i Ubuntu eller annan dist här på planeten. Ska man jämföra något av Microsofts operativsystem med Apples diton måste det ju bli Business Ultimate, för det har "allt", Mac OS X finns i EN variant (bortsett från OS X Server så klart, vilket inte är så konstigt), till ETT pris om du inte köper en familjelicens. Batteritiden är ju rent usel. Ingen inbyggd webcam. Ingen port för firewire 800.

Ett tips, du har ju trots allt pyntat en jädra massa pengar för din dator som du inte finner tillfredsställande (vilket inte är alls mycket under vad en MacBook Pro kostar), du kanske skulle testa Mac. Vem vet, du kanske blir nöjd?

Jävligt bra skrivet och väldigt sant.

Permalänk
Medlem

Det verkar som att de första har skickats nu, så kanske börjar de dyka upp nästa vecka

Visa signatur

Ursäkta mig, min ä-tangent fungerade inte :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk

Ett tips, du har ju trots allt pyntat en jädra massa pengar för din dator som du inte finner tillfredsställande (vilket inte är alls mycket under vad en MacBook Pro kostar), du kanske skulle testa Mac. Vem vet, du kanske blir nöjd?

Otillfredställd är jag väl inte direkt, lika tillfredsställd som om jag hade vilken dator med ett 8600-grafikkort som helst, vilket Macbook Pro har. Frågan om reklamation var om att få fulla summan tillbaka på en halv år gammal dator, vilket självklart är bra, eftersom man kan få bättre för samma summa pengar nu. Hade nog varit mer missnöjd med att ha betalat typ 20k för en MBP, vilket den kostade i somras (har jag för mig?).

För övrigt är jag för lat/likgiltig till att motargumentera dig i fortsättningen, kan inte matcha dina absurda ansträgningar du lägger i att försvara Apple, som du verkar ha 2309 produkter ifrån, i att argumentera varför jag inte gillar dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axy
Otillfredställd är jag väl inte direkt, lika tillfredsställd som om jag hade vilken dator med ett 8600-grafikkort som helst, vilket Macbook Pro har. Frågan om reklamation var om att få fulla summan tillbaka på en halv år gammal dator, vilket självklart är bra, eftersom man kan få bättre för samma summa pengar nu. Hade nog varit mer missnöjd med att ha betalat typ 20k för en MBP, vilket den kostade i somras (har jag för mig?).

För övrigt är jag för lat/likgiltig till att motargumentera dig i fortsättningen, kan inte matcha dina absurda ansträgningar du lägger i att försvara Apple, som du verkar ha 2309 produkter ifrån, i att argumentera varför jag inte gillar dom.

den billigare MBP har alltid kostat 18000, och som student 16200.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"