Hej! Skickade ett mail till er men kan passa på att höra här också då informationen som för närvarande finns är ytterst knapphändig och ett förtydligande kan antagligen komma även andra till gagn.
Jag skulle köpa ett GTX 680 på Webhallen så jag frågade i kassan om garantivillkor. Till svar fick jag att "om inget annat framgår av tillverkarens hemsida är det ett år (Webhallens butiksgaranti) som gäller för grafikkort". På hemsidan (http://www.gigabyte.se/support-downloads/customer-service.asp...) står det följande:
"Garanti Grafikkort: Please contact the location where the original order was placed.”
Om det betyder återförsäljaren eller distributören förstår jag inte. Tittar man på Tyskland står det istället två års fabriksgaranti. Kollar man på distributörer som t.ex. gandalf.se står det i deras PDF om garanti http://www.gandalf.se/GandalfTP/FilesRepository/file/Garantie... på s. 30 att Gigabyte har 3 års garanti på grafik- och moderkort.
Mitt problem är alltså: jag vill köpa ett GTX 680 på Webhallen, men utifrån den information som idag ges på er hemsida är allt jag får 1 års butiksgaranti. Kommer jag till Webhallen 366 dagar efter köp med ett garantiärende kommer jag inte att få någon hjälp där utan tvingas istället gå igenom den oerhört mkt krångligare reklamationsprocessen.
Idealiskt vore om jag kunde få någon officiell information från Gigabyte som jag kan referera Webhallen till eller om ni ännu hellre kunde vända er till Webhallen direkt och informera dem om vad som gäller då de är lika förvirrade som jag.
Är det bara återförsäljarens egen garanti som gäller kommer jag definitivt att välja ett GTX 680 av annat märke, 1 år är långt ifrån tillräckligt om man jämför med andra tillverkare