Permalänk
Medlem

Har fastnat nu ett bra tag på KV-3 men börjat få fart nu.
Har tänkt skaffa en ordentlig bössa innan jag går upp till IS som även den kan använda från start.
(122mm D-2-5T)

Gött med den extra bonusen som gäller nu med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Har fastnat nu ett bra tag på KV-3 men börjat få fart nu.
Har tänkt skaffa en ordentlig bössa innan jag går upp till IS som även den kan använda från start.
(122mm D-2-5T)

Gött med den extra bonusen som gäller nu med

KV-3 med toppbössan är en riktigt kraftfull tank, långsam dock, men när man lär sig det så är det riktigt bra.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Nån som har varit inne och fixat alla hjärtans koden? FREEHUG eller vad det nu var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Har fastnat nu ett bra tag på KV-3 men börjat få fart nu.
Har tänkt skaffa en ordentlig bössa innan jag går upp till IS som även den kan använda från start.
(122mm D-2-5T)

Gött med den extra bonusen som gäller nu med

Tobblish, du måste fortfarande grinda upp torn nummer 2 på IS:en innan du kan köra D-2-5T där tror jag.

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Den var en underbar tank jue.

Förstår mig inte alls på hur man ska spela den. Verkar som man måste ha tur och vara på ett ställe där man kan köra hull-down, annars är man värdelös och tar massvis med skada, men kan inte penetrera fiender alls...

Skrivet av Krucix:

Nån som har varit inne och fixat alla hjärtans koden? FREEHUG eller vad det nu var.

FREEHUGS till och med.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Provade koden men såg inte till någon tank?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Provade koden men såg inte till någon tank?

Vilken tank?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Provade koden men såg inte till någon tank?

Koden ger 24 timmar premium.

Tanken kan du köpa med 70% rabatt under en viss tid. Rabatten hänger förmodligen inte ihop med koden utan du kan köpa den med rabatt även om du inte använder koden, varför du nu skulle vilja att inte använda den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bjjb:

Koden ger 24 timmar premium.

Tanken kan du köpa med 70% rabatt under en viss tid. Rabatten hänger förmodligen inte ihop med koden utan du kan köpa den med rabatt även om du inte använder koden, varför du nu skulle vilja att inte använda den.

300 guld kostar den nu mot tidigare 1000

samma tank går dock att få via registrering på en tysk forumsida, vet dock inte om den är aktiv längre då jag skaffade den i december nanting

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjjb:

Koden ger 24 timmar premium.

Tanken kan du köpa med 70% rabatt under en viss tid. Rabatten hänger förmodligen inte ihop med koden utan du kan köpa den med rabatt även om du inte använder koden, varför du nu skulle vilja att inte använda den.

Ahaa, ja där ser man. Tack för info.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Nån som har varit inne och fixat alla hjärtans koden? FREEHUG eller vad det nu var.

Jag kan inte ens komma in på sidan, den har legat nere nu i ett par dagar "bara för mig?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Nån som har varit inne och fixat alla hjärtans koden? FREEHUG eller vad det nu var.

Ja, men vilka fördelar ger egentligen Premium account förrutom ett annat garage och att man kan skapa kompanier?

Skrivet av igge23:

Jag kan inte ens komma in på sidan, den har legat nere nu i ett par dagar "bara för mig?"

Det är bara huvudsidan som ligger nere. Om du vill aktivera koden (självklart du vill det) så klickar du enklast på länken som kommer fram när du startar klienten. Annars kan du ju alltid gå in här http://worldoftanks.eu/news/1229-valentines-code/.

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av icx98:

Ja, men vilka fördelar ger egentligen Premium account förrutom ett annat garage och att man kan skapa kompanier?

50% mer credits och exp.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Inaktiv

Är det fortf ett spel baserat på hur mycket pengar man vill slösa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon140864:

Är det fortf ett spel baserat på hur mycket pengar man vill slösa?

Jag har inte lagt ett öre på det och tycker att det är kul så jag skulle vilja säga att det inte alls är så.

PS:
Jag har kört ~3,7k matcher (400-500 timmar förmodligen) och har Ferdinand och IS som mina högsta TDs respektive heavies. Med dem går jag i genomsnitt med lite vinst över en rad matcher. Då kör jag alltså utan premium. Jag har KV och SU-85 för att tjäna ihop större summor credits för att de ger mest vinst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon140864:

Är det fortf ett spel baserat på hur mycket pengar man vill slösa?

Jag har nog 25-30 speltimmar nu utan att lägga en krona och känner inte att jag har behov av att köpa något för att vara relevant i striderna. Detta gäller dock Tier 4 och nedåt, vet inte hur det ser ut längre fram i spelet.

Permalänk
Medlem

Jag spenderar en del på spelet, men då jag spenderar så mycket tid vid det så tycker jag att det är motiverat.

På tal om annat... Det är fördjävla jobbigt ibland att köra Maus utan att vara pluton när ingen backar upp en och hela motståndarlaget ser en som en enhörning som måste tas ner och sättas upp på väggen.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Jag har över 800tim. Och har alltid kört premium för att snabbare kunna avancera.
Man kanske skulle sluta med premium för att se om det går lika bra.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Jag har över 800tim. Och har alltid kört premium för att snabbare kunna avancera.
Man kanske skulle sluta med premium för att se om det går lika bra.

Det går absolut snabbare med premium men xp kan du ju inte gå med förlust på så... Credits kan man ju lösa genom att ha några lägre tier som man alltid går med vinst med.

Dock, nu när jag har använt koden och har 24 timmar premium, så tjänar jag mycket pengar med min IS som jag normalt knappt går plus på i genomsnitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orebro:

Tobblish, du måste fortfarande grinda upp torn nummer 2 på IS:en innan du kan köra D-2-5T där tror jag.

Ofc men kommer använda gratis exp till att få den direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon140864:

Är det fortf ett spel baserat på hur mycket pengar man vill slösa?

Det är rätt tung-grindat när man kommer upp i Tier 6 och uppåt om man inte har Premium. Däremot ser jag ingen anledning alls att köpa Premium tanks.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Går det verkligen inte att flytta konto från US till EU? Ligger 150+ ping och känns ju meningslöst att lira i USA när det finns servrar som ligger närmare till hands.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fläsklägg:

Går det verkligen inte att flytta konto från US till EU? Ligger 150+ ping och känns ju meningslöst att lira i USA när det finns servrar som ligger närmare till hands.

Fråga inte oss, fråga WG!

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Jag har också lagt ner många timmar på WoT och säkert någon tusenlapp totalt på det men tycker det är värt det. Om man vill upp över tier5-6 så sparar man en hel del tid med premium, och tid är något jag har ont om.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk

Om du lyckas gå med vinst med tier 7 å uppåt utan premium så är du riktigt duktig, eller har tur

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazymike:

Om du lyckas gå med vinst med tier 7 å uppåt utan premium så är du riktigt duktig, eller har tur

Skickades från m.sweclockers.com

Jag lyckas med T29 90mm. Betyder det att jag är grym nu?

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazymike:

Om du lyckas gå med vinst med tier 7 å uppåt utan premium så är du riktigt duktig, eller har tur

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, jag skulle säga att "gränsen" ligger en tier högre. Om man i genomsnitt går med vinst med Heavy tier 8 eller högre så behöver man vara riktigt duktig.

Min IS, tier 7, har jag kört 178 matcher med och mitt genomsnitt där utan premium är lite på plus. Dock kan det gå en rad matcher då man förlorar rätt mycket just då.

Min Ferdinand, tier 8, har jag kört 167 matcher med och där ligger jag än lite bättre på plus utan premium. Dock verkar reparationerna på TDs vara billigare än för Heavy så de ligger nog en tier högre på vad man kan köra utan förlust.

Jag är ingen jättebra spelare, lite över genomsnittet skulle jag tro med 53% vinster dock tar jag nog lite mer risker än rätt många vilket leder till en låg överlevnad, bara 22%. Så jag får oftast betala för full reparation. Och jag har kört så pass många matcher så jag anser att det inte enbart kan vara tur.

Permalänk
Medlem

Något man måste börja med om man kör heavy, AT eller SPG från tier 7 är att bara skjuta om man vet att man kommer att träffa. Ammunition börjar bli DYRT då.

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk
Skrivet av bjjb:

Nja, jag skulle säga att "gränsen" ligger en tier högre. Om man i genomsnitt går med vinst med Heavy tier 8 eller högre så behöver man vara riktigt duktig.

Min IS, tier 7, har jag kört 178 matcher med och mitt genomsnitt där utan premium är lite på plus. Dock kan det gå en rad matcher då man förlorar rätt mycket just då.

Min Ferdinand, tier 8, har jag kört 167 matcher med och där ligger jag än lite bättre på plus utan premium. Dock verkar reparationerna på TDs vara billigare än för Heavy så de ligger nog en tier högre på vad man kan köra utan förlust.

Jag är ingen jättebra spelare, lite över genomsnittet skulle jag tro med 53% vinster dock tar jag nog lite mer risker än rätt många vilket leder till en låg överlevnad, bara 22%. Så jag får oftast betala för full reparation. Och jag har kört så pass många matcher så jag anser att det inte enbart kan vara tur.

Ok kan medge att det snarare ligger vid tier 8.
Men jag anser inte 2-5k att gå plus för det ger bara någon kula till min T92 då dem kostar 2,5k syyck.

Jag anser inte att vinst % är värt något då det är väldigt dåligt teamplay i random, däremot snittskada och frags/game säger mer om en spelare är "bra" lr "dålig"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av pecill:

Jag lyckas med T29 90mm. Betyder det att jag är grym nu?

T29 är ju dock i en klass för sig på tier 7. Känns nästan som en premium-vagn stundtals om man spelar den rätt (credits i åtanke). Mitt XP rekord är med just T29 där jag fick nånting på 2600 xp utan någon bonus multiplier (nu var det visserligen på just en x5 weekend så jag fick strax över 13000 xp om jag inte minns fel) plus en helvetes massa credits.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M