Geforce Kepler tillgänglig samma dag som Intel Ivy Bridge

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

På vad baserar du detta?

Vart står det att gpuer till stationära kommer?
Och det faktum att det varit så förr, laptop först, sen medel sen highend.

Jag ropar inte hej fören man får reda på när kepler som man faktiskt väntar på kommer.

Självklart kan det släppas samtidigt, men då hade nog dom nämnt det eftersom en hel skara väntar på datum.
Så jag är inte hoppfull att det skulle "råkas" släppa samtidigt som till bärbara iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

På vad baserar du detta?

Detta gäller små usla kretsar för bärbara. Helt ointressant för majoriteten.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer till stationära samtidigt bara, vill ju uppgradera till ivy bridge och 670.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

De kommer mjölka 580 ett bra tag till Finns ingen anledning för dom att släppa något nytt än.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Detta gäller små usla kretsar för bärbara. Helt ointressant för majoriteten.

Om man vill ha en bärbar är dom inte ju usla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Om man vill ha en bärbar är dom inte ju usla.

Håller med. Man vill kanske ha surf eller jobbdator så funkar dessa perfekt.

Permalänk
Medlem

Men usch vad sega de är då! Vill ha konkurrans på grafikkorten!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haziza:

De kommer mjölka 580 ett bra tag till Finns ingen anledning för dom att släppa något nytt än.

Dom har problem eftersom återförsäljarna idag redan kan sälja HD7950 billigare än GTX580 då inpriset för det förstnämnda är billigare.
7950 är dessutom snäppet vassare prestandamässigt, drar 100w mindre, överklockar mycket bättre.

Men som prisnivån ser ut idag ute i butikerna så fyller fortfarande gtx580 sin plats som ett budget alternativ till hd7900 serien.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS ROG Z490-F | Intel i5 10600K | ASUS Strix RTX 3090 | Corsair Vengeance LPX 4x8 Gb | Corsair RM1000x

Permalänk

den som väntar på något gått väntar aldrig förlänge

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk

nvidia är bäst på att göra brutalt snabba gpu'er .. men dom är rätt dryga i mössan och håller på tekniken verkar det som .. försöker bara mjölka ut så mkt dom kan, och ligga några % före amd hela tiden på spelsidan ..
förutom till workstation-marknaden. ..raytracing i realtid är nästan verklighet med quadro6000 ..när dom kan göra så brutalt snabba kort för cad och rendering, varför skulle inte samma teknik gå att omvandla så det funkar i dx11.. ? jag har ingen aning. kanske inte alls bygger på samma principer.....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KorvMos:

Gött att man beställt ett hd7950 som kommer inom 2v!

Ser det bara som en dåligt köp tills Kepler kommer, såvida du inte måste ha det nu.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mooseslayer:

den som väntar på något gått väntar ALLTID förlänge

There, I fixed it.

Hoppas de hinner få ut riktiga grafikkort innan sommaren för jag behöver ny dator i slutet av sommaren. Vill ju att AMD och Nvidia ska ha tid att leka priskrig ordentligt först så priserna hinner stabilisera sig så man vet vad man ska välja. Känns inte så lockande att köpa förra generationens Nvidia idag eller betala överpris för 7900-serien.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Ser det bara som en dåligt köp tills Kepler kommer, såvida du inte måste ha det nu.

Det är ju faktiskt rätt långt till 3:e kvartalet, så varför är det ett dåligt köp.
Självklart är det bättre att vänta tills kepler är ute så dom kan priskriga lite, men det är ändå många månader med kanske ett skitgrafikkort i väntan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nivity:

Det är ju faktiskt rätt långt till 3:e kvartalet, så varför är det ett dåligt köp.
Självklart är det bättre att vänta tills kepler är ute så dom kan priskriga lite, men det är ändå många månader med kanske ett skitgrafikkort i väntan.

Såg inte att det var för bärbara. Det var inga bra nyheter. Jag tror nVidia kämpar med fysikdelen. Kan vara anledningen till att den blivit framflyttad.

Permalänk

Oj oj oj vilka mumsiga siffror som fanns angående GTX 680 i faktabladet på engadget...
Tippar att 680 blir 30% snabbare än 7970.

http://www.engadget.com/2012/02/06/nvidia-kepler-roadmap-leak...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

De kommer mjölka 580 ett bra tag till Finns ingen anledning för dom att släppa något nytt än.

7950 och 7970 är rätt bra anledningar till att försöka få ut 680. Tror Nvidia försöker få ut sina nya grafikkort så fort dem bara kan.

Visa signatur

Speldator: i7 2600k @ stock/ corsair vengeance 1600Mhz 2*4GB/ gigabyte 6950 2GB
Kontorsdator: AMD athlon 64 3800+ 2.4Ghz/ ram 776MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

De kommer mjölka 580 ett bra tag till Finns ingen anledning för dom att släppa något nytt än.

Haha, det är väl klart som fan att nvidia har anledning att få ut deras nya kort! AMD piskar dom ju atm...

Blev inte förvånad när jag sedan kollade i din signatur och såg ett GTX 580, kan jag säga, haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallemulle87:

Oj oj oj vilka mumsiga siffror som fanns angående GTX 680 i faktabladet på engadget...
Tippar att 680 blir 30% snabbare än 7970.

http://www.engadget.com/2012/02/06/nvidia-kepler-roadmap-leak...

Vars är godiset?
30mm2 större, däremot betydligt högre minnesbuss.
Tittar du på 690 å antar att dessa hopkokade siffror är korrekta så verkar 690 lida av extrema värmeproblem då både kärna å minne är stryp ganska kraftigt.
Ser mer ut som speckulerade siffror utifrån tidigare historia ang 590

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

om det inte finns nå highend keplar GPU på marknaden så köper jag AMD så är det bara, jag tänker inte vänta på nvidia dom vet när dom måste vara klara med keplar om dom inte vill ta en stor förlust av tappade kunder

Permalänk
Medlem

För bärbara först? för min del ointressant då jag inte spelar mer än enkla spel på bärbara, Intel HD 3000 räcker bra där för mig
Vill se att dom släpper 680\670 snarast eller vad dom nu kommer heta, dom kommer tappa mycket till AMD i den klassen annars

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Allt verkar basera sig på http://lenzfire.com/2012/02/entire-nvidia-kepler-series-specifications-price-release-date-43823/...

Bäst svar ger iaf http://www.techpowerup.com/forums/showpost.php?p=2530439&postcount=5...

En liten fågel viskade perioden två sista veckorna i augusti alt första veckan i september... jall med pcie3 mm

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem

.. vilket jävla genidrag om det visar sig vara sant.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Avstängd

Ivy Bridge och Kepler, det blir nog en grym combo!

Men jag tror grafikprestandan på Ivy Bridge nästan är tillräckligt bra för mig att jag inte behöver något dedikerat grafikkort.
Och grafikprestandan i Haswell kommer bli ännu bättre!

Permalänk
Avstängd

nästa monster dator bygge, gtx 680 och 3770k, oja man tackar.

Känns som att vänta på julafton när jag var liten ^^

Ganska lustigt att gtx680 kommer kosta ca 4500kr?

De håller ju iaf priserna på "okay" nivåer om man sätter de mot radeon korten. Om de nu skulle visa sig att de också är bättre en de korten med en större marginal så måste de ju göra en dramatiskt prisändring på 2000kr eller något, vilket skulle vara extremt löjligt. Bra för konsumenterna dock ^^

Permalänk
Medlem

Hmm, får nog bli ett litet datorbygge till hösten då!

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem

Skulle inte Ivy Bridge ha en betydligt förbättrad grafik del, frågan är då vad skall man skall ha en extra gpu från Nvidia i en bärbar när man redan har en inbyggd i cpu'n. Känns speciellt krystat i ultrabooks där batteritid är av stor vikt, frågan är om inte AMD har en vinnare här i Trinity.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Verkligen på tiden. Det känns som att det behövs lite konkurrens mot 7970/50 så att priserna kan komma ner till lite humana nivåer. Vi får hoppas på något som är bättre än 7970, fast som lägger sig i samma prisklass Skulle inte säga nes till ett 7970 för runt 3.500 och ett 7950 för 2.900. Då skulle det vara julafton i april för min del

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Detta gäller små usla kretsar för bärbara. Helt ointressant för majoriteten.

Om du tar en titt på datorförsäljningen i det stora så borde du nog omvärdera den där majoriteten. Sweclockers är kanske annorlunda, men bärbara går bättre än stationära över lag.

OT så står det väl bara att mobila kepler kommer att finnas till IB lanseringen inte att det är då det släpps. Dvs. att det kommer att släppas senast då, men eventuellt tidigare.

Permalänk

Nvidia släpper kepler för bärbara ???? Hur intressant är det ? MEN VÄNTA NU, AHA ! SweC kanske står under NDA?

Då får man rapportera via bärbara kretsar. Eller ?

Skrivet av Haziza:

De kommer mjölka 580 ett bra tag till Finns ingen anledning för dom att släppa något nytt än.

Hur mjölkar man på en som ligger efter. Det ända som händer är att AMD tar marknads andelar.

Skrivet av Rallemulle87:

Oj oj oj vilka mumsiga siffror som fanns angående GTX 680 i faktabladet på engadget...
Tippar att 680 blir 30% snabbare än 7970.

http://www.engadget.com/2012/02/06/nvidia-kepler-roadmap-leak...

Javisst och Bulldozer var snabbare än Sandybridge och Nvidias 4xx var snabbare och strömsnålare än ATI/AMDs 5xxx! Eller ???

Jag tror på den presstandard som testerna visar. Oberoende tester ! Från flera siter !

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !