Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Funkar perfekt till fps spel sålänge du inte spelar CS på hög nivå, då är det 120hz som gäller.

Skrivet av Dorknite:

Jämfört med min Benq E2400HD som jag hade tidigare finns det absolut ingenting negativt med den. Med andra ord, jag märker ingen skillnad mellan skärmarna när det gäller responstid.

Skrivet av Nivity:

120hz utan tvekan om du spelar mycket FPS.
DEt är så ENORM skillnad i flytet vs allt annat.

Är det någon som är hyffsat insatt och kan ge ett klart svar. Sitter på en gammal CRT skärm men ska nu byta upp mig. Spelar mycket spel på datorn (bl.a FPS), kommer responstiden och uppdateringsfrekvensen på en U2311H vara en faktor för mig eller inte?

Permalänk
Medlem

Hejsan. Fick nyss hem mig en Dell U2311H men jag har en del problem.

Problemet ser ut som dessa bilder visar:
- http://imgur.com/a/XbIlW

Det är alltså flimrande gröna prickar och annat. Ser ut som att jag skulle ha överklockat mitt grafikkort för mycket ungefär. Förutom dessa prickar och sträck som syns ibland så ser allt otroligt bra ut. Vädligt lite blb och riktigt grymma färger.

Det jag prövat:
- Om-installerat drivrutiner och använt mig av Drivesweeper.
- Kontrollerat alla sladdar.
- Körde "LCD Conditioning" vad det nu är och färgerna såg riktigt bra ut.

Det som har fungerat någorlunda är att ändra "Colors" från True Color (32bit) till High Color (16bit) problemet återstår då men minskar rejält.

Jag använder mig inte av Dells medföjlande dvi-kabel, kan det vara problemet? Föregående skärm fungerade felfritt. Hjälp uppskattas gärna, skall försöka prova på en annan dator så fort som möjligt.

Permalänk
Medlem

Problemet ser ut att ha löst sig med den medryckande dvi kabeln. Undrar dock varför den gamla inte duger, min dator är ca 5meter ifrån skärmen så den här räcker inte till..

Skärmen får 5/5 i betyg

Permalänk
Medlem

Hej!

Har en 23" U2311H och behöver hjälp att ställa in den. Har inte installerat drivrutinerna
från den medföljande CD-skivan. Jag är osäker på hur man gör det dessutom.

Upplösningen är 1280 x 720. Det går inte ändra till högre. Så står det: Allmän icke PnP-skärm. Vet inte vad som menas med det.

Någon vänlig själ som kan hjälpa och förklara hur man gör? Har googlat mig halvt fördärvad och hittar ingenting.

EDIT: Installerade ny drivrutin från nVidia. Det poppade upp en ruta som sa att den fanns tillgänglig. Bara att ladda ner och allt löste sig. Nu har skärmen rätt upplösning 1920 x 1080. Tjohoo! Kul när man kan lösa det själv. *Stolt*

/anncarh

Löste problemet själv
Visa signatur

Asus P8P67 PRO Rev B3 | i5 2500K 3,3GHz | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC | Corsair 8GB 1600MHz Vengeance | OCZ SSD Agility 3 120GB | 2TB Seagate Barracuda Green | Hyper 212 Plus | AX 750W 80+ Gold | Fractal Design Define R3, Vit | Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm | Windows 7 Home Premium | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS
---->Citera gärna, så jag hittar tillbaka<----

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hudda:

Är det någon som är hyffsat insatt och kan ge ett klart svar. Sitter på en gammal CRT skärm men ska nu byta upp mig. Spelar mycket spel på datorn (bl.a FPS), kommer responstiden och uppdateringsfrekvensen på en U2311H vara en faktor för mig eller inte?

Spelar man fps online på hög nivå så rekommenderar jag definitivt en 120Hz-skärm. För slöspelande online samt singleplayerlir så fungerar skärmen kanon!

Permalänk

Hur står sig den här skärmen(23 modellen) mot de här två i ungefär samma prisklass?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=507682
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=616598
Dessa två är Eizo 23 tummare med VA panel. Är de två långsammare?. Av vad jag läst så har IPS bättre färger, lite eller lika bra betraktningsvinklar men sämre svärta. Om man som jag kommer att titta på mycket film och spela mycket vilken ska man ta då? Är ingen hardcore gamer eller så men kommer spela framför allt mycket BF3.
BTW har VA paneler mycket sämre färger än IPS? Och hur står sig benQs 24 va mot dessa?

Permalänk
Medlem

Båda har 8-bitars färgdjup (eller ja, 6-bit+AFRC i fallet Dell), så de kan visa "alla färger" till skillnad från TN som max är 6-bitar.

FlatpanelHD:s kalibreringsresultat för Dell U2311H:

FlatpanelHD:s kalibreringsresultat för Eizo FS2331:

Båda mycket likartade som du ser, Dellen ligger något närmare den idealiska triangeln. När det gäller hastighet så rapporteras det att EV2333 är något långsam för dedikerade spelare, medan FS2331 duger för de allra flesta (troligtvis mer responsiv overdrivekrets). Jag har den senare och den är snabb nog för mitt spelande (ArmA II, DA2 etc).

Om vi säger att EV2333 får räknas som en chansning (fast du har ju 14 dagars ångerrätt vid alla internetköp) så har du kvar U2311H och FS2331 och vilken du än väljer blir du, tror jag, mycket nöjd. FS2331 har enklare stativ, längre garanti, U2331H har bättre stativ, kortare garanti. Och är inte tillverkad i Japan...

Permalänk
Skrivet av airhead:

Båda har 8-bitars färgdjup (eller ja, 6-bit+AFRC i fallet Dell), så de kan visa "alla färger" till skillnad från TN som max är 6-bitar.

FlatpanelHD:s kalibreringsresultat för Dell U2311H:

FlatpanelHD:s kalibreringsresultat för Eizo FS2331:

Båda mycket likartade som du ser, Dellen ligger något närmare den idealiska triangeln. När det gäller hastighet så rapporteras det att EV2333 är något långsam för dedikerade spelare, medan FS2331 duger för de allra flesta (troligtvis mer responsiv overdrivekrets). Jag har den senare och den är snabb nog för mitt spelande (ArmA II, DA2 etc).

Om vi säger att EV2333 får räknas som en chansning (fast du har ju 14 dagars ångerrätt vid alla internetköp) så har du kvar U2311H och FS2331 och vilken du än väljer blir du, tror jag, mycket nöjd. FS2331 har enklare stativ, längre garanti, U2331H har bättre stativ, kortare garanti. Och är inte tillverkad i Japan...

Tack för det snabba svaret. Hade tidigare mest fokuserat på u2331h men Eizon verkar vara lika bra, varför nämns så lite om den i forumet?
Enligt kalibreringen från recensionen så är de ganska jämlika när det gäller färger(liten fördel till dellen) men eizon ska ha mycket bättre svärta samt 5 års garanti! Dellen kanske är lite snabbare men eizon verkar vara bättre. Dessutom har jag läst att det är behagligare att läsa text och surfa på Eizon.

En annan sak jag undrar är varför det är så positivt att den är gjord i Japan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoofnBafn:

Tack för det snabba svaret. Hade tidigare mest fokuserat på u2331h men Eizon verkar vara lika bra, varför nämns så lite om den i forumet?

Eizo är lite udda i sammanhanget, Foris-serien är deras första försök att göra en skärm för "gamers". Traditionellt tillverkar Eizo bara "high-end" skärmar för proffsanvändare, kontor, offentlig sektor, industri och flygledning. Och som så ofta när man säljer till företag är det lätt att prisuppfattningen om vad som är rimligt glider ifrån vad en privatperson tycker, Eizo har traditionellt varit väldigt dyra (och ingen kan väl anklaga en LS560W för att vara billig ). Attraktiv design har väl inte heller varit deras starka sida om man säger så...

Skrivet av BoofnBafn:

En annan sak jag undrar är varför det är så positivt att den är gjord i Japan?

Ska vi ägna oss åt nationalistiska stereotyper, och det ska vi ju, det är ju ändå nationaldag idag, så känns det bra helt enkelt. Japaner är ju asiens svenskar, lite tillbakadragna, överdrivet artiga och med en förkärlek för stark alkohol och hög kvalitet på sina varor. Hur mycket innanför skalet som faktiskt är tillverkat i Japan är såklart en annan fråga, men det jag kan säga är att allt känns väldigt stabilt. Inget som flexar eller gnisslar när man petar på det.

Permalänk
Inaktiv

Någon som sitter på bra inställningar till en u2211h? Testade dom kalibrerade inställningarna som finns på tftcentral men jag tycker inte bilden alls blir bra utan den är alldeles för grön i tonen.

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har en Dell UltraSharp U2311H sen ett år tillbaka men har fått ett problem nu som jag ej kan lösa.
Min skärm är bara svart och den visar inget, men ifall jag stänger av och sätter på den så visar den i 1 sek typ och sedan blir det svart igen, någon som vet vad det kan vara för fel?

Har ej haft några problem innan.

Permalänk
Medlem

Funderat på en U2311H för min kommande workstation / gaming-dator. Är dock rädd för ghosting.

Jag spelar diverse FPS och RTS - något racespel här och där. Främst vill jag ha en skärm som har bra bild och kvalité.

Permalänk
Medlem

Om man ska köpa en IPS-skärm idag är det denna som gäller fortfarande eller har det kommit en uppföljare eller är det en på G?

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alindvall:

Om man ska köpa en IPS-skärm idag är det denna som gäller fortfarande eller har det kommit en uppföljare eller är det en på G?

Skulle hellre köpa U2311H än U2312HM som är på ingång. De LED IPS skärmar som släppts har samtliga haft stora problem med bakgrundsbelysningen.

Asus PA238Q är värd att titta på däremot men den är också lite dyrare än U2311H.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Skulle hellre köpa U2311H än U2312HM som är på ingång. De LED IPS skärmar som släppts har samtliga haft stora problem med bakgrundsbelysningen.

Asus PA238Q är värd att titta på däremot men den är också lite dyrare än U2311H.

Hittat en u2311h för 1000:- så den känns prisvärd. Får bli den tror jag.

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk
Medlem

Ni som har 2311h, har ni märkt nån blue tinting längst med skärmen högst upp?

Visa signatur

Chassi: Define R4, PSU: Corsair AX 850W MB: Asus Sabertooth Z77, CPU: Intel I5-3570K@4.2, RAM: Corsair Vengeance 16Gb 1600Mhz DDR3, GPU: Evga Gtx 780 Classified, SSD: Samsung 840 pro 256GB, HDD: Samsung Spinpoint F3 500GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Ljudkort: Asus Xonar Essence STX, Kylning: Corsair H80i, Skärm: Dell u2311h

Permalänk
Medlem

Har fått min U2311H nu och den är super, vilken skilnad och varför väntade jag så länge. Inga pixelfel vad jag kan se häller. Skall testa på lite nu men tack kol för att du styrde in mig på denna skärm..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Skrivet av kol:

Kan du utveckla lite varför man inte ska köpa U2312HM? Och vad tycker du att man ska köpa för skärm istället? Budget är max 2200kr.

Permalänk
Medlem

Blev rätt förvånad att hitta en så billig IPS med bra respons.
Glad när man kunde ändra det 70Hz å inte endast köra 60hz, jag brukar lätt störa mig på 60hz
t.ex WoW har det problemet att ja får sjuka ögon.

