Permalänk
Medlem

Liten PSU med hög Watt

Tjenna!

Vill testa och bygga en miniburk med så hög prestanda som möjligt, för skoj skull. Behöver därför ett mindre nätagg än det jag har idag. Har isf ett mini agg men det är bara 270W och jag tvivlar att det räcker!?
Letar efter ett nätaggregat som klarar en i5:a och typ ett GeForce 560 med så liten formfaktor som möjligt.

Är detta möjligt?

Tacksam för hjälp=)

Visa signatur

En dator.

Permalänk
Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Absolut, det skulle nog funka. Tack för tipset.
Men om det går så skulle jag vilja ha det mindre. Något mer förslag?

Visa signatur

En dator.

Permalänk

Vet ej om det finns sådana små med den effekten som du behöver, finns ju externa agg men de är runt 150w vad jag har sett.
Ska du bygga en dator i en skokartong eller? ^^

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurre05:

Absolut, det skulle nog funka. Tack för tipset.
Men om det går så skulle jag vilja ha det mindre. Något mer förslag?

Det här chassit kanske är något för dig:
http://www.inet.se/artikel/6900457/silverstone-sugo-sg05bb-sv...

Ett gtx 560Ti får plats. Plus tex en Corsair H50 om du inte använder HDD hållaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Det här chassit kanske är något för dig:
http://www.inet.se/artikel/6900457/silverstone-sugo-sg05bb-sv...

Ett gtx 560Ti får plats. Plus tex en Corsair H50 om du inte använder HDD hållaren.

det ingår ett 450 watts agg om man köper det chassit

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Det var ett bra alternativ. Men vill gärna bygga själv=)

Visa signatur

En dator.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Smurre05:

Det var ett bra alternativ. Men vill gärna bygga själv=)

Så mycket mindre än så där kommer du nog inte hitta, och varför skulle du inte kunna bygga själv i det chassiet?

Eller ska du bygga eget chassie också..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ja det är vad jag hade tänkt, att bygga ett chassi.
Men det verkar svårt att hitta ett agg som är litet nog, kanske får ändra ritningarna lite=)

Visa signatur

En dator.

Permalänk
Medlem

Det nätagg som lopphunden föreslår är nog ett av det minsta som finns i effektklassen över 270w.
Du bör nog försöka anpassa ritningen efter detta.
Prova vika ihop ett rätblock av papper med samma storlek, så ser du hur stort(litet) det verkligen är.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”