Permalänk
Medlem

Göra om router till acesspunkt

Hej

ber om ursäkt för min grammatik.
Jag har ett nätverk som består av 2 stationära datorer och 3 laptops. det är ett modem och en trådlösrouter.

Jag har ett problem, här om dagen så införskaffade jag mig ett nintendo 3ds, och på vår tomt har vi 2 hus.

Jag bor i ett hus, och mina föräldrar bor i det andra huset. i deras hus är ingången till internet, modem och router. och ifrån deras hus går det en lång kabel ca20meter ner till mitt hus, in i min dator.

Nu är det såhär att det trådlösanätverket inte räcker ner till mitt hus så att jag kan koppa upp mig på min 3ds, så jag tänkte eftersom jag hittade en router med support för wifi liggandes innan vi bytte abonemang, så undrar jag ifall det går att ställa om den till en acesspunkt.

så då blir det ifrån deras hus/modem/router en kabel ner till mitthus/(Hittad)router som jag vill göra om till trådlös acesspunkt. då kommer jag kunna ansluta trådlöst både till min dator och mitt DS.

Är det möjligt att göra om den här modellen: Linksys Wireless-N Home ADSL2+ Modem Router WAG120N
till acesspunkt från router?
hur gör jag?
Tack.

Visa signatur

Hemmabygge: XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5, Intel(R) Dual 3,0ghZ Quad core, Crossair VX550.

Permalänk
Medlem

as

Nevermind, fixat. tråd låses och borttages please!

Visa signatur

Hemmabygge: XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5, Intel(R) Dual 3,0ghZ Quad core, Crossair VX550.