Problem med windows 7 installation

Permalänk
Medlem

Problem med windows 7 installation

Hej.
Skall försöka beskriva mitt pinsamma problem med installationen utav windows 7 på min Macbook Pro 5,3.

Gick och köpte mig en Windows 7 Pro 64bit OEM skiva för att kunna spela lite mer spel på min Macbook Pro. Vet att det är inte är den kraftigaste maskin att spela på men de spelen som fungerar i både Windows och Mac OS X fungerar oftast bäst under Windows(så som TF2 och SC2).

Anledningen till att jag gick och köpte windows var helt enkelt för att slippa alla problem med piratade versioner. Att jag valde OEM var för att den var mycket billigare än Retail. jag läst att den binder sig till en dator och går inte att använda licensen på annan dator.

Problemet är nu att Finder vägrar läsa skivan. Den dyker inte heller upp i Disk Utility. Vid montering utav skivan så spinner läsaren upp och ner i 2-3minuter sedan så får Finder för sig att skivan är tom och undrar om jag vill skriva till den istället.

Har testat min en vanlig pc och den läses utan problem. Så den är det nog inget fel på. Har även i frustration testat piratade skivor men inte heller de läses. (Jag har ju en licens så hade en piratad skiva fungerat så hade jag ändå använt mig av min äkta licens.)

En sista sak kring det här gällde versionen utav Bootcamp Assistant som jag hade. 3.0.1 var den senaste jag fick ner i Software Update men lyckades få tag på 3.0.2 utav en vän. På bilden ser ni skillnaden.
3.0.2 till vänster och 3.0.1 till höger:
http://files.notsi.se/Screen%20shot%202011-03-02%20at%2022.21...

Har googlat som en dåre om detta och även varit i kontakt med både apple och microsoft om problemet, ingen vill hjälpa mig utan bussar mig på den andre.

Tacksam för hjälp.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Om du ska installera win7 på macbook pro, så måste du först:
1, partitionera om skivan med bootcamp
2, formatera den nya partitionen med bootcamp

Därefter kan du börja installationen av win7 på den nya partitionen.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+/Winchester | Asus A8V Deluxe | 2x512MB Buffalo DDR 400Mhz | Seagate Barracuda 160GB S-ATA | Club 3D Radeon 9550 | NEC ND-3500A | Nexus 400W Silent Power

Permalänk

Är det nån skiva som funkar att läsa öht? Skulle ju kunna vara dvd-läsaren som pajat...

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jukkis:

Om du ska installera win7 på macbook pro, så måste du först:
1, partitionera om skivan med bootcamp
2, formatera den nya partitionen med bootcamp

Därefter kan du börja installationen av win7 på den nya partitionen.

Du hade inte läst allt jag skrivit va?

Skrivet av thomas67lundberg:

Är det nån skiva som funkar att läsa öht? Skulle ju kunna vara dvd-läsaren som pajat...

Det var det som var det konstiga. Vissa skivor gick att läsa typ OS X skivorna och Starcraft2 Installationsskiva. Så jag trodde inte det var dvd-läsaren. Fick låna en extern läsare och det gick hur fint som helst.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox