Alternativ istället för Reforce?

Permalänk
Medlem

Alternativ istället för Reforce?

Man blir less när man måste spela spel i fönster (bl.a Nhl 2k3, CS osv.. ) pg.a Reforce, testade att ta bort det och då kunde jag köra i full skärm..

Finns det nåt bättre alternativ istället för Reforce?
Vi snackar alltså program som gör att HZ'en sparas i Windows XP.. Har testat nVidia hzrate fixer men det verkar inte funka med nyare grafikkort (funkade bra med Geforce2, men inte med gf3).

Vore tacksam för svar!

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

vafan e Reforce??

Visa signatur

Jag är Greven!

Permalänk
Hedersmedlem

Smidigast är att hacka sina egna drivisar tycker jag, så man slipper en massa extra program och jox. Man bara editerar nv4_disp.inf, men jag vet inte hur man gör det på 40.xx

I 30.xx ger iaf 1280,1024,-32,-75- 85Hz i 1280x1024 i alla färgdjup. Finns säkert en guide någonstans för hur det där funkar.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Powerstip, nvrefreshrate men den klarar bara 85Hz.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Jag brukar använda RivaTuner eftersom jag också vill kunna tweaka inställningarna för grafikkortet, tex klockning, LODBias, v-sync mm.

Permalänk
Avstängd

Skumt att du inte kan köra fullskärm med reforce, testa att byta drivrutiner?

Visa signatur

Problem som har en lösning behöver man inte oroa sig över, problem som inte har någon lösning är det ingen idé att man oroar sig över. ^_^

Permalänk

hmm?

När jag körde med reforce samt override refreshrate alternativet i senaste Detonator drivarna så vägrade battlefield1942 att starta över huvudtaget. Resetade reforce inställningarna, startade ändå inte. Jag var tvungen att ställa ner refreshraten från 100 Hz till 85 Hz i de lägen jag valt att ändra i på "override refreshrate" (det var i upplösningarna 640*480, 800*600, 1024*768 samt 1280*960 som jag angett 100Hz) Datorn borde ju klara av 100Hz i de lägena, eftersom jag kör windows i 1280*960 @ 100Hz

Visa signatur

He who lives, Shall die!

Permalänk
Medlem

okej, testade att lägga in RivaTuner.. Funkar iaf lite bättre nu. Kan spela CS i fullskärm, dock inte NHL 2003, men det måste bero på nåt annat..
Kan inte köra 640*480 i högre hz än 100hz (ska klara 150hz), samma sak i 800*600 (ska klara 120hz).

Någon som vet varför det är just så här i WinXP? Att man måste använda ett program för att få rätt Hz på skärmen, det behövde man ju inte i Windows 9x/ME

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Avstängd

Räcker det inte med 100hz då? Jag tror inte att du märker någon skillnad mellan 100hz och 150hz.

Visa signatur

Problem som har en lösning behöver man inte oroa sig över, problem som inte har någon lösning är det ingen idé att man oroar sig över. ^_^