Video: Skyrim jämförs på PC, Xbox 360 och Playstation 3

Permalänk
Melding Plague

Video: Skyrim jämförs på PC, Xbox 360 och Playstation 3

Ett av årets hetaste spelsläpp är Skyrim. I en video på Youtube jämför SweClockers-medlemmen Robbaz hur spelet ser ut på PC/Windows, Playstation 3 och Xbox 360.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Gogo PC! Lätt snyggast (tycker jag iaf)!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker helt ärligt att skillnaderna inte var alltför stora, tror jag föredrog PS3:s grafik genom det hela

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Det är snyggt oavsett plattform, men PC vinner

Permalänk
Avstängd

PS3 hade riktigt fult vatten och lite annat småtjafs, xboxen hade lite konstig/dåöig grafik på skuggor?

PC hade ju allt såklart (allt positivt) Funderar på att köpa...

Permalänk

PC vinner, det gör den alltid inget snack om saken

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 4070 Ti Super | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Såg ingen jättestor skillnad för PC om jag ska vara ärlig. Men sen å andra sidan, vi snackar TES; Vem bryr sig.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Tyvärr kan jag inte spela det
Kan inte ändra kontrollerna så jag kan spela med numpaden, använt den 15 år så att lära om är bara att glömma.
Provade med ett fulhack i windows register så numpaden byts ut mot a-z knapparna men skyrim ignorerar även det som första spel med hårdkodade keybindings

Skyrims fil för lagring av kontroller verkar vara någon form av binärformat dessutom så i den går det inte heller att ändra

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Xboxen hade bättre grafik än ps3 tycker jag Men pc var ju bäst! håller mig borta från konsolerna ett tag till. Dock var skuggor bättre på ps3 men grafiken överlag bättre på xbox (om vi inte pratar om pc)

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem

ärligt talat såg jag väldigt lite skillnad, men dat jag såg skillnad på var ju PC klart bäst, det ska den ju vara...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Helt ärligt så såg PC varianten löjligt dålig ut för att vara just till pc. Detta med tanke på att PS3'an och xboxen har hela 5 år gammal hårdvara. 5 år!

Med den extremt överlägsna prestandan som PC varianten har så är det riktigt löjligt hur dåligt det ser ut mot för hur det har kunnat se ut, det är knappt så man såg någon skillnad gentemot konsollerna.

Permalänk
Medlem

Trodde PS3 skulle se bättre ut än 360, men icke sa nicke. Tyckte PS3 såg lite grådassigt ut hela tiden, lite kantigare och groteskt fult vatten.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk

Enligt mig ser det konstigt nog ut att Xbox har bäst grafik, fast PC har bättre drawing distance of lite skarpare oh bättre vatten-effekter... annars tycker jag det brukar vara Xbox<PS3<PC

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk

nice med lagg 1:43

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bordsvatten:

Enligt mig ser det konstigt nog ut att Xbox har bäst grafik, fast PC har bättre drawing distance of lite skarpare oh bättre vatten-effekter... annars tycker jag det brukar vara Xbox<PS3<PC

Xbox såg ju dock inte bättre ut än PC.

Permalänk
Medlem

PC är mycket klarare och har mer detaljer. Synd att det inte är DX11 med

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Såg väldigt lika ut på alla plattformar. Däremot märks det att PC versionen har bättre draw distance.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd

Skuggorna på PS3 och 360 är ser ju löjliga ut jämfört med Pc's

Det laggar fint i ps3'an tycker jag ;D

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Ganska lika. PC var dock en aningen "klarare" på många ställen.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Inte direkt någon större skillnad. Skyrim är väl knappast ett spel som motiverar att man köper en dyr PC bara för grafiken.

Permalänk
Medlem

Jag trodde PS3 var den mest kraftfulla konsolen, så hur kommer det sig att PS3 versionen ser så ful ut?

Särskilt vattenytorna är bedrövliga ju!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

PC va ju helt klart snyggast...tyckte att ps3 såg bättre ut än xbox..

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

Mer Robbaz 4 the people! <3

Permalänk
Medlem

Oj, pc´n var bara lite vassare. Kan nog skyllas på konsolerna, och att man helt enkelt valt att stanna vid deras nivå.

Permalänk
Avstängd

haha, spelets ''physx'' är nog bland dom sämsta i världen

När monsterna dör så väger dom 0 gram ju karaktärernas rörelser.....ja är dom stela som träd? rör sig som om dom har nåt uppkört i R*ven.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

PC-versionen såg ju klart bättre ut, tveklöst. MEN som flera påpekat, det borde kunna se bättre ut 5ggr snabbare komponenter.
Edit: Nån som vet vilka inställningar? Ultra antar jag? Då blir det ju en annan sak. Undrar hur Medium/High ser ut som merparten kommer köra.

Permalänk

Robbaz regerar. igen!

Permalänk

Jag undrar bara vilken upplösning man använder sig av. Använder man sig av 720 på både pc och konsoler? Jag menar de gör ju viss skillnad om man ökar till 1080 eller mer som inte konsolerna klarar av.

Jag har ju sett tusentals tester där man använder 720 ibland undrar jag om vissa xbox ps3 fanboys ställer ner inställningar i pcns jämförelse.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

Spontant så känns det som att PC-varianten kunde vart betydligt bättre grafikmässigt. Men jag är nog mest förvånad över att PS3-versionen faktiskt ser sämre ut än 360.

Skrivet av SideWinder86:

Skuggorna på PS3 och 360 är ser ju löjliga ut jämfört med Pc's

Det laggar fint i ps3'an tycker jag ;D

Nja, knivskarpa skuggor som om någon målat dem direkt på bakgrunden tycker jag känns konstigare än lite suddigt men kassare färg.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

En polare tipsade om att man kan gå in i någon configfil för mer grafikdetaljer som var avstängda även på ultra, till exempel att träden kastar skuggor på sig själva etc

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K