Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Cloverfield 3/10

Skitkass imo, vet inte vad jag ska säga.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Magnolia - 9.5/10

Vad finns det att klaga på? Tyvärr en film som inte faller alla i smaken men jag tycker alla borde ge den en chans i varje fall.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Jungfrukällan - 4/10

Kollade igenom IMDBs lista över bästa horror-filmer och där låg denna på 15e plats.

Visst var filmen okej, men det var nada horror, utan drama.

Permalänk
Medlem

Här kommer några filmer

Hancock:
Började bra men störde mig på en massa saker mot slutet.

Fear and loathing in Las Vegas:
Oj, vilken film. Visste inget om den förutom att Johnny Depp är med i den och att många tycker den är skum, det räckte för att jag skulle bli intresserad
Jag gillade den. Den är snygg och skum men väldigt välspelad så man tappar inte fokus från den utan är intresserad hela tiden på vad som komma skall.

Tideland:
Oj, vilken film (igen). Vi blev varnade av killen i filmbutiken när vi skulle låna den. Den varningen passade bra för konstigare film får man leta efter. Även denna är mycket välspelad, speciellt Jodelle Ferland som spelar den lilla tjejen i huvudrollen och som vi också kan se i Silent Hill.
http://www.imdb.com/title/tt0410764/

The Dark Knight
Jag var så nöjd när jag kom ut från biografen. Den levde verkligen upp till hypen och Heath var så grym som man knappt kunnat tänka sig.
Absolut en film som jag kommer köpa Exclusive Extended Edition av
Är det världens bästa film då? Nja, den är snygg, bra och välspelad men känns inte riktigt som Batman och det var några småsaker som jag störde mig på.

Permalänk
Medlem

Stand By Me - 8/10

Jag har faktiskt inte sett denna klassikern innan, skäms lite. Mycket underhållande film. De 4 pojkarna spelade faktiskt riktigt bra för att vara så små, det är inte ofta man ser barn med så bra skådespel.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Cloverfield - Den gick att se. Önskar faktisk mer sådana här filmer, önskade också att man slapp "handkameran".

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

The dark knight: Säger som _simis_. Den får 9,5/10 utav mig. Heath Ledger, ujujuj säger jag bara! Vilken makalös insats!

Equilbrium: Riktigt bra film, men den var lite väl overklig (typ matrix utöver det, med alla rörelser och skit). Handlingen var fruktansvärt bra annars. 7,5/10.

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

Survive Style 5+

Allvarligt talat vet jag inte hur man skall betygsätta den här filmen. Det är den mest bisarra och knepigaste filmen jag någonsin sett, måste se den igen för att dra en bättre slutsats.

Redbelt 5.5 alt 6/10

Det känns som att den här filmen försöker för mycket att vara annorlunda, specifikt dialogen. Det gör den inte alls bättre än någon annan film utan snarare lite löjlig, handlingen är relativt genomskinlig likaså.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

The Dark Knight - 9.5/10

Över förväntan! Otroligt..
Kan inte säga mer än så.

Permalänk
Medlem

The Life of David Gale - 7/10

Kortfattat var filmen mycket sevärd. Det fanns en del saker jag störde mig på men dom var turligt nog få till antalet.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

The Objective (http://www.imdb.com/title/tt0962711/)
En okej film. Över medel skulle jag säga iaf.

Nån som lyckades lista ut vad det var? Jag har verkligen ingen aning.

Dold text

Kan tilläggas, slutet är sämst.

Permalänk
Medlem

The Dark Knight
Bättre än Batman Begins

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Medlem

Equilibrium - 8/10

Grym sci-fi film! Har Christian Bale nånsin varit med i en dålig film? Shit...
Se den för storyn!

Måste dock säga att jag inte gillade actionscenerna så mycket. Det såg rätt så billigt ut när det var en fight på gång, men annars var filmen bra!

Felon - 8/10

Bra fängelsefilm. En man hamnar i fängelset fast han är oskyldig (typ oskyldig), väl i fängelset blir det bara värre för honom.

BTW har Val Kilmer gått upp vikt? Ser ut som värsta biffen i denna filmen...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

The Strangers - 8/10

Rätt bra thriller/rysare som inte bygger på massa övernaturliga och långhåriga japanska brudar.

Permalänk

My Sassy Girl - 6/10

Remake på asiatisk drama/kärleksfilm med verklighetsbakgrund. Har ej sett originalet som vissa tycker är mycket bättre. Gillar man Elisha Cuthbert a la Girl Next Door blir man inte besviken. Sedan är jag rejält blödig, och denna var nästan mera tårframkallande än The Notebook (som sagt, blödig...). Något med de generella omständigheterna i filmen som jag tycker är väldigt sorgligt.

En klart godkänd film. Kan verka lite konstig men när man sett hela blir allt lite klarare.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Hedersmedlem

Never Back Down - 7.5/10

Ganska okej film att titta på i typ 90-100 minuter. Enkel handling och lite förutsägbar, lätt att fastna för. Gillar denna typ av film. När man har sett färdigt och börjar fajtas mot luften

Permalänk

Arn Riket Vid Vägens Slut 7/10. Bättre än 1:an iaf.

Permalänk
Medlem

The Promotion 6/10

Tar man filmen som ett drama är den ok, men komiken håller inte tyvärr.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Felon

Grym film som väcker starka känslor. Val Kilmer är väldigt bra i den, helt klart. Förvånansvärt bra skådespeleri och story! Rekommenderas starkt, 9/10.

Son of Rambow

Skön film.. påminde om This is England och min barndom. Jäkligt skön film att glo på. Lite annorlunda story och så men det hela funkar bra. 8/10

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
[B]Felon

Grym film som väcker starka känslor. Val Kilmer är väldigt bra i den, helt klart. Förvånansvärt bra skådespeleri och story! Rekommenderas starkt, 9/10.

Håller med till punkt och pricka.

Permalänk

ARN - Riket vid vägens slut 10/10

Grymt bra film!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Night Watch... Visste inte att den va rysk innan:)

Men ja.. den va väl hyffsad. inte helt kass men ine direkt bra heller.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

K-Pax - 7/10

Spacey är utmärkt som vanligt, men filmen saknar litegrann för att ha det där lilla extra.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Felon. Får instämma i hyllningarna. Bra och gripande film med ett skådespeleri som åtminstone inte jag har något att anmärka på. Tja, förmodligen lite "för mycket". Men det funkar eftersom det trots allt är film.

Permalänk
Medlem

Diary of the Dead var den senaste jag såg. Helt klart sevärd, rätt ruskig på sina ställen, men den når inte upp till Dawn of the Dead (2004).

Visa signatur

denna signatur är inte vettig, den är inte heller tänkt att ha någon djup filosofisk mening som man kan tro. allt jag vill säga med denna signatur är att jag inte har nånting att skriva.

Permalänk
Medlem

The Transporter - 6/10

Helt ok action!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Transporter 2 är bättre än 1:an

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Transporter 2 är bättre än 1:an

Noterat! Blir väl den ikväll...Rätt skönt att ägna tankeverksamheten åt att föra chips från skålen till munnen istället för komplex handling och avancerad dialog

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

The Longest Day - 100/10!!!

Citat:

Denna filmen ser vi klassiskt, dvs. svart vit med en internationell skådespelarskara som ska framföra det största slaget i historien. Informationen kopierad från discshop.se! Över 18.000 titlar i lager. Leverans nästa dag om du beställer före 16 00. Denna film fick två Oscars för Specialeffekter och filmografi. Den räknas som en av de bästa filmerna någonsin!

Kan bara bli bra när människor som: Richard Burton, John Wayne, Sean Connery, Henry Fonda, Gert Fröbe är med!

http://www.imdb.com/title/tt0056197/

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Where in the World Is Osama Bin Laden? - http://www.imdb.com/title/tt0963208/

Den var rätt underhållande. Förvänta er ingen superintelligent dokumentär; det mesta som berättades var självklara saker som dom flesta med en gymnasie-utbildning redan vet. Däremot var det intressant att få höra hur folket nere i Israel, Afghanistan, Egypten och Pakistan tycker och så om Amerika. Den var lite vinklad och fördummad för det amerikanska folket men med tanke på deras ignorans för mellanöstern så behövs det (någon på imdb frågade seriöst om Morgan Spurlock hittade Osama eller inte). Overall så var den sevärd, underhållande och väldigt humanistisk.

7/10

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |