Video: Skyrim jämförs på PC, Xbox 360 och Playstation 3

Permalänk
Medlem

Hur är det nu då... Är det ett steam-spel eller inte?

Visa signatur

QC7

Permalänk

För att vara ett spel som släpps 2011.
Och som släppts årtal efter mästervekter oblivion.
Måste jag till att börja med säga att detta spel ser för jävligt ut.

Ontopic:
Något högre upplösning på vissa sprites och shaders på PC versionen.
Detalj återgivningen. Som för övrigt borde vara grymt bra. (med tanke på dagens cpuèr)
Även då man blickar i fjärran. Så ser man ett par träd, men för övrigt ett livlöst och kantigt landskap.

Jag kanske har blivit bortskämd med Battlefield`s 3 extremt snyggt shadeade och levande landskap.
Även Crysis 2 och gamla Arma 2 är hästlängder före detta säkert för övrigt fantastiska spel.

Men då ett spel sker på en datorskärm. vare sig man vill erkäna det eller inte. (föredpråkare känn er träffade?)
Så påverkar grafiken i ett datorspel, näst intill en action rulle med dåliga special effecter(läs man ser "repen" actionhjälten är upp spänd i tex). har en sådan påverkan att illusionen försvinner och allt blir fake.

Ja men de som läser böcker skriker vissa!!
Ingen grafik. Bara text!

Sant säger jag. För där är det ingen dålig grafik som dödar illusionen(spelet).
Där kan ens fantastiska fantasi sätta fart! Som DEFENETIVT i det här fallet överträffar det här spelet.

Det känns som detta spel, rent grafiskt, inte utvecklats ett skit. (som 99% av de övriga konsoll portarna)

Så vill man spela bakåtsträvande fantasy?
Eller vill man vänta på framtiden (som faktiskt är här, till skillnad från konsollerna).
Så gör man som jag, ge fan i detta spel, och vänta på nästa skyrim/oblivion som riktar sig till de nya konsollerna.
Som verkligen ger än en wow effekt.

För detta känns så "trött" och fem år sedan på nått sätt.
Jag orkar inte titta på det "fula" no more

Detta spel är för konsoll och borde aldrig släppas på PC. (som alldeles för många)

Permalänk
Medlem

Köpte spelet idag. Även om det finns andra saker än grafiken som är viktiga för ett RPG-spel så är det nästan pinsamt vad fult det är mot t.ex. Battlefield 3 eller the Witcher 2. Att detta skulle bero på något annat än att spelet primärt är utvecklat för konsoler tycker jag är extremt orimligt. Ganska sorgligt med denna konsolifieringstrend i praktiskt taget alla spel.

Ska det fortsätta så här får dom börja släppa nya konsoler varje gång den kommer en ny grafikkortsgeneration.

Permalänk

Varför tycker jag att spelet ser ut som SKIT IRL?? Och PC ser bra ut på videon?? :S:S

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kevlarheart:

Varför tycker jag att spelet ser ut som SKIT IRL?? Och PC ser bra ut på videon?? :S:S

Ofta du har skyrim irl.

Skämt och sido; dra upp grafiken samt upplösning kanske?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Kan bero på att video har motionblur vilket suddar ut en del fulheter.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Håller med. När jag kollar på mindre screenshots så ser det snyggt ut men när man sedan kört själv ser det rent ut sagt för djävligt ut. Sitter själv på ett GTX 580 och kör på Ultra men det ser inte mycket bättre ut än gamla Oblivion.

Permalänk
Medlem

Shit så kass grafik och spelkänsla; känns som att de som gjorde oblivion gjorde detta spel på några timmar direkt efter de släppt oblivion... därför känns det gammalt o "töntigt" nu. Har spelat the witcher 2 och bf3 före detta.....och det här var ju npc mässigt, grafikmässigt och storymässigt en riktig besvikelse. Håller med jonathan82, det här borde aldrig släppts till bc. Bethesda har gjort bort sig rejält..

Permalänk
Medlem

Tycker att videon sabbar mycket, även i 720 p. Ärden mpeg2-komprimerad?!

PS3 i verkligheten ser klart bättre ut, och det gör säkert Xbox åxå.

Skall man jämföra bildkvalitet så kan nog en kort dv-fil vara det minst dåliga för film och .tif-filer för screenshots.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

PC hade lite bättre detaljer.

Permalänk
Medlem

Draw distance, AF och texturkvalitet är <u>inte</u> samma sak.

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Inaktiv

Komiskt.

Än så länge, och jag har bara börjat, har jag hittat en glitch i spelet. I Riverwood, första byn i spelet, finns det en wood-elf som kan träna en i archery, för en summa pengar, upp till level 50 (common). Detta kan göras gratis.

Han, tillsammans med en annan NPC, gillar en tjej i byn. De är alltså rivaler. Wood-elfen har knåpat ihop ett brev med elaka ord, och man ombeds lämna detta brev till tjejen, och välja att ljuga och säga att det är från rivalen. Tjejen blir upprörd och väljer då wood-elfen.

Efter att brevet lämnats, kan man ha wood-elfen som följeslagare (troligtvis menat för 1-2 uppdrag i området). Detta ger tillgång till extra dialoger, men framförallt trade-menyn. Bara ta tillbaka pengarna hela tiden, tills du levlat upp till archery level 50.

Permalänk
Medlem

PC>>PS3>Xbox...

Aja, kommer inte spela det tills de lägger in ett multiplayer läge.
Sedan vad tror ni, är det en trend att spelstudiosen inte pressar grafiken längre för att få fler spel sålda?

BF3 pressade, men varken Skyrim eller MW3 har pressat våra stackars grafikkort.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon29708:

Komiskt.

Än så länge, och jag har bara börjat, har jag hittat en glitch i spelet. I Riverwood, första byn i spelet, finns det en wood-elf som kan träna en i archery, för en summa pengar, upp till level 50 (common). Detta kan göras gratis.

Han, tillsammans med en annan NPC, gillar en tjej i byn. De är alltså rivaler. Wood-elfen har knåpat ihop ett brev med elaka ord, och man ombeds lämna detta brev till tjejen, och välja att ljuga och säga att det är från rivalen. Tjejen blir upprörd och väljer då wood-elfen.

Efter att brevet lämnats, kan man ha wood-elfen som följeslagare (troligtvis menat för 1-2 uppdrag i området). Detta ger tillgång till extra dialoger, men framförallt trade-menyn. Bara ta tillbaka pengarna hela tiden, tills du levlat upp till archery level 50.

Tragiskt att sånna buggar finns kvar i en skarp version kommer dock inte använda den för det förstör ju hela känslan med ett rpg!

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är fult.

Ska man slåss med svärd ska de lämna märken och inte bara kasta blod som försvinner lika fort som det kom. Hugger jag en kille i benet ska han inte längre kunna stödja sin kropsvikt på det benet osv.

Får en kille en yxa i huvudet så ska han sluta anfalla mig och istället leta efter sitt ansikte. Så här kan man ju fortsätta. Striderna är ju inte det minsta realistiska och då är det inte roligt att spela...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Defeat^:

Nej playstation 3s hårdvara är snart 8 år gammal, den var gammal redan när ps3 släpptes. Den kör med ett geforce 7800gt...

Skickades från m.sweclockers.com

och Geforce 7800 är bara 6 år gammal. Get facts straight!

Permalänk
Medlem

Fick två enorma Gamers Guides med console spelen, vilket jag inte fick med pc om man ska försvara consolerna lite. PS3 hade också skarpare skuggor men mysko lagg ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Har du inte spelat spel utgivna av Bethesda förut ? De ha ett ökänt nickname för Buggthesda. Jag undrar om Skyrim som har släpps nu på steam är lika buggit som new vegas var när det lanserades.

New Vegas var inte gjort av Bethesda,
förövrigt tycker jag skyrim var riktigt bra gjort.
Sedan det där med buggar, det är ett otroligt stort spel,
såklart det blir buggar. Och grafiken är fult duglig enligt mig.
(Vad jag tycker)

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Nja, knivskarpa skuggor som om någon målat dem direkt på bakgrunden tycker jag känns konstigare än lite suddigt men kassare färg.

Ja eller hur, på skelettbilden föredrog jag pcbilden minst.

Skrattretande hur lågprioterat PC är. Fem år äldre hårdvara ser mer eller mindre likadant ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

Tragiskt att sånna buggar finns kvar i en skarp version kommer dock inte använda den för det förstör ju hela känslan med ett rpg!

Har du inte spelat spel utgivna av Bethesda förut ? De ha ett ökänt nickname för Buggthesda. Jag undrar om Skyrim som har släpps nu på steam är lika buggit som new vegas var när det lanserades.

Skrivet av Fredag:

Tycker spelet är fult.

Ska man slåss med svärd ska de lämna märken och inte bara kasta blod som försvinner lika fort som det kom. Hugger jag en kille i benet ska han inte längre kunna stödja sin kropsvikt på det benet osv.

Får en kille en yxa i huvudet så ska han sluta anfalla mig och istället leta efter sitt ansikte. Så här kan man ju fortsätta. Striderna är ju inte det minsta realistiska och då är det inte roligt att spela...

Vilket tråkigt spel det hade varit om det varit så som du beskriver det.
Ska det vara så pass realistiskt är det lika bra och ta bort all magi, drakarna, skeletons. Ja varför inte bara ta bort allt som gör spelet till det den är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

New Vegas var inte gjort av Bethesda,
förövrigt tycker jag skyrim var riktigt bra gjort.
Sedan det där med buggar, det är ett otroligt stort spel,
såklart det blir buggar. Och grafiken är fult duglig enligt mig.
(Vad jag tycker)

Jaså ? sitter här med mitt Fallout new vegas dvd fordral. Står Bethesda i hörnet. Va konstigt.

Permalänk
Medlem

Shit och jag som spelar 360 för att det är snyggast....not

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Jaså ? sitter här med mitt Fallout new vegas dvd fordral. Står Bethesda i hörnet. Va konstigt.

Det var Bethesda som utgav spelet.
och dom som gjorde spelet var Obsidian Entertainment.
http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout:_New_Vegas

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

Det var Bethesda som utgav spelet.
och dom som gjorde spelet var Obsidian Entertainment.
http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout:_New_Vegas

Jaha då förstår jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Jaha då förstår jag.

I know my shit

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chourou:

Vilket tråkigt spel det hade varit om det varit så som du beskriver det.
Ska det vara så pass realistiskt är det lika bra och ta bort all magi, drakarna, skeletons. Ja varför inte bara ta bort allt som gör spelet till det den är.

Ska det vara så pass orealistiskt är det lika bra att ta bort all gravity, människor, träd, gräs och natt & dag cycle.

Permalänk
Medlem

Fallout:P

Skrivet av Koffe_93:

I know my shit

PWND som man brukar säga

Permalänk
Medlem

Fick ångest när jag såg första bilderna över hur fult spelet verkade, men väl in game så står jag för min åsikt som är att Skyrim är faktiskt snyggare och vackrare än BF3 är (yes jag kommer nog bli hallshuggen av vissa). Men med allt maxat och lite lätta config justeringar så ser det fruktansvärt bra ut och spelet har en atmosfär som man ytterst sällan finner i spel. Dock är detta min personliga åsikt, säkerligen inte många som delar den dock.

Och ja, BF3 har vassare grafik men det måste inte betyda det är snyggare eller vackrare.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Har man konsollerna som utgångspunkt, så är det inte konstigt att PC versionen ser lika ut!!

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.