Fuskar DU i onlinespel?

Permalänk

Fuskar DU i onlinespel?

Jag är väl en av de som irriterar sig på fuskare. Vare sig de glitchar sig in i en vägg och skjuter samtliga som spawnar, eller om de använde aimbot osv.

Men just nu är jag mest irriterad över den oerhörda mängd människor som fuskar utan att veta om det?
YouTube svämmar över av folk som laddar upp videos där de "äger" 50 motståndare innan någon sätter stopp för deras killing spree. Gång efter annan så blir jag lika förvånad över hur dessa människor är funtade. Tror de seriöst att de är så skillade (i en shooter, där chansen är 50-50 att vinna en head on duell) eller att de har sån "tur" att detta är möjligt? Jag syftar alltså inte till de spelare som faktiskt har den K/D ration utan sämre spelare som plötsligt går berserk.
Är dessa folk verkligen så svaga i sinnet att de inte inser att de inte dog pga. att deras uppkoppling till servern inte fungerar (när så är fallet naturligtvis)? Eller är det ett medvetet mygel?
Alla har väl förmodligen varit i denna gyllene situationen någon gång och jag undrar, vad gjorde ni då? Bytte ni server eller passade ni på att förbättra statistiken?

---

Det var inte meningen att det skulle bli en vanlig fuska tråd haha

För att ta ett konkret exempel:
Du spelar "Bukarest the game". Du får en kill sen dör du, en kill en death osv. Du spelar i ett halvår och du blir aldrig bättre. Detta är din k/d ratio helt enkelt.
Sen går du in på en annan server, du märker inget lag och din ping är låg men du kickar rejält med ass. Du hamnar på 50 kills och 0 deaths när första ronden är slut.

Vad gör du i detta läget och hur tänker du?

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med nyare spel iofs.
Men jag administrerade en CS server (en väldigt populär klanserver då det begav sig) en gång i tiden och såg det såklart som mitt ansvar att hålla fuskande borta då det även spelades en hel del "riktiga" matcher på servern.
Då jag inte spelade själv så gällde det såklart att vara lyhörd på vad spelarna sade.
Och det var en hel del jobb att hela tiden justera/skapa scripts m.m för att kunna detektera fuskande.
Men är man tillräckligt aktiv som admin så flyttar fuskarna helt enkelt någon annan stans.
Och ganska fort får man ett bra rykte bland spelare och ganska snart hittar även dom större namnen dit.
Och då gäller det att snabbt fånga upp dom (fakenick eller inte) och ge dom lite previlegier på servern.
För ingenting drar spelare som chansen att bli ägd av HeatoN eller liknande

Så TL:DR versionen: Jag ser det som serveradmins och speltillverkarens ansvar att hålla fuskande borta.
Och misstänker du fusk så för all del rapportera det.

Permalänk
Medlem

Har ALDRIG fuskat i ett onlinespel, de enda spelen jag fuskar i är GTA, Minecraft etc när jag inte orkar farma.

Permalänk
Medlem

Körde aimbot i CSS när jag var 12 är fortfarande bannad på det accet och har alla mina spel där, nu skulle jag däremot ALDRIG fuska.. hatar töntar som måste fuska för att känna sig/vara bra.

Permalänk
Medlem

Har fuskat på en polares acc på CSS en gång i tiden han blev bannad

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Hatar fuskare med hela mitt hjärta. ''Online spel''

Permalänk
Medlem

Fuskar ALDRIG i onlinespel, ända spelen jag fuskar är The Sims 3 för att få pengar till att bygga enorma hus eftersom det är riktigt tråkigt och göra något annat, sen fuskar jag med trainer i Red Alert 3 single player, GTA IV fuskar jag osv osv.. men aldrig onlinespel, det är bara tråkigt för medspelarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Jag är väl en av de som irriterar sig på fuskare. Vare sig de glitchar sig in i en vägg och skjuter samtliga som spawnar, eller om de använde aimbot osv.

Men just nu är jag mest irriterad över den oerhörda mängd människor som fuskar utan att veta om det?
YouTube svämmar över av folk som laddar upp videos där de "äger" 50 motståndare innan någon sätter stopp för deras killing spree. Gång efter annan så blir jag lika förvånad över hur dessa människor är funtade. Tror de seriöst att de är så skillade (i en shooter, där chansen är 50-50 att vinna en head on duell) eller att de har sån "tur" att detta är möjligt? Jag syftar alltså inte till de spelare som faktiskt har den K/D ration utan sämre spelare som plötsligt går berserk.
Är dessa folk verkligen så svaga i sinnet att de inte inser att de inte dog pga. att deras uppkoppling till servern inte fungerar (när så är fallet naturligtvis)? Eller är det ett medvetet mygel?
Alla har väl förmodligen varit i denna gyllene situationen någon gång och jag undrar, vad gjorde ni då? Bytte ni server eller passade ni på att förbättra statistiken?

Att använda sig av buggar och liknande är knappast att fuska, det är något som är inbyggt i spelet och är därför helt fritt att använda sig av.
Det är bland annat sådant som skiljer en erfaren spelare från en nybörjare och är därför upp till spelskaparen att ta bort och inget som andra ska gnälla om.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig fuska i ett onlinespel, vet hur jag känner för de som fuskar, och vill inte bli en sån.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Nej. Aldrig fuskat och förstår inte varför man skulle, man ljuger bara för sig själv.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk

Körde med textur-replacements i CS:S då det gick för ett par år sen, skitkul att störa p12or

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Medlem

Folk som fuskar är oftast folk som saknar oftast skillsen för att bli riktigt bra, inte lika kul är det i skolan för dem när betygen delas ut. Kommer alltid finnas fuskare tyvärr samt doping i idrotten, antingen fuskar man själv för att göra livet surt för andra eller så vinner man riktigt och är kung.

Permalänk
Medlem

Testade fusk EN gång när min lillebrorsa fick för sig att skaffa fusk till MW2... Annars hatar jag fuskare, precis som alla andra!

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Senast jag någonsin fuskade var i wolfenstein 3D med koden ilm...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

fuskar en del i singel player spel dock bara för att leka runt och liknande.
har fuskat ett par gånger i online spel skulle man kunna säga, det va spel online men endast med enbart kompisar som jag spelade med/mot och aldrig mer än så. te.x. crysis lirade vi och de va 3 mot mig, så jag körde med lite fusk då för att jämna ut det (sluta ifs med att jag bara lyckades döda mig själv hela tiden xD)
men aldrig fuskat på riktigt online om man säger så.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

aldrig i onlinespel, men när man var liten och inte var så bra på sc (ett) så hände det att man på singelplayern skrev in en kod lite här och där för att förenkla

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Enity:

Att använda sig av buggar och liknande är knappast att fuska, det är något som är inbyggt i spelet och är därför helt fritt att använda sig av.
Det är bland annat sådant som skiljer en erfaren spelare från en nybörjare och är därför upp till spelskaparen att ta bort och inget som andra ska gnälla om.

men det jämnar ju inte ut oddsen? när man utnyttjar något som finns i spelet som i själva verket inte skall vara där, så är det fusk oavsett vad alla andra säger. och det som skiljer mellan en duktig och erfaren spelare från en nybörjare är erfarenhet. om man spelar online så är det admins som bestämmer om man får utnyttja buggar eller ej. en erfaren spelare SKA kunna ta död på andra spelare utan att behöva vända sig till buggar, om inte så är fallet så är den så "kallade" duktiga spelaren i själva verket den som är nybörjare och inte vet hur spelet skall spelas utan istället vänder sig till buggar för att han/hon inte kan få poäng på något annat sätt.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

sist jag fuska var när Doom 3 kom ut för jag var livrädd hela tiden

Permalänk
Medlem

Gillar ändå hur alla här "ALDRIG" har fuskat i Online Spel men i singel player spel och sen hatar fuskare. Känns lite dubbelmoral

Jag kan säga att jag fuskade flertalet gånger när jag va ung i både Online och Singel player. CS1.6 var väldigt populärt och fuska i, och kul som fan va det också ^^

Visst fuskare är tråkiga, men ni som påstår att man gör det för att ljuga för sig själv är helt ute och cyklar. Oftast fuskar man för att vinna något på det (t.ex i BF3 där många fuskar för att gå upp i rank) eller för att äga skiten ur folk och se när dom whinar sönder. Folk fuskar inte för att det själva ska tro att de är bra på spelet, går liksom emot sig själv och man vet fotfarande att man inte är bra eftersom man har fuskat.

Skrivet av SoilBleed:

Men just nu är jag mest irriterad över den oerhörda mängd människor som fuskar utan att veta om det?

Där förstår jag inte, du säger alltså att folk fuskar omedvetet?
Hur går det till?

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Jag fuskar ibland på CS 1.6 för det är roligt att provocera folk :).

Permalänk
Inaktiv

Tycker det är roligt/ok att fuska i singelplayer/coop (om man är med folk man känner)! Kör ju cod4 med massa commands dagligen med polare på private!

Permalänk
Medlem

Fuskade i Warcraft III.... That's it I think

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordh:

Jag fuskar ibland på CS 1.6 för det är roligt att provocera folk :).

Ålder?

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Nu när jag tänker efter så tror jag att jag brukade fuska mot kompisar i goldeneye multiplayer på n64

Permalänk
Medlem

Enda gången jag fuskat var på Counter-strike source då jag använde wallhack på en non-VAC server, alla på servern trodde jag va så jevla bra XD

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Gjorde det för länge sedan. Skäms över det rejält, men man var väl ung och dum.

Skrivet av SoilBleed:

Är dessa folk verkligen så svaga i sinnet att de inte inser att de inte dog pga. att deras uppkoppling till servern inte fungerar (när så är fallet naturligtvis)? Eller är det ett medvetet mygel?

Lagg är inte fusk.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mytos:

17 vilken betydelse det nu har.

Permalänk
Medlem

Den enda gånger jag fuskade i ett spel var när jag testade aimbot i Css för några år sedan. Har aldrig mer fuskat i online spel för jag fattar inte vad det roligare med det.

Men det kan vara lite roligt att bli anklagad för fusk när man inte har något fusk Men man har skills .

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

Fuskar hela tiden på BF3, kör med Unlimited Radar vilket jag vet många andra också gör.

Visa signatur

i7 860 @2.80Ghz -
12 GB ram -
Gigabyte P55-UD3L -
MSI Twin Frozr III 6950 2048 gb -
Corsair TX 750 -

Permalänk

om dom dödar 50 pers och det är 50 procents chans att dö så antar jag att dom är ganska lyckligt lottade, då 0.5 upphöjt i 50 blir en larvigt liten siffra annars är de väl bättre än medel och höjer därmed oddsen att överleva

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33