Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

de får Prisjakt och Pricerunner utvisa under veckan

Jao, ser att Dustin tar 6990 nu

Btw, när man kikar på prisjakt ser jag att bl.a Dustin och webhallen står som Asus premium partner. Har jag som kund nån fördel att handla en Asus från dessa?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tyrgrim:

Jao, ser att Dustin tar 6990 nu

Btw, när man kikar på prisjakt ser jag att bl.a Dustin och webhallen står som Asus premium partner. Har jag som kund nån fördel att handla en Asus från dessa?

inte direkt, mer indirekt isf...de är en märkning för Internet butiker som vi på Asus anser seriösa och service fokuserade och vågar rekommendera kunder till utan oro.
Sen att de även har vårat fula sortiment och lite annat etc. Lite olika kriterier från våran sida.

Permalänk

6990 :- på inet också. Man vill nästan slå till... Fast blir nog ändå att invänta recensioner på u31jg.

Visa signatur

Asus EeePC 1215n

Permalänk
Medlem

Vill bara tipsa om att ALina Systems säljer denna dator för 5990 kr http://www.alina.se/Produkt.aspx?site=prisjakt&T2=U35JC-RX040...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

Vill bara tipsa om att ALina Systems säljer denna dator för 5990 kr ASUS U35JC-RX040V - Alina System AB

Tackar! Det blev två, för en gång skull var man tillräckligt snabb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnil1:

Tackar! Det blev två, för en gång skull var man tillräckligt snabb.

blev en för mig med, hoppas bara man får den innan jul nu oxå:)

Permalänk
Medlem

De kom innan jul men en var sönder, en glad dotter och en mindre glad. . . WIFI hittar nätverk men kan inte ansluta, bluetooth fungerar inte, datorn hänger sig ofta.

Någon som vet hur ASUS hanterar "DOA"? På deras hemsida kan jag inte ens hitta hur/vem jag skall kontakta. Står bara om deras Golbal service som inte gäller i landet man köpte den.

Permalänk
Skrivet av magnil1:

De kom innan jul men en var sönder, en glad dotter och en mindre glad. . . WIFI hittar nätverk men kan inte ansluta, bluetooth fungerar inte, datorn hänger sig ofta.

Någon som vet hur ASUS hanterar "DOA"? På deras hemsida kan jag inte ens hitta hur/vem jag skall kontakta. Står bara om deras Golbal service som inte gäller i landet man köpte den.

Det är alltid återförsäljaren du skall kontakta. De har totalansvaret gentemot konsumenten.

Har du redan testat att installera om den till utgångsläget igen ? Synd att ge upp utan strid.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Det är alltid återförsäljaren du skall kontakta. De har totalansvaret gentemot konsumenten.

Har du redan testat att installera om den till utgångsläget igen ? Synd att ge upp utan strid.

Självklart har jag inte gett upp utan strid, vad tror du jag gjorde hela julaftonskvällen? Tyvärr tar det emot att säga att det tog flera timmar innan jag kom på att skifta hårddiskarna. Då blev det helt klart att det är hårdvarufel och dags att gå och lägga sig...

Permalänk
Inaktiv

nu har jag själv skaffat mig en U35Jc om någon har någon fråga

Permalänk
Medlem

Har två frågor som någon kanske kan hjälpa till med.

1. Skärmen går aldrig ner i viloläge. Har provar olika enerigalternativ och att den skall stänga sv sig efter 1 minut men den stänger aldrig ner, oavsett batteri eller nätansluten. Vad kan vara galet?

2. Har bara installerat AVG och tagit bort några program. När jag startar upp den är 85 processer igång. Någon som har en lista på vad de olika installerade programmen gör och vilka man kan ta bort?

Permalänk
Medlem

Skulle också vilja ha en uförlig lista där man ser vilka program man kan ta bort/är överflödiga! Orkar inte med en ominstallation/ren installation för tillfället.

Permalänk
Medlem

Någon som skickat in sin U35JC på RMA pga. "High-pitch"-ljudet, om så är fallet fick ASUS ordning på datorn?

Skickar min på måndag, hoppas det inte tar allt för många dagar att lösa problemet.

Visa signatur

I7 980@4.4ghz, Asus 580, 12gb RAM, Asus rampage 3 extreme, Intel g2 160gb+6tb mekaniska diskar.

Permalänk
Medlem

Tittat ett tag på en bärbar och fastna lite för U35JC.
Mest är det slösurf, skolarbeten och film som gäller och det antar jag att den duger alldeles fint för. Men kommer även spela lite spel på den och undrar om det är någon som vet hur den klarar sånt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxion:

Tittat ett tag på en bärbar och fastna lite för U35JC.
Mest är det slösurf, skolarbeten och film som gäller och det antar jag att den duger alldeles fint för. Men kommer även spela lite spel på den och undrar om det är någon som vet hur den klarar sånt?

Jag har provat lite spel på den men inget av de jag testat har fungerat bra. Har för mig att jag testat borderlands, modern warfare 2 och black ops. Wow bör fungera utan problem iaf. Inget jag testat men.

Du kan läsa swecs test av 13" bärbara, för att få mer insikt i spelprestanda.
http://www.sweclockers.com/recension/13259-acer-3820tg-asus-u...

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeter:

Jag har provat lite spel på den men inget av de jag testat har fungerat bra. Har för mig att jag testat borderlands, modern warfare 2 och black ops. Wow bör fungera utan problem iaf. Inget jag testat men.

Du kan läsa swecs test av 13" bärbara, för att få mer insikt i spelprestanda.
http://www.sweclockers.com/recension/13259-acer-3820tg-asus-u...

Tittade lite på testet och det kanske är lika bra att ta Acers 3820TG, den verkar vara mer stabil när det kommer till spel som jag ändå vill kunna göra även fast det inte är huvudändamålet.

Tack för länken, den hjälpte mig!:)

Permalänk
Medlem

Jag har haft en U35jc i en vecka nu ungefär och kan nu berätta lite för- och nackdelar med den.

Den har ett skönt tangentbord, riktigt fin design för det priset och bra högtalarljud.

Nackdelarna med den är betraktningsvinkeln, ljudet från datorn och trackpaden.

Datorn piper riktigt jävla jobbigt när den är på så att man känner sig tvungen att ha på musik när man använder datorn.
Trackpaden är ganska liten och så får man dåligt grepp när man scrollar mm.

Jag vet inte om jag kan rekommendera denna dator faktiskt. Den är skön men har jobbiga nackdelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fossa:

Datorn piper riktigt jävla jobbigt när den är på så att man känner sig tvungen att ha på musik när man använder datorn.
Trackpaden är ganska liten och så får man dåligt grepp när man scrollar mm.

Jag vet inte om jag kan rekommendera denna dator faktiskt. Den är skön men har jobbiga nackdelar.

Det måste väll vara ett fabrikationsfel om något? Jag är intresserad av den här dator men om ett pipande gör att jag inte kan ha den på möten etc så finns det inte en chans att jag kan köpa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smithy:

Det måste väll vara ett fabrikationsfel om något? Jag är intresserad av den här dator men om ett pipande gör att jag inte kan ha den på möten etc så finns det inte en chans att jag kan köpa den.

Om det är ett fabrikationsfel vet jag inte då jag också läst på prisjakt om en kille som har samma problem. Jag kommer att kontakta Asus och se hur vi kan lösa detta problem för att just detta stör mig som fan när jag sitter och surfar.

Kan återkomma med svar, dock får det bli nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fossa:

Om det är ett fabrikationsfel vet jag inte då jag också läst på prisjakt om en kille som har samma problem. Jag kommer att kontakta Asus och se hur vi kan lösa detta problem för att just detta stör mig som fan när jag sitter och surfar.

Kan återkomma med svar, dock får det bli nästa vecka.

Testade datorn idag, hörde inget pipande själv men reagerade starkt på musplattan. Har iofs haft en slät musplatta de senaste tre åren och det kanske är en övergångsperiod. Men mitt första intryck är att "räfflade" plattor absolut inte är något för mig.

Permalänk

Har också en u35jc och det pipande ljudet kommer från en vilande processor efter lite sökande. Det går att stänga av men då låter man inte processorn vila och istället går fläkten igång istället.

Detta kan man göra i Maskinvara och ljud > Energialternativ > Ändra schemainstälningar > Ändrade avancerade inställningar > Energisparfunktioner för processorn > Inaktivering av inaktiva tillstånd > Välj sedan "Inaktivera inaktivitet".

Tydligen så är det inte bara denna modell som har det problemet utan ett par fler av Asus laptops så lite besviken är man ju. Om någon skickar in den och får det fixat så säg gärna till. Orkar inte göra det nu eftersom plugget börjat nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudwalker:

Har också en u35jc och det pipande ljudet kommer från en vilande processor efter lite sökande. Det går att stänga av men då låter man inte processorn vila och istället går fläkten igång istället.

Detta kan man göra i Maskinvara och ljud > Energialternativ > Ändra schemainstälningar > Ändrade avancerade inställningar > Energisparfunktioner för processorn > Inaktivering av inaktiva tillstånd > Välj sedan "Inaktivera inaktivitet".

Tydligen så är det inte bara denna modell som har det problemet utan ett par fler av Asus laptops så lite besviken är man ju. Om någon skickar in den och får det fixat så säg gärna till. Orkar inte göra det nu eftersom plugget börjat nästa vecka.

Samt att batteritiden lär bli lidande antar jag.

Permalänk
Medlem

Har läst en del Notebookreviews forum nu och datorn har lidit av ett högfrekvent tjutande åtminstone sedan september 2010. Då människors förmåga att uppfatta högfrekventa ljud är varierande och framförallt avtagande med ålder så är det inte alla som påverkas av det. Dock är det något som tycks finnas i samtliga maskiner. Läste inte mer än ett par tre sidor i en 311 sidig tråd om datorn men det räckte för att få mig att titta på andra modeller.

Alla lösningar jag såg inkluderade ett byte mellan en stor del av batteritiden mot en "tyst" dator.

http://forum.notebookreview.com/asus/490903-asus-u35jc-u45jc-...

Jag tycker personligen att datorn passar mig som handen i handsken på många viktiga punkter så dyker det upp en fix får ni gärna rätta mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smithy:

Har läst en del Notebookreviews forum nu och datorn har lidit av ett högfrekvent tjutande åtminstone sedan september 2010. Då människors förmåga att uppfatta högfrekventa ljud är varierande och framförallt avtagande med ålder så är det inte alla som påverkas av det. Dock är det något som tycks finnas i samtliga maskiner. Läste inte mer än ett par tre sidor i en 311 sidig tråd om datorn men det räckte för att få mig att titta på andra modeller.

Alla lösningar jag såg inkluderade ett byte mellan en stor del av batteritiden mot en "tyst" dator.

http://forum.notebookreview.com/asus/490903-asus-u35jc-u45jc-...

Jag tycker personligen att datorn passar mig som handen i handsken på många viktiga punkter så dyker det upp en fix får ni gärna rätta mig.

Har faktiskt denna dator liggandes hos föräldrarna oöppnad. Vet dock inte om man vågar öppna det eller om man ska lämna tillbaka den. Den är ju verkligen snygg och passar mina behov perfekt, men om den piper/tjuter är det ett big NO!

Ser nu även på de senaste omdömena på prisjakt om detta problem.

Permalänk
Medlem

Sweclockers har jämfört denna dator med en Acer som är dyrare. Föreslår dig att titta på den först Tyrgrim innan du öppnar förpackningen för Asusen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fossa:

Sweclockers har jämfört denna dator med en Acer som är dyrare. Föreslår dig att titta på den först Tyrgrim innan du öppnar förpackningen för Asusen.

Jodå, visst har jag kikat på den. Som sagt är detta en klockren dator för mig, men problemet är ju pipandet, om den nu gör det. Har läst att vissa inte hör någonting alls. Kanske detta fenomen inte förekommer på alla datorer kan man ju hoppas.

Men, det är trots allt väldigt många som verkar ha en tjutande/pipande U35:a. Fast iofs så är det ju så att dom som har problem är dom som hörs mest.

Permalänk
Medlem

är det några problem och byta ut disken på U35?

Iofs så har jag tänkt köpa U31JG men antar att det är samma, byter till en SSD

Permalänk

Inga problem med att byta hdd. Se bara till att ha ett bootbart usb-minne så kommer det gå fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudwalker:

Inga problem med att byta hdd. Se bara till att ha ett bootbart usb-minne så kommer det gå fint.

tackar för svaret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

Jodå, visst har jag kikat på den. Som sagt är detta en klockren dator för mig, men problemet är ju pipandet, om den nu gör det. Har läst att vissa inte hör någonting alls. Kanske detta fenomen inte förekommer på alla datorer kan man ju hoppas.

Men, det är trots allt väldigt många som verkar ha en tjutande/pipande U35:a. Fast iofs så är det ju så att dom som har problem är dom som hörs mest.

Yes, du får väl ta risken över att den piper om du köper den. Använder den nu och den har pipit så jag får ont i huvudet.

Jag hade nog bytt ut denna dator om jag fick chans till det eftersom nackdelarna med denna dator är för jobbiga.