Permalänk
Medlem
Skrivet av igge23:

This month's offer will give you a chance to get more battle experience and discounts on tanks. So be ready! The offer starts on Friday, February 10th at 6:30 CET (5:30am GMT), and ends on Monday, February 13th at 6:00 CET (5:00am GMT).

3x experience for the first victory

Hell yeah!

Perfekt! Kom faktiskt hit till tråden för att dela med mig av min smärta...

T32an är INTE kul efter T29an...! Men jag kan nog överväga att köra lite extra för fina bonusen då!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Perfekt! Kom faktiskt hit till tråden för att dela med mig av min smärta...

T32an är INTE kul efter T29an...! Men jag kan nog överväga att köra lite extra för fina bonusen då!

T32an är underbar när du har turreten utan turret är den hemsk.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

T32an är underbar när du har turreten utan turret är den hemsk.

Får den högre RoF med de bättre tornet, eller är det bara den fina armour-boosten?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Högre rof får den och en fin fin armor buff. ;D

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att T29 är en mycket bättre tank i dess Tier än vad T32 är, dock har jag aldrig spelat någon av de tanksen själv, men mött många på väg uppåt. I min gamla IS så är T29 otroligt svårslagen medan T32 vs IS-3 är en mycket enklare och jämnare fight. Mycket beror ju på omgivningen dock, om T29/32 kan gömma allt utom tornet så är de väldigt svåra att skada och det känns som att T29 har en mycket bra kanon för Tier7.

Om man ska fortsätta att jämföra så måste jag säga att jag hellre sätter mig i en IS-4 än T34 men båda tanksen har sina fördelar helt klart. T34 och de flesta andra US-tanks har väldigt bra gun depression vilket gör det mycket enklare att positionera sig. Något som inte går med många U.S.S.R-tanks. T-54 är bedrövligt i detta avseende.

Hade en shoot-out mellan min Obj 704 och en T34 hull-down igår, attans va seg den är, men efter 4-5 HE i tornet så drog han sig tillbaka med svansen mellan benen

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Hm, är det bara jag eller har folk börjat gnälla så in i helsike på laget, när dom själva åker iväg solo och blir dödade någonstans? Och så är dom ofta kvar hela matchen och kommenterar hur noob alla är.

Hänt flera gånger senaste veckan, grymt irriterande eftersom jag inte hittat någon /ignore funktion. Vet någon här om det finns?

Edit: och det är tamej*** nästan alltid en Löwe dom kör

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orebro:

Hänt flera gånger senaste veckan, grymt irriterande eftersom jag inte hittat någon /ignore funktion. Vet någon här om det finns?

håll in control och högerklicka på namnet så finns det ett ignorealternativ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag måste säga att T29 är en mycket bättre tank i dess Tier än vad T32 är, dock har jag aldrig spelat någon av de tanksen själv, men mött många på väg uppåt. I min gamla IS så är T29 otroligt svårslagen medan T32 vs IS-3 är en mycket enklare och jämnare fight. Mycket beror ju på omgivningen dock, om T29/32 kan gömma allt utom tornet så är de väldigt svåra att skada och det känns som att T29 har en mycket bra kanon för Tier7.

Om man ska fortsätta att jämföra så måste jag säga att jag hellre sätter mig i en IS-4 än T34 men båda tanksen har sina fördelar helt klart. T34 och de flesta andra US-tanks har väldigt bra gun depression vilket gör det mycket enklare att positionera sig. Något som inte går med många U.S.S.R-tanks. T-54 är bedrövligt i detta avseende.

Hade en shoot-out mellan min Obj 704 och en T34 hull-down igår, attans va seg den är, men efter 4-5 HE i tornet så drog han sig tillbaka med svansen mellan benen

T29an och T32an delar samma tier IX kannon, den skjuter sönder allt på de matcher T29an får, men är undermåttlig på T32an...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orebro:

Hm, är det bara jag eller har folk börjat gnälla så in i helsike på laget, när dom själva åker iväg solo och blir dödade någonstans? Och så är dom ofta kvar hela matchen och kommenterar hur noob alla är.

Hänt flera gånger senaste veckan, grymt irriterande eftersom jag inte hittat någon /ignore funktion. Vet någon här om det finns?

Edit: och det är tamej*** nästan alltid en Löwe dom kör

Visst är det så - därför brukar jag alltid inleda mina macther med följande:

"I just want to inform you that i will blame all my mistakes on you guys... and in case i forget it later - you are all noobs!"

Brukar bli bättre stämning efter det eftersom de felsta inser hur dumt det är.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av tchomaz:

håll in control och högerklicka på namnet så finns det ett ignorealternativ

Awesome! Tack som fasen!!!

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orebro:

Hm, är det bara jag eller har folk börjat gnälla så in i helsike på laget, när dom själva åker iväg solo och blir dödade någonstans? Och så är dom ofta kvar hela matchen och kommenterar hur noob alla är.

Hänt flera gånger senaste veckan, grymt irriterande eftersom jag inte hittat någon /ignore funktion. Vet någon här om det finns?

Edit: och det är tamej*** nästan alltid en Löwe dom kör

I många fall så har de fasen rätt då majoriteten spelar väldig egoistiskt och inte bryr sig om att vinna eller ej, snarare att köra ett lämmeltåg och göra så mycket skada som möjligt. Vet inte hur många gånger jag fått vara i princip ensam på en flank och de som inte campar i basen eller hänger på resten.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

I många fall så har de fasen rätt då majoriteten spelar väldig egoistiskt och inte bryr sig om att vinna eller ej, snarare att köra ett lämmeltåg och göra så mycket skada som möjligt. Vet inte hur många gånger jag fått vara i princip ensam på en flank och de som inte campar i basen eller hänger på resten.

Mjo, fast jag brukar försöka varna lite schysstare, t.ex. "We're weak on east flank, they're gonna break through" eller "I can't defend right flank alone, need help".

Funkar det inte så är det ju inte någon vinst i att bete sig som en idiot, även om man har rätt

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orebro:

Mjo, fast jag brukar försöka varna lite schysstare, t.ex. "We're weak on east flank, they're gonna break through" eller "I can't defend right flank alone, need help".

Funkar det inte så är det ju inte någon vinst i att bete sig som en idiot, även om man har rätt

Håller helt med dig. Jag försöker hålla en vänlig fasad i spelet, men sitter stundtals och svär högt framför datorn i verkligheten.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Fasen vad många ska klaga på T29, T32, T34 även T30.

Mina personliga åsikter för jag har spelet dessa tanks en del, även lite tips på hur ni ska spela med dem.

  • T29:
    Riktigt bra tank för sin Tier, 105mm är en gud gun för Tier 7. Klarar av att pent allt i spelet och gör riktigt bra skada för en Tier 7.
    Var värdelös med sin Musse pigg öron på andra tornet innan patchen som fixade det. (Har inte kört T29 med den fixen, men måste vara riktigt skönt.)
    IS och Tiger tar men ut hyfsat enkelt om man vet hur man ska spela med en T29, Hull Down är bästa taktiken för US Heavys. Den stora svagheten är den gigantiska Command Hatchen som är runt 40mm i armor så man tar ordentligt med skada när folk skjuter där. (Men som dumma alla Public lirare är så skjuter alla i front plåten av tornet.
    RoF är riktigt trevlig på tanken och står bra mot andra tanks.
    Minus är om du möter tanks i öppet så dör man rätt lätt.

  • T32:
    Underskattad tank så det är löjligt, med sina 302mm front armor på tornet så går inte en gun igenom där. Är väl folk med guldammo och BL-10 som kan ha en chans igenom den plåten.
    Starkast front armor i hullen av alla US heavys, så klarar av att bounch och ta emot ordentligt med skada. Samma gun som T29 105mm fast med högre RoF som gör den bättre. Men endå känns den lite klen för andra Tier 8 har kraftfullare guns. Hull down är en mardröm för andra tanks för de går inte igenom fronten. Så går att plocka ut eller göra ordentligt med damage till en tank eller tanks.
    Minus är att den är lite slö och klena sidor i hullen, har command hatch weakspoten, men är väldigt svårt att träffa den för den är mindre än alla andra US Heavys.

  • T34:
    Den mest underskattade och den tanken alla whinar på mest på hur jävla dålig den är.
    Med sin 120mm är den godlike, cp hög RoF med hög pen och mega dmg för sin RoF, plockar ut Tier 9 och 10 med lite tricks.
    Den är hyfsat hull down men har mega weakspot i tornet, men funkar bäst som sniper tanks eller gå fram och skjuta och backa tillbaka.
    Men absolut inte en front assult tank, den klarar av att pent allt i spelet vissa tanks IS-7, T95 mm är det weakspot i fronten som gäller. Men det gäller alla tanks.
    Minus är att den inte tål ett skit, sämst armor och bounchar aldrig om inte front plåten på tornet skjuts på.
    Men kan plocka ut IS-4 rätt enkelt i mitt egna tycke.
    Detta är en av mina favorit tanks, för tar en 200-300 battles innan man börjar lära sig hur man ska spela med den.

  • T30:
    Lite underskattad men väldigt skrämmande att möta för andra tanks.
    Med sin gigantiska durp gun, med gigatiskt pent och dmg med lite slö RoF, man gör mycket skada varje skott och behöver inte aima för weakspots så mycket, vissa tanks med mycket vinklar krävs. Men man går igenom det mesta, med goldammo är det bara skjuta och skita i vad man siktar, går igenom iallafall.
    Hull down är riktigt trevligt men har sin weakspot på tornet som gör den lite dålig, men det tar dens gun upp.

  • Det har brukar göra med T34 och T30 är när folk aimar på din command hatch höj upp gunen i himlen så är det ca 70% chans att de träffar din gun istället för hatchen. T34 och T30 kräver ordentligt med träffar för att ta ut gunnen, så kommer inte gå sönder i första taget. Sen blir inte accu så sämre med dmg gun men går inte köra och träffa samtidigt.

  • Gå inte fram först du tål ingenting låt någon annan tank med mer armor gå före även om den är Tier 7. Detta är väldigt dåligt oftast för alla håller sig bakom Tier X tanks för man har mest HP. Men låt tanksen skjuta på andra och sen kör fram och skjut.

  • Hull down så mycket det går, US Heavys största fördel är sin gun depression som är riktigt trevlig, många gånger kan man stå uppe på en hill och skjuta på saker ovanför sig men de kan inte skjuta på dig eller ser bara din front plåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Massa text
[/LIST]

Jag sitter i en T29 nu så detta var riktigt bra! Tackar och bugar

Permalänk
Medlem

Funderar på att återuppta world of tanks -spelandet. Har T29 med 90mm och T-34-100. Nån som är på samma ställe?

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Us heavys

Bra info. Tack. Var sitter command module på T29?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Funderar på att återuppta world of tanks -spelandet. Har T29 med 90mm och T-34-100. Nån som är på samma ställe?

jag spelar T-29 är även med i "(1ST) en svensk tiger".

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Bra info. Tack. Var sitter command module på T29?

Den luckan som är toppen på tornet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Den luckan som är toppen på tornet.

Att tilläggas bör dock att det i regel är så på alla stridsvagnar med torn...

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orebro:

Hm, är det bara jag eller har folk börjat gnälla så in i helsike på laget, när dom själva åker iväg solo och blir dödade någonstans? Och så är dom ofta kvar hela matchen och kommenterar hur noob alla är.

Hänt flera gånger senaste veckan, grymt irriterande eftersom jag inte hittat någon /ignore funktion. Vet någon här om det finns?

Edit: och det är tamej*** nästan alltid en Löwe dom kör

Hänt mig med nästan hela tiden

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Jag kör just nu en M26 Pershing, och är rätt nöjd med den - snittar ca 2 kills per match, även om min överlevnadsratio kunde vara bättre.

Känner spontant att jag förmodligen har mycket att lära trots att jag kört rätt många matcher - har dålig på att vinkla mitt pansar, dålig på att sikta på weakspots osv... Har en tendens att bli stressad när en T29 dyker upp och bara bränna av en granat i 90 graders vinkel i fronten = noll chans att skada.

Det som jag däremot är ganska bra på är att utnyttja min Pershings manövrering att kika fram och sedan skjuta sönder fiendens tracks - vilket ger mitt lags heavys och arty en bättre chans att träffa.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Är ju typ Rage varje game. Folk är så jävla dumma, fattar inte vad det är för nötter som spelar.

Man ser hela motståndar laget på en sida, vi är några där skjuter lite på dem, men de är rätt många så de kan avancera ändå.
De flesta av våra tanks är på andra sidan och campar... "Åh nej, det kan vara en tank där som skjuter på oss". Bättre att sitta still och vänta, istället för att rusha den sidan eller vända om och hjälpa till andra...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Är ju typ Rage varje game. Folk är så jävla dumma, fattar inte vad det är för nötter som spelar.

Man ser hela motståndar laget på en sida, vi är några där skjuter lite på dem, men de är rätt många så de kan avancera ändå.
De flesta av våra tanks är på andra sidan och campar... "Åh nej, det kan vara en tank där som skjuter på oss". Bättre att sitta still och vänta, istället för att rusha den sidan eller vända om och hjälpa till andra...

Finns fåtal saker man kan göra. Bäst är egentligen att backa eller försöka närma sig sin starka flank, för att på så sätt uppkalla uppmärksamheten från camparna. Innan dess ska man naturligtvis skriva snälla saker som "time to push your flank" eller "we are outnumbered, help". Om ingenting verkar funka, om man redan sitter i skiten, så finns det egentligen en enda sak att göra, och det är att vinna så mycket tid som möjligt. Back undan och göm dig om du är snabb, kryp in i ett hörn om du har stark front, sikta in dig på de mindre och snabbare tanksen för att så få som möjligt ska smita i förväg. För varje sekund du själv håller dig vid liv så bromsar man upp motståndarnas avancemang. Det ger kanske inga credits direkt men om det ger en vinsten så är det värt credits i sig.

Men ibland är det bara hopplöst dålig luckskill man har
Får man ta igen någon annan dag.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Är osäker på om jag skall välja T-43 eller KV-13. Jag vill bara komma till T-54 så fort som möjligt, så det lutar helt klart åt T-43, man måste ju igenom den ändå sen. Dessutom är KV-13 kasst utrustad från början så det kan bli segt. Era tankar?

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk

Har lagt märke till en sak på Franska heavys är nu på ARL 44 den har bara 120/45/45mm pansar nästa tank AMX M4 1945 har bara 90/40/40mm Och även turrentet har sämre. Finns det något positivt med franska heavys eller valde jag fel spår ?

Och en annan grej jag funderar på när är det som effektivast att köra med HE ?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har lagt märke till en sak på Franska heavys är nu på ARL 44 den har bara 120/45/45mm pansar nästa tank AMX M4 1945 har bara 90/40/40mm Och även turrentet har sämre. Finns det något positivt med franska heavys eller valde jag fel spår ?

Och en annan grej jag funderar på när är det som effektivast att köra med HE ?

Effektivast att köra med he är när fienden har mindre armor än din he pen eller om fienden har mer armor än din ap pen.
Sen när fienden har 1- 2% kvar kan det vara bra att dra ett he bara för att göra slut på han.

Franska heavys har vid tier 8 revolver mag och kan skjuta 6ggr 90 / 100mm kanonerna och 4ggr 120mm innan den måste laddas om som tar mellan 40 - 24 sec beroende på tank och kanon.
tier 10 tanken har 24~ sec reload.

Franska tanks är support tanks och inte tanks som ska ta skada dem har ingen som helst armor alls efter arl 44.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av Saber:

Effektivast att köra med he är när fienden har mindre armor än din he pen eller om fienden har mer armor än din ap pen.
Sen när fienden har 1- 2% kvar kan det vara bra att dra ett he bara för att göra slut på han.

Franska heavys har vid tier 8 revolver mag och kan skjuta 6ggr 90 / 100mm kanonerna och 4ggr 120mm innan den måste laddas om som tar mellan 40 - 24 sec beroende på tank och kanon.
tier 10 tanken har 24~ sec reload.

Franska tanks är support tanks och inte tanks som ska ta skada dem har ingen som helst armor alls efter arl 44.

Okej det var ju ingen vidare att välja franska tanks då
Men då vet jag i alla fall när HE ska användas.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej det var ju ingen vidare att välja franska tanks då
Men då vet jag i alla fall när HE ska användas.

Det stora pluset med franska heavys är dem är mycket mycket snabbare än alla andra även snabbare än en del mediums.
Gillar min 50b den är rolig snabb och det är kul att dra iväg 4x 400 skada på någon. ;D

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av Saber:

Det stora pluset med franska heavys är dem är mycket mycket snabbare än alla andra även snabbare än en del mediums.
Gillar min 50b den är rolig snabb och det är kul att dra iväg 4x 400 skada på någon. ;D

Jo det är säkert kul när man är där men jag har ju en bra bit kvar till Tier 8 ARL 44 är ju 6
Kan man föresten få soppatorsk? Såg nämligen att man kunde köpa så man ökade bränslemängden med 50% aldrig råkat ut för det själv men kanske är värre på tanks med större motor?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb