Hur dålig hållbarhet har in-ear lurar egentligen?

Permalänk

Någon som vet om dessa är något att ha då?

http://www.dustinhome.se/monster-cable-beats-by-dr-dre-tour/p...

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem

Har haft 4 st scullcandy in-ear nu, alla har börjat glappa och/eller sprängts.

Verkar som att det är fler tillverkare som har samma problem i sina lurar.

Kollat på att köpa ett par dyra (1k) Shure från USA, kanske är värt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ATRmayo:

jag skulle rekommendera jays, haft mina i 3 veckor nu och det finns nog inget bättre, har haft många in-ear, koss spark n plug bl.a fast jays har varit dom bästa, speciellt kabeln är så robust att det är så sjukt

Det finns extremt mycket bättre hörlurar än Jays.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Kan bara rekommendera de jag använder i stort sett dygnet runt (jag somnar med dem i öronen ganska regelbundet). Är inne på mitt andra par på 4 år. De förra gick sönder p.g.a tuggivrig katt som käkade kabeln. Sennheiser CX300-II heter de och kostar inte skjortan men håller väldigt väldigt bra. Lättdrivna är de oxå.

EDIT: Såg att andra har rekommenderat dem samt avrådit. Kan bara tillägga att är man normal-varlig med dem så håller de jävligt länge.

Jag kanske köper dem ändå. De är ju inte så dyra. Kan ju också skicka mail till där jag köper ifrån isf och fråga om garanti vid glapp. Jag skulle dock kunna lägga iaf 500kr på in-ear om jag är säker på att de inte kommer att börja glappa eller om jag får en bra garanti

Skrivet av ATRmayo:

jag skulle rekommendera jays, haft mina i 3 veckor nu och det finns nog inget bättre, har haft många in-ear, koss spark n plug bl.a fast jays har varit dom bästa, speciellt kabeln är så robust att det är så sjukt

Skulle helst vilja ha sennheiser!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky Scarlet*:

du betalar bara för märket med beats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Det finns extremt mycket bättre hörlurar än Jays.

klart det finns, men för runt 250-300kr och den sortens bygg kvalité....knappast. har a-jays 1 och kan säga att dom låter bättre än mina koss ur40 och har bättre bygg kvalite

Permalänk
Avstängd

Jag kör med dessa från BOSE http://www.bose.se/SE/sv/home-and-personal-audio/headphones-a...

Har aldrig haft problem med dem, men man märker verkligen att det är skillnad på kvalitén

Annars är dessa grymt bra http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=435260
Brorsan köpte ett par sånna

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

finns det några från sennheiser med utbytbar sladd? Har alltid haft sennheiser lurar förutom för mobilen då.

Idag dog hörlurarna helt. Känns så konstigt att gå runt utan musik i öronen

Det finns Sennheiser hörlurar med utbytbara kablar men tyvärr de enda som har det är Sennheiser IE8 och IE80.

Skrivet av EnNickeMan:

De in ear lurar jag fick med Samsung Galaxy S har jag fortfarande, de fungerar perfekt, köpte sgsen strax efter release.
Dessa har jag tappat i grus och de har fått eventuella smällar i bord etc när jag glömt att jag haft dem hängandes ner från tröjan.

Aldrig provat hur mycket de tål eftersom mina öron tålde inte deras ljud för mer än några minuter. De är de sämsta in-ear jag någonsin hört och om du alls bryr dig om hur din musik låter så slänger du dem i soptunnan.

Skrivet av Asusboy:

Jag kanske köper dem ändå. De är ju inte så dyra. Kan ju också skicka mail till där jag köper ifrån isf och fråga om garanti vid glapp. Jag skulle dock kunna lägga iaf 500kr på in-ear om jag är säker på att de inte kommer att börja glappa eller om jag får en bra garanti

Skulle helst vilja ha sennheiser!

Du verkar ha snöat totalt in på Sennheiser. De gör bra hörlurar men det finns andra alternativ. Tex Klipsch Image S4 och Nuforce NE-700X är bra alternativ kring 500kr prisklassen och slår CX300 i ljudkvalite. Hur bra de håller för dig kan jag inte säga men med en någorlunda försiktig behandling så ska de hålla länge.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

Det finns Sennheiser hörlurar med utbytbara kablar men tyvärr de enda som har det är Sennheiser IE8 och IE80.

Aldrig provat hur mycket de tål eftersom mina öron tålde inte deras ljud för mer än några minuter. De är de sämsta in-ear jag någonsin hört och om du alls bryr dig om hur din musik låter så slänger du dem i soptunnan.

Du verkar ha snöat totalt in på Sennheiser. De gör bra hörlurar men det finns andra alternativ. Tex Klipsch Image S4 och Nuforce NE-700X är bra alternativ kring 500kr prisklassen och slår CX300 i ljudkvalite. Hur bra de håller för dig kan jag inte säga men med en någorlunda försiktig behandling så ska de hålla länge.

Har inte direkt snöat mig in på dem, men jag har ju alltid varit super nöjd med deras produkter. Det är samma sak med mitt val av mobiler. Har haft nokia hela mitt liv. Skulle krävas väldigt mycket för mig att gå till apple t.ex

Vilken är bäst av de två du länkade?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asusboy:

Har inte direkt snöat mig in på dem, men jag har ju alltid varit super nöjd med deras produkter. Det är samma sak med mitt val av mobiler. Har haft nokia hela mitt liv. Skulle krävas väldigt mycket för mig att gå till apple t.ex

Vilken är bäst av de två du länkade?

Så sa jag med, har varit nöjd med Nokia i 15 år, sedan provade jag iPhone och kommer aldrig att byta tillbaka *men det är off-topic*

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rocky Scarlet*:

Garanterat inte eftersom det är Beats.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Lyckas alltid förstöra mina vid kabeln, har gått igenom fyra Denon och två Bose under mindre än 1.5 år. Dags att försöka fixa dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Har inte direkt snöat mig in på dem, men jag har ju alltid varit super nöjd med deras produkter. Det är samma sak med mitt val av mobiler. Har haft nokia hela mitt liv. Skulle krävas väldigt mycket för mig att gå till apple t.ex

Vilken är bäst av de två du länkade?

De har lite olika ljudsignaturer så det är nog mest smaksak men jag skulle gå med Nuforce NE-700X eftersom jag har ägt tidigare NE-7M modellen.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Skrivet av CazeW:

Aldrig provat hur mycket de tål eftersom mina öron tålde inte deras ljud för mer än några minuter. De är de sämsta in-ear jag någonsin hört och om du alls bryr dig om hur din musik låter så slänger du dem i soptunnan.

Med tanke på att de inte kostade mig något, och jag nöjer mig med ljud-kvalitén de spelar p.g.a att jag använder dem när jag är ute och går, eller liknande så behöver det inte vara så hög kvalité på ljudet. Ska jag verkligen lyssna på musik, så blir det med mina datorhörlurar, eller högtalare, eller hemmabion.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EnNickeMan:

Med tanke på att de inte kostade mig något, och jag nöjer mig med ljud-kvalitén de spelar p.g.a att jag använder dem när jag är ute och går, eller liknande så behöver det inte vara så hög kvalité på ljudet. Ska jag verkligen lyssna på musik, så blir det med mina datorhörlurar, eller högtalare, eller hemmabion.

Musik i hemmabio låter inte bra, ett vanligt 2-kanals system ska det vara för den ultimata ljudbilden...och helst även vinyl

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

har Nocs i 4år och dom är hela och funkar fortfarande. Betalade 300-400kr

Permalänk
Skrivet av FallenHero:

Musik i hemmabio låter inte bra, ett vanligt 2-kanals system ska det vara för den ultimata ljudbilden...och helst även vinyl

Ställer man in det på music så använder den dock bara 2 högtalare och sub

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Mina Sennheiser in-ear som jag köpte på Webhallen för 359kr i Februari håller än och har mycket bra ljud.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Om du har haft nokia lurar för 99kr st så är det inte så konstigt att du haft dåliga upplevelser..Själv har jag haft både denon och argon lurar för ca 500kr klassen och dom har haft en livslängd på ca 1år vardera. Så du får vad du betalar för. Plus att ge fan i att snurra dom runt mobilen/ipoden, de skapar glapp i sladden (egen erfarenhet..).

