Permalänk
Medlem

Ena skrämen visar ingen bild.

Hej kära sweclockers!

Här är mitt problem. Mitt grafikort sade i veckan upp sig och jag var tvungen att byta. Efter detta var gjort fungerade allting bra igen. Efter att ha kommit över en DVI kabel extra så tänkte jag att det var dags att byta ut kabeln till den andra skärmen som är en vga med vga-dvi adapters i ändarna. Här börjar mitt problem. Efter att ha bytt ut denna så får jag ingen bild på skärmen (som fungerade innan jag böt utgång) tänker aja skit samma och byter tillbaka. Men nu startar den inte upp alls. Jag har testat skifta primär och sekundär skärm utan resultat. Testat köra den priära skärmens kabel i den sekundära utan att få bild. Testat installera om drivrutinerna till gfx och starta om allt osv. Men jag får fortfarande ingen bild.

Så vad kan problemet vara?

Speccs
MS Win Vista Home Premium Svensk 32bit.

Asus P5K Premium/WIFI-AP, P35, DDR2
Socket-775, ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex16

Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket
LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED m/fläkt

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5

xfx geforce 275gtx (exakt modell vet jag inte för kortet är lånat)

Permalänk
Medlem

Sett till att skärmen inte sitter inställd på t,ex analog kontakt?

Ifall skärmen är inställd på att ta emot bild via den analoga anslutningen visar den ingen bild från den digitala

Visa signatur

Carpe Noctem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunge:

Sett till att skärmen inte sitter inställd på t,ex analog kontakt?

Ifall skärmen är inställd på att ta emot bild via den analoga anslutningen visar den ingen bild från den digitala

Det är den inte. Den fungerade som sagt innan jag skiftade portar. Grafikkortet detekterar skärmen. Har testat med ny skärm. Den får en connection till den men det visas ingen bild. Utan skärmen förblir i "sleep mode". Har som sagt testat två skärmar nu som jag vet fungerar och samma resultat.