MSI GT663-415NE med GTX460 8990kr på CD-ON

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

kör utan, här har du min, lyckades pressa den över 10K (Totalt)

http://3dmark.com/3dmv/3183473?show_ads=true&page=%2F3dmv%2F3...

Det var bättre än jag trodde du skulle få, sandy cpun gör sitt ändå
Vad för exakt klockning hade du???

Jo PhysX är avstängd, det ser jag på cpu poängen, annars hade den hamnat uppåt 30k..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bulltazar:

Det var bättre än jag trodde du skulle få, sandy cpun gör sitt ändå
Vad för exakt klockning hade du???

Jo PhysX är avstängd, det ser jag på cpu poängen, annars hade den hamnat uppåt 30k..

Japp. Körde på 870 core clock sedan 1400 memory...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Japp. Körde på 870 core clock sedan 1400 memory...

Nice, vad ligger den på original??

men det är kännt att Fermi kärnan klockar extremt bra, det har alla mina kort gjort, både, GTX460/GTX470/GTX560ti klockade mer än 200mhz högre på kärnan över original..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bulltazar:

Nice, vad ligger den på original??

675 core, får den fabriksöverclockad till 707, så ganska extremt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

675 core, får den fabriksöverclockad till 707, så ganska extremt...

fint dom klockar som as.
hur högt kan du klocka ditt GTX285m kort?

Jag får upp mitt i 740mhz på kärnan och 2300mhz på minnet dock så benka jag aldrig då utan spela bara.

Tror du att du skulle kunna köra ett Vantage test på din GT660 laptop när du har den? skulle vara intressant o se skillnaden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bulltazar:

fint dom klockar som as.
hur högt kan du klocka ditt GTX285m kort?

Jag får upp mitt i 740mhz på kärnan och 2300mhz på minnet dock så benka jag aldrig då utan spela bara.

Tror du att du skulle kunna köra ett Vantage test på din GT660 laptop när du har den? skulle vara intressant o se skillnaden

Absolut. Gör det på måndag så får vi se...

Permalänk
Inaktiv

En sak som jag dock märkte med GT680, man måste ha turbon på för att den ska överclocka över huvud taget.... ovanligt...?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Sen med OC då

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Sen med OC då

haha har ej lyckat med det... den vill helt enkelt inte klocka upp.... Har inte kollat mer på det.

Permalänk
Medlem

Tackar

här är min compare o klockat: dock är PhysX aktiverad, glömde stänga av det.
http://3dmark.com/3dmv/2912828

Skrivet av anon162937:

haha har ej lyckat med det... den vill helt enkelt inte klocka upp.... Har inte kollat mer på det.

Du måste stänga av Nvidia överklockningen som finns längst ner till höger bredvid "SV"
Tryck på pilen (Visa dolda ikoner) och stäng av/disable nvidia...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bulltazar:

Tackar

här är min compare o klockat: dock är PhysX aktiverad, glömde stänga av det.
http://3dmark.com/3dmv/2912828

Du måste stänga av Nvidia överklockningen som finns längst ner till höger bredvid "SV"
Tryck på pilen (Visa dolda ikoner) och stäng av/disable nvidia...

Wohohoho!!!! 27K på processon.... haha nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Wohohoho!!!! 27K på processon.... haha nice

haha..

Man kan se en stor skillnad i "AI Test" som är ett cpu test.
Du får 1027.12 jag får 1832.34 operations.
Så jag lär nog få runt 6600 poäng oklockat utan physX..

förmoda att det skulle ligga så ungefär...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bulltazar:

haha..

Man kan se en stor skillnad i "AI Test" som är ett cpu test.
Du får 1027.12 jag får 1832.34 operations.
Så jag lär nog få runt 6600 poäng oklockat utan physX..

förmoda att det skulle ligga så ungefär...

Ok, Nice

Permalänk
Hedersmedlem

Lite bilder

Så himla ful som den ser ut på MSI produktbilder är den inte IMHO.

img
Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

ser riktigt fin ut på dina bilder, dom borde Msi använda

Permalänk
Hedersmedlem

Tack! Innan jag fick tag i min billigt och endast sett modellen på produktbilder ansåg jag också att den såg hemsk ut.

Synd att det saknas 5mm från att det skulle gått att modda in en 17"-panel, hade lätt gjort det annars. Väldigt mycket ram runt panelen men som sagt det saknas 5mm för att det ska gå att göra det snyggt med original plast kvar.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Håller med, tyckte själv att den inte var snygg innan jag såg den i verkligheten, bilderna som Msi släpper ger inte Msi modellerna rättvisa..

Jo jag testade själv på min GT660 laptop men som sagt det går inte, skulle se förjävligt ut

Permalänk
Hedersmedlem

Nej jag förstår verkligen inte hur de tänker när de släpper såna bilder. De får datorn att se ut som något designat av en dagisklass med Axels Tivoli som förebild.
Nåja, får jag denna såld blir det nog en 780 och ett panelbyte på det, matt panel är för nybörjare.
Gillar verkligen MSI nu sen jag haft denna ett tag. Löjligt lätt att skruva med den och efter lite "kvalitetshöjande åtgärder" känns den förvånansvärt gedigen.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Håller med, dåligt val av bilder.
Funderade själv på 780 men ja orkade inte vänta

Jo dom är riktigt enkla o jobba med, allt är så lättilgängligt, till skillnad mot Asus modellerna som man måste plocka isär
Som sagt T-bodet, o det är fortfarande likadant, förstår inte hur dom kan släppa modell efter modell med samma fel :S

Permalänk
Hedersmedlem

Har du fixat ditt tangentbord warrior? Jag gjorde om mitt och gjorde lite annorlunda. Ta bort bordet, vänd det upp och ner, lägg två lager med silvertejp bredvid varandra på längden och montera tillbaka så är det klart. Nu sitter det stenhårt och känns mer solitt än en G73 att skriva på. Fattar inte att MSI inte fixade den detaljen i tillverkningen, det sunkar ju ner hela datorn när det flexar.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jajemen på GT660 var det var det första jag gjorde och där använde jag dubbelhäftande tejp, men det blev så svårt o plocka bort när jag skulle byta minnen så jag satte själv silvertejp på båda då vanlig tejp blev för tunt tyckte jag.
blev väldigt stabilt

Permalänk
Hedersmedlem

Ahh, samma metod som mig då. Jag la ett lager dubbelhäftande i botten också för säkerhets skull, var liiiite trögt att få ditt tangentbordet igen.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.