Ny telefon till frugan köpråd

Permalänk

Ny telefon till frugan köpråd

Hej,

Frugan behöver en ny telefon troligtvis rätt snart, hennes gamla poco x3 pro börjar gå sönder i bakstycket runt kameran.

Vi sa pris runt 5000kr gärna lägre, behöver lite input då man inte har sån koll längre.

Det hon gör, Facebook, instagram, tar lite bilder på barnen, spelar nått passivt spel som inte verkar jätte krävande.

Det som söks är en telefon som kommer hålla en längre period och gärna med lite uppdateringar och ett vanligt plastskal/gummi är ett måste

Det jag tittat på
Samsung a55
Oneplus nord 3
Nothing 2a
Xiaomi redmi note 13

Permalänk
Medlem

Bra val.
Skulle säja att lägg till en Google Pixel (brukar få bra i kamera tester)
Och en begagnad/lite äldre iPhone. Mjuvarusuporten är lång och har varit det länge. Vilket något som de andra just har typ börjat ta efter lite.
Edit: usb-c laddning kom på 15 för iPhone och det kan ju vara trevligt att ha.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahouse132:

Hej,

Frugan behöver en ny telefon troligtvis rätt snart, hennes gamla poco x3 pro börjar gå sönder i bakstycket runt kameran.

Vi sa pris runt 5000kr gärna lägre, behöver lite input då man inte har sån koll längre.

Det hon gör, Facebook, instagram, tar lite bilder på barnen, spelar nått passivt spel som inte verkar jätte krävande.

Det som söks är en telefon som kommer hålla en längre period och gärna med lite uppdateringar och ett vanligt plastskal/gummi är ett måste

Det jag tittat på
Samsung a55
Oneplus nord 3
Nothing 2a
Xiaomi redmi note 13

Kolla på Pixel 8a eller 7a. 7a har jag definitivt sett under 5000:- och Pixel telefonerna har bra kamera. 7a får säkerhetsuppdateringar i 5 år från lanseringsdatumet och 8a 7 års Android uppgraderingar

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Snusfri

Pixel 8a helt klart.
Elgiganten har kampanj på dem just nu för 5590:-

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL