Permalänk

Hörlurar med tryck!

Hej

Vill ha hjälp med att köpa nya hörlurar.
Har just nu SteelSeries Siberia v2 men basen lever inte upp till mina förväntningar.
Suveräna lurar förvisso men inte riktigt tillräckligt.

Jag vill ha lurar som klarar av att leverera rejäl skallevärk även till en bassjunkie.
Tittat mycket på Sennheisers sortiment men har ingen erfarenhet av hörlurar så vänder mig till er.
Har hört att deras sortiment med slutna kåpor är att föredra?
Skall även användas till spel förutom musik med mycket bas såsom Dubstep.

Budget ca 1000 + - 300.

Vill heller inte ha rekommendationer för saker folk har köpt och tycker är jättecoola.
Jag vill ha rekommendation för faktisk levererad prestanda och kvalitet och inte betala för att t.ex det står "Razer" på dem.

Tackar oerhört på förhand!
MVH Dennis.

Visa signatur

| 7000D | 7950X3D | RTX 4090 | TUF X670e | Dominator 7000mhz | LG C4 - GPROx HS - Wooting60 - Viper Mini Signature Edition

Citera för en pris ettan lös!

Permalänk

Jag tror inte det finns lurar som på egen hand kan ge ett sådant tryck du söker, du behöver nog ett ljudkort också. Jag själv kör med Sennheiser pc350 samt ett Creative SB X-Fi XtremeGamer. Blev en enorm skillnad när jag skaffade ljudkortet, mycket mer "tryck" nu Vet dock inte hur Siberia-lurarna är.

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem

"Bra" lurar har normalt rätt så neutralt ljud, får lite känslan av att det inte är riktigt det du är ute efter. Det bästa tipset är att ta med sig några skivor till en HiFi butik och testa de lurar de har och se om man hittar nått man gillar.

Föredrar ett rellativt neutralt ljud så kan inte säga att jag vet vilka lurar som ger mest bas för pengarna, men kört lite olika lurar runt tusenlappen.
Skulle rekommendera dig att lyssna på ett par Grado (SR60 eller 80) som är lite "rockigare" än Sennheisers 5x5 serie som annars är väldigt populär, av god anledning.

Sen ska man inte underskatta källan, speciellt när det gäller bas, ett Asus Xonar Essence ST, skulle faktiskt kunna ge dig bättre ljud än ett par nya lurar, man vet aldrig

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Som lideri säger så har "bra" lurar oftast ett neutralt ljud, alltså inget sticker ut. Inte överdriven bas, inte överdriven diskant eller liknande.
Eftersom du är ute efter mycket bas så är nog en sluten lur att föredra.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Mina Sennheiser HD555 har riktigt cleant ljud men ingen extrem bas. Så kan varna att jag tror inte att de kommer passa dig

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Laccess Vibration LH-991 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Headsets dom har ett helvetes bas tryck! har ett par själv just för att jag ville ha rejäl bas när de smäller i spelen, och vibrationen höjer upplevelsen extremt.
en kompis till mig (NeXon på swec) har också ett par och han stor trivs med sina också.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

Laccess Vibration LH-991 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Headsets dom har ett helvetes bas tryck! har ett par själv just för att jag ville ha rejäl bas när de smäller i spelen, och vibrationen höjer upplevelsen extremt.
en kompis till mig (NeXon på swec) har också ett par och han stor trivs med sina också.

Tror du det är något man kan hitta på HiFi klubben kanske ?

Visa signatur

| 7000D | 7950X3D | RTX 4090 | TUF X670e | Dominator 7000mhz | LG C4 - GPROx HS - Wooting60 - Viper Mini Signature Edition

Citera för en pris ettan lös!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ettanlös:

Tror du det är något man kan hitta på HiFi klubben kanske ?

Nej

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av ettanlös:

Tror du det är något man kan hitta på HiFi klubben kanske ?

nä, tyvär finns dom bara på Teknikmagasinet.
men vill du ha bas så har jag aldrig haft ett par som levererar äns i närheten av vad dessa kan.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Avstängd

En hörlursförstärkare.

Jag vet inte hur många watt en sådan ger men 0,10mW till 0,35mW ligger nog de flesta hörlurs-kontakter/inbyggda hörlursförstärkare på.

Finns från bygg-själv-satser (tror jag) till Audiofil grejer för långt över 10 000kr.

Visa signatur

Vill bli avregistrerad från Sweclockers
Har tröttnat på det löjliga forumet...

Permalänk
Medlem

Mina hd555 dånar på rätt så bra efter moddningen.
Kör ett Essence ST ljudkort som har hörlursförstärkare i sig.
Grym kombination!

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

nä, tyvär finns dom bara på Teknikmagasinet.
men vill du ha bas så har jag aldrig haft ett par som levererar äns i närheten av vad dessa kan.

Har du hört på ett par SteelSeries Siberia V2 nångång och kanske kan jämföra ?

Visa signatur

| 7000D | 7950X3D | RTX 4090 | TUF X670e | Dominator 7000mhz | LG C4 - GPROx HS - Wooting60 - Viper Mini Signature Edition

Citera för en pris ettan lös!

Permalänk

Säger bara, Roccat Kave! Dom lurarna dunkar så in i h*lvetet! Drar man upp basen så vibrerar dom på skallen. De är också 5.1 ljud, vilket är en STOR fördel i spel!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Laccess Vibration LH-991 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Headsets dom har ett helvetes bas tryck! har ett par själv just för att jag ville ha rejäl bas när de smäller i spelen, och vibrationen höjer upplevelsen extremt.
en kompis till mig (NeXon på swec) har också ett par och han stor trivs med sina också.

Rena skiten! xD Min kompis lycades paja dom extremt fort utan en större ansträngning än att ta på sig dom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Laccess Vibration LH-991 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Headsets dom har ett helvetes bas tryck! har ett par själv just för att jag ville ha rejäl bas när de smäller i spelen, och vibrationen höjer upplevelsen extremt.
en kompis till mig (NeXon på swec) har också ett par och han stor trivs med sina också.

För guds skull, köp inte dessa hörlurar. Jag är "den kompisen" som som posten ovan refererar till :S. Kassaste kvaliteten du kan tänka dig och dessutom krånglade drivrutinerna HÅRT med windows 7! (skärmen frös så fort datorn startade :S). De gick sönder första veckan och micken blev lös väldigt snabbt. Det ända de dög till var att använda som högtalare eftersom de hade så sjukt hög max-volym xDD.

Visa signatur

System: i7 6700k @ 4GHz | ASUS GeForce GTX 1070 DUAL OC | 16GB DDR4 | Asus ROG Maximus VIII Impact

Permalänk
Avstängd

Har själv dom här

JME Data / ROCCAT Kave - headset

Gillar dom skarpt.Enda jag kan klaga på är vikten.Men grymt ljud i dom och basen är riktigt djup

equalizern på kabeln är riktigt användbar i spel.Kan öka front speakers,rear speakers och basen på den och Volym så klart ^^

Game mode och media mode finns med

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Skrivet av Catman:

Har själv dom här

JME Data / ROCCAT Kave - headset

Gillar dom skarpt.Enda jag kan klaga på är vikten.Men grymt ljud i dom och basen är riktigt djup

equalizern på kabeln är riktigt användbar i spel.Kan öka front speakers,rear speakers och basen på den och Volym så klart ^^

Game mode och media mode finns med

+1

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonsko96:

För guds skull, köp inte dessa hörlurar. Jag är "den kompisen" som som posten ovan refererar till :S. Kassaste kvaliteten du kan tänka dig och dessutom krånglade drivrutinerna HÅRT med windows 7! (skärmen frös så fort datorn startade :S). De gick sönder första veckan och micken blev lös väldigt snabbt. Det ända de dög till var att använda som högtalare eftersom de hade så sjukt hög max-volym xDD.

du måste haft världens otur då, har inte haft problem på något vis med mina, och jag kör också w7

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Ifall du vill ha hörlurar med tryck, skaffa Sony XB500. Har prövat 7st olika stängda hörlurar med bra/mycket bas nu, Sennheiser HD 212 Pro, AKG K 518 DJ, AKG K 181 DJ, Audio Technica ATH-M50, BeyerDynamic DT770 Pro/80, Sony XB500 och XB700 samt har jag Koss the Spark Plug IEMs. Sony XB500 är en klar favorit bland dessa och sen kostar de ju typ endast 500kr! (ATH-M50 och DT770 Pro kostar 3x så mycket).

Sony XB500 är ganska annorlunda än sin storebror XB700. XB700 kräver typ en bra förstärkare för att låta bra medans XB500 är de lättaste drivna hörlurar jag testat och en förstärkare gör ingen märkvärd förbättring. XB500 med 40mm drivers har t.o.m. mer bas än sin storebror med 50mm, det är mera "kick" i basen i XB500 tack vare större fokus i typ 70 - 500Hz frekvensområdet, medan XB700 satsar på subwoofer typ av bas under 70Hz som är lägre och mjukare/lös bas utan en massa kick/punch i det. XB500 är överlag mer aggressiv och XB700 mera tillbakadriven. XB500 har väldigt "smooth"(hittar ej nån lämplig svensk översättning) höga frekvenser i 4kHz - 16kHZ området medans XB700 har nästan för mycket stärkta höga frekvenser vilket kan ibland vara störande enligt mig, på något sätt låter XB500 mera naturligt i mina öron. Båda har ungefär samma kvalité på mellanregistret, speciellt 1 - 2kHz, och låter RIKTIGT bra för det priset (t.o.m. många dyrare hörlurar har sämre mellanregister som t.ex. DT770 Pro). XB500 kräver att man justerar Equalizern litegrann för bästa resultat dock, något i stil med:

För mig används de ungefär 50/50 till musik/spel. Musik jag lyssnar mest till är trance, techno, breakbeat, dubstep, hardstyle, pop men samt olika ballader och lite rock (nytt o gammalt). Hur bra hörlurar funkar till spel beror mest på vad för ljudkort, drivrutiner och inställningar man kör med. Själv har man varit en extremt nöjd kX Audio drivrutin till Soundblaster Audigy kort användare i flera år nu och har tänkt använda dem så länge jag bara kan eftersom drivrutinerna har extremt bra bas (går att förstärka i EQn nästan oändligt, ifall inte en EQ är tillräckligt varför inte använda 2st! xD) och de har extremt bra 3D positional sound i spel tack vare Surrounder+ pluginen som kan skapa "pseudo" 5.1 ljud till stereo/hörlurar så man börjar höra från vilket håll ljuden kommer.

Skulle hålla mig undan märken såsom Razer, Logitech, SteelSeries och liknande och satsa mer på riktiga grejjer från Sony, Sennheiser, Audio Technica, Ultrasone och BeyerDynamic.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Har nu i samband med lite andra prylar lagt beställning på ett Asus Xonar DX så är iaf ett steg bättre än det integrerade chipet i moderkortet. Får se om det blir någon vidare förbättring så får nya hörlurar bli nästa steg =).

Visa signatur

| 7000D | 7950X3D | RTX 4090 | TUF X670e | Dominator 7000mhz | LG C4 - GPROx HS - Wooting60 - Viper Mini Signature Edition

Citera för en pris ettan lös!

Permalänk
Medlem

har själv beställt "sIberia v2" dom har lätt den skönaste komforten av alla hörlurar där ute

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av willaim:

har själv beställt "sIberia v2" dom har lätt den skönaste komforten av alla hörlurar där ute

Du, det är långt kvar till 1a april!

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av ettanlös:

Har nu i samband med lite andra prylar lagt beställning på ett Asus Xonar DX så är iaf ett steg bättre än det integrerade chipet i moderkortet. Får se om det blir någon vidare förbättring så får nya hörlurar bli nästa steg =).

Har alltid undrat hur folk ens kan tåla höra på skit Realtek integrerade skiten. Ifall du hade velat slippa undan billigt och fått riktigt bra resultat hade begagnat Audigy 2 ZS för typ 200kr och kX Audio drivrutinerna (som tar Audigy korten till en helt annan nivå) gett dig enorm förbättring men det borde du också få med ett Xonar DX. Större färbättring än att köpa en hörlur för under 1000kr iaf.

Realtek är dåligt för bas iaf, höjer man basen i EQn så vill den inte orka spela upp det heller (volymen sänks) om man nu inte har en supereffektiv hörlur, typ Koss The plug in-ear eller nåt.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Jo kikade lite på Audigy korten för 250 kr nytt, bulk visserligen men spela roll.
Iaf så läste jag massa goda recensioner om DX så fick bli ett sånt.
Låter ju verkligen i hörluren som om det finns en bra bit mer att ge men som att inte förstärkarn orkar göra jobbet. Har hört på ett par Siberia innan i en kompis dator, dock hade han ju Asus Essence STX vilket ligger i en annan prisklass och kändes lite väl overkill för mig som bara vill ha allmänt bättre ljud och starkare bas.