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EnNickeMan:

Ställer man in det på music så använder den dock bara 2 högtalare och sub

Men det är fortfarande en helt annan ljudbild, det kan aldrig bli som i ett rent 2-kanalssystem, därför jag har ett 7.1 till hemmabion och ett 2-kanals till endast musik separat, det är en otroligt stor skillnad...även på utförandet av högtalare som är gjorda för endast musik *entusiastprylar*

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

CazeW verkar vara den enda pålästa i tråden. Head-fi knarkare antar jag? Är själv lite av en hobbysnobb vad gäller ljud, och vad jag kan utröna är att folk rentav är patriotiska med sina val av hörlurar, och de är såklart av superb kvalitet och ljudet är det bästa de någonsin har hört. Det är långt ifrån en sanning.

Det enda sättet är att testa sig fram, och jag tycker inte att alla Koss, JayS och Sennheiser "rekommendationer" är ett snällt sätt att tipsa om någon bara för att man själv inte vet bättre. Det här är stormarknadsmärken. För att bli nöjd måste man göra research. Vad passar just mig? Vilken ljudbild är jag ute efter? Vilken prisklass vill jag lägga mig på? Utan såna här frågor kan vi inte hjälpa till. Då får man random "Koss porta pro har bra ljud"-svar.

Kan för övrigt säga att jag aldrig har haft in-ear lurar med glapp, o då var mitt första märke Creative EP630.

Permalänk

Förstår inte hur ni lyckats. Jag har haft ett par hörlurar (Creative) som överlevde i drygt ett år.
Utsattes för följande:
Fickor, ryck, sandstränder, fukt, saltvatten, tvättmaskin (!) med allt vad det innebär.

Gick sönder när jag lånade ut till flickvännen i ett par dagar...

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Har faktiskt varit sugen på att köpa dem rätt så länge! Bra pris och om man kollar recensioner så verkar de vara bra. Fast de är ju 3 år gamla, gör det något eller är de fortfarande mycket bra om man jämför med lurar som kommit 10-11?

http://www.24.se/sennheiser-horlurar-cx-300ii-p-9578.aspx?utm... kostar bara 229 där.

Utvecklingen på högtalare och dylikt är ju inte i rask takt direkt. Mest design som ändras. Jag skulle starkt rekommendera dessa lurar. Jag har haft dom i cirukus ett år och har inte gått sönder.. Bra ljud är det i dom också.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

som med allting så hänger det väl på hur du hanterar och förvarar grejorna
låter du
tex lurarna ligga i direkt solljus kommer antagligen kablarna att torka ut och gå sönder relativt fort
samma sak hur du har för vana att ta av dig lurarna
tex tar du tag i kablarna och inte själva hörlurarna kommer dom inte hålla länge
men visst spelar även kvalite roll
men skulle ändå säga att hur man behandlar hörlurarna, telefonen, musen, tangentbordet eller vad det nu gäller spelar större roll

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av FallenHero:

Men det är fortfarande en helt annan ljudbild, det kan aldrig bli som i ett rent 2-kanalssystem, därför jag har ett 7.1 till hemmabion och ett 2-kanals till endast musik separat, det är en otroligt stor skillnad...även på utförandet av högtalare som är gjorda för endast musik *entusiastprylar*

Oxbajs, har du bra prylar funkar det till allt, systemet vet inte vad det återger, däremot kan det bli lite olika krav på optimal akustik, det går ypperligt med B&W 801 or till både hifi och hembio, de används tex i många studios för mixning av både musik och film, och även i hembiosystem och hifisystem.
Entusiastprylar brukar betyda köpt skräp eller bra hembyggen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Mina Sennheiser in-ear som jag köpte på Webhallen för 359kr i Februari håller än och har mycket bra ljud.

Vilken modell? Skulle kunna lägga mer pengar för ett par bättre lurar dock.

Skrivet av joniss_13:

Om du har haft nokia lurar för 99kr st så är det inte så konstigt att du haft dåliga upplevelser..Själv har jag haft både denon och argon lurar för ca 500kr klassen och dom har haft en livslängd på ca 1år vardera. Så du får vad du betalar för. Plus att ge fan i att snurra dom runt mobilen/ipoden, de skapar glapp i sladden (egen erfarenhet..).

Har använt dem i gym. De började faktiskt glappa när jag gymmade. Kan gymmet vara orsaken?

Skrivet av Haglund:

CazeW verkar vara den enda pålästa i tråden. Head-fi knarkare antar jag? Är själv lite av en hobbysnobb vad gäller ljud, och vad jag kan utröna är att folk rentav är patriotiska med sina val av hörlurar, och de är såklart av superb kvalitet och ljudet är det bästa de någonsin har hört. Det är långt ifrån en sanning.

Det enda sättet är att testa sig fram, och jag tycker inte att alla Koss, JayS och Sennheiser "rekommendationer" är ett snällt sätt att tipsa om någon bara för att man själv inte vet bättre. Det här är stormarknadsmärken. För att bli nöjd måste man göra research. Vad passar just mig? Vilken ljudbild är jag ute efter? Vilken prisklass vill jag lägga mig på? Utan såna här frågor kan vi inte hjälpa till. Då får man random "Koss porta pro har bra ljud"-svar.

Kan för övrigt säga att jag aldrig har haft in-ear lurar med glapp, o då var mitt första märke Creative EP630.

Vad har du för in-ear nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

CazeW verkar vara den enda pålästa i tråden. Head-fi knarkare antar jag?

Hur gissade du det?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem

Konsumentköplagen säger något med stil i att allt man köper ska hålla i minst tre månader. Har även för mig att vissa saker måste hålla i 6 och det kan tillochmed vara så att riktigt dyra saker måste hålla i längre än 12.
Hursomhelst. Om något du har köpt går sönder innan dessa 3/6/12 månaderna har du rätt att gå till affären och få en ny vara. Tredje gången du går till affären, med samma produkt, har du rätt till pengarna tillbaka om du så önskar. Nu kan det vara så att detta har ändrats med tiden men det finns lagar som du kan dra nytta utav.
kolla på konsumentverkets hemsida!
affärerna har skyldighet att veta om detta. Om de nekar dig en ny vara, be bara att få tala med chefen!

detta gäller förstås bara om man har använt varan som den ska användas. T.ex. en mobil ska klara av att man pratar i den när det regnar ute. Men den klarar ej av vatten.
Om man har använt den när det regnade och den har blivit vattenskadad ska man då få den lagad - gratis :D:D:D

Visa signatur

Intel Celeron 1,7 GHz | Kingston 667 MHz | Intel X3100 | suck,snyft och gäsp :(

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

Vilken modell? Skulle kunna lägga mer pengar för ett par bättre lurar dock.

Har använt dem i gym. De började faktiskt glappa när jag gymmade. Kan gymmet vara orsaken?

Vad har du för in-ear nu?

Det är nog, inte den ända anledningen men det är inte skonsamt för lurarna iaf. Har själv haft med mina när jag gymmat ibland och ja vet hur de händer att man rycker i sladden när man kör benpress m.m.
Nu har jag ett par DENON AH-C360 lurar som ja köpte på Hi-Fi klubben.
Bra bas, men lite klen diskant för att vara kortfattad. Men Riktigt prisvärda lurar för under 500

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |

Permalänk
Skrivet av blomqvist:

Förstår inte hur ni lyckats. Jag har haft ett par hörlurar (Creative) som överlevde i drygt ett år.
Utsattes för följande:
Fickor, ryck, sandstränder, fukt, saltvatten, tvättmaskin (!) med allt vad det innebär.

Gick sönder när jag lånade ut till flickvännen i ett par dagar...

så typiskt händer alltid så när man lånar ut sakar..

Visa signatur

Ljud: Quadral Aurum 70, Rotel RB-1582, Rotel RC-1550, Rega Dac, Musical Fidelity V-Link 192, Isotek Sirius Evo3
Dator 1: Define R4, Intel i7 3770k, HD 7970 Arctic Cooling CF, Samsung 840 Evo 500gb, Creative SB X-Fi Titanium HD
Dator 2: fujitsu lifebook nh532, Samsung 840 250gb