gör det någon skillnad när jag spelar?

Permalänk
Medlem

gör det någon skillnad när jag spelar?

Hej!

jag lirar modern warfare 2 på ps3 via trådlöst nätverk. Jag har bredband large 25MB hos comhem. För hundra kronor extra kan jag få 50-100MB men kommer det att göra någon skillnad på hur spelet flyter?
ibland märker jag nämligen att jag på min tv skärm skjuter men på killcam reprisen från motstondaren så sköt jag inte ett skott, då tänker jag att han har snabbare nät eller något och att mitt spel slackar efter lite. Kan ett ännu snabbare internet göra någon skillnad eller får jag bara finna mig i att spelet slackar lite ibland?

mvh johan

Permalänk
Medlem

om du överträder 25MB i månaden så kan det ju vara aktuellt o uppgradera till ~100MB, rätta mig om jag har fel med internet börjar sega rejält när man väl trätt över sin "månadsgräns" ?

Permalänk
Medlem

Jag tar för givet att han menar 25 Mbit och nej 100 Mbit kommer inte göra att det flyter på bättre.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om myslex gör sig lustig över att du skrivit fel enhet på hastigheten (MB = megabyte, mb = megabit, 1 mb = 1/8 MB) men du borde inte märka någon skillnad på hur spelet flyter för att du uppgraderar din anslutning. Spel använder/genererar generellt sett väldigt lite datatrafik, knappast över en mbit/s.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Du kommer förmodligen tjäna mer på att kapa ner millisekunderna (pingen, latencyn - kalla det vad du vill) genom att t.ex. använda sladd och skaffa bättre hårdvara (menar då främst router o ev. switch?).

Sladd gör förmodligen störst skillnad men allt spelar in (även saker som t.ex. kablar).

mvh,
GnomeN.

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32