Apple lanserar Iphone 4S och Ios 5

Permalänk
Medlem

Jahopp, då är dom nästan ikapp Samsung då... eller vänta nu... om några dagar presenterar ju Google och Samsung Nexus Prime. Glöm vad jag just sa... Och att HSDPA skulle vara 4G (Vilket för mig innebär LTE) är bara ett skämt... HSDPA OCH HSUPA har ju funnits i evigheter på Android-lurar... verkar ju sanslöst stenålders att inte ha HSUPA på en mobil idag.
Jag köpte den första generationens iPod touch... då var den svincool och jag älskade allt med den men idag ligger Apple så långt efter!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jeddan:

Är det någon som seriöst använder typ röstigenkänning? Jag har haft det på ett X antal telefoner och apparater nu och aldrig funnit ett behov för det. Känns konstigt om man går runt och pratar så random bland folk

Jodå, för till skillnad ifrån alla andra mobiler jag testat (där man var tvungen att först spela in) så fungerar det faktiskt riktigt bra på iPhone. iPhone 3GS har jag.

Inte för att man "behöver" det... men eftersom funktionen finns där så använder man den ibland. Det är många andra funktioner som man inte "behöver"... men de kan underlätta, roa eller irritera.

Permalänk
Medlem

Rätt ointressant uppdatering. I alla fall för mig. Siri verkar fungera fint men jag tror inte jag skulle använda det i större utsträckning.

Permalänk
Avstängd

Jag hade hoppats på en Iphone5 med design som liknande macrumors mockup.
Vad vi fick var samma värdelösa design och body som Iphone4 (shit jag hatar verkligen den designen, klarade inte av den på min Iphone4 utan sålde den och gick tillbaka till 3gs)

Kameran är något alla highend mobiler har idag.
A5 chippet, mja det var ju 99% säkert så visste man redan.

Boooooooooooooooooooooring shit dom visade.

Inget smalare, ingen större skärm, samma shit, tummen ner apple!.

Permalänk

En uppgradering av apple som inte syns finns inte

Permalänk

Inga överraskningar här inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Layon:

Men tänk dig att ha en bra bredd på mobilen, och sen ett tjock hölje till det, då har man en dyr tegelsten i handen.

+1 fan va jag garvade...

Skrivet av heddan:

Jahopp, då är dom nästan ikapp Samsung då... eller vänta nu... om några dagar presenterar ju Google och Samsung Nexus Prime. Glöm vad jag just sa... Och att HSDPA skulle vara 4G (Vilket för mig innebär LTE) är bara ett skämt... HSDPA OCH HSUPA har ju funnits i evigheter på Android-lurar... verkar ju sanslöst stenålders att inte ha HSUPA på en mobil idag.
Jag köpte den första generationens iPod touch... då var den svincool och jag älskade allt med den men idag ligger Apple så långt efter!

Men såg du inte på diagramen från presentationen, det står ju klart och tydligt att iPhone är lååångt före sina konkurrenter.... *ironi*

Nae...jag tycker det är allt för mycket pengar för en telefon. Min beg. 3GS funkar än så länge, kan inte säga att jag är nöjd men men

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Känns lite roligare att vänta på quad-core Android telefoner;)

Permalänk
Konsolgrävare

har en fråga!
vilken mobil är bäst:
Iphone 4S eller Samsung galaxy s2 ?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Har man kunder som är så märkesgalna som Apples så kan man släppa vad som helst och ändå sälja för enorma summor, klart Apple vet att man inte längre behöver anstränga sig. Trist när konsumenterna blir så blinda, gynnar ingen.

Permalänk
Skrivet av King D:

Ja, och det är inte lite heller. 100h mindre.

Det är i standby ...

Dessutom så kompenserar 1080p, grafiken, dubbla hastigheten, röstassistant och 4G för att 1/3 av batteri tiden försvinner.

Permalänk

Tråkigt att ni väljer att rapportera om iPhone eftersom ni aldrig har artiklar om telefoner annars. Själv är jag mycket mer intresserad av de nya Androidtelefonerna som är på G, men iPhone är väl förstås viktigare...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Tråkigt att ni väljer att rapportera om iPhone eftersom ni aldrig har artiklar om telefoner annars. Själv är jag mycket mer intresserad av de nya Androidtelefonerna som är på G, men iPhone är väl förstås viktigare...

Har väl snarare att göra med att det är den enskilt vanligaste smartphone med hästlängder

Permalänk
Medlem

Siri är fullständigt ointressant för mig men för min synskada morfar KANSKE det e intressant. Först och främst måste det funka bra i praktiken och sedan hade det inte förvånat mig om telefonen fortf. varit obrukbar p.g.a. av designproblem som t.ex. hur pass 'enkelt' det är att navigera touch menyn när han måste eller plugga in laddaren etc.

Snabbare processor och mer minne är trevligt men ehm, fortf inget flash stöd och jailbreak är ett jäkla jux (haft mycket problem med syncningar med itunes, förlorad data, stabilitet etc), att inte ha wifi/bluetooth tethering apps etc e bara pinsamt.

Ne, min nästa telefon blir en samsung galaxy s2, billigare å bättre helt enkelt.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Lot's of haters here! Jag är själv sugen på att köpa en iPhone 4 om den går ner i pris tillräckligt. Men säkert så sänks väl priset med 1000 kr på fyran.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Jaså? Jag tycker bestämt att den verkar ha det, eller har swec tabbat sig?

"High-Speed Downlink Packet Access (HSDPA) is an enhanced 3G (third generation) mobile telephony communications protocol in the High-Speed Packet Access (HSPA) family, also dubbed 3.5G, 3G+ or turbo 3G", enligt wikipedia.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se teardown från iFixit...

Permalänk
Medlem

Ja det var väl en besvikelse. Man hade förväntat sig mer. Aktien dök lite också.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av bmawn:

Efter att ha haft min iPhone 3GS i snart 2 år så blir det nog en 4S för min del.
Siri verkar ju oerhört coolt!

En sak som jag dock blir lite chockad över att se är kameraknappen på låsskärmen. Den har jag haft i snart ett halvår via Cydia (Jailbreak).

Är det bara siri som lockar? Själv har jag svårt att se några större fördelar 3gs vs 4s annars, men alltid kul att höra hur andra resonerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rullstols Roger:

Det är i standby ...

Dessutom så kompenserar 1080p, grafiken, dubbla hastigheten, röstassistant och 4G för att 1/3 av batteri tiden försvinner.

Va, sakta i backarna nu? Du kan väl åtminstone skriva mer utförligt istället för att slänga ur dig massa saker som knappt stämmer.
1080p? -Det är väl att den nya kameran som kommer kunna spela in i det - påverkar batteritid något? Svar nej.
Högre processor-hastighet påverkar batteritiden, ja.
Röstassistant - minimalt.
4G - telefonen har fan inte 4G, helt handikappat. Och även om den haft det - varför ska den ta mer batteri?

Permalänk
Medlem

Ja någon dräpare är det ju inte.
Dock måste jag nog säga att jag tycker IOS flyter bättre än vad Android OS gör. Android OS verkar mer förlita sig på hårdvaran gör jobbet än mjukvaran.
Dock flyter ingen av dem lika bra som WP 7.5 gör trots i många fall sämmre hårdvara under huven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-modify:

199$ för 16Gb modellen med 24mån abonnemang? Det är ju ynka 1267Kr i dagsläget, stämmer verkligen detta?

400 spänn i månaden säkert.

Permalänk
Medlem

Alltså vilken jävla besvikelse..
Vad hände med "-Till 98% så kommer skärmen att bli större" osv osv?...

Jag väljer att sitta kvar med min 3GS ett tag till för den här uppdateringen var totalt jävla värdelös i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mockasin:

Va, sakta i backarna nu? Du kan väl åtminstone skriva mer utförligt istället för att slänga ur dig massa saker som knappt stämmer.
1080p? -Det är väl att den nya kameran som kommer kunna spela in i det - påverkar batteritid något? Svar nej.
Högre processor-hastighet påverkar batteritiden, ja.
Röstassistant - minimalt.
4G - telefonen har fan inte 4G, helt handikappat. Och även om den haft det - varför ska den ta mer batteri?

Nja android förlitar väl sig på att endast cpun gör jobbet medan ios låter både gpun och cpun fixa ui?

Edit: citerade fel, det var menat till Triton242

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Johan12:

frågan är ju om inte de flesta som köper iphone endast köper den för att den e just en iphone?
MAC säljer ju som smör trots att de finns bättre och billigare altenativ

jag kan ha fel dock

Självklart köper folk en iPhone för det är en iPhone, det är en bra telefon helt enkelt Men försökt hålla nere Apple-bash i tråden

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MooD:

Nja android förlitar väl sig på att endast cpun gör jobbet medan ios låter både gpun och cpun fixa ui?

Håller med om att android telefoner såsom min desire hackar i menyerna men har du testat någon ny lur? Natt och dag.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Konstigt att de behöll designen från förra generationen, det lär sänka försäljningen rejält. Hade nog varit smartare att behålla samma hårdvara och bara byta ut designen. Det viktigaste för målgruppen är väl att det syns att man har den den senaste Iphonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Bluetooth 4!! 50m räkvidd och 1Mbit/s istället för 0,7Mbit/s 15mW istället för 30mW 6ms latency o.s.v Känns bra inför framtiden, även om jag fullstädigt skiter i Ifånen Bara status sak för pryl-bögar...Android däremot, de är mumma de Fast båda har börjat bli dyra så I will wait...

För pryl-bögar?Jag väljer en iPhone före valfri android alla dagar i veckan för att jag gillar den bättre.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saya:

Försök med 8 000:-...

Nae, 3gs kostade mindre än när 3g lanserades. Förmodligen samma här.

Skrivet av Kuba-cola:

Konstigt att de behöll designen från förra generationen, det lär sänka försäljningen rejält. Hade nog varit smartare att behålla samma hårdvara och bara byta ut designen. Det viktigaste för målgruppen är väl att det syns att man har den den senaste Iphonen?

Tänk på alla skal och tillbehör som säljs. Har aldrig funnits så mycket som det finns till 4an, funkar dom även på 4s så är ju det gallant. Gillar utseendet på iPhonen riktigt bra, ingen plast här inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuba-cola:

Macbooksarna har ju sett likadana ut sedan 2008 och de säljer väl som smör vad jag vet?