Kör med en Acer X243H just nu som endast har VGA kontakt.
min fråga är kommer ja bli besviken över att ja köper denna IPS skärm istället för att
skaffa en 120hz/3d skärm eftersom jag spelar ganska mycket FPS spel?
Bad Company 2, BF3 när de kommer och CS på lan +endel bilspel.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Ska man köpa sig en extra som reserv nu när de börjar fasa ut U2211/U2311? Hur gör ni andra med fler skärmar? Går en sönder byter man ju helst inte ut hela sin uppsättning, men samtidigt vill man ju ha likadana skärmar.

EDIT: Trodde faktiskt att det skulle ta längre tid än strax över ett år innan de slutade med dessa magnifika skärmar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Det stämmer inte riktigt. Jag vet ingen ny TN-panelsbaserad skärm idag som inte har 6bit+2bit FRC av något slag. Såvitt jag vet är det ingen skillnad gällande det teoretiska färgdjupet på en TN eller IPS med 6bit+2bit FRC.

Dock, 6bit+2bit FRC != Äkta 8bit färgdjup oavsett TN eller IPS.

Jag skulle aldrig någonsin köpa en IPS-skärm som inte har äkta 8bit färgdjup.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinner83:

Ni som har 2311h, har ni märkt nån blue tinting längst med skärmen högst upp?

Ja. Övre halvan av skärmen blir gradvis blå, oavsett betraktningsvinkel och RGB-inställningar.

Någon mer med rev A03 som har detta?

Permalänk

Vad hände med U2311H? Varför slutade dell att sälja den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FakeNicker:

den va för bra för att vara sann

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Skrivet av FakeNicker:

För att de lanserade U2312HM.
Recension av TFT Central och en av FlatpanelsHD

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Hudda:

Är det någon som är hyffsat insatt och kan ge ett klart svar.

Det är individuellt!
Det går inte att ge något allmängiltigt svar på frågan.
Du måste prova själv, under flera dagar.

Skrivet av Hudda:

Sitter på en gammal CRT skärm men ska nu byta upp mig. Spelar mycket spel på datorn (bl.a FPS), kommer responstiden och uppdateringsfrekvensen på en U2311H vara en faktor för mig eller inte?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

hitta tillbaka

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D | PSU: Cooler Master 850w | MB: Asus Rampage II extreme| CPU: Intel I7 920 @ 4.0Ghz med Noctua NH-U12P | GPU: Asus Radeon HD7970 CrossFire | OCZ Vertex SSD 240gb + 3g lagring | Minnen: Corsair Dominator 6g 1600Mhz | Ljudkort: Creative X-Fi Titanium | Skärm: Dell U2311H x3 | Ljudsystem: Logitech Z-5500 & Sennheiser PC350 | Razer Deathadder + Lycosa

Permalänk
Medlem

Passar på att ladda upp filerna på nytt då förra länkarna ligger nere.
72Hz: http://www.mediafire.com/?94radddizebmhlz
75Hz: http://www.mediafire.com/?8qsen4mug4455n3

Enjoy /Henrik

Permalänk
Medlem

jag har en dell u2312hm just nu och jag köpte den pga att jag ville ha en till skärm som hade flera ingångar och som jag kunde lira spel med tight timing i. och den sköter jobbet galant!

svärta är väll inte topnotch har lite white-bleeding i högra nederkanten men det försvinner helt ifall man kollar nedifrån och upp på skärmen?!.
Den har riktigt bra betraknings vinklar.

Man kan inte förvänta sig allt av en skärm som kostar 1800 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Passar på att ladda upp filerna på nytt då förra länkarna ligger nere.
72Hz: http://www.mediafire.com/?94radddizebmhlz
75Hz: http://www.mediafire.com/?8qsen4mug4455n3

Enjoy /Henrik

Har du fortfarande kvar filerna? Återvänder alltid till din post när jag omformaterar datorn.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.