Ny mobil 5000 kronorsklassen!

Permalänk

Ny mobil 5000 kronorsklassen!

Hallå!

Då min HTC Desire har gått sönder tredje gånger med samma fel *suck* och varit inne på reparation i fyra månader sammalagt har jag äntligen nått gränsen för att få byta mobil med onoff! Köpte min Desire för nästan exakt 5000 och det är väl det minsta(?) jag kan kräva. Men min fråga är ska jag vänta på Desire HD/Z eller skaffa Galaxy S? Och isåfall vilken är bäst av HD och Z? Tangentbord verkar helt underbart i Z. Men å andra sidan har Galaxy grymt bättre touch. Iphone 4 är tyvärr ute ur leken då jag redan har abbonemang med telia. Beror också väldigt mycket på batteritid då mobilen ska hålla mig levande genom de tråkigaste skoldagar!

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem

Nokia N8

Permalänk
Medlem

Vänta på Desire. Min kompis har Galaxy S och det måste nog vara den sämsta mobilen jag prövat. Varje gång man är på den så ska det bli fryslagg eller bara lagga hela tiden. Touchen är inget som jag speciellt märkt (har HTC Legend) men lagget den har är så frustrerande.

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk

HTC Desire HD skulle jag nog ha valt. Om du nu väljer den så rekommenderar jag att du byter Launcher från "HTC sense" till "Launcher pro" (finns gratis på market) då jag själv tycker att både Legend och Desire har laggig touch med HTC sense.

Permalänk
Medlem

Desire hd såklart. Den verkar för underbar, kolla swedroid.se dom har testat den rejält.

Skrivet av HenkeBenke123:

HTC Desire HD skulle jag nog ha valt. Om du nu väljer den så rekommenderar jag att du byter Launcher från "HTC sense" till "Launcher pro" (finns gratis på market) då jag själv tycker att både Legend och Desire har laggig touch med HTC sense.

Men desire hd har nya sense så du kan inte klaga på det senset som e i desire då dom är olika:)

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem

me tanke på samsung "problem" me att släppa uppdateringar av mjukvara, absolut desire av nån version av de nämner

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Samsung Omnia 7?

Permalänk

Trots att det inte är androis måste jag säga Nokia N8 helt klart. Utklassar alla med sin kameradel.

Kolla videoklipp: YouTube - confronto videocamera Nokia N8 vs HTC Desire.mp4

Den har FM-sändare, ansiktskamera, HDMI, USB On The Go mycket mer. Byggkvaliteten är helt otrolig! Jag har faktiskt sålt min Xperia i helgen för att köpa N8.

Permalänk
Avstängd

Nokia N8!! the best phone ever

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Vafan... skaffa dig en Nokia 3310 så har du pengar över till 480 cheeseburgare =D=D

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenkeBenke123:

Vafan... skaffa dig en Nokia 3310 så har du pengar över till 480 cheeseburgare =D=D

visst den är lite svår o få tag i dock

Permalänk
Medlem

Synd att du får det som tillgodo på onoff för iphone 4 går ju att få för 4800kr från Telia annars (om du inte redan är bunden men villig att fortsätta vara Teliakund, fast de är ju kung så vem skulle inte vara det ^^).

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

nej. nokia 3310 är den bästa mobilen som Nokia har gjort ! billig och bra går aldrig sönder

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Synd att du får det som tillgodo på onoff för iphone 4 går ju att få för 4800kr från Telia annars (om du inte redan är bunden men villig att fortsätta vara Teliakund, fast de är ju kung så vem skulle inte vara det ^^).

Aa jo jag köpte mobilen från onoff i ruset när den var ny och dom var de enda som hade den. Såklart blev jag straffad för det och den gick sönder... Den har varit på reparation sen dess. Men det känns som Desire HD tack alla som svarat.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk

Kollar själv efter mobil i den prisklassen, alltid är det ngt som är dåligt med alla mobiler.....trist...
har fasnat mest för motorola milestone2

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem

HTC desire HD har rikigt dålig kamera och fusk filmar i HD kvalitet.

Permalänk
Medlem

Håller med. Desire HD var en besvikelse. Stor och tung med medioker kamera och fuskad 720p video. Såg jämförelse med X10:ans video där x10 vann lätt.

Tycker nog att man kan leva med nya Symbian som Nokia släppte med N8. Dom har ju ändrat strategi så alla uppdateringar som planerades med Symbian 4 kommer ju nu att släppas kontinuerligt till N8.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big_R:

Håller med. Desire HD var en besvikelse. Stor och tung med medioker kamera och fuskad 720p video. Såg jämförelse med X10:ans video där x10 vann lätt.

Tycker nog att man kan leva med nya Symbian som Nokia släppte med N8. Dom har ju ändrat strategi så alla uppdateringar som planerades med Symbian 4 kommer ju nu att släppas kontinuerligt till N8.

Skrivet av RobinCC:

HTC desire HD har rikigt dålig kamera och fusk filmar i HD kvalitet.

HTC har aldrig varit bra på kameror men Vafan vill man filma är mobilen i regel ett dåligt val.
det finns undantag som bevisar regeln dock.

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big_R:

Jämförde just de två som du nämner, och trots att N8 hyllats otroligt så upplever jag det som en betydligt sämre telefon.

Sen går det ju inte att komma ifrån hur man faktiskt upplever kvalitet. Desire HD med unibody och aluminum vs plasttelefon, det valet är väldigt lätt att göra.

Sen är man oavsett vad Nokia påstår otroligt låst med Symbian, oavsett vilken version det handlar om.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

Nej, fast HTC har mage att lägga till "HD" i namnet. Lite pinsamt med tanke på vad den presterar just på HD-fronten.

Jag tycker det är ganska schysst att ha acceptabel kamera och filmfunktion på fickan. Jag har skrotat kompaktkameran sedan SE släppte 5 Megapixelskameror med blixt i mobilen. Vem släpar omkring på en kompaktkamera idag? Man har ju fullt upp att hålla reda på sin mobil.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik21:

Jämförde just de två som du nämner, och trots att N8 hyllats otroligt så upplever jag det som en betydligt sämre telefon.

Sen går det ju inte att komma ifrån hur man faktiskt upplever kvalitet. Desire HD med unibody och aluminum vs plasttelefon, det valet är väldigt lätt att göra.

Sen är man oavsett vad Nokia påstår otroligt låst med Symbian, oavsett vilken version det handlar om.

Ja och man är ju låst på ett annat sätt med Android och Google. Det är väl bara frågan om vad man vill ha som vanligt

När det gäller byggkvalitet så är N8 kanske den telefon som kan göra anspråk på årets mest välbyggda telefon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big_R:

Ja och man är ju låst på ett annat sätt med Android och Google. Det är väl bara frågan om vad man vill ha som vanligt

När det gäller byggkvalitet så är N8 kanske den telefon som kan göra anspråk på årets mest välbyggda telefon.

Visst har du rätt i att man är låst även med android, men det känns betydligt bättre inför framtiden än ett symbian (vilket alla övergivit utom nokia, av mycket goda anledningar också)

Klämde på både DHD och N8 innan köpet, och kan bara säga att den inte kommer i närheten. Sen att den har vissa vettiga funktioner som konkurrenterna inte har gör den inte till mitt val ändå, då den saknar en hel del annat.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik21:

.

Jo men tjena, förtal mot N8:an där, plasttelefon? Den har också unibody aluminium med plast i toppen och botten precis som DHD.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Jo men tjena, förtal mot N8:an där, plasttelefon? Den har också unibody aluminium med plast i toppen och botten precis som DHD.

Som sagt, känslan är trots att den är i aluminium att den är av plast. Det går inte att komma ifrån att den inte känns lika gedigen.

Samt lägre upplösning på skärm och ett vad jag upplevde det som betydligt sämre grafiskt ui,

Det må vara lätt att falla in i hyllningssångerna kring N8, men när man jämfört båda som nämns i tråden så var det ett enkelt val.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik21:

Men när man jämfört båda som nämns i tråden så var det ett enkelt val.

För dig. Jag personligen vill ha båda, av olika skäl.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik21:

Som sagt, känslan är trots att den är i aluminium att den är av plast. Det går inte att komma ifrån att den inte känns lika gedigen.

Samt lägre upplösning på skärm och ett vad jag upplevde det som betydligt sämre grafiskt ui,

Det må vara lätt att falla in i hyllningssångerna kring N8, men när man jämfört båda som nämns i tråden så var det ett enkelt val.

Ja för mig var det enkelt åt andra hållet. Beställde en grön N8 från halebop.

Var och klämde på en DHD på Mediamarkt. Stor som... Ärligt talat passerar den gränsen för acceptabel storlek på mobiltelefoner. Det blir ju nästan lite skämmigt att hissa upp den där på bussen. Sedan tycker jag absolut inte att kvalitetsintrycket är bättre än N8. Den är mest tyngre. Plastluckorna på DHD:n drar ner upplevelsen.

Men det är ju smaksaker som vanligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

För dig. Jag personligen vill ha båda, av olika skäl.

Självklart finns det fördelar med N8, men de sakerna som är fördelar kan man ha en systemkamera till

Skrivet av Big_R:

Ja för mig var det enkelt åt andra hållet. Beställde en grön N8 från halebop.

Var och klämde på en DHD på Mediamarkt. Stor som... Ärligt talat passerar den gränsen för acceptabel storlek på mobiltelefoner. Det blir ju nästan lite skämmigt att hissa upp den där på bussen. Sedan tycker jag absolut inte att kvalitetsintrycket är bättre än N8. Den är mest tyngre. Plastluckorna på DHD:n drar ner upplevelsen.

Men det är ju smaksaker som vanligt.

Klämde på både DHD och N8 i en teliabutik, kom fram till att DHD passar mig bättre än N8. Som sagt, hur den faktiska kvaliten är vet nog ingen så här långt. Jag upplevde den som betydligt mer gedigen i sin konstruktion än N8, sen om det faktiskt är så är väl mest troligt en helt annan sak.

Plastluckorna drar ju ner upplevelsen, men N8 känns trots det inte lika gedigen.

Visa signatur

Permalänk

HTC HD7 och sen custom rom. Där har du grejer

Permalänk
Medlem
Skrivet av skabbkanin:

HTC HD7 och sen custom rom. Där har du grejer

Om han nu ska köra custom ROM så kan han ju lika gärna köpa Android direkt.

Tro mig, de enda Custom ROMsen till HD7 kommer att vara Android ROMs. HD7 kör Windows Phone 7, som till skillnad från WM 6.5 är designat för att vara bra från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Ja, möjligtvis om man bara är ute efter så bra kamera i mobilen som möjligt, men annars är det ju bara ren idioti att välja den över en Android-enhet eller iPhone.
Sålänge Nokia envisas med att köra Symbian så ligger dom tyvärr långt efter.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]