Visa signatur

| 7000D | 7950X3D | RTX 4090 | TUF X670e | Dominator 7000mhz | LG C4 - GPROx HS - Wooting60 - Viper Mini Signature Edition

Citera för en pris ettan lös!

Permalänk
Medlem

jag kan bara rekommendera att gå och lyssna på vad det än är du ska köpa.
Jag har ett par Denon D1001 från hifiklubben, jag tycker de är suveräna. men det är inte säkert att du tycker det. sedan kanske de är över din prisgräns.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

du måste haft världens otur då, har inte haft problem på något vis med mina, och jag kör också w7

Han fick även BSOD pga dom

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

du måste haft världens otur då, har inte haft problem på något vis med mina, och jag kör också w7

Det var inte drivisarna som var det största problemet. Kvaliteten var så kass att att bygeln bröts itu när jag tog på mig dem efter en veckas användning. :S

Visa signatur

System: i7 6700k @ 4GHz | ASUS GeForce GTX 1070 DUAL OC | 16GB DDR4 | Asus ROG Maximus VIII Impact

Permalänk

Har nu monterat ljudkortet och efter en massa finlir i inställningarna så säger jag bara oj vilket bra ljud det blev. Detaljrikt, mer bas som även orkar i det lägre registerna. Helnöjd faktiskt. Ljudkortet behövde även extra ström via en 4pins molex.

Sen undrar jag varför wvista och w7 har så lågt ljud ? i XP kunde du ju höja tills du inte kunde tänka, nån som har nån fix på det?

Visa signatur

| 7000D | 7950X3D | RTX 4090 | TUF X670e | Dominator 7000mhz | LG C4 - GPROx HS - Wooting60 - Viper Mini Signature Edition

Citera för en pris ettan lös!

Permalänk

Ojojoj, glädjen varade inte länge förutom i Winamp... Har aldrig haft så här mycket krabb med någon komponent i hela mitt liv.
När jag surfar så brusar det från och till, när jag spelar t.ex MW2 så måste jag ha högt ljud på för när man springer så hör man sina fotsteg etc, men när man skjuter så blir allt jättetyst för att sedan höjas när jag släpper skjutknappen. Helt efterblivet. I GTA: Episodes From Liberty City så har jag ett ja vad ska man säga knäppande eller "crackling" ljud, visserligen lågt men jävulskt irriterande. Men MW2 problemet är mest irriterande eftersom det är det spelet jag spelar mest. Någon som har några ideer ?

Mina gamla drivisar är avinstallerade.
Onboard audio är disabled i BIOS.
Fipplat med inställningarna i fler timmar än jag spelat senaste 3 dagarna.

Vill bara slänga skiten åt h***ete för jag står hellre ut med sämre ljud än detta krabbet.
Hade inget utav dessa problemen med det integrerade.

Sökt lite på problemet och folk snackar om nån "sound acceleration" som fanns på XP i dxdiag men är en funktion som togs bort på vista. Vet inte hur jag ska gå vidare.

Visa signatur

| 7000D | 7950X3D | RTX 4090 | TUF X670e | Dominator 7000mhz | LG C4 - GPROx HS - Wooting60 - Viper Mini Signature Edition

Citera för en pris ettan lös!

Permalänk

Lånar tråden lite.

Har köpt ett par Steelseries Siberia V2, och jag har inget att klaga på där. Dock så är jag inte så finkänslig när det kommer till ljud osv.
Men till frågan: Min lillebror sitter på ett par SS Siberia V1 med USB ljudkort, alltså en liten dongel som man kopplar in hörlurs-sladden i och sen dongeln in i ett USB uttag på datorn.
Om jag snor den här dongeln av han, skulle den funka för mina V2 då eller tror ni den bara funkar för V1? Och tror ni det skulle bli märkbart bättre ljud?

Visa signatur

AMD Phenom II x4 965 BE @ 3.8Ghz | Noctua NH-U9B Cpu Kylare | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | 4GB Corsair XMS3 1600mhz | XFX ATI Radeon 5850 BE | OCZ ModXStream Pro 600W | 2x SB Barracuda 500gb - RAID0 | NZXT Lexa-S |