Gamla CPUer. - Berätta något kul du vet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vaeklockan Sen var jag med och simulerade den på en stordator som hette Carmen. (När Carmen stod still var alla ledsna men plötsligt började alla skärmar blinka och alla blev glada)[/B]

Skojjigt, gick du DVL eller vad det hette på den tiden?

Carmen finns faktiskt kvar, dock ej i körande skick.

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk

Har två stycken Pentium MMX liggande här hemma, en på 200MHz och en på... Jag vet inte 133 kanske, ska söka numret i en databas sen och ta fram lite exakta värden. Har i alla fall två passande moderkort, ett Asus och ett IBM, med SIMM och DIMM-minnen. Dessutom om jag en Quantum Bigfoot 6GB och en gammal floppy.

Conclusion - får jag tag i ett fungerande motsvarande nätaggregat så ska jag köra allt i open air, och eventuellt sedan göra något projekt med delarna

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

På riktigt gamla Celeron 300A slot 1 CPUer kunde man göra en modd inefattande både borrning och lödning och då få SMP stöd så man kunde köra dual celeron på lämpligt moderkort. Kan ev ha någon omoddad liggandes någonstans..

Might sound whack but it was dope at the time.. hhehehe..

Visa signatur

- Gammal gubbe -

Permalänk
Medlem
Skrivet av zightx:

En ganska kul grej jag såg på en CPU jag hittade här hemma häromdan.

http://www.sandpile.org/impl/pics/amd/k6/0561a_top.jpg

Står "Designed for Windows 95" på den.

Hade också en K6 men en 233 Mhz MMX... Kommer ihåg alla arga människor som köpte 200 Mhz och efter 1 månad eller så kom 233 Mhz MMX för samma pengar ute på marknaden

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Hade också en K6 men en 233 Mhz MMX... Kommer ihåg alla arga människor som köpte 200 Mhz och efter 1 månad eller så kom 233 Mhz MMX för samma pengar ute på marknaden

Jag hade 233mhz men tror det var längre än 1 månad mellan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabbe72:

jag vill ha en länk till en film av en flygande cpu...

Det vill jag också!!!!!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av zightx:

En ganska kul grej jag såg på en CPU jag hittade här hemma häromdan.

http://www.sandpile.org/impl/pics/amd/k6/0561a_top.jpg

Står "Designed for Windows 95" på den.

Jag hade en förut. Den funkade inte.(tror jag)

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

I Silicon Graphics Onyx2 så sitter en liten låda som används för att starta och stoppa en eller fler Onyx-maskiner. I den sitter en lite PC med en "Designed for win95"-CPU eller liknande på

Säkert så kör den nån sort linux och används för att boota ett IRIX-system på MIPSprocessorer. En smula ironiskt

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PBGP:

I Silicon Graphics Onyx2 så sitter en liten låda som används för att starta och stoppa en eller fler Onyx-maskiner. I den sitter en lite PC med en "Designed for win95"-CPU eller liknande på

Säkert så kör den nån sort linux och används för att boota ett IRIX-system på MIPSprocessorer. En smula ironiskt

Jag har inte plockat isär min MMSC för att kolla, men jag misstänker det kan vara en IDT Winchip, förgångaren till VIA's CPU:er.

WinChip - Wikipedia, the free encyclopedia

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Avstängd

Hade en AMD K6 500MHz + ett EpoX moderkort som funkade felfritt

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

YouTube - CPU explosion

Här har vi en flygande CPU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Processorn flyger, men med hjälp av en krutladdning.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

flygande och flygande, vill mer påstå att att de upplöstes, men visst... dammet flög

/Daniel

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pa1983:

DEC Alpha.

Äger själv en Digitl Personal Workstation 500au.

Sitter en DEC Alpha 21164A processor i den model EV56 på 500Mhz och alla Alpha processorer har 64bit stöd.
Har 9.7 miljoner transistorer vill jag minnas varav runt 2/3 är rent L2 cache på 96Kb. har även 8Kb D-cache och 8Kb I-cache.
Fans dom utan L2 cache som var budgetvarianter på ltie över 3 miljoner transistorer och hade extra isntrucktioner likt MMX för multimedia.
Stödjer of die L3 cache på 133Mhz å upp och upp till 64Mb.
SJälv har jag 4Mb 3-way L3 cache dock igen koll på hastigheten på det etc just nu.

Processorn har 4 piplines vill jag minnas 2st ALU och 2st FPU och kan teoretiskt klarar 4 isntrucktioner åt gången alltså en IPC på 4.

å dom drar nånstans runt 46W också vill jag minnas å det är väl en medelmåtligt stor kylare på den å den går varmt kylas av en 80mm fläkt.

Lite roliga är att det fins igen fästanårdning i socketen som är på 499 pin vill jag minnas och inte heller nått fäste runt moderkrotet utan HIS:en har 2st bultar som sticker upp en bit som man trär flänsen på sedan drar man dit den med två muttrar. Ganska rediga doningar hehe.

kan ju sägas att min behcar in 134sek i superpi under gentoo linux villket inte är så illa pinkat av en 500Mhz CPU.

Lite bilder på en 500Mzh Alpha EV56 jag hittade.
http://1701-enterprise.no-ip.org/patrik/ev56_photo1.jpg

http://1701-enterprise.no-ip.org/patrik/ev56_photo2.jpg

En bild på grafikkotet som satt i min Digital Personal Workstation 500au.

nåt hybridkort med cirrius logic 5440 chip för terminal läge och någon 3D accelerator för vanlig 2D och 3D.

Ganska stor hade problems å få ur det ur burken för det tog i över allt.

http://1701-enterprise.no-ip.org/patrik/intens3d/snapshot004....

Om du ska bencha en lite udda burk, se till att prova någon annan kompilator än gcc. Min Alpha AXP levde aldrig länge nog för att jag skulle kunna testa det, men skillnaden mellan gcc och SUN CC på en Ultrasparc är fullständigt otrolig. Lite "svårare" 64-bitarskod kan tjäna 5-10 gånger i hastighet. Glöm inte 64 st 64-bitarsregister, 32 vardera till ALU-bankarna och FPU-erna. Förutom att ALU och FPU båda var dubblerade hade FPU-erna flera oberoende delar så, att t ex FDIV utfördes samtidigt som FADD/FSTORE etc.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av funky_monkey:

haha det trode jag aldrig.
har en dator här hemma som kör win 95 med en intel pentium R
och det är den ända dator jag någonsin haft som inte har krånglat
tror dom gamla grejerna var byggda för att hålla i tusen år;P

btw Ulvenstein har inte du en core 2 quadro.

(har jag dödat tråden)

Nejdå, i båda fallen, även om det var ett tag sedan sist.

Någon Core2 Quadro har jag aldrig haft. Har kvar mina gamla SUN-burkar, Alphan är bortskänkt sedan åratal. Shoppade efter en SGI ett tag, men tröttnade på idén pga tidsbrist.

Gamla grejer håller längre eftersom de inte har några BGA-chips. Hur fan kan en dator med W95 inte krångla? Det brukar ju räcka med att man kopplar på strömmen

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

Hittade en väldigt väldigt gammal dator på våran vind, Ja det chassit kan jag pilla med tänkte jag. När jag öppnade chassit satt ju all hårdvara kvar.
Jag tog ur allting och pillig som jag är vart jag ju nyfiken så plockade bort den STORA processor kylaren och tog bort, då satt processorn fast i processorflänsen haha Gemförde med mitt gtx 260 som är nästan 27 cm. Ja bara flänsen var säkert 20 cm stor och bred som fan haha ! Kul hur mycket datorvärlden har gått frammåt ändå . Har dock ingen aning om vad det var för socket men vet att det var en intel pentium !

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Hedersmedlem

Försökte du inte få igång den? Hoppas det inte är försent. Posta lite bilder!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulvenstein:

Om du ska bencha en lite udda burk, se till att prova någon annan kompilator än gcc. Min Alpha AXP levde aldrig länge nog för att jag skulle kunna testa det, men skillnaden mellan gcc och SUN CC på en Ultrasparc är fullständigt otrolig. Lite "svårare" 64-bitarskod kan tjäna 5-10 gånger i hastighet. Glöm inte 64 st 64-bitarsregister, 32 vardera till ALU-bankarna och FPU-erna. Förutom att ALU och FPU båda var dubblerade hade FPU-erna flera oberoende delar så, att t ex FDIV utfördes samtidigt som FADD/FSTORE etc.

Var väl så att det såldes till compack DEC alltså. Vill minnas i min efterforskning att det fans en kompilator vid namnet CCC, var väl compacs utvekling av C compilern för just DEC Alpha. Eftersom jag kör gentoo var jag ju intreserad av att använda en kompiler bäst anpassad för just Alpha men enligt dom som letat efter CCC så har även Compac tappat bort dom sissta existerande bakuperna av CCC compilern och hitils har igen trätt fram med ett komplett sett av kälkoden för CCC kompilern så som det ser ut så FINS igen bra Alpha compilator tillgänglig lägre i alla all inte för dom äldre alpha processorerna. Kanske fins något för dom sisste EV79 eller vad nu dom sissta hette som såldes fram till 2006 eller nåt. Tag sedan min Alpha var på och jag har crashat gentoo i mitt försök att upgradera det Inte ovanligt näår skiten får stå i ett par år och hela toolchanen var typ problematiskt att upgradera. Ska kanske fixa liv i den igen när jagh ar plats för den på ett skrivbord, har en digital skärm ståendes från en PC men matcahnde färg och loggor och tangentbord med så. har ju Gbit lan, Maxtor G450 grafikkort och SIL3124 4 port sata kort med 3st hotswap 320Gb maxtor diskar knappt använda i den så den är moderniserad så den kan ju användas för lite finurliga retro workstation applikationer om man vill. Men som sagt får nog leva med GCC kompilern som bästa allternativ i linux i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Var väl så att det såldes till compack DEC alltså. Vill minnas i min efterforskning att det fans en kompilator vid namnet CCC, var väl compacs utvekling av C compilern för just DEC Alpha. Eftersom jag kör gentoo var jag ju intreserad av att använda en kompiler bäst anpassad för just Alpha men enligt dom som letat efter CCC så har även Compac tappat bort dom sissta existerande bakuperna av CCC compilern och hitils har igen trätt fram med ett komplett sett av kälkoden för CCC kompilern så som det ser ut så FINS igen bra Alpha compilator tillgänglig lägre i alla all inte för dom äldre alpha processorerna. Kanske fins något för dom sisste EV79 eller vad nu dom sissta hette som såldes fram till 2006 eller nåt. Tag sedan min Alpha var på och jag har crashat gentoo i mitt försök att upgradera det Inte ovanligt näår skiten får stå i ett par år och hela toolchanen var typ problematiskt att upgradera. Ska kanske fixa liv i den igen när jagh ar plats för den på ett skrivbord, har en digital skärm ståendes från en PC men matcahnde färg och loggor och tangentbord med så. har ju Gbit lan, Maxtor G450 grafikkort och SIL3124 4 port sata kort med 3st hotswap 320Gb maxtor diskar knappt använda i den så den är moderniserad så den kan ju användas för lite finurliga retro workstation applikationer om man vill. Men som sagt får nog leva med GCC kompilern som bästa allternativ i linux i alla fall.

Vad har du för alpha? en PWS kanske?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pa1983:

Michael Kohn - tru64 nämner CC, vilket låter misstänkt likt Sun CC, som jag nämnde, har ingen aning om ifall det är samma kompilator till två olika plattformar. GCC 4 som jag testade den gången klarade i stort sett inte av att lägga ut någon kompetent 64-bitarskod alls, och klarade inte av någon skalaritet. Resultatet påminde mer om naiva skolboksexempel. De flesta optimeringsväxlar ledde till kod som överhuvudtaget inte körde, eller gav olika resultat varje gång. Åtskilliga instruktioner gick inte heller att lura ur den. Det slutade med att jag skrev ut lite assemblerkod från CC och gcc och traskade upp till killen som underhöll ultrasparc-porten av gcc, och fick höra att det var den första feedback han hade fått på fyra år. Med tanke på Alphans framgång så måste det ha funnits en kompetent kompilator. Ingen frisk människa sätter sig frivilligt med den assemblern för hand, tillståndshanteringen av processorn är fasansfull.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag måste bara visa några skönheter jag sparat av nostalgiskäl..Min första egenhändigt köpta dator runt 87 88 eller nått, en Hyperstressad 25 Mhz:are med tillhörande matteprocessor. Det var dyra grejjer det! Som referens så tog jag en bild på tangentbordet, det är inga stora grejjer det där inte. haha minns den tiden då man gärna använde Dubblespace program för att få ned några högst åtråvärda MB på 10 mb hårddisken.

Visa signatur

STP: Quad core i7/8 GB RAM XMS3, Sabertooth 55i. 2 st 5700 CF and Eyefinity, G2222HDL X 4, Noctua NH-U12P SE2, Intel SSD 25M postville, SATA 1 TB, Silverstone Pro 750W,MERC stealth,Saiph 1800 NZXT Tempest Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulvenstein:

Michael Kohn - tru64 nämner CC, vilket låter misstänkt likt Sun CC, som jag nämnde, har ingen aning om ifall det är samma kompilator till två olika plattformar. GCC 4 som jag testade den gången klarade i stort sett inte av att lägga ut någon kompetent 64-bitarskod alls, och klarade inte av någon skalaritet. Resultatet påminde mer om naiva skolboksexempel. De flesta optimeringsväxlar ledde till kod som överhuvudtaget inte körde, eller gav olika resultat varje gång. Åtskilliga instruktioner gick inte heller att lura ur den. Det slutade med att jag skrev ut lite assemblerkod från CC och gcc och traskade upp till killen som underhöll ultrasparc-porten av gcc, och fick höra att det var den första feedback han hade fått på fyra år. Med tanke på Alphans framgång så måste det ha funnits en kompetent kompilator. Ingen frisk människa sätter sig frivilligt med den assemblern för hand, tillståndshanteringen av processorn är fasansfull.

Har för mig att Digital Equipment hade ett utvecklingsverktyg som heter GEM med kompilatorer C,C++,Fortan mm för att bygga saker för MIPS och Alpha CPU:er, fanns till VMS, Ultrix, OSF/1(True64) och Windows NT. Men det är gammla saker, det är nog Compaq C Compiler som gäller idag, finns info på HP's sida: Compaq C for Linux Alpha

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem

Farsan berättar alltid sin gama historia från sitt jobb då de köpte in sin första dator till kontoret. 40 000kr med hela...... 40K HDD! Det va 2 diskar man tryckte in och ut i datorn beroende på vilken man ville spara på. (Anekdot; idag raidar en hel del på 2TB HDDs ;D)
Efter det berättar han vilken uppståndelse det blev när han pressade på styrelsen om att de på kontoret ville ha en färgskärm(!). Onödigt! sa ledningen en längre tid - Finns inget behov av sådant. Till slut fick de dock sin färgskärm och de var bland de första inom den sektorn som hade så sofistikerad och futuristisk teknik på jobbet. (Året va väl någon gång i början på 90-talet

Visa signatur

AMD Phenom II x4 @ 3,42GHz | Gigabyte GA-770TA-UD3 | A-Data DDR3 1333MHz 2x2GB | HD5750 1GB | WD CaviarBlack 640GB | FD Tesla 450W

Permalänk
Skrivet av winus:

Farsan berättar alltid sin gama historia från sitt jobb då de köpte in sin första dator till kontoret. 40 000kr med hela...... 40K HDD! Det va 2 diskar man tryckte in och ut i datorn beroende på vilken man ville spara på. (Anekdot; idag raidar en hel del på 2TB HDDs ;D)
Efter det berättar han vilken uppståndelse det blev när han pressade på styrelsen om att de på kontoret ville ha en färgskärm(!). Onödigt! sa ledningen en längre tid - Finns inget behov av sådant. Till slut fick de dock sin färgskärm och de var bland de första inom den sektorn som hade så sofistikerad och futuristisk teknik på jobbet. (Året va väl någon gång i början på 90-talet

40K hdd?
Låter alldeles för uråldrigt för att vara 90-tal.
Som jämförelse hade min pappa en Thinkpad 700C med en monstruös 120MB hårddisk och färg-tft i slutet på 92.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

40K hdd?
Låter alldeles för uråldrigt för att vara 90-tal.
Som jämförelse hade min pappa en Thinkpad 700C med en monstruös 120MB hårddisk och färg-tft i slutet på 92.

Ne, 40K HDDn va på 80-talet har jag för mig. Det va tidigt iaf. Det va färgskärmen de fick in på 90-talet.

Visa signatur

AMD Phenom II x4 @ 3,42GHz | Gigabyte GA-770TA-UD3 | A-Data DDR3 1333MHz 2x2GB | HD5750 1GB | WD CaviarBlack 640GB | FD Tesla 450W

Permalänk
Medlem

tror ja har en pentium III dator här liggandes, med 64mb ram :S med w95 osv

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

1999 köpte jag en begagnad Compaq Presario med Cyrix GX 200MHz processor den var unik för att den hade video(grafik) och ljud kretsarna inbyggda i huvudprocessorn.
Den hade från början 8MB RAM(delat med grafikminne) men förre ägaren hade fyllt upp den till max 46MB.
Just den datorn hade dessutom stereoförstärkare och högtalare inbyggda i skrivbords chassiet. EN 2GB 5,25"! Hårddisk samt matchande 14" bildskärn, även CD-ROM som jag sedan bytte till en CD-RW.

Minns att det tog 5-10 minuter att rippa en låt till mp3 (ca 5MB stor) och att bränna en full CD tog en halvtimma.

Hade den till 2004 men då var den helt nedsliten och omodern.
Kvar har jag bara en Win95-CD.

Red: Kom på mer att skriva om datorns hastighet

Visa signatur

Vill bli avregistrerad från Sweclockers
Har tröttnat på det löjliga forumet...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av winus:

Ne, 40K HDDn va på 80-talet har jag för mig. Det va tidigt iaf. Det va färgskärmen de fick in på 90-talet.

Det har aldrig funnits några 40kB-diskar. Någonsin. Några obskyra floppyformat kanske, men aldrig HDD. Den minsta hårddisken som tillverkats för PC var mig veterligen på 5 MB och inte speciellt vanlig. De tidigaste brukade vara på 10 MB. 20, 30 och 40 MB-diskar var vanligast under hela 80-talet och början på 90-talet. De vanligaste floppyformaten för PC var (160 kB, 180, 320), 360 kB, 1,2 MB, 1,44 MB, (2,88MB). Obskyra värden inom parentes.

40 kB är så lite att man ända sedan hårddisken kom till klarade av detta med ferritkärneminne, hålremsa, trumminne (som iofs är en direkt föregångare till hårddisken), etc.

Färgskärm till datorn har funnits innan PCn, men de första färggrafikkorten för PC var av CGA-typ och kom redan under första halvan av 80-talet. Då fick man välja om man ville ha hög upplösning eller färg, inte båda samtidigt! (Vissa exklusiva kort stödde både CGA och svartvit Hercules, men man behövde oftast ändå två skärmar. En i taget förstås.)

Jag kan inte se att det funnits någon vits någon gång sedan hårddiskens introduktion 1964 att göra en 40 kB-disk. På en PC hade det varit komplett meninglöst eftersom disketterna var mycket större och syftet med en HDD var att kunna boota ifrån och göra sig kvitt disketterna så att man kunde ha flera program lättillgängliga. Jag minns inte hur stora bootfilerna (io.sys, msdos.sys, config.sys, command.com) var på DOS 2.0 (den första version - om jag minns rätt - som stödde HDD [upp till 10 MB]), men jag gissar att de tillsammans toppar 40 kB och det räcker ändå inte för ett vettigt system.

Edit: Syntax error.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

720k var inte helt ovanligt heller.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

K6-2an var på sin tid inte alls så bra (enligt mina egna erfarenheter) IBM aptiva med en 266:a vilket jag tror var lägsta möjliga hastighet på k6-2an.

När P3 (ej slot 1) kom skaffade jag mig en P3 733 och ett g-force 2 gts 32mb!
Den datorn rockade. Oj vad jag älskade P3an då. Körde den i nästan 800Mhz utan att ens försöka överklocka seriöst.
Kom dock ihåg en polare som hade ett moderkort med dubbla cpu-sockets och körde dubbla P3 733. Kan ni tänka er att jag var avis?

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |