Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Allvarliga problem med extern hdd.

Permalänk
Medlem

Allvarliga problem med extern hdd.

Tjenare, har läst lite på forumet men inte kommit fram till en lösning så jag provar en egen post.

Jag har en extern hdd "packard bell store & save" på 250GB. Den har funkat helt klockrent på min gamla laptop och haft namnet (PB_SAFE:) sen när jag en dag flyttade den till en annan bärbar dator (som har drivrutiner för den) säger den att den heter disk (H:) och så fort jag klickar på den frågar den om jag vill formatera enheten vilket jag absolut inte vill, då jag har väldigt viktig jobb information på den. Sen fick jag läsa lite om GetDataBack for NTFS. (den hade även filsystemet RAW på sig efter den började strula.) så jag tryckte ja på den där formaterings frågan. Och provade med getdataback. Så den har nu scannat i 6 timmar och den hittar mappen "recycled" och lite andra skit filer, men inget av det jag egentligen saknar, vad ska jag ta mig till? Har inte en anning om hur jag ska lösa det men måste få tillbaka informationen iallafall större delar utav den. Och känner inte för att betala runt 5000-6000kr för att få den restorad hos ett företag. Någon som har förslag på hur jag ska gå tillväga eller vad jag kan använda mig av för program? Skulle vara guld värt. Ber verkligen på mina baraknän...

mvh // Pelle

Visa signatur

Macbook pro 2GB 256mb gfx.

Macbook, 2gb 80gb hdd.

Permalänk
Medlem

.raw är besvärligt...min ipod blev så ett tag men det löste sig med formatering och lite recoveryprogram...men jag är ganska säker på att du måste formatera den innan du kan köra getback data... kör en snabbformatering så ska du kunna köra det sedan

eller vänta på någon som har koll

//Stefan

Permalänk
Medlem

Grejen var ju det att jag gjorde en snabbformatering innan på den disken till NTFS så den bytte bort det där dumma raw.. Men ingen skillnad (provade även innan också). Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, tack för ett svar iallafall.

Visa signatur

Macbook pro 2GB 256mb gfx.

Macbook, 2gb 80gb hdd.