Följ Black Week på SweClockers

Rykte: Microsoft Windows 8 får ny logotyp

Permalänk
Medlem

Bilden är fake. Här är riktiga:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parabellum:

haha näerå!

Sweclockers behöver ju inte bli influerade av allt annat skit, och så ointressant är inte swec.
Men, surfplattor? kom igen? eller mac... jag menar, entusiaster och överklockare använder inte mac, och annat appleskräp.
Macbook är reko, men näe det hör inte hit tyvärr, tycker jag.

MER skriverier om grafikkort, överklockning, och annat mer datorrelaterat, eller ska jag säga komponent-relaterat? Pleeeeesaaassee SWEC!

Många som jobbar med att skriva kod jobbar med macbook's som alltid har varit minst 2-4 år före microsoft i OS i alla år och design ska vi ju inte snacka om, riktigt snygga och med apple loggan som en statusprodukt, nä creds till steve jobs som har skapat ett sånt stadigt varumärke!! Appleskräp är ju en ren förolämpnng mot Jobs och nästan även mot människans intelligens, iaf din

Nä vill bara försvara mitt dyra köp men vi alla tycker olika!

Jag håller dock med dig om jag ska vara ärlig, de sakerna du listade är anledningen till att man kommer hit varje dag...

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Medlem

Skiter i loggan. Men känner att jag måste bygga en testdator av mitt "datorskrot" jag har hemma när Consumer Preview släpps!!

Alltid lika kul o testa en ny Windows, och komma med en åsikt som man vet stämmer! Tycker det är allt för många som bara skriver ¤#"x*&§{ƒ utan att ha testat

Så helt klart ska det bli roligt!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

för stelt...

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Inte alls lika för fem öre. Dessutom så tycker jag att den gamla Windows loggan från 9x tiden är klart snyggast.
http://www.catonmat.net/blog/wp-content/uploads/2010/02/windo...

Windows 95, 98, ME, 2000.

http://siliconangle.com/files/2010/07/windows-7-logo.jpg

Windows XP, Vista, 7.

http://www.sweclockers.com/image/red/2012/02/13/Wintile.jpg?t...

Windows 8.

PS: Den där ikonen för "Share" tycker jag påminner starkt om Ubuntus logga.
http://design.canonical.com/wp-content/uploads/2011/03/cof_or...

Jag var inte superseriös. Var mest min spontana känsla att Windows gått bakåt. Men nu verkar det inte vara sant så skitsamma

Permalänk
Medlem

"You Do judge a book by its cover"

Tror det är många som det citatet stämmer in på, inklusive jag själv. Så att inte lägga pengar på en tilltalande logotyp är bara dumt imo. Tänker inte nämna vem som sa det men ni kan ju gissa:P

Permalänk
Medlem

Pirat flagga!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 3080 |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Medlem

Vanligtvis hyllar det här forumet allting stilrent men nu fittan ska det gnällas när de får som de alltid önskat. Passar det int bra in med era mattsvarta lian li chassin eller hur sitter sanden i trosorna fel? ni blir ju aldrig nöjda ._.

Ot: har inget att skriva, är bara bitter såhär på alla <3'a dag

Men jag genererar profit till sweclockers iallafall

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Fan va snyggt. Det ska vara enkelt inte 10 olika färger.

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem

Den va skit tråkig...Windows blev nu "Flaggos"!

Men hoppas att "Flaggos" är bra , ska testa i alla fall.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Det där måste ha tagit oräkniliga timmar att komma på den loggan, har dom gjort det i paint måntro?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

En skev flagga för en skev plattform.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

En likbent parallelltrapets, trevligt.

In Satanism, the "Order of the Trapezoid" is a very ancient secret society order, worshipping the Egyptian god Set, who is Satan.The trapezoid has long been regarded in by occultists as the most satanic of shapes, especially adapted to enhance demonic manifestation. Indeed, the middle order of the Satanic brotherhood is called 'The Order of the Trapezoid'. Anton LaVey, the founder of the Church of Satan, refers to an occult principle known as the 'Law of the Trapezoid'. His writings underscore the existence of a magical science of geometric angles and spaces which is very prevalent in the U.N. Meditation Room ...UN Meditation Room: As with any truly occult or spiritual symbol(symbol of the spiritual guidance of the United Nations), this room represents more than meets the eye. It is replete with significant symbols, and the numerology, astrology and Sacred geometry that are all a part of this very small room radiate their own silent but powerful spiritual vibrations, invoking the Soul of those who seek to work through this organization for the benefit of humanity and the planet. LaVey says architecture can enhave an evil, spiritual atmosphere.

Dold text

Just sayin

Visa signatur

Att läsa Aftonbladet för att få information om världen är som att titta i fiskinälvor efter fotbollsresultaten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe021:

Många som jobbar med att skriva kod jobbar med macbook's som alltid har varit minst 2-4 år före microsoft i OS i alla år och design ska vi ju inte snacka om, riktigt snygga och med apple loggan som en statusprodukt, nä creds till steve jobs som har skapat ett sånt stadigt varumärke!! Appleskräp är ju en ren förolämpnng mot Jobs och nästan även mot människans intelligens, iaf din

Hahahaha, ja vad ska man säga, Apple folk har koll, eller inte. Marknaden pratar sitt tydliga språk, 10% till Mac? Jo de e ju nästan alla, eller hur.

Dessutom finns det inte mycket som rår på Visual Studio och .NET framework men det är såklart svårt att inse när man inte satt sig in i det.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Snusfri

Aftonclockers?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk

Wow, det låter som att de för EN gångs skull faktiskt gör ett riktigt schysst och cleant designval - stilrent! Bulliga former och grälla färger känns väldigt 2001 och det var vidrigt redan då.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Ja ska spara alla användarnamn som säger att de stannar med win7. Sedan skall jag kolla upp alla om något år och se vilka som har bytt

Permalänk
Medlem

Det känns som att 8an kommer floppa ordentligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Inte så oväntat när det kommer från dig.

Hahahaha, ja vad ska man säga, Apple folk har koll, eller inte. Marknaden pratar sitt tydliga språk, 10% till Mac? Jo de e ju nästan alla, eller hur.

Dessutom finns det inte mycket som rår på Visual Studio och .NET framework men det är såklart svårt att inse när man inte satt sig in i det.

apple folk? Gubben då jag har aldrig ägt något från apple så nu vet jag inte hur du tänker eller hårddisken där uppe kanske har låst sig?

Mer insatt än vad du verkar tro men orkar inte tjaffsa med någon som fått för sig något helt snett.

Tack o hej

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk

Väldigt mycket p12 kommentarer. Win8 ser bra ut enligt mig, men gränsnittet metro lär inte vara optimalt för desktops och gaming. Men lär ju gå att stänga av på ett enkelt sätt.

Men till smartphones, htpc, tablets och allt med touchscreen ser det ut att funka kanon.

Annars är väl inte 8 och 7 så olika? Ingen xp/vista skillnad iaf...

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Vad var hänt med de här stackars forumet?

Till att börja med står det ju klart och tydligt Rykte framför artikeln. Alltså behöver det inte vara sant, skippa nu snacket om källkritik. Källkritiska är ju precis vad Swec har varit när de skrev rykte framför. Det är väl kul med lite blandning på nyheterna?

Sen förstår jag inte varför det alltid skall hatas på precis ALLT. Fanns en vettig kommentar lite högre upp där personen menade på att det här forumet alltid tjatar om stilrenhet. Nu fick ni stilrent så det small om det och nu hatas det på det. Hur orkar ni?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

bästa av allt, den relativt simpla logotypen har TM stämpel... kan man få det på en symbol som ser ut som vilken flagga som helst.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Men nu ser Miniaturmjuks fönster ut som ett riktigt fönster för första gången sen fönster finns.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Esseboy:

Fult och sterlit!!! Ser nästan ut som ett fönster...

Vad tror du att den gamla loggan ska se ut som?

EDIT: hur svårt ska det vara för alla haters att förstå att W8 kommer levereras med två gränssnitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traumklang:

Men nu ser Miniaturmjuks fönster ut som ett riktigt fönster för första gången sen fönster finns.

Pyttemjuk om jag får be.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blesk:

Du motsäger dig själv här.

Och jo, jag tror visst folk köper komponenter för att de är tilltalande för ögat. Fönster eller ej.

Ont: Ikonen har stor betydelse!

På vilket sett? Om man avfärdar en produkt pga ammo på chipsetkylaren så är det form före funktion ur negativ bemärkelse.

Permalänk
Skrivet av Albinfiskare:

Väldigt mycket p12 kommentarer. Win8 ser bra ut enligt mig, men gränsnittet metro lär inte vara optimalt för desktops och gaming. Men lär ju gå att stänga av på ett enkelt sätt.

Men till smartphones, htpc, tablets och allt med touchscreen ser det ut att funka kanon.

Annars är väl inte 8 och 7 så olika? Ingen xp/vista skillnad iaf...

Stänga av Metro, hurdå? Den gamla startmenyn är ju helt borttagen, hur ska man då komma åt sina program, kontrollpanelen, etc.?

Ingen av de som använder Windows idag tillhör kategorin Smartphones, Tablets eller något med touchscreen. I mitt tycke hade det varit åtta gånger smartare att fixat ill Windows phone till dessa istället för att gå in och telefonifiera Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Windiws 95/98- härliga tider det... Allt såg så ordnat och prydligt ut.

http://www.navozhdeniye.narod.ru/w95-1.png

Kolla hur raka och snygga ikoner och fönsterrutor är. Varför måste Microsoft ändra allt till det värre. Vad var det för fel på gamla mapp-systemet och hur den såg ut.... Varför var dom tvungna att ändra utforskaren?!?!
På den tiden såg logon mäktigt ut, nu är det en fantasilöst muterad fyrkant....

http://toastytech.com/guis/win98logo.gif

När man startade dator och såg den här logo så visste man att det var en äkta vara och inte en "fördummad och nerskräppad med massa onödigheter" stor skämt...

Men nu är det så att man kunde ändra i windowsXP till windows classic design så man fick sin windows 98 look, detta kan man också göra i windows 7 men ikonerna är fortfarande inte lika fula som i windows 98.
Designen är mycket snyggare i windows 7 enligt mig och windows xp kommer alltid i mina ögon vara den bästa.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Inaktiv

vackert

Är det inte dags att världen kommer överens om att man inte behöver ha trademark och copyrightstämpel på alla logos överallt? sabbar ju allting, eller är det bara americanos som gillar det?

Win95 ftw!

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe021:

apple folk? Gubben då jag har aldrig ägt något från apple så nu vet jag inte hur du tänker eller hårddisken där uppe kanske har låst sig?

Mer insatt än vad du verkar tro men orkar inte tjaffsa med någon som fått för sig något helt snett.

Tack o hej

Nice, vuxet vis att bemöta kritik. Eller nä visst ja du var ju all mighty med extrem erfarenhet och whatnot och du behöver man inte besvara kritik eller hur det nu var. Lycka till med din mac.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide