Permalänk
Medlem

Det märker du nog inte förän UPS kommer och knackar på dörren.
Är det inte så att skickar man med ups eller liknande tjänst så ser de till att paketet går genom tullen och att det blir rätt gjort ur deras synvinkel ?

Permalänk
Medlem

... dessutom kommer du glad i hågen upptäcka att UPS levererar allt som de skall utan extraavgifter...

Ungefär en vecka efteråt så kommer fakturan på moms och tullavgift.

Håller med ovanstående... UPS lämnar till 99,9 % in paketet till tullen...
Du har ju dessutom "HIGH VALUE SHPT", vilket säkert gör ditt paket intressant för tullarna...

Har beställt mycket från staterna, men skickar numera allt genom vänner där...

"Gåvor" är bra

Vänligen

Johan

Permalänk
Medlem

hehe ah vi får se, men jag såg detta oxå "Status: Undantag" vad kan dom mena med det?

Permalänk
Medlem

Så nu vet jag det exakta priset jag måste betala,

3571kr för kortet
888kr för frakten tull osv inräknat
=
4459kr

kortet kommer imårgon (fredag) mellan 9-13:00

då blev det alltså billigare

Permalänk

sen har du hela helgen på dig att bencha och testa som f*n och sedan redovisa för oss här inne !

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem

hehe precis vad jag hade tänkt att göra

Permalänk
Medlem

Spel jag vill se test på : Morrowind

vet att morrowind shippar med hercules radeon9700 men inte fan har man fått se hur det flyter -_-

Permalänk
Medlem

snubben har ett geforce 4ti4400 och köper sen ett radeon 9700. om inte ett ti4400 räcker så vet ja fan asså? snacka om att slänga pengar åt helvete.

Permalänk
Medlem

Du vill se morrowind, de ska nog gå att fixa har en polare som har spelet.

Och jag hade ett gf4 ti4400 sålde det för att köpa radeon9700, anledning: nöjer mig inte med bra, pengar har jag så de e lugnt

Permalänk
Avstängd

>> pengar har jag så de e lugnt

Att lägga ut 4500kr på ett grafikkort är inte normalt.

Men å andra sidan är det inte normalt att få ett r300 gratis heller....

Visa signatur

The artist formerly known to be quite a cocky bastard.

Permalänk
Medlem

håller med babarz. 4500 på ett grafikkort är ju helt deffat. klart man har pengar, men det finns ju bättre saker att göra av med dom.

Permalänk
Medlem

Tanner,
hoppas att du slipper ngr garanti problem,
korten har ju fallit till 4600:- i Svedala, och här är det lite lättare att få garanti/support med mera,

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duff
håller med babarz. 4500 på ett grafikkort är ju helt deffat. klart man har pengar, men det finns ju bättre saker att göra av med dom.

Permalänk

Jag tyckte ändå snubben som skulle ha ett 9700 till sin dator (som enligt signaturen var en p2 300mhz) var hårdast

LOL säger jag bara

Permalänk
Medlem

haha, gl till han då

morbror du menar väll inte ATI's orginal kort nu? Dom har såvitt jag vet inte kommit till sverige än..

Permalänk
Avstängd

Det handlar om perspektiv, visst jag kan intyga att r300 är ett otroligt grymt kort, men för att verkligen kunna uppskatta dess prestanda för tillfället, bör man nog antagligen syssla med lite 3d programmering eller dylikt. Om man har ett TI4200-4600 så är det knappt att de korten belastas särskilt hårt heller. Att utnyttja r300 för dagens spel som knappt utnyttjar Dx8.1 med dess pixel/vertex shaders, är som att köpa en Porsche och köra gocart. Visst, man kan säkert köra lite fortare än alla andra, men du kan inte maxa bilen eftersom du kör omkring på en liten skitbana.

Och visst är det lite löjligt när man tänker efter....

Grejen med Radeon 9700 (r300) är ett fullfjädrat stöd för Dx9.

Eftersom det är lite enklare att visa skillnaden mellan korten genom att kolla på Direct3d stödet än OpenGL, så följer här en kort sammanfattning:

D3d7 - TnL - vilket i dagsläget anses vara normen för vad man att kräva av konsumenter som nyttjar sina datorer för att spela spel. Dvs, Geforce2mx+. Detta är vad som kallas "common denomenator", dagens spel (de flesta) håller sig på denna nivå.

D3d8 - Programmable vertex/pixel shaders. De flesta av höstens (on the edge) spel, inklusive Doom3, hemska Morrowind etc, lägger sig på denna nivå. Men ni måste förstå - de här spelen måste också stödja "de vanliga" kosumenterna dvs d3d7 korten som nästan de flesta gamers i dagsläget har i sina burkar.

D3d9 - fler och updaterade(2.0) vertex/pixel shading pipelines, n-patches, displacement mapping etc. Inget spel i dagsläget, och inte förrän om kanske 10-12 månader kommer att rikta in sig på denna nivå. Att utveckla spel speciellt för r300 och nv30 = självmord om man är spelutvecklare.

---

1. Om du köper ett r300 för att Morrowind skall flyta på, kan ge dig ett gott råd - skippa. Morrowind är, för tydliggöra, ett otroligt kasst spel - rent tekniskts - grafikmotoron det vill säga. Jag orkar inte fördjupa mig, men det är bland det lataste som någonsin producerats - turligt är spelet tillräckligt bra för att upphäva denna miss.

2. R300 och rykten om kassa drivrutiner. Stämmer delvis, men inte riktigt till den grad som de flesta påstår. Om du vill ha lite mer info, kolla in sidor på rage3d.com och beyond3d.com....

3. R300 och massiva scores i 3dmark. Om MadOnion (3dmark) lyckats med bravaden att leka betatestare åt Remedy, och samtidigt fungera som världens största anledning till att torskar uppgraderar sina datorer i tid och otid - så kan man bara gratulera AMD, Intel, Nvidia, Ati till lite extra cash.

4. Jag har kasst grafikkort, typ geforc2(mx) - bör jag uppgradera?

Så här ligger det till. Först när spelen börjar hacka (normala inställningar), bör man ens fundera över om man behöver ett nytt grafikkort. Då kollar man i plånboken, om den är djup köper man det bästa man har råd med. Och sen behåller man det kortet i 1.5-2 år. Om man är lite fattig, väntar man på prisvärda budgetvarianter - alla 8500le, 9500 (runt oktober).

I dagsläget skulle jag rekomenderat ett GeforceTI42-4400 för de som har riktigt kassa grafikkort. Om man har ett Geforce3/8500/Geforce4 väntar man snällt till jul så Nvidia och Id snällt släpper kombinationen Doom3+Nv30. Doom3 för 500:- och r300 för 2800-3000:- är en bra julgåva....

4. Men vill ha ha det allra nyaste, och om jag har råd med det tycker jag att du kan hålla käften....

http://www.scene.org/file.php?file=/parties/2000/theparty00/i...

http://www.scene.org/file.php?file=/parties/2000/mekkasymposi...

Visa signatur

The artist formerly known to be quite a cocky bastard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babarz
>> pengar har jag så de e lugnt

Att lägga ut 4500kr på ett grafikkort är inte normalt.

har bokat ett hercules 9700 pro från datorbutiken..
blir skönt att ha det bästa för en gångs skull..
iaf tills i december nån gång när nv30 kommit..
inte för att nån av mina fattiga polare kommer köpa det..

men vad ska man ha för grejer efter det?
prolle, plank å minne.. när hinner det ikapp gpu:n??

Visa signatur

Homosexuals Are Gay

Permalänk
Medlem

Jag tar nog ett 9500 som kommer att kosta mellan 3000kr som kommer nu i october i USA.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Creative 3D Blaster 5 RX9700

Varför snacka alla om Hercules 9700 pro? skulle helst vilja veta mera om Creative 3D Blaster 5 RX9700 , den har får bättre resultat än hercules kortet.(http://www.tbreak.com/reviews/article.php?id=140&pagenumber=5)

Permalänk
Medlem

Typ 7fps som max i skillnad? Oklockad.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Sitter här med mitt gamla TNT2 M64, är jag berättigad till en uppgradering ?

Har tänkt att byta hela skiten nu när de släpper R300, så man äntligen ligger på topp igen.
Var väl 6 år sedan man hade en modern dator. Om man nu inte kan kalla den i signaturen modern. .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Japp
Sitter här med mitt gamla TNT2 M64, är jag berättigad till en uppgradering ?

Har tänkt att byta hela skiten nu när de släpper R300, så man äntligen ligger på topp igen.
Var väl 6 år sedan man hade en modern dator. Om man nu inte kan kalla den i signaturen modern. .

Med din processor så är det ganska onödigt att uppgradera med en R9700. Ett GF4 ti 4x00 ger nästan samma prestanda med din processor. I vissa spel kan nog ett GF4 ge bättre prestand med din processor.

Det behövs en P4 på över 2GHz (eller motsvarande AMD) för att kunna utnyttja en R9700 någorlunda.

Permalänk
Medlem

Tänkte jag skulle byta allt, sitter och funderar på Intel eller AMD...

Permalänk
Avstängd

R300 är bland det bästa korten som någonsin producerats när det gäller hu bra prestandan skalar med dina datorkomponenter.

Allra helst skulle man ha en Pentium4 på 2,4-2,8ghz för att verkligen kunna pressa kortet litegrann - men återigen till vilken nytta?

R300 presterar lite bättre om man sitter på ett Pentium4 system, men jag har provat kortet i min burk (även om mina XP processorer inte utnyttjas av drivrutinerna) och det ger vädligt bra prestanda.

I mitt tycke är den allra mest prisvärda uppgraderingen i dagsläget:

Asus A7V333 Moderkort för Socket A DDR
1 250,00

AMD Athlon XP2000+ 1.66 GHz 266 MHz bus
1 216,00

DDR-DIMM PC2100 512MB DDR CL2.5 (AMD OK)
1 370,00

Abit AGP Siluro Geforce4 Ti4200 64MB.
1 934,00

Totalt: 5 770,00

OM du vill ha Pentium4 system med R300 kommer du väldigt snabb upp i 10k...

Om du kör på detta system, kan du spela alla spel/program etc i minst 1 år framåt - därefter kan du byta ut processorn/moderkortet om spelen skulle börja hacka.

Egentligen bör man hålla följande cykel:

År 1. Byt cpu/moderkort.
År 2. Byt grafikkort.
År 3. Byt cpu/moderkort.
År 4. Byt grafikkort.
....

För att inte bli helt ruinerad.

Visa signatur

The artist formerly known to be quite a cocky bastard.

Permalänk
Medlem

No, tänker snarare på de kort som annonseras av både Sapphire och Hercules, snart kommer väl även Gigabyte och ngt annat märke,

ha det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tanner
haha, gl till han då

morbror du menar väll inte ATI's orginal kort nu? Dom har såvitt jag vet inte kommit till sverige än..

Permalänk
Medlem

kostar 4400:- att köpa i sverige... vem orkar då beställa från USA....

Visa signatur

läs signaturreglerna

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att du får mer för pengarna på detta system

Benämning Pris Antal

Albatron KX400+ PRO AMD Socket A, 200/266FSB, Voice Genie, Bios Mirror, ATA 133 DDR 400 stöd, 6 Channel Audio, VIA KT 333/8235 AMD XP Athlon Duron ProcessorUSB 2.0
1150:-
DDR-266 512MB DDR PC 2100 266MHz 512MB, Crucial PC2100 PC 266 DDR RAM CT6464Z265 Unbufferd CL2.5, Non-Parity 7.5ns, 2,5V 64Megx64
1560:-
Leadtek Winfast GeForce 4 Ti4200 64MB DDR DVi TV-ut bulk 2års garanti (märkes garanti) Ti 4200
Tv-ut GeForce4
1670:-
Fläkt GlacialTech Cooler Igloo 2310, Socket a - > Amd Xp 2300 90:-
AMD Athlon XP 2000+ 1.667GHz 266FSB Palomino 0.18 socket A 256Kb Cache XP2000+ (ej fläkt) 128 + 256KB cache I lager bokade (viss levtid)
1280:-

Summa inkl moms 5750:-

QUOTE]Ursprungligen inskrivet av babarz
R300 är bland det bästa korten som någonsin producerats när det gäller hu bra prestandan skalar med dina datorkomponenter.

Allra helst skulle man ha en Pentium4 på 2,4-2,8ghz för att verkligen kunna pressa kortet litegrann - men återigen till vilken nytta?

R300 presterar lite bättre om man sitter på ett Pentium4 system, men jag har provat kortet i min burk (även om mina XP processorer inte utnyttjas av drivrutinerna) och det ger vädligt bra prestanda.

I mitt tycke är den allra mest prisvärda uppgraderingen i dagsläget:

Asus A7V333 Moderkort för Socket A DDR
1 250,00

AMD Athlon XP2000+ 1.66 GHz 266 MHz bus
1 216,00

DDR-DIMM PC2100 512MB DDR CL2.5 (AMD OK)
1 370,00

Abit AGP Siluro Geforce4 Ti4200 64MB.
1 934,00

Totalt: 5 770,00

OM du vill ha Pentium4 system med R300 kommer du väldigt snabb upp i 10k...

Om du kör på detta system, kan du spela alla spel/program etc i minst 1 år framåt - därefter kan du byta ut processorn/moderkortet om spelen skulle börja hacka.

Egentligen bör man hålla följande cykel:

År 1. Byt cpu/moderkort.
År 2. Byt grafikkort.
År 3. Byt cpu/moderkort.
År 4. Byt grafikkort.
....

För att inte bli helt ruinerad.

[/QUOTE]

Permalänk
Medlem

adeptus åter igen, inte ATI's ORGINAL KORT, vilket jag har beställt...

Permalänk
Medlem

Skulle hällre köpa Radeon 9700Pro från www.overclockers.co.uk där kostar den £288 (+ £11 i frakt) altså ca 4200SKR. Desutom så köper man från UK och då slipper man garanterat tull & moms...

Permalänk
Medlem

men han får la spändera sina pengar som han vill eller?.. samma sak som att varför köpa en Ferarri om man har en Porsche?...

Visa signatur

Bear//Bäär//Bear133
http://www.SuperBear.Net
xp1800 @ 1619 MHz || EPoX 3KHA+ || 512 DDR Ram || 360 GB HD || GeForce3 Ti 200 128 MB

Permalänk
Medlem

Re: Creative 3D Blaster 5 RX9700

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vingen
Varför snacka alla om Hercules 9700 pro? skulle helst vilja veta mera om Creative 3D Blaster 5 RX9700 , den har får bättre resultat än hercules kortet.(http://www.tbreak.com/reviews/article.php?id=140&pagenumber=5)

vem vill ha ett kort som heter 3d blaster??
kom tillbaka när dom testat klocka korten..

Visa signatur

Homosexuals Are Gay