Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk
Avstängd

jag har aldrig haft problem med CG, jag använder den ibland som engineer och förstår inte hur folk kan tycka den är OP. På en 'normal' server så får man ju inte en enda kill med en sådan, medans på en hardcore så får man lika många kills som om man kör med en vanlig RPG-7. Jag blir heller aldrig dödad av CG, utan snarare granater.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Alltså ni är för fan dumma i huvudet, Carl gustav är så sjukt jävla bra så att om ni inte inser det så vet jag fan vad ni håller på med. Jag kan fan ta och utmana er i en assult , medic , sniper vs Carl gustav match om det är så. Carl gustav är det mest op vapnet jag någonsinn varit med om i ett spel. Det går inte ens att jämföra G36E op i bf2 mot detta. Det är fan som att springa runt med en stor salva auto-kill.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ceogar:

Alltså ni är för fan dumma i huvudet, Carl gustav är så sjukt jävla bra så att om ni inte inser det så vet jag fan vad ni håller på med. Jag kan fan ta och utmana er i en assult , medic , sniper vs Carl gustav match om det är så. Carl gustav är det mest op vapnet jag någonsinn varit med om i ett spel. Det går inte ens att jämföra G36E op i bf2 mot detta. Det är fan som att springa runt med en stor salva auto-kill.

Varför är gustav bättre än rpg-7? Eller den andra?

Ser inte ERAT problem, ni som har problem med CG alltså.
Lär er spela. Jag dör aldrig av CG, jag dödar inte mer med CG än RPG-7 heller.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Varför är gustav bättre än rpg-7? Eller den andra?

Ser inte ERAT problem, ni som har problem med CG alltså.
Lär er spela. Jag dör aldrig av CG, jag dödar inte mer med CG än RPG-7 heller.

För att den är gjort att ta ut människor och bunkrar med det är inte RPG-7 eller den andra gjord för å CG e jävligt op dör rätt ofta av den sen blev jag förbannad testade den en gång å de va inte svårt att döda aso..

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Alltså ni är för fan dumma i huvudet, Carl gustav är så sjukt jävla bra så att om ni inte inser det så vet jag fan vad ni håller på med. Jag kan fan ta och utmana er i en assult , medic , sniper vs Carl gustav match om det är så. Carl gustav är det mest op vapnet jag någonsinn varit med om i ett spel. Det går inte ens att jämföra G36E op i bf2 mot detta. Det är fan som att springa runt med en stor salva auto-kill.

Jävla gnäll, CG är inte OP på en öppen yta, kanske om man kommer runt ett hörn och möter en CG och han skjuter rakt ner i backen, men annars så är CG lätt att eliminera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Jävla gnäll, CG är inte OP på en öppen yta, kanske om man kommer runt ett hörn och möter en CG och han skjuter rakt ner i backen, men annars så är CG lätt att eliminera.

jo dom e inte så svåra att döda på öppen ytan men vad jag vet så brukar jag oftast inte vara så mkt på öppna ytor å mest i hus osv. men sen så finns det dom som endast springer runt med CG och är jävligt grymma på det men men. har igentligen inget imot CG för om man vill så kan man ju avända skiten själv.

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Kan ni inte skriva något mer rellevant än om vem som e bäst med CG?

Några tips & tricks hade inte skadat. Finns rätt många där ute som inte har en ända aning om vad ni skriver om.
Skriv nått vettigare än om "noobs" & "CG".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Varför är gustav bättre än rpg-7? Eller den andra?

Ser inte ERAT problem, ni som har problem med CG alltså.
Lär er spela. Jag dör aldrig av CG, jag dödar inte mer med CG än RPG-7 heller.

För att den ÄR mycket snabbare, den har mycket större explosives range, den gör mer skada Den är mer accurate!

"jag dödar inte mer med CG än RPG-7 heller" Nej men du är ju total noob också.

Skrivet av Duveke:

Kan ni inte skriva något mer rellevant än om vem som e bäst med CG?

Några tips & tricks hade inte skadat. Finns rätt många där ute som inte har en ända aning om vad ni skriver om.
Skriv nått vettigare än om "noobs" & "CG".

Lär dig spela utan dessa vapen, för om du någonsinn vill spela i esl eller liknande så är du redan van vid att inte spela med dem.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Spela utan? Vad ska jag då kötta tanks med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Spela utan? Vad ska jag då kötta tanks med?

Rpg.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Spela utan? Vad ska jag då kötta tanks med?

Det är väl givet att du ska köra cg där men i övrigt.
Finns dom som enbart kör med cg.
Lär er använda andra vapen syftar han nog på än cg på folk som springer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duveke:

Det är väl givet att du ska köra cg där men i övrigt.
Finns dom som enbart kör med cg.
Lär er använda andra vapen syftar han nog på än cg på folk som springer.

Fast rpg gör mer skada på fordon än cg gör

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ceogar:

För att den ÄR mycket snabbare, den har mycket större explosives range, den gör mer skada Den är mer accurate!

"jag dödar inte mer med CG än RPG-7 heller" Nej men du är ju total noob också..

Haha. Du var ju trevlig.
Idiot.

Vi har aldrig spelat, du vet inte min rank, du vet inte min k/d eller något, så ja, visst är jag 'noob'.
Bara för att jag föredrar att använda riktiga vapen framför rocketlauncher så betyder inte det att jag är noob, eller dålig på spelet, får heller inga deaths av CG, jag får heller inte MER kills med CG än RPG7... Fast, jag måste ju vara noob, för att jag inte får mer kills med CG ;/

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Haha. Du var ju trevlig.
Idiot.

Vi har aldrig spelat, du vet inte min rank, du vet inte min k/d eller något, så ja, visst är jag 'noob'.
Bara för att jag föredrar att använda riktiga vapen framför rocketlauncher så betyder inte det att jag är noob, eller dålig på spelet, får heller inga deaths av CG, jag får heller inte MER kills med CG än RPG7... Fast, jag måste ju vara noob, för att jag inte får mer kills med CG ;/

Preics, lyckas du inte döda allt med ett vapen som är 5 gånger bättre än alla andra vapen så är det så.

Sen så har rank eller K/d något med att vara noob att göra.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Varför har denna tråd blivit sån hat tråd mot alla nu helt plötsligt? sluta va så sura på varandra faan man kunde tro nån har skjutit ihjäl nån på riktigt..

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Varför har denna tråd blivit sån hat tråd mot alla nu helt plötsligt? sluta va så sura på varandra faan man kunde tro nån har skjutit ihjäl nån på riktigt..

Det har varit så i fpsspel så länge som möjligt, det handlar om fejkad respekt och kräva det

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

Ganska svårt att visa respekt för folk som nästintill "fuskar" Om allt detta skulle fixas så skulle jag älska detta spelet men svårt att ta det seriöst eller ha kul när alla spelar på olika vilkor.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Vfr skulle CG vara så mkt bättre än andra vapen? Det är den inte.... På närstid och någon lägger den under fötterna på en så man inte hinner reagera - javisst då dör man förmodligen. Men när det är lite distans så ser man den ju och hinner flytta sig. Dessutom tar den mindre än RPG på tanks.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Okej, kan vi inte bara skita i detta, leder ju inte till så mycket, okej, vissa tycker så och andra annat, fine.

Är det någon som har medaljen "Get all weapon bronse star"??? Vilka vapen gäller denna? Har alla vanliga vapen i brons utom veteranvapnet men ändå inte medaljen.

Någon som har lust och förklara veteran lite bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Okej, kan vi inte bara skita i detta, leder ju inte till så mycket, okej, vissa tycker så och andra annat, fine.

Är det någon som har medaljen "Get all weapon bronse star"??? Vilka vapen gäller denna? Har alla vanliga vapen i brons utom veteranvapnet men ändå inte medaljen.

Någon som har lust och förklara veteran lite bättre?

Forum är väl till för att diskutera, right? o_O

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

För att den ÄR mycket snabbare, den har mycket större explosives range, den gör mer skada Den är mer accurate!

"jag dödar inte mer med CG än RPG-7 heller" Nej men du är ju total noob också.

Lär dig spela utan dessa vapen, för om du någonsinn vill spela i esl eller liknande så är du redan van vid att inte spela med dem.

Skrivet av aMpari:

Forum är väl till för att diskutera, right? o_O

kom igen! 3 sidor med samma sak känns rätt värdelöst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Forum är väl till för att diskutera, right? o_O

Klart forumet är till för det. Men man behöver inte sitta & "gnälla" på alla till höger & vänster. -oh, din jävla noob.
& ta upp en hel tråd om folk som tycker att andra är "noobs".
Tycker det känns lite meningslöst. Sådana människor finns det i alla spel & på alla servrar tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Okej, kan vi inte bara skita i detta, leder ju inte till så mycket, okej, vissa tycker så och andra annat, fine.

Är det någon som har medaljen "Get all weapon bronse star"??? Vilka vapen gäller denna? Har alla vanliga vapen i brons utom veteranvapnet men ändå inte medaljen.

Någon som har lust och förklara veteran lite bättre?

Den medaljen verkar inte gå att få, med tanke på att ingen i top10 på leaderboard har den. Veteran-status får du om du äger andra spel i Battlefield-serien.

Permalänk
Medlem

Kanske för svårt att fixa men tycker kniv fram i från max ska göra 50% skada och kniv i rygg 100%.

Visa signatur

Woot!

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Den medaljen verkar inte gå att få, med tanke på att ingen i top10 på leaderboard har den. Veteran-status får du om du äger andra spel i Battlefield-serien.

:(, får väl vänta tills de har fixat medaljen då.

Jävla EA som har update just nu ><, är väl inte ens patchen :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Vfr skulle CG vara så mkt bättre än andra vapen? Det är den inte.... På närstid och någon lägger den under fötterna på en så man inte hinner reagera - javisst då dör man förmodligen. Men när det är lite distans så ser man den ju och hinner flytta sig. Dessutom tar den mindre än RPG på tanks.

Vilket jävla spel spelar du? Jag vill se dig hinna flytta dig så mycket att du inte dör när nån med cg skjuter på dig från 25-50 meter.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

CG är bra om du ska ta ut många människor på en yta.
Men är de respekt å spelglädje du ska åt så dra mutterdragarn på tanken tills den dör, du skrattar åt "nooben"
Kör med singel shot vapen som main, att inte ha lotto på hs är 100ggr mer värt än å köra k-pist till´s din motståndare dör.
Mina strategiskt utlagda på mörka ytor med skymd sikt är betydligt mer värt än å dra rnd cg.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Det var väldigt vad det skriks om CG, hur många har skjutit med vapnet i verkligheten?
De flesta vapnen i spelet är ju sjukt klena om man inte spelar hard core men inte ens då känns det överdrivet realistiskt.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem

Vikingone det har väl inte med något som helst att göra? Om alla andra vapen är orealistiska varför ska cg vara det?

Sen en sak Hur FAN lyckas Dice göra sönder friendlisten och sen inte fixa den överhuvud taget på några veckor? Det är fan det mest efterblivna på länge.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ceogar:

Vikingone det har väl inte med något som helst att göra? Om alla andra vapen är orealistiska varför ska cg vara det?

Sen en sak Hur FAN lyckas Dice göra sönder friendlisten och sen inte fixa den överhuvud taget på några veckor? Det är fan det mest efterblivna på länge.

"Göra sönder". Och den är inte trasig, den fungerar so mden gjort hela tiden, man kan fortf joina sina vänner. Och sedanom har man vänner så brukar man prata innan man lirar eller något så då vet man ifall nån är inne eller inte... Och det går ju alltid joina, så jag ser inte vad som är trasigt D;

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200