Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Grymt. Normalt ska det fungera direkt. Har du testat så det inte är adaptern som är problemet?

Tangentbordet är PS/2, för att få det att fungera måste jag använda PS/2 till USB adapter därav fattar jag ingenting!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Tycker det hade varit coolt om ni rörde er in emot Chassi marknaden, tycker ni har väldigt bra design på i princip allt, så ett chassi gjort utav er hade säkert blivit succé

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Kvickstick:

Tangentbordet är PS/2, för att få det att fungera måste jag använda PS/2 till USB adapter därav fattar jag ingenting!

Vilken port har du kopplat den på? Test den som är direkt ovanför PS/2 kontakten.

Skrivet av Mylifestyle95:

Tycker det hade varit coolt om ni rörde er in emot Chassi marknaden, tycker ni har väldigt bra design på i princip allt, så ett chassi gjort utav er hade säkert blivit succé

Tackar vi för Det är "in progress". Vilket är det du gillar bäst?

Visa signatur

Not in use.

Permalänk

Vilken port har du kopplat den på? Test den som är direkt ovanför PS/2 kontakten.

Tackar vi för Det är "in progress". Vilket är det du gillar bäst?

Kul att höra!

Jag anser att eran design av Grafikkortskylare (windforce) och Moderkort är väldigt bra...älskar verkligen utseendet på mitt nyligen inköpta GA-990FXA-UD3 moderkort

Får ni ut ett eller fler Chassin så kommer jag nog vara en nöjd kund iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Har ni några planer på att göra ett litet 670 kort liknande zotac? Då zotacs inte kommer säljas utanför korea.

http://www.sweclockers.com/nyhet/15554-zotac-forbereder-litet...

vi har inga planer på ett sådant kort idag.

Vadå? Som det här?

Permalänk
Medlem

Stämmer måtten på GBs hemsida är det bara 7,5cm för långt (fast det ser mindre ut :S).

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Dahle86:

Stämmer måtten på GBs hemsida är det bara 7,5cm för långt (fast det ser mindre ut :S).

Jag tror att du är ute efter ett kort som är så pass litet? Korrekt? Därför jag sa att vi ej har ett sådant kort

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem

Jag tror att du är ute efter ett kort som är så pass litet? Korrekt? Därför jag sa att vi ej har ett sådant kort

Ja precis ~18cm. Så den hade passat i Bitfenix prodigy utan att offra ena HDD buren men helst hade jag offrat dem och krymt chassit med 10cm på djupet.

Sen är det som att GPUn är det som hindrar chassin från att bli ännu mindre eftersom ska GPUn vara 15cm längre än mobo så blir det döyta och att någon fått för sig att man behöver minst åtta 3.5 platser och tre 5.25 hur många använder egentligen det?
1x2.5+1x3.5 räcker utan problem till de flesta, möjligtvis 1x5.25 eller varför inte en slimline.
Hade varit fint med en dator på ca 25Bx25Dx35H som bara var att lägga ner i ryggsäcken när man ska iväg men som fortfarande är ett prestanda monster.

Med ATX agg som hämtar luft i botten inte i lådan som nästan alla gör nu, HDDs framför nätagget, 5.25 över nätagget, mobo över det , en fläkt i fronten, en bak över I/O panelen och möjlighet att ha en i taket.

Så fixar ni fram ett litet kort och min dröm låda så kommer iaf två delar till mitt nästa bygge vara gigabyte

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Gigabyte

Hejsan.

Viktigt att veta om dessa X79-UD3 moderkorts-flashningar som vi hjälper er med. Vi kommer endast att kunna behandla dessa på onsdag nästa vecka. Vi lovar dock att paketen skickas samma dag, så ni kommer att ha de tillbaks innan nästa helg. Tack för att ni förstår

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem

tjena! både jag och min kompis har Gigabyte ga z77x udh3 moderkort som båda fungerar bra, förutom det faktom att det bara är 2 USB portar på baksidan som fungerar. det är dom bredvid Internet kabel ingången som fungerar. jag har flashat ny bios samt provat att ominstallera drivrutinerna men inget hjälpte. nått tips?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Hablam:

tjena! både jag och min kompis har Gigabyte ga z77x udh3 moderkort som båda fungerar bra, förutom det faktom att det bara är 2 USB portar på baksidan som fungerar. det är dom bredvid Internet kabel ingången som fungerar. jag har flashat ny bios samt provat att ominstallera drivrutinerna men inget hjälpte. nått tips?

