Jovisst, konstant stimulans är inget bra heller. Det finns så mycket annat att se så det är väl mest när man är fast i en bil med ett yngre barn jag upplevt det vara ett problem alls. De trivs bra mycket bättre att vara utomhus och peta på blommor se aldrig sett och dylikt. Min poäng var mer att det kan vara ett praktiskt hjälpmedel i vissa fall, men det funkade ju uppenbarligen innan skärmar kom också.
Det känns väldigt vettigt. Jag har själv en 16-månaders som fått en del skärmtid när det inte funnits några direkta alternativ för stimulans. När naglar ska klippas i yngre ålder var det extremt svårt utan det. I längre bilfärder mellan Stockholm - Skåne kan det bli en del. Annars är det mest musik och det är en helt annan femma.
Samtidigt är det viktigt för oss föräldrar och anhöriga till barn att inte hålla på med telefonerna då barnen söker ögonkontakt ofta och behöver respons. Där har vi mycket att jobba på också, av det jag ser hos mig själv och andra. Det är förvånansvärt svårt när man levt med skärm hela sitt vuxna liv och jag kan inte tänka mot att det blir annat än svårare för yngre generationer som föds in i skärmanvändande.
Jämförelsen med TV innan haltar en hel del då vi inte växte upp i tiden när alla har en skärmenhet i fickan som drar fokus hela tiden. Det verkar vara betydligt mycket värre.
Den presterar rätt bra men så har den ett effektuttag på det dubbla. Är det inte till en enorm nackdel? Kan den verkligen konkurrera med den värmeutvecklingen?
Det är också rätt skönt att slippa 100% stenhård belastning och skrikande fläktar med 25 fps när man ska chilla med ett stadsbyggarspel. Mycket konstigt designval, speciellt när det hade varit ett klockrent spel att spela på mindre kraftfulla datorer.
Det är skitbra i snabb rörelse, då ser man ändå inte detaljerna men märker definitivt av om fipsen segas ner. Sen ska det klart se bra ut när man kan detaljstudera spel men det går uppenbarligen att göra båda.
Skulle gissa att han syftar på AFMF (AMD Fluid Motion Frames) och inte FSR 3. AFMF görs genom drivrutinen, vilket inte är lika bra, men det funkar i gengäld i alla DX 11 & 12-spel. Släpptes som en "tech preview"-drivrutin de vill ha feedback på, och då enbart för RX 7000-serien. Officiellt ska AFMF inte komma förrän nästa år. Adrenalin Edition Preview Driver for AMD Fluid Motion Frames
Ja precis. Det verkar onekligen vara ganska rörigt med termer och tekniker hit och dit, tänkte bara att det ingick i FSR. Tack för ett väldigt bra förtydligande! Får väl se när FSR 3 kommer till Starfield och Cyberpunk då.
Jag kör det i Starfield nu och det ger en trevlig boost, men känns som att det ger mer i Forspoken. Viss latens märks av vid ett fåtal tillfällen men är generellt en klar förbättring. Har väl för dålig syn för att se felen.
Skillnaden mellan DVD och UHD är enormt stor, skillnaden mellan 1080p Blu-ray och UHD är däremot inte speciellt stor, knappt märkbar om du sitter någorlunda normallångt ifrån och inte typ 2m som jag gör med min 55".
Men är det värt det? Så många filmer? Det vettifan alltså, det blir enormt mycket pengar.