Permalänk
Medlem

Jag söker headset-sladd som man kan plugga in valfri hörlur i.
Den skall ha: Mic, byta låt, samtalsknapp, och nästan viktigast:Volymkontroll !!

Snälla skriv om ni vet var det finns!i Iphone-anpassad skall också fungera men hittar inte till iphone heller med volymkontroll...

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem

blir galen på att telefonen aldrig kommer in i lager... webhallen sa förra torsdagen, än så länge inget...

Nån som har koll på vilka videoformat den spelar upp, måste man koda om ex xvids på nåt sätt ? Vill slänga in lite FG-avsnitt så man har nåt att glo på när man åker tåg etc

Permalänk
Medlem

Jag har haft min i mer än två veckor, orkade inte vänta på halebops leverans och köpte min från expert för 500 kr dyrare och nu har jag den från halebop står hos posten.

Jag är inte alls imponerad av luren, android har fortfarande mycket kvar.

jag ska komma med en mini recention när jag har lite tid över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-george:

Jag har haft min i mer än två veckor, orkade inte vänta på halebops leverans och köpte min från expert för 500 kr dyrare och nu har jag den från halebop står hos posten.

Jag är inte alls imponerad av luren, android har fortfarande mycket kvar.

jag ska komma med en mini recention när jag har lite tid över.

Ung eller skrivsvårigheter? Tänkte på din sign och sista meningen utan att vara dryg.

Vad är det som du tycker fattas? På vilken front har android mycket kvar? Jag vet inte hur bästa mobilen där ute enligt de flesta recensioner man läser kan ha mycket kvar

Permalänk
Medlem

Hejsan!!

Jag har aldrig använt en smartphone tidigare och vet inte alls mycket om android systemet eller iPhone. Dock är jag lite små sugen på att skaffa mig en HTC desire (utan några riktigt starka skäl till det egentligen).

Jag är en högskolestudent och har wlan både i universitet och hemma. Har skummat igenom hela tråden och fått för mig att många funktioner behöver man vara uppkopplad, hur begränsad är man om man inte är uppkopplad? (normal användning). Vad får jag ut av denna mobil som student. För det handlar ju om en hel del pengar.

En annan sak är också att jag just nu befinner mig i Taiwan (Kommer vara här i 3 månader till). Jag vet att luren här är (idag) minst 700-900kr billigare än i Sverige. Hur påverkar det mig praktiskt om jag köper den härifrån? meny-språket?, keyboard? inmatnings-språket? T9? etc.. (Kan säga att jag sms.ar väldigt mycket). Är det bara applikationer jag behöver för att få allt att fungera som om jag vore ha köpt den i Sverige, eller finns det andra begränsningar?? Behöver mobilen skickas in på lager för att få tillgång till det ovan nämnda?

Efter lite studier här har jag även lärt mig att skriva kinesiska, någon som vet om det är möjligt att både kunna skicka sms i svenska/kinesiska hemma i Sverige?

Är även lite osäker på om det finns någon världsgaranti. Känner ni till någon möjlighet att vända sig till någon HTC-service/support om något skulle hända? Skulle ni ha köpt den här i Taiwan för 700-900kr billigare??

Som sagt är jag väldigt ny inom detta område, därför kan mina frågor uppfattas väldigt självklara för er.
Är väldigt tacksam för svar som troligen kommer påverka om det blir något köp

Visa signatur

XPS M1330 | CRIMSONRED 13.3" WHITE-LED | T7300 2.0Ghz | 2Gb 667Mhz | 160Gb 7200 | 8400M GS 128Mb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Ung eller skrivsvårigheter? Tänkte på din sign och sista meningen utan att vara dryg.

Vad är det som du tycker fattas? På vilken front har android mycket kvar? Jag vet inte hur bästa mobilen där ute enligt de flesta recensioner man läser kan ha mycket kvar

Jag har en Desire som jag tycker är en grym telefon.

MEN den har som jag ser det 3 (stora) nackdelar :

1 : Finns ingen musik-app med Eq (Jo det finns Astro player men den är usel).

2 : Det medföljande Headsetet är inte delbart på sladden så man kan plugga in andra vettiga hörlurar. Det verkar dessutom inte ens finnas att köpa som tillbehör.

3 : Batteritiden är inte bra men jag har bara en Nokia 5800 att jämföra med så jag kanske är lite hård mot Desire. Men jag gillar inte att behöva ladda telefonen minst 1gång/dag.

Annars är det en riktigt bra telefon.

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davil_79:

Jag har en Desire som jag tycker är en grym telefon.

MEN den har som jag ser det 3 (stora) nackdelar :

1 : Finns ingen musik-app med Eq (Jo det finns Astro player men den är usel).

2 : Det medföljande Headsetet är inte delbart på sladden så man kan plugga in andra vettiga hörlurar. Det verkar dessutom inte ens finnas att köpa som tillbehör.

3 : Batteritiden är inte bra men jag har bara en Nokia 5800 att jämföra med så jag kanske är lite hård mot Desire. Men jag gillar inte att behöva ladda telefonen minst 1gång/dag.

Annars är det en riktigt bra telefon.

EQ saknar jag också på min Nexus, men det är troligen påväg. Du har ju vanligt uttag på Desire, så det är ju bara att köpa till random hörlurar det.

Batteritiden beror ju på hur du använder den, du kan kolla Swedroids artikel där de fick upp en Desire eller Nexus i nästan tio dagars batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

EQ saknar jag också på min Nexus, men det är troligen påväg. Du har ju vanligt uttag på Desire, så det är ju bara att köpa till random hörlurar det.

Batteritiden beror ju på hur du använder den, du kan kolla Swedroids artikel där de fick upp en Desire eller Nexus i nästan tio dagars batteritid.

Jag vill kunna ändra volymen,byta låt och svara om det ringer när jag styrketränar utan att behöva fibbla med själva telefonen

Jag vill kunna använda telefonen normalt. Jag köpte den inte för att ha den liggandes lixom hehe.

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem

vilka här använder HTCs e-post app och vilka använder den medföljande gmail? HTCs känns bättre men om jag loggar ut ur gmail appen så verkar alla andra appar som utnyttjar mitt gmail konto också loggas ur så just nu har jag två inkorgar med samma email så om jag får mail så får jag en liten meddelande-ikon från båda :S

Visa signatur

...

Permalänk

EQ vore bra, skulle vilja minska basen lite (kör med ett par AKG K450 lurar som är lite basiga).

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av L4gG3r:

vilka här använder HTCs e-post app och vilka använder den medföljande gmail? HTCs känns bättre men om jag loggar ut ur gmail appen så verkar alla andra appar som utnyttjar mitt gmail konto också loggas ur så just nu har jag två inkorgar med samma email så om jag får mail så får jag en liten meddelande-ikon från båda :S

Jag använder också bara HTCs egna... tycker den är bättre. Har två gmail-konton knutna till den.
Vad jag gjorde var bara att stänga av notifikationen från Gmail-appen.
Kanske ingen bra lösning, men jag slipper se två notifikationer.

Permalänk
Medlem

Hej, har lite frågot angående telefonen, då ja själv beställt en idag.

Hur mycket minne får man med när man köper telefonen, och sen undrar jag om man ska köpa till minne, vilket minnes kort rekommenderas? funderar på att köpa ett från ebay något biligt med 32GB eller 16GB men vet dock inte vilket.
sen undrar ja om de kanske segar ner telefonen med för stort minnes kort kanske?

Visa signatur

Rasmus Josefsson

Permalänk
Medlem

man får iallafall ett 4gb minne med mobilen, lite lite kanske, jag ska nog köpa 16gb snart.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

vad är de för class på 4gb minnet och spelar de nån roll när man har de till telefon om de är class 2 eller 4 eller 6 något större ?

Visa signatur

Rasmus Josefsson

Permalänk
Medlem
Skrivet av kruxz:

vad är de för class på 4gb minnet och spelar de nån roll när man har de till telefon om de är class 2 eller 4 eller 6 något större ?

Nordichardware förklarar

Permalänk
Medlem

vilket filformat är bäst för video på desire? typ kvalitet:filstorlek ratio liksom haha. och tips på något program som kan konvertera till det skulle uppskattas

EDIT: någon på swedroid rekommenderade det här programmet:

Miro Video Converter Easily Converts Video for Your Android, PSP, or Apple Device - video converter - Lifehacker

ska testa det nu

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

En fråga ang. långa SMS. Händer ibland att man smsar en del långa SMS (typ 6-7 "länkade" SMS i ett) och jag märkte nu att det kom upp "konverterar till MMS.." när man kommit upp till runt 4-6 SMS i längd och sedan kunde man fortsätta skriva. Skickade iväg det och för mig i min SMS konversation stod det att det var skickat som MMS, och hos mottagaren kom det som ett vanligt SMS.

Då är frågan, skickades det som MMS eller SMS? Konstigt att den gör så per automatik, 5-6 SMS länkade är ju inga problem, kunde skicka 15+~ länkade SMS i ett på en gammal touch diamond 2 utan problem..

Varför jag undrar är ju för att jag SMSar gratis och betalar 1kr/MMS så det blir ju svindyrt om den ska hålla på sådär någon som vet?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

om du kan kolla saldo så kan du ju se före och efter hur mycket pengar du har kvar, annars på fakturan kanske

Visa signatur

...

Permalänk

Men va f** dom är ju slut över allt och verkar ju inte komma in jätte snart heller =(...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny buse:

Men va f** dom är ju slut över allt och verkar ju inte komma in jätte snart heller =(...

Håller med, detta slår hårt mot dom då jag även går i tankar på en Iphone. Är nog inte ensam om det heller. Dom får nog börja skaffa fram några snart, kommer inte kunna hålla mig tillbaka snart =(

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Såg att de sålde Desire för ett kampanjpris på 3999 kr på Dustin!!!
Bra kap där!

Lite besviken dock över att Halebop inte lagt ut HTC Desire i sin butik än. Dvs. ingen förhandsbokning av den (frågade deras support) JAG VILL HA NU!!!!!

Permalänk

Ja fast det är utan moms..... Där blev jag glad en stund=)..

Permalänk
Medlem

var i 8 butiker i min stad i fredags, slutsålt överallt, och på internet likaså verkar det som

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spooner:

Såg att de sålde Desire för ett kampanjpris på 3999 kr på Dustin!!!
Bra kap där!

Lite besviken dock över att Halebop inte lagt ut HTC Desire i sin butik än. Dvs. ingen förhandsbokning av den (frågade deras support) JAG VILL HA NU!!!!!

Nästan hjärtklappning där, men som sagt. Exklusive moms. Dustinhome.se för oss dödliga

Kollade på experts sida
Står att den finns i Lager vid
Expert Strömstad Södra Hamngatan 6 0526-107 98 Finns i lager
samt
Expert Mariestad Kungsgatan 14 0501-135 46 Finns i lager

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

lycka till alla ni som är på jakt efter en!

komplett ska preliminärt få in 38st nästa tisdag.

elgiganten och pccity har preliminärt den artonde maj..

när jag beställde från komplett för två veckor sedan hade dom flera hundra inne har jag för mig. Dom rök snabbt!

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

har för mig att det stod 250st på kompletts preliminärorder för bara några dagar sedan.
Drar dom av det antal som kommer in för dom som redan laggt in en order i deras system?
kanske lite irrelevant men bara nyfiken

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Jo men eftersom dom också skriver preliminärt så är det inte helt hundra på exakt hur många dom får in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

En fråga ang. långa SMS. Händer ibland att man smsar en del långa SMS (typ 6-7 "länkade" SMS i ett) och jag märkte nu att det kom upp "konverterar till MMS.." när man kommit upp till runt 4-6 SMS i längd och sedan kunde man fortsätta skriva. Skickade iväg det och för mig i min SMS konversation stod det att det var skickat som MMS, och hos mottagaren kom det som ett vanligt SMS.

Då är frågan, skickades det som MMS eller SMS? Konstigt att den gör så per automatik, 5-6 SMS länkade är ju inga problem, kunde skicka 15+~ länkade SMS i ett på en gammal touch diamond 2 utan problem..

Varför jag undrar är ju för att jag SMSar gratis och betalar 1kr/MMS så det blir ju svindyrt om den ska hålla på sådär någon som vet?

Skrivet av L4gG3r:

om du kan kolla saldo så kan du ju se före och efter hur mycket pengar du har kvar, annars på fakturan kanske

Det blir ganska svårt eftersom saldo uppdateras 1 gång per dygn och jag MMSar/ringer en del under den tiden också..

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Dustin ger fortfarande inte med sig och ger inget leveransdatum alls (inte ens preliminärt)
men komplett verkar bestämda iaf

"Tillgänglighet: Inte i lager. 217 st. 6.maj.2010 (Bekräftad)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Det blir ganska svårt eftersom saldo uppdateras 1 gång per dygn och jag MMSar/ringer en del under den tiden också..

hehe okej med vet iallafall att med handcent sms kan man ställa in om den ska konvertera till mms om det är x antal sms-längder.

Visa signatur

...