Är pirater i regel intellektuellt underlägsna?

Permalänk
Skrivet av Triffid:

Du har faktiskt fel i din princip. I ett samhälle så brukar man oftast klara sig bättre om man är hederlig (och därmed inte alltid agerar utifrån sitt eget bästa).

Det finns en intressant film om detta som Dawkins gjort: http://www.youtube.com/watch?v=x6rgWzYRXiI

Du argumenterar alltså emot rationell egoism? Beroende på ens förmåga att förutse saker, kan man vara allt mer självisk och strunta i om någon blir lidande.

I detta ämnet piratkopiering, så kan man vara bra självisk och tjäna på detta. Då aktörerna som säljer ofta klarar sig utan att man betalar, däremot betyder det inte att man ska hjälpa andra göra samma sak. Alltså det är bara dumt att seeda efter sig m.m

*edit*
Jag har svårt att se var i filmen du länkande till som påstår motsatsen. Angående djurriket så är det ofta lönsamt att luras och många arter gör detta. Men man ska även se att evolutionen i sig själv inte på något sätt behöver vara ett mål.
Så en grupp (art) individer som inte bryr sig så mycket om att fortplanta sig, (egoistiska) kan man i efter hand misstolka som att individerna förlorade på detta. Men då pratar man om gruppen och inte om individerna.
Så jag ser snarare evolutionen på ett exempel på att "dumma individer" (som offrar sig och "förlorar" på detta) går vidare. Med förlora så kunde de ägna mer tid åt sig själva. (nu har dock alla olika intressen och mål, varvid det inte är enkelt och säga om en individ tjänade på något eller inte)

Skrivet av Gorion:

Är inte sociopater experter på detta mer eller mindre? De förstår inte koncepten etik och moral men kan immitera dem så att det gynnar dem.

Jag vill snarare påstå att det just är sociopater av olika slag är just dem som förstår sig på koncepten etik och moral, de andra agerar efter främst efter deras indoktrinering och så lite ärligt beteende. (människors moral kan kan vara rejält annorlunda emot dagens utan att folks revolutionära moral säger stop, så en stor del av moral hamnar om indoktrinering)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Du argumenterar alltså emot rationell egoism? Beroende på ens förmåga att förutse saker, kan man vara allt mer självisk och strunta i om någon blir lidande.

som jag sa till Gorion:

Skrivet av Triffid:

Mhhm, det svåra blir då att plocka ut vilka tillfällen du kommer tjäna på att vara hederlig och vilka tillfällen du inte kommer göra det. Som testen i videon visar är det ingen som lyckas med detta tillräckligt bra för att få ett bättre resultat än de som helt enkelt är hederliga hela tiden. Men visst, jag förstår din poäng.

Skrivet av bud_bundy:

I detta ämnet piratkopiering, så kan man vara bra självisk och tjäna på detta. Då aktörerna som säljer ofta klarar sig utan att man betalar, däremot betyder det inte att man ska hjälpa andra göra samma sak. Alltså det är bara dumt att seeda efter sig m.m

Jag menar inte att man i just fallet piratkopiering tjänade på att vara hederlig, det var som sagt bara principen jag var emot. Vid första anblicken verkar man inte tjäna något på att köpa spel man lika gärna kunnat laddat ned.

Skrivet av bud_bundy:

*edit*
Jag har svårt att se var i filmen du länkande till som påstår motsatsen. Angående djurriket så är det ofta lönsamt att luras och många arter gör detta. Men man ska även se att evolutionen i sig själv inte på något sätt behöver vara ett mål.
Så en grupp (art) individer som inte bryr sig så mycket om att fortplanta sig, (egoistiska) kan man i efter hand misstolka som att individerna förlorade på detta. Men då pratar man om gruppen och inte om individerna.
Så jag ser snarare evolutionen på ett exempel på att "dumma individer" (som offrar sig och "förlorar" på detta) går vidare. Med förlora så kunde de ägna mer tid åt sig själva. (nu har dock alla olika intressen och mål, varvid det inte är enkelt och säga om en individ tjänade på något eller inte)

Kollade du på hela filmen ? Det mest uppenbara är när de testar prisoner's dilemma http://en.wikipedia.org/wiki/Prisoner%27s_dilemma på folk.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Avstängd

saken är ju den att om man tittar på företagen alla företag så tycker ju alla att man ska betala extremt jävla mycket pengar bara för att få se deras saker.

Så är de alltid, bara titta på fjant SVT och telia som vill att man ska börja betala för att använda skype på mobilen och få att SVT ska få skatt för att få hålla igång, skit dåligt imo, allt handlar bara om pengar pengar pengar.

Om alla företag fick som de vill så förväntar sig dem att man skulle betala 20 000kr i månaden.... även om de skulle vara helt omöjligt att fildela så skulle deras vinster som ändå hör för höga inte öka.....

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Granter:

saken är ju den att om man tittar på företagen alla företag så tycker ju alla att man ska betala extremt jävla mycket pengar bara för att få se deras saker.

Så är de alltid, bara titta på fjant SVT och telia som vill att man ska börja betala för att använda skype på mobilen och få att SVT ska få skatt för att få hålla igång, skit dåligt imo, allt handlar bara om pengar pengar pengar.

Om alla företag fick som de vill så förväntar sig dem att man skulle betala 20 000kr i månaden.... även om de skulle vara helt omöjligt att fildela så skulle deras vinster som ändå hör för höga inte öka.....

Du missar en viktig del i marknadsekonomi märker jag. Tillgång och efterfrågan. Att Telia vill ta betalt för tjänsten IP-telefoni är ju inte konstigt på något vis. Om de lyckas med det beror ju dock helt på konsumenterna som kan välja att betala extra för skype eller vända sig till en konkurrent istället. Det är inte svårare än så. Om TV-bolagen skulle försöka ta 20000 kr i månaden för att titta på TV skulle alla sluta med det och TV-bolagen skulle istället få 0 kr i månaden.

Dåliga affärsidéer överlever helt enkelt inte i längden.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Du missar en viktig del i marknadsekonomi märker jag. Tillgång och efterfrågan. Att Telia vill ta betalt för tjänsten IP-telefoni är ju inte konstigt på något vis. Om de lyckas med det beror ju dock helt på konsumenterna som kan välja att betala extra för skype eller vända sig till en konkurrent istället. Det är inte svårare än så. Om TV-bolagen skulle försöka ta 20000 kr i månaden för att titta på TV skulle alla sluta med det och TV-bolagen skulle istället få 0 kr i månaden.

Dåliga affärsidéer överlever helt enkelt inte i längden.

Fast om du lyckas få det skattefinansierat så är det en annan femma.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erben:

Jag reagerar på den där kommentaren och såg därefter filmen och kommer att tänka på några lärare i mellan och högstadiet i grundskolan.
En proffesionell lärare kan mycket väl klara sig i dagens samhälle genom att vara selektivt hederlig. Att välja när det passar att vara hederlig och det är också egoistiskt.
De ligger aldrig på läraren att uppfostra andras barn.
Men varför finns då så mycket mishandel, trackaserier, mobbing i skolan ?
Är det för att läraren är hederlig som den går in och stoppar en mishandel och riskerar att få höra glåpord, och att själv bli mishandlad ?
Nej för att den saknar riktlinjer från skolan och mandat från alla elevers föräldrar att sätta stopp för mishandeln.
Saker som är självklara för en del kan stämmas hårt i domstol av andra pågrund av okunskap och snedfördelad makt.

Lärarna jag mins är som program "JOSS" de ser ut att sammarbeta men de gör de inte, de hoppar in med sin egna vilja och valde fördelar när de passade dem .
Slutsatsen från filmen är att fusk betalar sig ej då programmet JOSS hamnar långt ned på listan. Alltså ska lärare ha låga löner. :/

Angående lärare som får skit så fort de rör en dum unge. Problemet är enligt min kusin (jurist) att okunnskap (som du också påstår). Om en lärare går in som lärare och håller fast en unge blir det väll typ missandel jurisdisk. Lärare bör (enligt min kusin) hävda envarsgrip i de flesta fall och skulle i så fall få möjlighet att hålla fast någon som slår någon annan.

Vet inte hur vettigt det jag nyss skrev är det är ju trots allt.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Angående lärare som får skit så fort de rör en dum unge. Problemet är enligt min kusin (jurist) att okunnskap (som du också påstår). Om en lärare går in som lärare och håller fast en unge blir det väll typ missandel jurisdisk. Lärare bör (enligt min kusin) hävda envarsgrip i de flesta fall och skulle i så fall få möjlighet att hålla fast någon som slår någon annan.

Vet inte hur vettigt det jag nyss skrev är det är ju trots allt.

inte envarsgripande i sådant fall. Snarare nödvärn.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

inte envarsgripande i sådant fall. Snarare nödvärn.

Tror inte vi föreställer oss likadana situationer

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Tror inte vi föreställer oss likadana situationer

Om en elev slår en annan elev så är det 24 kap i brottsbalken med situationen nödvärn "Mot ett påbörjat eller överhängande brottsligt angrepp på person eller egendom." via Hjälper annan, dvs övertar den slagna elevens nödvärnsrätt.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Om en elev slår en annan elev så är det 24 kap i brottsbalken med situationen nödvärn "Mot ett påbörjat eller överhängande brottsligt angrepp på person eller egendom." via Hjälper annan, dvs övertar den slagna elevens nödvärnsrätt.

Jag syftade på att hålla fast. Om man fortsätter hålla fast så är det ju inte nördvän särskillt länge.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Jag syftade på att hålla fast. Om man fortsätter hålla fast så är det ju inte nördvän särskillt länge.

Vad ska du envarsgripa för egentligen då menar du? Situationen du beskrev är ju inte lämplig för att "hålla fast" utan nödvärn. Blir överhuvudtaget svårt för en lärare att försöka använda lagrummet för envarsgripande i de flesta lägen. Finns överhuvudtaget ingen fördel med envarsgripande i det läget.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Vad ska du envarsgripa för egentligen då menar du? Situationen du beskrev är ju inte lämplig för att "hålla fast" utan nödvärn. Blir överhuvudtaget svårt för en lärare att försöka använda lagrummet för envarsgripande i de flesta lägen. Finns överhuvudtaget ingen fördel med envarsgripande i det läget.

Skulle tippa på hålla fast för skadegöreslse är bästa exemplett att hävda det.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Skulle tippa på hålla fast för skadegöreslse är bästa exemplett att hävda det.

Nej det blir det inte.

*** EDIT ***

Korrigering, jo det är det. Jag missförstod ditt inlägg. Om en elev idkar skadegörelse och man har bevittnat själva skadegörelsen så är ett envarsgripande okay. Men det känns fortfarande som lärare bör undvika det in i det längsta. Dialog är mycket bättre, särskilt med tanke på lagen om Lag (1964:167) med särskilda bestämmelser om unga lagöverträdare.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Nej det blir det inte.

*** EDIT ***

Korrigering, jo det är det. Jag missförstod ditt inlägg. Om en elev idkar skadegörelse och man har bevittnat själva skadegörelsen så är ett envarsgripande okay. Men det känns fortfarande som lärare bör undvika det in i det längsta. Dialog är mycket bättre, särskilt med tanke på lagen om Lag (1964:167) med särskilda bestämmelser om unga lagöverträdare.

Tror min kusin förklarade det som att lärare som har hållt fast någon och perosnen i fråga försöker stämma säger att den var dumma så de höll fast. Om de istället hävdar envarsgrip så är de ju inte fullt lika körda

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Tror min kusin förklarade det som att lärare som har hållt fast någon och perosnen i fråga försöker stämma säger att de var dumma så de höll fast. Om de istället hävdar envarsgrip så är de ju inte fullt lika körda

Nej det är nog snarare dummare att hävda envarsgrip i sådana lägen. Lärare kommer inte i kontakt med envarsgripande tillräckligt ofta för att det ska vara värt att försöka hålla koll på laga stöd som yrkesperson. En lärare behöver mycket sällan överhuvudtaget hålla fast personen. Men det är klart man kan gripa en person men då ska man veta vad man gör som lärare också. Samt att man förmodligen inte har skydd via tjänstemannalagen om det skulle hända något.

*** EDIT ***

En lärare som gör ett felaktigt envarsgripande kommer riskera olaga frihetsberövande och därmed även sitt arbete.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Nej det är nog snarare dummare att hävda envarsgrip i sådana lägen. Lärare kommer inte i kontakt med envarsgripande tillräckligt ofta för att det ska vara värt att försöka hålla koll på laga stöd som yrkesperson. En lärare behöver mycket sällan överhuvudtaget hålla fast personen. Men det är klart man kan gripa en person men då ska man veta vad man gör som lärare också. Samt att man förmodligen inte har skydd via tjänstemannalagen om det skulle hända något.

*** EDIT ***

En lärare som gör ett felaktigt envarsgripande kommer riskera olaga frihetsberövande och därmed även sitt arbete.

Du menar det är bättre att riskera misshandel än envarsgrip? (frihetsberövande kan det ju bli vilket fall som)

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Nej det är nog snarare dummare att hävda envarsgrip i sådana lägen. Lärare kommer inte i kontakt med envarsgripande tillräckligt ofta för att det ska vara värt att försöka hålla koll på laga stöd som yrkesperson. En lärare behöver mycket sällan överhuvudtaget hålla fast personen. Men det är klart man kan gripa en person men då ska man veta vad man gör som lärare också. Samt att man förmodligen inte har skydd via tjänstemannalagen om det skulle hända något.

*** EDIT ***

En lärare som gör ett felaktigt envarsgripande kommer riskera olaga frihetsberövande och därmed även sitt arbete.

Skrivet av Kogster:

Du menar det är bättre att riskera misshandel än envarsgrip? (frihetsberövande kan det ju bli vilket fall som)

Riskera misshandel? Nej jag menar att det är bättre att använda sig av nödvärn för att avbryta. Inte gripa personen alltså.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Hur mycket jag än uppskattar off topic och spårade trådar så kan jag inte finna kopplingen mellan lärare i nödvärn och intellektuellt underlägsna pirater.

Inb4 Hitler.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Hur mycket jag än uppskattar off topic och spårade trådar så kan jag inte finna kopplingen mellan lärare i nödvärn och intellektuellt underlägsna pirater.

Inb4 Hitler.

Jag förstår inte heller hur det gick till!

Nåja om vi ska vara lite Ontopic iaf så tror jag just utvecklingen av de nya spelsystemen PS4 och Xbox720 är just en effekt av piraternas framfart. Visserligen är det svårt att peka det som en anledning att hänga ut pirater som intellektuellt underlägsna men det kanske finns en lärpeng i det hela ändå. Gratis må vara gott men i slutändan så kanske det får sådana här negativa effekter. I alla fall ser jag det som relativt tråkig utveckling av konsollvärlden om ryktena om dessa nya system är sanna men det kan ju inte komma som en överraskning att det var dit vi var på väg med tanke på att företagen vill sälja spel.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Jag förstår inte heller hur det gick till!

Nåja om vi ska vara lite Ontopic iaf så tror jag just utvecklingen av de nya spelsystemen PS4 och Xbox720 är just en effekt av piraternas framfart. Visserligen är det svårt att peka det som en anledning att hänga ut pirater som intellektuellt underlägsna men det kanske finns en lärpeng i det hela ändå. Gratis må vara gott men i slutändan så kanske det får sådana här negativa effekter. I alla fall ser jag det som relativt tråkig utveckling av konsollvärlden om ryktena om dessa nya system är sanna men det kan ju inte komma som en överraskning att det var dit vi var på väg med tanke på att företagen vill sälja spel.

Konsolsnacket förstår jag mig inte på. Det var visserligen några år sedan som konsolerna var förhållandevis svåra att pirata, då man oftast behövde tredjepartshårdvara som kostade bra mycket om man inte var väldigt flitig och påläst och byggde sig en egen piratlåda.
Vad som däremot var jättelätt var att köpa begagnat, spel och manual och hela konsoler byttes, lånades ut och såldes som vilken vara som helst.
Är det något som har bidragit till så kallade negativa effekter så är det andrahandsmarknaden, så länge vi talar om konsoler.

Sen är det inte enbart negativa effekter vi kommer erfara. Konsolerna kommer att bli billigare. Spelen bättre anpassade till varje konsol. Man kan behålla spel över flera år då hållbarheten på digital media är.. ganska dålig ändå, jag tar tillbaka den punkten.
I kölvattnet av detta kommer luckor i marknaden att uppstå, om alla de värsta ryktena är sanna.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Konsolsnacket förstår jag mig inte på. Det var visserligen några år sedan som konsolerna var förhållandevis svåra att pirata, då man oftast behövde tredjepartshårdvara som kostade bra mycket om man inte var väldigt flitig och påläst och byggde sig en egen piratlåda.
Vad som däremot var jättelätt var att köpa begagnat, spel och manual och hela konsoler byttes, lånades ut och såldes som vilken vara som helst.
Är det något som har bidragit till så kallade negativa effekter så är det andrahandsmarknaden, så länge vi talar om konsoler.

Sen är det inte enbart negativa effekter vi kommer erfara. Konsolerna kommer att bli billigare. Spelen bättre anpassade till varje konsol. Man kan behålla spel över flera år då hållbarheten på digital media är.. ganska dålig ändå, jag tar tillbaka den punkten.
I kölvattnet av detta kommer luckor i marknaden att uppstå, om alla de värsta ryktena är sanna.

Det är ju mer så att konsolltillverkarna kan rättfärdiga utvecklingen. Då drabbas ju andrahandsmarknaden också förstås. Vi får se om de verkligen blir billigare. Jag tvivlar lite på det faktiskt.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Det är ju mer så att konsolltillverkarna kan rättfärdiga utvecklingen. Då drabbas ju andrahandsmarknaden också förstås. Vi får se om de verkligen blir billigare. Jag tvivlar lite på det faktiskt.

I rättvisans namn kanske man ska uttrycka sig som så att det var utökad piratverksamhet som droppade bägaren i bordet. Även om pirateriet inte inneburit svält och undergång så har det säkerligen gett en negativ psykologisk effekt när marknaden förändrats.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Men bisarr pseudomatematik från upphovsrättsfolket: http://www.dn.se/kultur-noje/musik/limewire-stams-pa-72-biljo...

Klart att olovlig nerladdning är värt 20% mer än världens samlade rikedomar, eller?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Tvivlar inte en sekund på att framtidens konsoler, kanske redan nästa generation kommer ATT KRÄVA uppkoppling för att ens spela singelplayer. Blir inte förvånad, piratkopiering måste stoppas! Vi alla vinner på det i längden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Tvivlar inte en sekund på att framtidens konsoler, kanske redan nästa generation kommer ATT KRÄVA uppkoppling för att ens spela singelplayer. Blir inte förvånad, piratkopiering måste stoppas! Vi alla vinner på det i längden.

Det är omöjligt att stoppa det om du inte vill att saker som sopa etc. ska komma igenom, vad vi behöver är att utveklare och publicerare får lite vett i huvet och förstår att det är bäst att leva med det istället för att de som faktiskt köper produkten vinner.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RepZi:

Vi alla vinner på det i längden.

Hur då?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Tvivlar inte en sekund på att framtidens konsoler, kanske redan nästa generation kommer ATT KRÄVA uppkoppling för att ens spela singelplayer. Blir inte förvånad, piratkopiering måste stoppas! Vi alla vinner på det i längden.

Jag kan komma på en handfull individer som förlorar på det, men visst, shoot, give it your best.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Men bisarr pseudomatematik från upphovsrättsfolket: http://www.dn.se/kultur-noje/musik/limewire-stams-pa-72-biljo...

Klart att olovlig nerladdning är värt 20% mer än världens samlade rikedomar, eller?

nope mer http://www.zeropaid.com/news/101044/riaa-sues-limewire-for-72...

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd

Hur tänkte du nu? Snarare lite mindre än 20% mer: 1,2*60 = 72.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."