Jag refererade till det avtal man som användare godkänner, det är upp till dig som användare att gå med på det eller ej.
"Har du inte accepterat Terms of Use:
"IF YOU REJECT THE TERMS OF THIS AGREEMENT WITHIN THIRTY (30) DAYS AFTER YOUR PURCHASE, YOU MAY ARRANGE TO RETURN THE GAME TO THE PLACE WHERE YOU PURCHASED IT"
Har du accepterat Terms of Use:
"Once you accept the License Agreement and the Terms of Use, you will no longer be eligible for a refund. "
Det här har du accepterat:
"Blizzard will use reasonable efforts to provide the Service all day, every day. However, Blizzard reserves the right to temporarily suspend the Service for maintenance, testing, replacement and repair of the telecommunications equipment related to the Game, as well as for transmission interruption or any other operational needs of the system. " "
Alltså, en EULA är iprincip ogiltig, om så användaren har godkänt den eller ej. Det är vad säljaren och konsumenten kommer övrens om, inte tillverkaren och konsumenten. Sådana här begränsningar ska säljaren informera kunden om.
För att citera konsumentverket
Din vara är felaktig om: den inte stämmer överens med vad du har avtalat om med säljaren. Detta kan exempelvis handla om varans art, mängd eller kvalitet. [...]
Om du inte har kommit överens med säljaren om annat är varan också felaktig om:
den inte kan användas till det den ska användas till, som till exempel ett regnplagg som inte står emot regn.
den inte har de egenskaper som säljaren hänvisade till då du köpte varan.
Avtalet kan dock inte vara till köparens nackdel.
Det går inte heller att begära att konsumenten lägger ned vidare stor tid på att informera sig om produktens eventuella fel. Det är säljarens skyldighet att redogöra. Om det är ett företag som säljer till ett annat är det dock en annan sak. http://www.idg.se/2.1085/1.421563/eula---avtalen-ingen-laser