Lian Li lanserar HTPC-chassit PC-C50

Permalänk
Melding Plague

Lian Li lanserar HTPC-chassit PC-C50

Tillverkaren Lian Li breddar sortimentet med nya mediachassit PC-C50.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt chassi för en HTPC! Speciellt gillar jag att det inte är lika djupt som många andra, däribland Antec Fusion.

Generellt likt Silverstone Grandia GD05B (Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Desktop/HTPC-chassin som kostar mindre än halva priset...

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Undra hur låga grafikkort de tar?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför HTPC tillverkare envisas med att sätta dubbla 120mm på sidan... när enheten står i bokhyllan eller motsvarande så blåser det rakt in i en vägg dvs minimalt luftflöde... Det ger bara massa onödiga hål i chassit bättre om kunde få in en 120 där bak. Ja Ja jag vet att det tar mycket plats och att det är svårt med just HTPC enheter som ska vara mindre men jag anser fortfarande att det är meningslöst att sätta 2x120 på sidan.

Ser jättebra ut, bra kontakter och säkerligen lian li kvalite men 1900kr så ska allt vara perfekt.

Visa signatur

Här är internet.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tyckte det inte var något vidare stilrent.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Jag måste hålla med.
Dessutom ser jag inte nyttan med att ha så många USB portar på framsidan samt uttag för hörlurar och microfon.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Håller med helt, ful som stryk..... ser ut som en gammal VHS

Permalänk
Medlem

Haha, 1,9k lite överpris

Stilrent dock

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man idag ska ha en "fet" HTPC. Jag kör för tillfället med ett Zotac ION-moderkort med Atom 330 + nVIDIA 9400M, 2GB DDR2, 1TB HDD i en miniITX-låda som jag moddat och satt en 120mm fläkt i taket inkl galler. Den spelar 1080p med runt 20% processorbelastning.

Behöver jag mer lagring har jag externa diskar eller kan slänga ihop en filserver som står någon annanstans och delar ut via gigabit-ethernet.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av fog:

Förstår inte varför man idag ska ha en "fet" HTPC. Jag kör för tillfället med ett Zotac ION-moderkort med Atom 330 + nVIDIA 9400M, 2GB DDR2, 1TB HDD i en miniITX-låda som jag moddat och satt en 120mm fläkt i taket inkl galler. Den spelar 1080p med runt 20% processorbelastning.

Behöver jag mer lagring har jag externa diskar eller kan slänga ihop en filserver som står någon annanstans och delar ut via gigabit-ethernet.

Förstår inte heller varför man envisas med att ha 5,25" för de optiska heller, dessa är generellt fula som stryk (visserligen bättre om de är "dolda" men fortfarande feta som en vhs-kassett). Om man nu prompt måste ha en dvd/blu-ray spelare så föredrar jag slim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Håller med helt, ful som stryk..... ser ut som en gammal VHS

Precis rätt, en gammal VHS.
När jag såg Lian Li släpper nytt trodde jag de hade växlat ihop bilden med nåt chassi från 90-talet....

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem

Lite för tråkigt, lite för stort. Alldeles för dyrt.

Jo, Lian Li är kvalité, aboslut, har ett par lådor själv, men kvalité är inte en ursäkt för att släppa något som ser ut sådär.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisse161:

Förstår inte varför HTPC tillverkare envisas med att sätta dubbla 120mm på sidan... när enheten står i bokhyllan eller motsvarande så blåser det rakt in i en vägg dvs minimalt luftflöde... Det ger bara massa onödiga hål i chassit bättre om kunde få in en 120 där bak. Ja Ja jag vet att det tar mycket plats och att det är svårt med just HTPC enheter som ska vara mindre men jag anser fortfarande att det är meningslöst att sätta 2x120 på sidan.

Ser jättebra ut, bra kontakter och säkerligen lian li kvalite men 1900kr så ska allt vara perfekt.

2x120 som blåser ut är inte så bra, det håller jag med om. Men ta t.ex. Silverstones lösning i GD04/GD05, där 2x120 (+ 1x120 på andra sidan) istället suger in luft och pressar ut den på baksidan av chassit; det verkar klart bättre. Åtminstone i min tv-bänk som har ventilationshål på baksidan.

Håller inte med om Lian Li-chassits utseende, jag tycker det är hiskeligt fult och ligger långt efter alla andra designmässigt.

Jag vågar slå vad om att Antec Fusion Max är mycket bättre på alla punkter, för ungefär samma pengar. Snyggare också, tycker jag.

Visa signatur

9950X3D | 3090

Permalänk
Avstängd

Perfekt!!!
Gammal tråd,jag vet....

Håller just på och ska köpa denna låda och funderar på hur många fläktar det behövs och hur dom ska placeras,
finns uttag för 3x120 fläktar på kortsidorna,1x120 på toppen och 1x80 på baksidan.

Kommer det att funka med 2 fläktar som utsug på höger sida vid moderkortet och 1 fläkt som insug på toppen av lådan?

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.