Glömt lösenord, e-postadress som ej existerar - PSN

Permalänk
Medlem

Glömt lösenord, e-postadress som ej existerar - PSN

Hej. Jag har ett psn konto och har glömt lösenordet. Jag använde en e-postadress som i nuläget inte längre existerar på grund av byte av bredbandsbolag. Så när den ska skicka ut ett mail där man kan återställa lösenordet så kan jag inte göra det för att jag inte kommer åt e-postadressen. Vad kan jag göra? Kan någon hjälpa mig? Tack.

Permalänk

http://se.playstation.com/contact-us/

Email till support@se.playstation.com eller ring på telefon 0900-2033075.

Visa signatur

OS: Win 7 | Chassi: Antec 1200 | Mobo: M3A32-MVP Deluxe Wi-fi | Cpu: Amd Phenom II 940 x4 @ 3.0 Ghz | Gpu: Nvidia 560 ti 448 core | 8 gb blandad ddr2-ram | Psu: Corsair 620W HX | Citera för svar

Permalänk
Medlem

tack, men tror du att de kan hjälpa?

Permalänk
Medlem

7,5 kr/min ?????????????? vem fan tror de att de är??

Permalänk
Medlem
Skrivet av barca145:

7,5 kr/min ?????????????? vem fan tror de att de är??

Förmodligen de enda som kan hjälpa dig med ditt självförvållade problem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Förmodligen de enda som kan hjälpa dig med ditt självförvållade problem...

men du tror inte att jag kan få hjälp via mail?

Permalänk
Medlem
Skrivet av barca145:

Det är mycket möjligt att du kan. Därför är det bra att det finns två alternativa sätt att kontakta supporten så man kan välja själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av barca145:

Jodå, fixade min via mail. De bytte lösenordet till något engångs som jag sedan fick ändra själv.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Jodå, fixade min via mail. De bytte lösenordet till något engångs som jag sedan fick ändra själv.

Hade du samma problem som jag har nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av barca145:

Hade du samma problem som jag har nu?

Inte exakt, men menade att de hjälper även via mail. I mitt faill hade jag inte tillgång till min e-post, alla återställningsmöjligheter var borta så jag kunde inte få tillgång till mitt lösenord, gjorde dock en ny och brydde mig inte mycket mer än så. Det jag glömde var att min gamla PSN-konto var länkad till just detta mailkontot vilket jag heller inte kom åt. Detta var när Sony blev hackade för längesen, osäker om mitt blev hackad eller om jag helt enkelt glömde bort lösenordet xD. I alla fall, förklarade jag situationen för dem och bevisade så klart att jag var ägaren, fick då en kod som jag loggade in med och ändrade mitt lösenord. Det tog sin tid men ville inte förlora de spel som var bundna till det kontot.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Inte exakt, men menade att de hjälper även via mail. I mitt faill hade jag inte tillgång till min e-post, alla återställningsmöjligheter var borta så jag kunde inte få tillgång till mitt lösenord, gjorde dock en ny och brydde mig inte mycket mer än så. Det jag glömde var att min gamla PSN-konto var länkad till just detta mailkontot vilket jag heller inte kom åt. Detta var när Sony blev hackade för längesen, osäker om mitt blev hackad eller om jag helt enkelt glömde bort lösenordet xD. I alla fall, förklarade jag situationen för dem och bevisade så klart att jag var ägaren, fick då en kod som jag loggade in med och ändrade mitt lösenord. Det tog sin tid men ville inte förlora de spel som var bundna till det kontot.

Tack, men hur bevisade du att det var ditt konto? Jag hörde nånting om att man skulle uppge sitt playstations serialnummer eller nånting sånt, (jag är inte säker) och om man då ska göra det så har jag ett nytt playstation sen dess. Jag hade tidigare den feta modellen och nu så bytte jag till slim. Jag mejlade de och jag skrev mitt online ID och e-postadressen ID:t är kopplad till alltså den som jag inte kommer åt.

Permalänk
Medlem

Såg en tråd på deras hemsida att om man skulle maila de för att få tillbaka sitt konto så skulle man maila de och skriva alla sina uppgifter t.ex. namn, födelsedatum, adress mm. för att typ bevisa att det är sitt konto och sen hjälper de dig så gott de kan. Har nu mailat de och jag kommer troligen få svar imorgon då de inte har öppet nu.