Permalänk
Medlem

är denna speldatorn bra?

jag undrar bara om denna speldatorn http://www.inet.se/kundvagn/visa/733941/2011-08-14 är bra nog för att köra sc2 på.
ska nog inte saknas någon del men kan göra det för jag är rätt ny med datorer.
jag har en budget på 6-7000 men kan gå över lite som jag har gjort på denna.

Permalänk
Medlem

Kanske ska ha ett grafikkort och nätaggregat också ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ironhawk:

Kanske ska ha ett grafikkort och nätaggregat också ?

oj haha som sagt inte så bra på det här men skulle du kunna göra om listan lite så allt är med för ungefär samma pris och vara en hyfsad bra speldator ?

Permalänk
Medlem

Har inte så stor koll på datorer ännu, har bara byggt ihop 2st och fått hjälp med att plocka ihop delarna så jag är nog inte rätt man för det.

Permalänk
Medlem

Tycker paketet du har där ser riktigt bra ut, speciellt för sc2. (framförallt) Bra processor och även ett bra grafikkort.
Kan vara lönt att klocka den lite från vad jag förstått från folk som spelar sc2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut. Den kommer klara nya spel ett tag framöver. Du har chassi gissar jag på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kibbey:

Tycker paketet du har där ser riktigt bra ut, speciellt för sc2. (framförallt) Bra processor och även ett bra grafikkort.
Kan vara lönt att klocka den lite från vad jag förstått från folk som spelar sc2

Skickades från m.sweclockers.com

okej har du något förslag på processor och grafikkort, om du skulle kunna lägga till dom i kundvagnen skulle jag bli glad

Permalänk
Medlem
Skrivet av McNuggle:

Det ser bra ut. Den kommer klara nya spel ett tag framöver. Du har chassi gissar jag på?

nej jag har inget chassi har ett på listan där, varför undrar du?

Permalänk

Fan va läbbigt det är precis samma dator som jag ska beställa till mig xD

Visa signatur

PLOPP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppinator:

Fan va läbbigt det är precis samma dator som jag ska beställa till mig xD

HAHA då får vi hoppas att det är en bra dator
ska du köra sc2 på den?

Permalänk
Medlem

Med den där länken får man se sin egen kundvagn....

Visa signatur

Tid och lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sMASKARE:

Med den där länken får man se sin egen kundvagn....

oj har lagt fel länk då ska va denna http://www.inet.se/kundvagn/visa/733941/2011-08-14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pebbles:

Skall man inte ha en annan processor till det moderkortet..eller annat Mobo till den processorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikee1:

Skall man inte ha en annan processor till det moderkortet..eller annat Mobo till den processorn?

det vet jag inte det va därför jag har lagt upp tråden för att se om det är nåt fel för jag är inte så bra på det här.

Permalänk
Medlem

Hehe... jag är lika grön som du. Har precis beställt mina första grejjer.

Men som jag fattat det, eftersom du köpt en intel Core i5 som har socket 1155 så måste ditt moderkort ha den samma. Men som sagt jag är också grön..så jag kanske svamlar i nattmössan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikee1:

Hehe... jag är lika grön som du. Har precis beställt mina första grejjer.

Men som jag fattat det, eftersom du köpt en intel Core i5 som har socket 1155 så måste ditt moderkort ha den samma. Men som sagt jag är också grön..så jag kanske svamlar i nattmössan.

Det stämmer det du skriver. Just nu ligger det ett moderkort för AMD-processorer i kundvagnen.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikee1:

Hehe... jag är lika grön som du. Har precis beställt mina första grejjer.

Men som jag fattat det, eftersom du köpt en intel Core i5 som har socket 1155 så måste ditt moderkort ha den samma. Men som sagt jag är också grön..så jag kanske svamlar i nattmössan.

Du svamlar inte i nattmössan ;). Det stämmer bra det.
Moderkortet med Socket AM3+ som länkades i kundvagnen är endast för AMD processorer.
Edit: Äh, Arginj hann före

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Det stämmer det du skriver. Just nu ligger det ett moderkort för AMD-processorer i kundvagnen.

okej, vilket skulle du rekommendera att jag gör, byta moderkort till ett som går med den eller byta till amd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pebbles:

okej, vilket skulle du rekommendera att jag gör, byta moderkort till ett som går med den eller byta till amd?

Jag skulle rekommendera att du byter till ett som fungerar med den Intel-processor du valt. Förvisso lite dyrare än om du kör AMD rakt igenom, men för tillfället ger det mer prestanda (tills AMD släpper Bulldozer, då kanske det blir lika).

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Intel presterar bättre än AMD i dagsläget.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Jag skulle rekommendera att du byter till ett som fungerar med den Intel-processor du valt. Förvisso lite dyrare än om du kör AMD rakt igenom, men för tillfället ger det mer prestanda (tills AMD släpper Bulldozer, då kanske det blir lika).

vet du något som har bra prestanda och är ganska biligt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pebbles:

vet du något som har bra prestanda och är ganska biligt ?

Vill du kunna köra SLI i framtiden?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Vill du kunna köra SLI i framtiden?

vet inte vad det är, är inte så kunnig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pebbles:

vet inte vad det är, är inte så kunnig.

SLI (och Crossfire som är AMDs motsvarighet) innebär att man använder två grafikkort som är sammankopplade för ökad prestanda. Detta måste dock stödjas av moderkortet, och kräver även att man har ett något kraftfullare nätaggregat.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

SLI (och Crossfire som är AMDs motsvarighet) innebär att man använder två grafikkort som är sammankopplade för ökad prestanda. Detta måste dock stödjas av moderkortet, och kräver även att man har ett något kraftfullare nätaggregat.

tror inte jag kommer behöva det nu, men kan det va bra att ha ett moderkort som stödjer det ifall man byter till det ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pebbles:

tror inte jag kommer behöva det nu, men kan det va bra att ha ett moderkort som stödjer det ifall man byter till det ?

det tycker jag iallafall

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anerhell:

det tycker jag iallafall

vilket skulle du rekommendera?

Permalänk
Medlem

Asus P8P67 EVO B3 detta mobo:t har jag köpt efter rekomendationr här på Swec.. Jag har iofs köpt 2500K för att jag kanske vill ÖK senare. Men kolla runt lite ibland de andra som har frågat samma sak här i denna del. Finns massor av bra rekomendationer bara man söker lite.

Permalänk
Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pebbles:

jag undrar bara om denna speldatorn http://www.inet.se/kundvagn/visa/733941/2011-08-14 är bra nog för att köra sc2 på.
ska nog inte saknas någon del men kan göra det för jag är rätt ny med datorer.
jag har en budget på 6-7000 men kan gå över lite som jag har gjort på denna.

du kan inte ha ett moderkort för amd processor när du ta en intel processor, detta skulle jag ta http://www.inet.se/kundvagn/visa/735077/2011-08-14

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear