Permalänk

Trådlöst nätverkskort - köpråd

Jag funderar nästan på ifall jag är inne i fel forumdel för jag lyckas inte hitta några konkreta förslag på vilka nätverkskort som gäller.

Hur som helst, ComHem XXL är på ingång och jag måste köpa ett trådlöst nätverkskort. Kommer få med standardroutern, Netgear CG3100 och nu undrar jag var jag ska köpa för nätverkskort. Routern och datorn kommer stå i varsin ände av en femrumslägenhet med en ganska grov betongvägg emellan.

Har kollat på prisjakt men vet inte riktigt vad jag ska ta ändå. Är det bättre med ett nätverkskort som har två-tre antenner? Det får helst vara integrerat (PCI?)

Tack på förhand! Ni får hemskt gärna svara så snabbt ni kan, för jag vill ju inte låta mina 100 mbit stå oanvända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruktstund:

Jag funderar nästan på ifall jag är inne i fel forumdel för jag lyckas inte hitta några konkreta förslag på vilka nätverkskort som gäller.

Hur som helst, ComHem XXL är på ingång och jag måste köpa ett trådlöst nätverkskort. Kommer få med standardroutern, Netgear CG3100 och nu undrar jag var jag ska köpa för nätverkskort. Routern och datorn kommer stå i varsin ände av en femrumslägenhet med en ganska grov betongvägg emellan.

Har kollat på prisjakt men vet inte riktigt vad jag ska ta ändå. Är det bättre med ett nätverkskort som har två-tre antenner? Det får helst vara integrerat (PCI?)

Tack på förhand! Ni får hemskt gärna svara så snabbt ni kan, för jag vill ju inte låta mina 100 mbit stå oanvända.

jag använder Dlinks nätverks kort med tre antenner.
http://www.dlink.se/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DL...

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk
Medlem

Jag lånar denna tråd för samma fråga, nämligen:

Vilket trådlöst nätverkskort tycker ni att jag ska köpa?

Precis som trådkskaparen har jag också Comhems Netgear CG3100.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K @ 4 Ghz ~ Asus Z170 Pro Gaming Aura ~ Asus Geforce GTX 1060 6GB ~ 16 GB Corsair Vengeance 2666Mhz
~ Fractal Design Define R5 ~ Windows 10 ~ Dell U2719DC