Permalänk
Medlem

Det kan ha varit nån som sagt det förut, men denna BenQ FP241W kostar lite över 4000kr i andra länder så det är inget "nästan halva priset!" inte. Vet inte varför det är såhär dock. Har Sverige missat prissänkningen på denna skärmen? Det finns nog en anledning till att den sänktes i andra länder också (att den är helt på utgående och kanske till och med ska ersättas inom kort?).

Finland (som annars brukar vara dyrare än Sverige) har haft 450 euro i nära två månader. Tyskland har högst 425 euro till de som skickar till Sverige (hur länge de haft det vet jag inte).

Dustins pris är ju dock billigare än de tyska och finska, så det är ju fortfarande ett bra köp (om man har behov av non-TN). Nu återstår bara att se om nån får den eller inte, med tanke på att de verkar ha problem med att få in den (senaste prel. datumet är i början av december).

edit: De har SANSLÖST kass pixel-policy (speciellt T-serien). På FP241 verkar det som man får ha 22 fel som värst (5 lysande vita, 5 helt döda, 12 subpixelfärgade). På T241 får man ha (hör och häpna) 12 helvita, 35 (!) heldöda och 116 (!!) subpixelfel. Dessutom får man ha 12 klusterfel (minst 2 fel inom 5x5 pixlar) som drar åt sig extra mycket uppmärksamhet. Detta var det sämsta jag hört på länge :/.

Visa signatur

g++

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rhino

edit: De har SANSLÖST kass pixel-policy (speciellt T-serien). På FP241 verkar det som man får ha 22 fel som värst (5 lysande vita, 5 helt döda, 12 subpixelfärgade). På T241 får man ha (hör och häpna) 12 helvita, 35 (!) heldöda och 116 (!!) subpixelfel. Dessutom får man ha 12 klusterfel (minst 2 fel inom 5x5 pixlar) som drar åt sig extra mycket uppmärksamhet. Detta var det sämsta jag hört på länge :/.

Mjo har också sett det. Lite skillnad från zero pixel policy jag har på min nuvarande... Men får jag en skärm med en död pixel häver jag köpet direkt och skickar tillbaka den. Svårare än så är det inte.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Asus VW246H är något? Priset i tävlingen just nu

Ser väldigt lockande ut men har inte hittat några tester eller liknande....

Dessutom så har bara prisjakt några få butiker som har den i sortimentet och ingen av dem såg trovärdiga ut....
Kanske någon som har lite info om den....?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Mjo har också sett det. Lite skillnad från zero pixel policy jag har på min nuvarande... Men får jag en skärm med en död pixel häver jag köpet direkt och skickar tillbaka den. Svårare än så är det inte.

Om du "häver köpet" (i detta fallet använder dig av distansköplagen) så får du ju betala frakten tillbaka. Jag är _väldigt_ osäker på om jag skulle betala 300kr (eller vad frakten nu kostar för 12.5 kg) för en död pixel bland 2 miljoner, men det skulle alltså du?

Visa signatur

g++

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rhino
Om du "häver köpet" (i detta fallet använder dig av distansköplagen) så får du ju betala frakten tillbaka. Jag är _väldigt_ osäker på om jag skulle betala 300kr (eller vad frakten nu kostar för 12.5 kg) för en död pixel bland 2 miljoner, men det skulle alltså du?

Citat:

Vill du använda dig av ångerrätten rekommenderas du att kontakta Dustin home AB:s kundservice på e-post till kundservice@dustinhome.se eller via Dustin home AB:s hemsida på www.dustinhome.se och uppge order- eller fakturanummer för att få en förbetald fraktsedel med tilldelat returnummer för retur av varan.

Permalänk
Medlem

Oj fan, har varit inne på Benq FP241 flera gånger, men inte vågat köpa pga deras skitkassa pixelpolicy.. Men nu när den är så skitbillig kan man ju knappast låta bli
Om det skulle vara något skit med skärmen (massor trasiga pixlar eller nåt) är det ju bara att skicka tillbaka den .. Har ju ångerrätten att förlita sig på så..

EDIT:
Nu har jag fått hem skärmen (Benq FP241W) och är sjukt nöjd! Klart bättre än den HP LP2475W jag hade innan
Som många redan nämnt, den är lite för ljusstark, men om man kör på 0-5 är det ganska lugnt.. Bättre för stark än för svag iaf=)
Annars har jag inget att anmärka på för det priset

EDIT2:
Okej, nu har jag kört skärmen på HDMI-porten också och kan konstatera att den endast klarar 1920x1080 på HDMI.. Jag behöver dubbla digitala ingångar för att kunna koppla in min bärbara dator också när jag vill det och HDMI-porten går helt bort här..
Dessutom är det helt omöjligt att ställa in kontrast kontra ljusstyrka på HDMI-porten.. Antingen blir det SJUKT ljust eller så förlorar man detaljer.. Det går utan problem att göra på DVI-porten men blir helfel på HDMI..
Vad tusan skiljer HDMI-porten från DVI-porten???
Jag säger bara FAAAAN!!
Så jävla trött på att varenda skärm som finns har problem av något slag.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Så jävla trött på att varenda skärm som finns har problem av något slag

Jag känner likadant har kollat på skärmar sen April när min 21" crt gick hädan. Börjar tröttna på att ha en 19" crt.

Benq verkar tyvärr ha potential att bli en citron. Ingen mening med en massa anslutningsmöjligheter om det inte fungerar ok.

Jag kan nog leva med en TN panel men alla skärmar verkar ha något fel/problem.

Jag ska provåka en 2443bw i helgen. Jag hoppas att den klarar 1080p från en ps3 via DVI utan overscan/strech.

Visa signatur

Life without knowledge is death in disguise

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av defiant1
Jag känner likadant har kollat på skärmar sen April när min 21" crt gick hädan. Börjar tröttna på att ha en 19" crt.

Benq verkar tyvärr ha potential att bli en citron. Ingen mening med en massa anslutningsmöjligheter om det inte fungerar ok.

Jag kan nog leva med en TN panel men alla skärmar verkar ha något fel/problem.

Jag ska provåka en 2443bw i helgen. Jag hoppas att den klarar 1080p från en ps3 via DVI utan overscan/strech.

Jo precis .. HDMI-porten räknar jag bort från Benq för den var totalt värdelös.
Vem fan vill köra 1920x1080 när panelen klarar 1920x1200 som är dess nativeupplösning. Visst det går att pixelmappa 1:1, men då får man ju fula svarta kanter uppe och nere på skärmen. Dessutom så är det gryymt svårt att kalibrera den på HDMI-porten. Går liksom inte få en bra inställning där, såvida man inte vill ha riktigt bleka färger. Då kan jag lika gärna köpa en TN-skärm tyvärr (vilket jag inte vill).
En sak till jag störde mig på är att den inte verkar komma ihåg inställningar per port, för när jag hade kalibrerat den på HDMI-porten så var det samma inställningar på DVI-porten.. Och det skiljer något sjukt mycket mellan dessa portar. Om man använder sig av samma dator och switchar mellan portarna så blir det heelt olika bilder beroende på port..

Min skärm får nog tyvärr åka tillbaka till affären. Jag var ute efter en skärm med dubbla digitala ingångar som hade bra färgåtergivning (behöver inte toppklass, men helt okej ändå) och det går typ inte få om den ska vara "rättkalibrerad" så att man får vettiga detaljer i svart och vitt + hyffsade färger + inte så fruktansvärt ljusstark som den faktiskt är. Kan inte vara hälsosamt för ögonen.
Under 30 i ljusstyrka försvinner detaljer i svart och vitt, då kan man sänka kontrasten en del och istället höja ljusstyrkan, men då förlorar man färg istället. Too bad på en annars vettig skärm med helt okej panel.

Skulle väldigt gärna vilja ha en Dell 2408WFP för den har alla tänkbara ingångar som går att få typ och dubbla DVI och vettig panel (S-PVA). Nackdelen där är ju att den har sjukt hög input-lag som tydligen märks i Windows till och med. Jag spelar ingenting, men vill ju inte kännas som man har en seg dator, genom att skärmen är apseg
Vad fan ska jag göra?
Jag behöver en skärm med dubbla DVI-ingångar!!

(Switchar som går att köpa så att man kan koppla in två datorer till en skärm fungerar inte särskilt bra på så höga upplösningar, om man ska ha en i vettig prisklass, så det alternativet går tyvärr också bort.)

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Jo precis .. HDMI-porten räknar jag bort från Benq för den var totalt värdelös.
Vem fan vill köra 1920x1080 när panelen klarar 1920x1200 som är dess nativeupplösning. Visst det går att pixelmappa 1:1, men då får man ju fula svarta kanter uppe och nere på skärmen.
....

Grejen är ju att HDMI främst är tänkt för spelkonsoler och DVD/Blu-spelare.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Grejen är ju att HDMI främst är tänkt för spelkonsoler och DVD/Blu-spelare.

Kan tänkas, men varför begränsa upplösningen på den ingången ändå?
Om skärmen klarar 1920x1200 så är det ju inte så svårt att dra ner upplösningen till 1920x1080 för de som vill köra det. Att spärra ingången till 1920x1080 när panelen faktiskt klarar 1920x1200 är enligt mig rätt puckat. Säkerligen är det inte bara Benq som gör så här, antagligen.. Men för mig blir då den ingången borträknad, för jag ser den som värdelös.
Jag vill koppla in datorer till min datorskärm inte spelkonsoler eller liknande, det har jag tv till.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Kolla in Asus VW246H kommande skärm. Jag funderar på att köpa den fast jag kan inte så mycket om skärmar igentligen. Är det ett bra val för xbox 360 och dator?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=363727

http://www.asus.com/products.aspx?l1=10&l2=151&l3=825&l4=0&mo...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SEw902
Kolla in Asus VW246H kommande skärm. Jag funderar på att köpa den fast jag kan inte så mycket om skärmar igentligen. Är det ett bra val för xbox 360 och dator?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=363727

http://www.asus.com/products.aspx?l1=10&l2=151&l3=825&l4=0&mo...

Jo för konsol är den säkert bra som kör på 1920x1080 i upplösning..
Lägg dock märke till att det är högsta upplösningen på denna skärm.. "Normala" 24"-skärmar har 1920x1200 i upplösning. Du förlorar rätt mycket pixlar på höjden med en 1080 skärm, men visst det är en FullHD-skärm..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Jo precis .. HDMI-porten räknar jag bort från Benq för den var totalt värdelös.
Vem fan vill köra 1920x1080 när panelen klarar 1920x1200 som är dess nativeupplösning. Visst det går att pixelmappa 1:1, men då får man ju fula svarta kanter uppe och nere på skärmen. Dessutom så är det gryymt svårt att kalibrera den på HDMI-porten. Går liksom inte få en bra inställning där, såvida man inte vill ha riktigt bleka färger. Då kan jag lika gärna köpa en TN-skärm tyvärr (vilket jag inte vill).
En sak till jag störde mig på är att den inte verkar komma ihåg inställningar per port, för när jag hade kalibrerat den på HDMI-porten så var det samma inställningar på DVI-porten.. Och det skiljer något sjukt mycket mellan dessa portar. Om man använder sig av samma dator och switchar mellan portarna så blir det heelt olika bilder beroende på port..

Min skärm får nog tyvärr åka tillbaka till affären. Jag var ute efter en skärm med dubbla digitala ingångar som hade bra färgåtergivning (behöver inte toppklass, men helt okej ändå) och det går typ inte få om den ska vara "rättkalibrerad" så att man får vettiga detaljer i svart och vitt + hyffsade färger + inte så fruktansvärt ljusstark som den faktiskt är. Kan inte vara hälsosamt för ögonen.
Under 30 i ljusstyrka försvinner detaljer i svart och vitt, då kan man sänka kontrasten en del och istället höja ljusstyrkan, men då förlorar man färg istället. Too bad på en annars vettig skärm med helt okej panel.

Skulle väldigt gärna vilja ha en Dell 2408WFP för den har alla tänkbara ingångar som går att få typ och dubbla DVI och vettig panel (S-PVA). Nackdelen där är ju att den har sjukt hög input-lag som tydligen märks i Windows till och med. Jag spelar ingenting, men vill ju inte kännas som man har en seg dator, genom att skärmen är apseg
Vad fan ska jag göra?
Jag behöver en skärm med dubbla DVI-ingångar!!

(Switchar som går att köpa så att man kan koppla in två datorer till en skärm fungerar inte särskilt bra på så höga upplösningar, om man ska ha en i vettig prisklass, så det alternativet går tyvärr också bort.)

HP LP2475W har dubbla DVI och en HDMI men saknar dock VGA. H-IPS panel med ungefär lika lågt input lag som FP241W.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
HP LP2475W har dubbla DVI och en HDMI men saknar dock VGA. H-IPS panel med ungefär lika lågt input lag som FP241W.

Jo, jag har redan ägt en sådan, men färgskiftningen på svart (och svart var aldrig riktigt svart heller) beroende på vad man hade huvudet och det faktum att teckensnitten var suddiga på min skärm gjorde att den skärmen fick åka tillbaka till affären. Blev jobbigt för ögonen när ögonen trodde att det var dom som såg suddigt, fast det berodde på skärmen. Oturligt nog verkar HP ha glömt att implementera en skärpekontroll så man kunde justera detta. Annars var den skärmen riktigt trevlig.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

har en hp lp2475w, helt ok för priset, mkt anslutningar. skärpan är riktigt bra här allefall, problemet med den är whiteglow:en som kan vara irriterande ibland vid riktigt mörk bild, men syns inte så mkt annars. har lite gamma shifting oxå från rött till grönt. du kan nog köra en vga till dvi på skärmen. fina betraktningsvinklar.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilwarin
har en hp lp2475w, helt ok för priset, mkt anslutningar. skärpan är riktigt bra här allefall, problemet med den är whiteglow:en som kan vara irriterande ibland vid riktigt mörk bild, men syns inte så mkt annars. har lite gamma shifting oxå från rött till grönt. du kan nog köra en vga till dvi på skärmen. fina betraktningsvinklar.

Nej man kan inte köra VGA till DVI då VGA är analogt och DVI är digitalt. Du kan dock köra komponent till VGA eller HDMI till DVI.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Nej man kan inte köra VGA till DVI då VGA är analogt och DVI är digitalt. Du kan dock köra komponent till VGA eller HDMI till DVI.

Det är inga DVI-D-ingångar utan DVI-I, vilket betyder att DVI-kontakterna även stödjer analoga signaler.

Citat (http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/sm/WF06a/382087-382087-6...)

DVI-I till VGA, DVI-D, DisplayPort, HDMI, USB, kablar medföljer

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Hedersmedlem

Benq FP241W

Blir det väldans mycket ghosting med Benq FP241W? Vet att va panel kanske inte är det bästa för (alla) spel men hur illa blir det egentligen? Står väl mellan den e2400hd och alternativt samsung 2493hm.

Permalänk

Re: Benq FP241W

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Blir det väldans mycket ghosting med Benq FP241W? Vet att va panel kanske inte är det bästa för (alla) spel men hur illa blir det egentligen? Står väl mellan den e2400hd och alternativt samsung 2493hm.

Spelat UT3, CSS och WoW på min, ingen ghosting what so ever. Jag är kräsen.

Permalänk
Hedersmedlem

låter mycket intressant, men är den utgående? när slutar de tillverka den?

Permalänk
Medlem

Rekommenderar starkt:
http://www.dustinhome.se/pd_5010134022.aspx

Kör själv den och upplever att den är väldigt bra. Det enda negativa jag kan säga är att touchknapparna inte syns speciellt bra såvida rummet inte är väl upplyst, men dem pillar man inte på särskilt ofta.

Permalänk
Hedersmedlem

köpte en Benq FP241W från dustin, om jag inte gillar den så använder jag ångerrätten... mest rädd för pixelfel, men som student har jag fraktfritt och fick den för ca 3650... I värsta fall får jag kosta på en frakt tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
köpte en Benq FP241W från dustin, om jag inte gillar den så använder jag ångerrätten... mest rädd för pixelfel, men som student har jag fraktfritt och fick den för ca 3650... I värsta fall får jag kosta på en frakt tillbaka.

Din jävel! Vilken tid la du din order och vad stod det för lagerstatus? Jag beställde för någon timme sen då tog den precis slut, tror jag iaf. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
köpte en Benq FP241W från dustin, om jag inte gillar den så använder jag ångerrätten... mest rädd för pixelfel, men som student har jag fraktfritt och fick den för ca 3650... I värsta fall får jag kosta på en frakt tillbaka.

Kontaktar du dom och säger att du vill utnyttja ångerrätten får du frakten tillbaka betald. Så tolkar iaf jag det som finns under returinfo och distansköplagen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av One.84
Din jävel! Vilken tid la du din order och vad stod det för lagerstatus? Jag beställde för någon timme sen då tog den precis slut, tror jag iaf. :/

Tyvärr var det inte jag, försvann medan jag höll på att köpa... Vet inte hur lång leveranstid (hoppas innan 20:e annars kan jag inte hämta ut den förrän 6:e...)

Tror inte att lagen säger att de måste stå för returfrakten ifall jag utnyttjar ångerrätt (ej reklamation) men om de ändå gör det så är det ju ett stort plus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Tyvärr var det inte jag, försvann medan jag höll på att köpa... Vet inte hur lång leveranstid (hoppas innan 20:e annars kan jag inte hämta ut den förrän 6:e...)

Tror inte att lagen säger att de måste stå för returfrakten ifall jag utnyttjar ångerrätt (ej reklamation) men om de ändå gör det så är det ju ett stort plus!

Verkar som de gör de iaf. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=876...

Permalänk
Medlem

väldigt väldigt nöjd över Benq G2400W köpte den för 2500:- inga problem när man sitter och spelar, bra färger och jag har inte märkt av någon "blödning", rekommenderas.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Tyvärr var det inte jag, försvann medan jag höll på att köpa... Vet inte hur lång leveranstid (hoppas innan 20:e annars kan jag inte hämta ut den förrän 6:e...)

Tror inte att lagen säger att de måste stå för returfrakten ifall jag utnyttjar ångerrätt (ej reklamation) men om de ändå gör det så är det ju ett stort plus!

Jag frågade direkt, hoppas den här killen har koll på sina saker och att de inte får hem 1 skärm som någon annan står före i kö på...

"
Hej,

Denna kommer runt den 16/12

Vänliga hälsningar
Markus Jegenstam

Dustin home
"

Hur funkar det med posten egentligen, kan man låta ett paket ligga väntades i ett par veckor innan man hämtar ut dem?

Permalänk
Medlem

Goddag. : )
Det är som så att jag ska köpa ny skärm i januari-februari någonstans, blir en 24"are, så jag tänkte fråga en grej här (istället för att göra en ny tråd för det):
Hur är färgerna enligt SweClockersforumiterna på Samsung T240?

Funderar nämligen på att köpa en sådan, men jag hatar när färgerna är värdelösa som på min nuvarande skärm...
Jag kan få tag på en T240 för 2400 spänn (momsfritt+rabatt på Alina), så därför vill jag veta om den är något att ha i färgväg.

Jag spelar en hel del, och håller även på med en del bildredigering, inte så mycket dock. Kanske ser någon film då och då. Duger en T240 till?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

tja kan ju säga så här att jag hämtade ut skärmen (förbannat trevlig skärm förresten!) den 12:e (best. 9:e på kvällen och den fanns inte i lager) så det verkar som att de snabbt kan få in den från distr.

köpte du en?