Följ Black Week på SweClockers
Permalänk

Gött, det tackar jag för!

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz | RAM: 32GB Vengeance @1600MHz | GPU: Asus HD7970 DCII Top @ 1.0/5.6 GHz | ASRock 990FX Fatal1ty | PSU: Newton R3 800W Platinum | HD: 128 GB Plextor M3 Pro, 300 GB WD Green | triple-boot: Win7-64,WinXP-32,debian-64

Permalänk
Medlem

Har också dreglat över denna i nått år nu Dags att skicka in om sitt intresse!

Tack för det fina albumet också!

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av JAZIP:

Har också dreglat över denna i nått år nu Dags att skicka in om sitt intresse!

Tack för det fina albumet också!

Det rekommenderar jag varmt. Den är väldigt trevlig!

Tack för att du kollade

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Skrivet av Morkul:

Det finns redan Android för Rassbarry.

Edit: Nu jobbar jag dagligen med assembler programmering av just ARM cpus så jag kanske är lite nördig. Jag älskar min Rassbarry men för en del kanske detta kan vara ett alternativ: http://www.bit-tech.net/news/hardware/2012/05/23/via-apc-8750... Kommer nog bli en sådan också här hemma i alla fall.

Verkar vara en bra produkt heltklart, synd bara på att det var 720p.
Dock så borde det flytta på mycket bättre med en via gentemot en rassbarry då den är starkare cpu och mer minne.
Börjar bli en intressant marknad detta.

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1up:

Jag vet fortfarande inte vad jag ska ha en sådan här till men jag bara måste ha en! 5p! Hur är det med videouppspelning, jag antar att vlc inte är ett alternativ?

var det inte just vlc som dom visade 1080p demon på första svängen funderar jag nu. hmm...
här är iaf xbmc som körs på rpi; http://www.raspberrypi.org/archives/571

Permalänk
Medlem

Hur fungerar OS'et på denna lilla skönhet? och hur fungerar det med lagrings ssd/hdd's då jag inte ser någon sata kotakt ? tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av wa((o:

Hur fungerar OS'et på denna lilla skönhet? och hur fungerar det med lagrings ssd/hdd's då jag inte ser någon sata kotakt ? tacksam för svar

Hej!

Du kör operativsystemet från ett SD-minneskort, som man lägger in på ett speciellt sätt för att det ska fungera på Raspberry Pi. Det finns program som hjälper till med detta (Fedora Remix installer .tex.), tex. är det enkelt att lägga in Debian Squeeze 6-varianten som rekommenderas för nya användare. På denna medföljer LXDE och lite annat, men det går bra att lägga in program via pakethanterare som aptitude. Jag själv kör XFCE nu och det fungerar hyfsat bra.

Det finns ingen SATA-kontakt, om du vill använda en större hårddisk får du koppla den via USB.

Tanken är väl att om man ska köra video så strömmar man denna, generellt finns inget behov av större lagringskapacitet. 8 GB-minneskort räcker bra för att lägga in det mesta man behöver om man vill använda Raspberry Pi som skrivbordsdator.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

var det inte just vlc som dom visade 1080p demon på första svängen funderar jag nu. hmm...
här är iaf xbmc som körs på rpi; http://www.raspberrypi.org/archives/571

Jag håller på att installera VLC just nu, hör av mig igen när jag har testat lite mer!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du testat att ansluta en laptop skärm till den eller??

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av remru218:

Har du testat att ansluta en laptop skärm till den eller??

Lite osäker på hur du menar, jag använder en vanlig skärm med HDMI -> DVI-kabel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Lite osäker på hur du menar, jag använder en vanlig skärm med HDMI -> DVI-kabel.

Alltså koppla en skräm direkt på rpi via dsi uttag?

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av remru218:

Alltså koppla en skräm direkt på rpi via dsi uttag?

Förstod sen att det var det du menade tyvärr har jag ingen laptop tillgänglig för ändamålet, så nej.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hej!

Har precis fått min Pi och kör nu debian på den.

Jag vill använda den till att dela ut mina 4st usb hdd.
1. Hur gör jag detta lättast?
2. Finns det på något sätt jag kan få ett "web-ui" för detta? (likt freenas)

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem

Woho! Beställde min RPI igår så får se när den kommer Sjukt sugen på att börja leka lite med den!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Min sluta funka nyss

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Fick min den 25/6 på min födelsedag
Dags att leka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Door:

Fick min den 25/6 på min födelsedag
Dags att leka...

Grattis i efterskott