Video: Skyrim jämförs på PC, Xbox 360 och Playstation 3

Permalänk
Medlem

längre render distans på PS3 jämnfört med 360 men 360 hade bättre texture än PS3

Permalänk
Medlem

Pc var bäst, men tyckte inte nån var speciellt bra med grafiken

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

på min dator ser det mycket bättre ut än på pc versionen som visades.
jag har nvidia gtx 560 Ti.
ultra inställning på pc har 4x msaa och anisotropic filtering avslaget.

Permalänk
Medlem

Tycker spelets grafik och färger såg tråkiga ut oavsett plattform. PC hade fler detaljer och skarpare grafik. Vet inte om någon redan skrivit det tidigare, har inte läst genom alla inläggen.

Permalänk
Medlem

PC borde ju alltid vinna så ingen nyhet direkt, man kan ju ändr allt möjligt, även på low på en hög upplösning så vinner väl pc över konsoller.

Permalänk
Avstängd

Animationerna i spelet är faktiskt väldigt dåligt gjort :S....vf ser det ut som om alla karaktärer rör sig i slowmo?

Dark messiah som är 7år gammalt ser bättre ut och har bättre mänskliga rörelser på karaktärerna...säkerligen mer action i sig ;D

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

PC såg lätt snyggast ut, fast alla hade ju förstås snygg grafik.
Funderar på att skaffa skyrim till PC även fast jag redan spelar BF3 till PC.
Vad tror ni som spelar, någon av er som har både detta och bf3? Vad är era åsikter, går det att spela både BF3 och skyrim eller blir det att det ena konkurrerar ut det andra enkelt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Animationerna i spelet är faktiskt väldigt dåligt gjort :S....vf ser det ut som om alla karaktärer rör sig i slowmo?

Dark messiah som är 7år gammalt ser bättre ut och har bättre mänskliga rörelser på karaktärerna...säkerligen mer action i sig ;D

V-sync kan få animationerna mer "slow-mo". Jag irriterar mig även på röstskådespeleriet hos många NPCS, men det kan bero på att jag kommer från Witcher II som jag klarade häromdagen (sent, jag vet). Men som rescesenter säger, det är helheten och open-world som fascinerar en. jag stod och mecka med potions & rustningar i någon timme innan jag kom på mig själv!

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem

Sitter här och lirar på Ultra, riktigt snyggt, men ljudkvaliten är åt helvete. Både musiken och rösterna är ju 96 kb/s MP3:or? Låter som billigt youtube skräp. Kan knappt spela.

Värt att nämna är att allt annat låter bra, har internt ljudkort och ett par Sennheiser lurar.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxtex:

Sitter här och lirar på Ultra, riktigt snyggt, men ljudkvaliten är åt helvete. Både musiken och rösterna är ju 96 kb/s MP3:or? Låter som billigt youtube skräp. Kan knappt spela.

Värt att nämna är att allt annat låter bra, har internt ljudkort och ett par Sennheiser lurar.

Med tanke på att det bara tar ca 5GB på skivan så är det väl ganska uppenbart att allt är stirppad på kvalite.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Spelet är ju ingen grafisk gigant precis men design väger upp mycket! Men Bethesda får fan jobba med ansiktena.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Låter helt okej för mig.

Visa signatur

AMD R7 5800X3D | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Det är inget PC spel. Snarare ett konsole-port. Herregud...

Visa signatur

Fractal define R6 » Corsair RM750X » Asus Z390-F » Intel i7 9700K » Asus Strix GTX 1080Ti » Corsair 32GB 3200Mhz » Samsung 970 Evo Plus 1Tb x2» Creative Soundblaster Z » Logitech Z-906 5.1 » Sennheiser HD 598 » Razer Blackwidow Elite » Mionix Naos 7000 » LG OLED48CX

Server: ODROID-H2+, ODROID-HC1

Permalänk
Medlem

Vad krävs för att spela Skyrim på högsta i 1920x1200 på stadiga 60+? Kostar det multum, så hade jag istället valt 360.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

jämt mellan ps3 och xbox men pc är helt överlägset snyggast

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk

För att kunna få de så fint på en pc med högsta upplösning,så kan man inte använda den billigaste datorn precis.
Jag som har dåligt med pengar och gillar sony , står för ps3.PS3 har ju bluray och kan även spela spel i 1080

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bfmv_tobbe:

För att kunna få de så fint på en pc med högsta upplösning,så kan man inte använda den billigaste datorn precis.
Jag som har dåligt med pengar och gillar sony , står för ps3.PS3 har ju bluray och kan även spela spel i 1080

PS3 spel är inte i 1080P endast uppskalat i 1080P, ingen AA eller AF.

En dator för 4000:- kan lätt maxa Skyrim...En dator för 4000:- har man mer användning för än vad ett PS3 för 2500:- eller vad det går på...Sen ska du ju självklart ha en bra tv till ps3'an med vips uppe på 5000:- för ett PS3+HDtv som du endast kan spela på... sen spelen som kostar ca 300:- mer än vad det gör till PC..så i längden är PC både bättre, roligare och billigare..

Ett GTX560TI+AMD 955 klarar lätt Skyrim på max...

4GB ram
500GB HD
nåt 500W AGG
Billigt moderkort typ 400:-?

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem

pc var verkligen mycket snyggare än konsolerna
bara jag som tycker xbox360 såg bättre ut än ps3 versionen

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

ett ps3 går på 2500 och det finns inbyggd bluray.
Även mkt skönare spela på konsoll:)

Men alla tkr olika:)

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Det är väl inget fel i att vilja ha den bästa grafiken + allt annat på köpet?
Om jag fick välja mellan toalettmodeller(med samma funktioner) vid en nybyggnation, den ena gav klart och fint vatten i skålen, men den andra gav ut grumligt illaluktande vatten, så skulle väl jag självklart välja den som ger rent o fräscht vatten! Skulle inte du?

+ att efter ett tag så kommer det en toalettingenjör(modcommunityn) hem till dig, och frågar om du vill pimpa din toalett. Självklart skulle jag vilja det!

Jag tycker jag var rätt tydlig med att bra grafik är en bra bonus och därmed inte helt irrelevant. Min poäng var kring att vissa tillskriver det så stor vikt att de talar om grafiken innan de talar om något annat.

I övrigt tycker jag en jämförelse mellan konst och bruksföremål haltar otroligt mycket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bfmv_tobbe:

ett ps3 går på 2500 och det finns inbyggd bluray.
Även mkt skönare spela på konsoll:)

Men alla tkr olika:)

Kan koppla kontroll till pc med sen koppla datorn till tvn

Vem bryr sig om Blu-ray spelare?

när MKV och x264HD finns till datorn? ;D

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem

Varför kan man endast spela pc-versionen med all grafik maxad?
Även med grafikinställningar nedanför medel så bör det se bättre ut än på konsolerna och det kommer säkert moddar snart som gör spelet ännu bättre, eller i alla fall mer anpassat efter var och ens egna unika spelsmak.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Minimala skillnader.
Men Ps3 va sämst och pc bäst.

Permalänk
Entusiast

Själv såg jag ENORM skillnad på stenarna på den där bilden, är folk synskadade eller ?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Captain obvious.... klart som korvspad att grafiken är ut daterad när den utvecklats för +5 år gammal hårdvara. Läste en äldre nyhet förut om att konsoler inte längre är huvudplattformen för skyrim, stämmer detta verkligen?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlmagnuso:

Vore trevligt om man kunde spela det. Har köpt det, men Steamservrarna verkar inte fungera något vidare. Först blir lösenord och kontonummer hackade, nu kan jag inte spela ett spel som jag betalat dyra pengar för att Steams servrar är överbelastade. Tack som fan!

Du menar alltså att detta spel ( som, tills jag läser ditt inlägg, var ett självklart köp) kräver att man
aktiverar genom skit-steam?
Måste man även vara uppkopplad mot stem för att kunna spela, eller räcker det med att aktivera sig via steam?

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Själv såg jag ENORM skillnad på stenarna på den där bilden, är folk synskadade eller ?

Frågan är vad du tycker är enormt.
Vi andra kanske tycker när något är enormt så ser man skillnad utan att behöva ställa dom precis bredvid varandra.

Ungf som mellan wii och 360.
Så enormt är det inte !:)

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker att det mesta ser bra ut, även om man inte kör allt på max, men att spelet gör sig bäst ute i naturen. Det syns att man fuskat med texturer, vatten osv men det gör inte så mycket. Jag tycker det ser bra ut för vad det kräver av en dator.

Nej, det är bättre att man ser till att fixa tangentbordskontrollrena som. Gör så att man inte behöver trycka bort innehållsrutan med en annan knapptrycking än "loot all" och liknande. Själv gick jag över väldigt fort till användandet av min Xbox 360 kontroll av den anledningen. Sedan lite brister här och var som att folk talar i mun på varann under ens egna dialoger, att NPCer fortfarande pratar med full ljudstyrka när man lämnat dom och dialogen för flera meter sedan, AIn är inte färdig osv. Kanske småsaker, men allt sådant tar ner helhetsintrycket.

Edit: sen att man inte kan använda magi utan att helt byta vapen, om man använder sig av tvåhandsvapen? Visst, det går att sätta favorit-bockar på vapen, sköldar osv, men det är helt orimligt att ha ett sådant system. Man borde åtminstone kunna använda magi i en hand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mintz:

Det är inget PC spel. Snarare ett konsole-port. Herregud...

Man förstår ju att spelutvecklarna gör som de gör, PC-spelarna verkar ju gnälla oavsett vad. Även BF3 som skulle vara PC's lysande stjärna får ta emot skit från tjugo håll (nu syftar jag inte på origin).

Iaf, PC var ju skarpare än konsolerna och hade lite mer 'verklighetstrogen' grafik, men så stor skillnad var det inte imo, 5-10% kanske.

Glömde citat. Nöjd, SideWinder86?
Visa signatur

Mjo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av illusi0n:

Man förstår ju att spelutvecklarna gör som de gör, PC-spelarna verkar ju gnälla oavsett vad. Även BF3 som skulle vara PC's lysande stjärna får ta emot skit från tjugo håll (nu syftar jag inte på origin).

Gör rätt gör om :P....

Visa signatur

AMD