Låter märkligt. Kan du börja med att dra ut alla andra USB enheter, och endast koppla in musen (som steg ett, upprepa detta sedan med tangentbordet) för att bekräfta att det inte är några problem med dessa enheter. Mycket märkligt att ni båda har problem dessutom... Men vi börjar testa detta

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem

Det är bara tangent bord och musen som är inkopplade. Stoppar jag in musen så börjar "lasern" under musen lysa, men windows hittar ingen enhet samt att den inte funkar. dock så funkar alla kontakter i bios. fattar verkligen ingenting!

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

har nu kontaktat inet och dom föreslog att jag skulle laga den.. jippie... nu måste jag skruva ur allting!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjena Rasmus.

Har en liten fråga.
Jag skall hämta ut mitt Gigabyte GTX670 Windforce OC idag, och har läst en del om att man bör uppdatera BIOS för att det skall vara stabilt? Behöver jag detta, eller var det bara dom första modellerna som kom ut som man behövde det på?

Mvh Christian

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Gigabyte

Hejsan!

Jag rekommenderar att du uppdaterar BIOS. Inte för att jag tror du kommer behöva det, utan för att vara på den säkra sidan. När du väl gjort det så har du gjort det

Tack för att du väljer GIGABYTE produkter!

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag rekommenderar att du uppdaterar BIOS. Inte för att jag tror du kommer behöva det, utan för att vara på den säkra sidan. När du väl gjort det så har du gjort det

Tack för att du väljer GIGABYTE produkter!

Okey! Tack för det otroligt snabba svaret! Finns det några instruktioner på detta på Gigabyte forum eller liknande?

Skulle också vilja tilllägga att det inte bara var priset och prestandan som gjorde att jag valde Gigabyte kortet över bl.a. Asus kortet. Mycket hade också att göra med att jag kolla lite hur aktiv support det finns här på forumet och tycker att du/ni ska ha cred för det och veta att det ger er ännu fler kunder..

Första Gigabyte produkten så hoppas på det bästa nu!

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Hjulstad:

Okey! Tack för det otroligt snabba svaret! Finns det några instruktioner på detta på Gigabyte forum eller liknande?

Skulle också vilja tilllägga att det inte bara var priset och prestandan som gjorde att jag valde Gigabyte kortet över bl.a. Asus kortet. Mycket hade också att göra med att jag kolla lite hur aktiv support det finns här på forumet och tycker att du/ni ska ha cred för det och veta att det ger er ännu fler kunder..

Första Gigabyte produkten så hoppas på det bästa nu!

Hejsan.

Tack så mycket för de värmande orden Vi gör allt vi kan för att samtliga parter ska bli nöjda med sina GIGABYTE produkter! Har du några som helst problem eller liknande så är det bara att höra av dig!

Det finns två versioner av 670 kortet, en med två fläktar och en med tre. Hitta rätt modell, och ladda sedan ner @BIOS mjukvaran. Denna kommer automatiskt leta efter ny BIOS till dig och uppdatera kortet om det behövs.

Två fläktar:
http://www.gigabyte.eu/products/product-page.aspx?pid=4282#ut...

Tre fläktar:
http://www.gigabyte.eu/products/product-page.aspx?pid=4211&dl...

Glömde citera
Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Tack så mycket för de värmande orden Vi gör allt vi kan för att samtliga parter ska bli nöjda med sina GIGABYTE produkter! Har du några som helst problem eller liknande så är det bara att höra av dig!

Det finns två versioner av 670 kortet, en med två fläktar och en med tre. Hitta rätt modell, och ladda sedan ner @BIOS mjukvaran. Denna kommer automatiskt leta efter ny BIOS till dig och uppdatera kortet om det behövs.

Två fläktar:
http://www.gigabyte.eu/products/product-page.aspx?pid=4282#ut...

Tre fläktar:
http://www.gigabyte.eu/products/product-page.aspx?pid=4211&dl...

Fick monterat kortet, som faktiskt kom med dom senaste BIOSen Testade lite med EVGA Precision-X och Unigine Heaven.. Man var ju tvungen att testa lite från start

Kortet verkar bra, inte hunnit spela något än, tyvärr har jag väll fått ett av dom sämre exemplaren som inte klockar så bra =(

En sak jag märkte dock, när jag sätter fläkten på 64-65% så låter det precis som att någon av fläktarna tar i någonting.. Riktigt störande. Plockade ur kortet för att se om jag kunde hitta vilken fläkt och var den tar i, men hittade ingenting. Kortets fläktar känns dock väldigt "svajiga" , och kan vara därför den tar i antar jag. Är det normalt eller har jag bara fått en sämre kopia av kortet?

I övrigt nöjd och kommer göra lite tester ikväll

Visa signatur

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Hjulstad:

Fick monterat kortet, som faktiskt kom med dom senaste BIOSen Testade lite med EVGA Precision-X och Unigine Heaven.. Man var ju tvungen att testa lite från start

Kortet verkar bra, inte hunnit spela något än, tyvärr har jag väll fått ett av dom sämre exemplaren som inte klockar så bra =(

En sak jag märkte dock, när jag sätter fläkten på 64-65% så låter det precis som att någon av fläktarna tar i någonting.. Riktigt störande. Plockade ur kortet för att se om jag kunde hitta vilken fläkt och var den tar i, men hittade ingenting. Kortets fläktar känns dock väldigt "svajiga" , och kan vara därför den tar i antar jag. Är det normalt eller har jag bara fått en sämre kopia av kortet?

I övrigt nöjd och kommer göra lite tester ikväll

Hejsan!

Om du sätter de på mer respektive mindre, låter de inget då? Kan du spela in video och skicka till mig på rasmus@gigabyte.se

Att fläktarna känns "svajiga" är med vilje. Detta eftersom de är så pass tunna, för att skära luften på bästa sätt, så måste man göra en säkerhetsåtgärd om man råkar få in ett finger i fläktarna. Då "dämpar" de via detta som du upplever "svajigt" och det är för att fläkten ej ska gå sönder för en sådan anledning

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Om du sätter de på mer respektive mindre, låter de inget då? Kan du spela in video och skicka till mig på rasmus@gigabyte.se

Att fläktarna känns "svajiga" är med vilje. Detta eftersom de är så pass tunna, för att skära luften på bästa sätt, så måste man göra en säkerhetsåtgärd om man råkar få in ett finger i fläktarna. Då "dämpar" de via detta som du upplever "svajigt" och det är för att fläkten ej ska gå sönder för en sådan anledning

Okey, bra att veta att det ska vara så i alla fall
Det jag fick testat fram är att det låter mellan 63-67 % . Och låter som det enbart kommer från den ena fläkten.

Jag gör en ännu mer utförlig undersökning ikväll och försöker spela in ljudet så du själv hör hur det låter hade kortet varit upp emot ett år så hade jag inte brytt mig så mycket men man blir ju lite skraj att fläkten kanske lägger av eller nått

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Försökte skicka mail till dig nu, men fick mail tillbaka att filen var för stor for att ni skulle vilja ta emot den eller liknande.. Vet itne hur jag ska skicka den till dig i så fall

Visa signatur

Permalänk
Medlem

uppdate angående usb portarna på mitt moderkort: Tydligen så sa inet att drivrutinerna från gigabytes hemsida måste vara felaktiga/buggade på nått sätt. För teknikern fick endast igång dom om han installerade drivrutinerna från CD skivan. detta gäller ett gigabyte z77x udh3

Visa signatur

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Hablam:

uppdate angående usb portarna på mitt moderkort: Tydligen så sa inet att drivrutinerna från gigabytes hemsida måste vara felaktiga/buggade på nått sätt. För teknikern fick endast igång dom om han installerade drivrutinerna från CD skivan. detta gäller ett gigabyte z77x udh3

Tack för informationen! Ska genast kika på det.

Skrivet av Hjulstad:

Försökte skicka mail till dig nu, men fick mail tillbaka att filen var för stor for att ni skulle vilja ta emot den eller liknande.. Vet itne hur jag ska skicka den till dig i så fall

Hejsan.

Testa detta: http://www.sendspace.com/

Annars ladda upp den på youtube och gör den till en dold variant, sedan ge mig länken

/Rasmus

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem

Tack för informationen! Ska genast kika på det.

Hejsan.

Testa detta: http://www.sendspace.com/

Annars ladda upp den på youtube och gör den till en dold variant, sedan ge mig länken

/Rasmus

Laddade upp filmen och skickade länken i PM till dig + till din mail tror jag

Edit: ringde inet idag och åkte och lämnade in kortet för test, får se om dom hinner testa klart idag.. Har ju filmen kvar om dom inte skulle hitta något

Visa signatur

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Hjulstad:

Laddade upp filmen och skickade länken i PM till dig + till din mail tror jag

Edit: ringde inet idag och åkte och lämnade in kortet för test, får se om dom hinner testa klart idag.. Har ju filmen kvar om dom inte skulle hitta något

Hejsan.

Fick filen och har lyssnat. Håller med dig att det låter som att något tar i, men märkligt att de gör de bara vid de RPM. Jag har skickat detta vidare till VGA sidan. Återkom gärna när du har fått besked av Inet

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem

Är det äns lönt att börja försöka överklocka på ett gigabyte p55 usb3 rev2.0 moderkort? med tanke på att det var såpass billigt när jag köpte det.

och kommer det funka att köra Mitt ljud kort i pciex4 utan att tappa prestanda ur det första?

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Skrivet av HaBBarN:

Är det äns lönt att börja försöka överklocka på ett gigabyte p55 usb3 rev2.0 moderkort? med tanke på att det var såpass billigt när jag köpte det.

och kommer det funka att köra Mitt ljud kort i pciex4 utan att tappa prestanda ur det första?

Ja det är det väl? Varför skulle det inte vara det?

Visa signatur

Stationär: GIGABYTE 990fxa-UD3 | AMD FX-8120 @ 4,2GHz, Kyls med: Cooler Master Hyper 412s | 8GB RAM 1600mhz @1866mhz| XFX Radeon HD 6950 2GB Dual Fan | Antec 550w VP550M | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64mb buffertminne | Cooler Master Elite 430
Laptop(gammal jävel): Packard Bell Easy Note MX51 | AMD Turion X2 TL-56 @ 1,8ghz | 2gb ram (stock 1gb) | Geforce GO 6100 256mb | 149gb hårddisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkullCruzher<3:

Ja det är det väl? Varför skulle det inte vara det?

sämre komponenter på moderkortet än dem dyrare? :S

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Skrivet av HaBBarN:

sämre komponenter på moderkortet än dem dyrare? :S

Kan man/har möjlighet till att överklocka så får man ju en liten prestanda boost oavsett processor, minnen, grafikkort osv.

Visa signatur

Stationär: GIGABYTE 990fxa-UD3 | AMD FX-8120 @ 4,2GHz, Kyls med: Cooler Master Hyper 412s | 8GB RAM 1600mhz @1866mhz| XFX Radeon HD 6950 2GB Dual Fan | Antec 550w VP550M | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64mb buffertminne | Cooler Master Elite 430
Laptop(gammal jävel): Packard Bell Easy Note MX51 | AMD Turion X2 TL-56 @ 1,8ghz | 2gb ram (stock 1gb) | Geforce GO 6100 256mb | 149gb hårddisk

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av HaBBarN:

Klart du ska testa! Många har lyckats få till det rejält med detta kortet!

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=17751053

Visa signatur

Not in use.