Hårddiskar mot 50 öre per gigabyte

Permalänk
Melding Plague

Hårddiskar mot 50 öre per gigabyte

Den som håller med om den gamla devisen "en hårddisk är antingen ny eller full" kan se fram emot att priserna på mekanisk lagring är på väg att falla mot 50 öre per gigabyte.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Blir svårt att få andrahandssäljare av hårddiskar att fatta att jag inte betalar mer än 0.35kr/gb då nypris är 0.5kr/gb -_-

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Fan var på väg att beställa 2 st 2 tb när det stod 808 kr men sen såg jag att många var fellänkade

Permalänk
Medlem

Nu börjar det nästan bli dags att köpa en ny. Sitter ju på ynka 1,1TB just nu. =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

Blir svårt att få andrahandssäljare av hårddiskar att fatta att jag inte betalar mer än 0.35kr/gb då nypris är 0.5kr/gb -_-

Tycker folk överlag vill ha för mycket för sina begagnade datordelar.

Permalänk
Medlem

Börjar bli dags att klämma in några terrabyte till i servern alltså.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk

Trevligt är i nödbehov av mer utrymme, så detta kunde inte komma mer lägligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Tycker folk överlag vill ha för mycket för sina begagnade datordelar.

Hårddisk Maxtor 200 GB 300:- nice price

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeta Two:

Nu börjar det nästan bli dags att köpa en ny. Sitter ju på ynka 1,1TB just nu. =(

Ynka? Jag sitter på en fail-partition hdd som skulle vara 500gb men nu är 368gb.

Permalänk
Medlem

Nice men mina 2,1GB får nog räcka, det är lika fullt på dem som när jag hade 1,1GB och om jag skaffar mer GB lär det bli lika fullt med skräp man aldrig använder också hehe. Skulle nog kunna plocka bort minst en GB utan att jag egentligen skulle märka någon skillnad...Gör samma sak i lägenheten, ju större jag bor desto mer onödigt samlar man på sig.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Nice men mina 2,1GB får nog räcka, det är lika fullt på dem som när jag hade 1,1GB och om jag skaffar mer GB lär det bli lika fullt med skräp man aldrig använder också hehe. Skulle nog kunna plocka bort minst en GB utan att jag egentligen skulle märka någon skillnad...Gör samma sak i lägenheten, ju större jag bor desto mer onödigt samlar man på sig.

Antar att du menar TB men blev många felskrivningar där
själv har jag 750GB (250 + 500) så blir nog nån/några TB i höst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Nice men mina 2,1GB får nog räcka, det är lika fullt på dem som när jag hade 1,1GB och om jag skaffar mer GB lär det bli lika fullt med skräp man aldrig använder också hehe. Skulle nog kunna plocka bort minst en GB utan att jag egentligen skulle märka någon skillnad...Gör samma sak i lägenheten, ju större jag bor desto mer onödigt samlar man på sig.

Jag förstår dig om du fyller den snabbt om du har 2,1GB i lagringsutrymme En uppgradering med 1,5TB hade ju suttit fint för dig

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Snuskigt billiga priser. Hade vart gött med sisådär 15 TB lagringsutrymme. Det jobbiga blir ju bara att sortera allt.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Skrivet av minibite3:

Snuskigt billiga priser. Hade vart gött med sisådär 15 TB lagringsutrymme. Det jobbiga blir ju bara att sortera allt.

sökfunktionen finns av en anledning

Permalänk
Medlem

Har precis beställt en Samsung hdd 1TB Då sitter jag på 2.7TB hdd, känns som jag klarar mig ett tag iallafall, kom ihåg min första egna dator hade 90gig och jag tyckte det var skit mycket

Permalänk
Medlem

Dags att fylla på Servern då, det räcker inte med 10TB.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Både inet och komplett reade ju ut 1 TBare för 399 kronor för ett tag sedan. Klart man köpte (: Ligger på 7 TB just nu + SSD (håller på med bild och videoredigering så utrymmet försvinner snabbt hela tiden).

Permalänk

jag har en 640gb som lagring och jag har minst 300gb ledigt..
ni andra måste åka på en hel del semester.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minibiff:

Har precis beställt en Samsung hdd 1TB Då sitter jag på 2.7TB hdd, känns som jag klarar mig ett tag iallafall, kom ihåg min första egna dator hade 90gig och jag tyckte det var skit mycket

Jag insåg att man aldrig kan få för mycket lagrings utrymme när jag sa att jag aldrig kommer fylla min nya hårddisk (20 gb kommer dock inte ihåg årtal) och 2 år senare var den hopplöst för liten.

Funderar dock på att skaffa 2 st 2 tb till min filserver. Men det får vänta ett tag till.

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/artikel/4303763/2tb-samsung-ecogreen-f3
2TB samsung disk för 1076:- på Inet, sedan kan ni ju sweclockers erbjudandet med gratis frakt vid köp över en viss summa.

https://www.inet.se/artikel/4303756/2tb-western-digital-cavia...
föredrar jag dock, lite dyrare, men mmh, Så jag älskar WD.

Permalänk
Medlem

Jag har nog haft oflyt med många märken men mina WDs har av någon anledning aldrig slutat fungera. Någon med mycket hårddiskar som används flitigt som har liknande erfarenheter? Eller kan man förvänta sig att andra märken fungerar lika bra eller bättre?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ManBearPig:

jag har en 640gb som lagring och jag har minst 300gb ledigt..
ni andra måste åka på en hel del semester.

Mjo. Men Semester filmerna räcker att kolla på 1-2 gånger sen kan man dom redan. så då är det bara att ta bort

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Skrivet av ManBearPig:

jag har en 640gb som lagring och jag har minst 300gb ledigt..
ni andra måste åka på en hel del semester.

Nej, jag laddar ner hur mycket gratis HDspel/film-trialers!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeta Two:

Nu börjar det nästan bli dags att köpa en ny. Sitter ju på ynka 1,1TB just nu. =(

Jadu, sj sitter man med en 160gb och en 80gb för film

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Hmm, köper jag en hårddisk i fortsättningen så måste jag köpa två, där den andra kommer vara som backup. Är ta mig fan rädd för att förlora innehållet...

Så jag måste köpa 3 TB för att göra backup av mina 3 TB. Jippie!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Skrivet av chibariku:

tycker folk överlag vill ha för mycket för sina begagnade datordelar.

word!

Permalänk
Skrivet av Leeloo:

Hmm, köper jag en hårddisk i fortsättningen så måste jag köpa två, där den andra kommer vara som backup. Är ta mig fan rädd för att förlora innehållet...

Så jag måste köpa 3 TB för att göra backup av mina 3 TB. Jippie!

Samma här även om det bara handlar om runt 400gb för min del.

Permalänk
Medlem

Det här är bra för min servers självförtroende

Skrivet av Tornado2251:

sökfunktionen finns av en anledning

Men är inte en anledning till dåliga vanor

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chibariku:

Jag insåg att man aldrig kan få för mycket lagrings utrymme när jag sa att jag aldrig kommer fylla min nya hårddisk (20 gb kommer dock inte ihåg årtal) och 2 år senare var den hopplöst för liten.

Funderar dock på att skaffa 2 st 2 tb till min filserver. Men det får vänta ett tag till.

Så var de fär mig med för länge sedan med min maxtor 30GB man satt på lan på lan och fick välja vilka spel o filmer man tog med sig hem..

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag